Mercedes-Benz Unimog nabízí široké možnosti využití

 

Letos na jaře představil Mercedes-Benz přepracovanou řadu modelů Unimog, jejichž výroba se rozběhla ve druhé polovině roku a nyní míří první vozidla ke svým majitelům.

Na jarním veletrhu Bauma 2013 měla premiéru nejnovější provedení řady Unimog, která Mercedes-Benz uvedl jako novou generaci. Návštěvníkům výstavy se tehdy představila dvojice největších verzí s označeními U 4023 a U 5023. Vedle nich pak byla odhalena i ostatní provedení od nejmenších verzí U 216 a U 218, přes čtyřválcová provedení U 318 a U 423, až po šestiválce U 427, U 430, U 527 a U 530.

Nyní Mercedes-Benz připomíná, že již byla zahájena výroba nové generace vozidel Unimog a v případě vozidel s označením U 216 až U 530 již byly zahájeny dodávky zákazníkům. V souvislosti s tím byla zveřejněna nová série fotografií, jejímž prostřednictvím hodlá Mercedes-Benz upozornit na široké možností využití těchto vozidel.

I ve své nejnovější generaci je Unimog univerzálním nosičem nářadí, pro nějž je k dispozici více než 1000 různých přídavných zařízení. Ta lze připojovat k montážním bodům na přídi, zádi a mezi nápravami. Samozřejmostí jsou nástavby montované přímo na rám vozidla. Přídavná zařízení mohou být hydraulická, mechanická i elektrická. Unimog lze využívat jako univerzální nosič nářadí, nákladní vozidlo vhodné do náročného terénu a může dokonce posloužit i jako tahač, který si poradí se 40tunovým přívěs. Díky maximální rychlosti až 90 km/h může být používán i na dálnici.

Unimog je díky tomu vhodný pro využití v komunálních službách, kde může být nosičem nejrůznějších nástrojů pro zimní i letní údržbu silnic a jejich okolí od odstraňování sněhu až po sečení trávníků na krajnicích a jejich úklid. Stejně jako dosavadní modely i nová generace může sloužit i v zemědělství, stavebnictví a řadě dalších odvětví.

Mercedes-Benz Unimog U 216 až U 530 s novým designem i technikou

Širokou paletu verzí zahajují kompaktní modely U 216 a U 218, nahrazující dosavadní nejmenší řadu U20 s bezkapotovou kabinou. Rozvor náprav nových verzí je 2800 mm, což je o 200 mm méně než u nad nimi stojící verze U 318. K pohonu jim slouží přeplňované vznětové čtyřválce o výkonu 115 kW (156 k) a 130 kW (177 k). Zákazníkům jsou nové U 216 a U 218 k dispozici ve třech provedeních nosnosti od 7,5 do 10 tun.

Nad dvojicí nových modelů stojí Unimogy U 318 až U 530, které mají o 80 mm kratší rozvor než dosavadní srovnatelná provedení. Cílem této změny je dosažení ještě větší obratnosti. K té přispívá i větší úhel natočení předních kol, díky němuž je poloměr otáčení menší než u předchůdců. K pohonu nových modelů slouží přeplňované vznětové řadové čtyřválce a šestiválce o výkonu až 220 kW (299 k).

Všechny motory, pohánějící nové Unimogy, patří do nové generace pohonných jednotek a jedná se o čtyřválce OM 934 s objemem 5,1 litru, resp. šestiválce OM 936 s objemem 7,7 litru. Při vývoji těchto motorů byla výrazně zohledněná šetrnost k životnímu prostřední a samozřejmostí je plnění emisní normy Euro VI. Pohonné jednotky jsou vybaveny technologií BlueTec 6, doplňující uzavřený filtr pevných částic o systém SCR (selective catalytic reduction). Částice sazí jsou tak sníženy na hodnotu, která se podle výrobce pohybuje na hranici měřitelnosti, a emise oxidu dusíku jsou díky vstřikování AdBlue v katalyzátoru SCR za filtrem přeměněny na neškodné složky vzduchu.

Nový hydrostatický pohon vozidla lze kombinovat s manuální převodovkou a řidič může plynule přecházet z jednoho režimu do druhého za jízdy, zatímco doposud musel kvůli změně zastavovat. Unimog se může s novým hydrostatickým pohonem pohybovat rychlostí do 50 km/h a oproti předchozímu provedení se hydrostatický výkon zvýšil o 20 %.

Hydraulika pracuje se dvěma okruhy. V prvním z nich je tlak 200 bar a průtok oleje 32 l za minutu a společně s druhým okruhem se přidává dalších až 240 bar a 55 l oleje za minutu. Výkon poskytovaný pro přídavná zařízení na předním držáku může být maximálně160 kW, zatímco doposud to bylo 150 kW.

Výkonová hydraulika VarioPower má dva okruhy s tlakem až 280 bar a nahrazuje hydraulická čerpadla nářadí dříve nasazovaná na vývodové hřídele a dieselové nástavbové motory. V případě, že není potřeba, může být tato hydraulika demontována, což přispěje ke zvýšení nosnosti vozidla. Nový systém se ovládá tlačítky na volantu a důležitá data o jeho provozu se zobrazují na displeji v přístrojovém štítu. VarioPower je k dispozici od provedení U 318.

Pracovní hydraulika Unimogu má nyní o 30 % vyšší výkon a přídavná zařízení, k ní připojená, mají pracovat bez jakýchkoliv trhavých pohybů. Zároveň má být jejich ovládání citlivější.

Kabiny nejnovějších Unimogů mají nový design s rozměrným čelním sklem a krátkou kapotou. Pro co nejlepší viditelnost z vozidla jsou nyní stěrače uchyceny na střeše. V masivním nárazníku jsou umístěna světla z LED a samozřejmostí jsou denní světla.

Nový je i prostor pro posádku, v němž zůstal zachován jeden z charakteristických rysů Unimog, jímž je systém VarioPilot, kdy lze volant a pedály přesunout z jedné strany palubní desky na druhou. Přepracován je systém ventilace a vytápění, který má být výkonnější než u dosavadních verzí. Nový je přístrojový štít s velkým displejem i středová konzola.

V současnosti nabízí všechny modelové řady vozidel Unimog více než 650 oficiálních prodejců ve 130 zemích po celém světě. Pro zákazníky jsou připraveny nejrůznější finanční služby a k dispozici je i možnost prodloužení záruky o 24 nebo 36 měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy. Stříhání drátů je třeba brát s nadsázkou

Policejní pyrotechnici musejí projít těžkými testy.…

Policejní pyrotechnici mají na starosti několik činností, které musejí ve své profesi řešit. Patří mezi ně…

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru: Sokol to schytal od Hámy!

Tvář plná vulgarit a sexuálních narážek má dohru:…

Jeho uvádění Tváře dráždí uši milovníkům spisovné češtiny a odpůrcům sprostých slov. Kritika mluvy Ondřeje…

 

iSport.cz

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy z krize ven?

Montreal u dna, souží se i Hemský s Plekancem. Kudy…

Dlouhé roky se mezi fanoušky šuškalo, že jestli má někdo šanci zlomit čekání kanadských týmů na Stanley Cup, je…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…