Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog si se sněhem hravě poradí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Univerzální vozidlo Mercedes-Benz Unimog U 430 s pohonem a řízením obou náprav představuje ideální nosič nářadí pro odklízení sněhu nejen v extrémních podmínkách.

V chladných zimách, jako je tato, je Mercedes-Benz Unimog vynikajícím pomocníkem v boji proti sněhu a ledu. To platí dvojnásob pro lyžařská centra, jakým je například obec Leogang v rakouské spolkové zemi Salcbursko.

Právě zde demonstruje své schopnosti modelu Unimog U 430, který se zde v letošním roce musí umět vypořádat i s teplotami pod minus 20 ° C a množstvím čerstvého sněhu, jehož zde napadne půlmetrová vrstva během několika hodin.

Pro zajištění sjízdnosti nejvíce frekventovaných silnic před začátkem ranní dopravní špičky vyráží Unimog v Leogangu do služby již v pět hodin ráno a na svou trasu pak míří i kolem poledne a večer.

Mercedes-Benz Unimog využívaný v lyžařském středisku Leogang je v provedení U 430 vybaven vznětovým šestiválcem OM 936 s objemem 7,7 litru, nejvyšším výkonem 220 kW (299 k) a točivým momentem 1200 N.m dostupným od 1200 do 1600 min-1.

Vozidlo disponuje převodovkou s elektropneumatickým řazením osmi rychlostí vpřed a šesti rychlostí vzad. Synchronizovaná reverzační skupina EQR usnadňuje rychlou změnu směru jízdy, např. při odklízení sněhu nebo při manévrování. Na přání ji lze dodat s reverzačním spínačem vpřed-vzad, který je integrován do multifunkčního joysticku. Samozřejmostí je pohon všech kol.

Ke zvýšení rychlosti odklízení sněhu na horských silnicích pak pomáhá i řízení kol obou náprav, které zmenšuje poloměr jeho otáčení o 30 procent. Vozidlo se sněhovou frézou může právě díky tomu mnohem rychleji a účinněji odklízet sníh v ostrých zatáčkách.

Při používání vozidel s jednou řízenou náprav bylo nutné pro vytvoření požadovaného oblouku náročných manévrů a celý proces odklízení sněhu byl časově výrazně náročnější.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)