Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Unimog U 423 zastane i roli zemědělského traktoru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mercedes-Benz Unimog opět dokazuje, že je skutečně univerzálním vozidlem, které může velmi dobře sloužit i v zemědělství.

Mercedes-Benz Unimog je v současnosti nabízen v široké paletě verzí od nejmenších U 216 a U 218, přes čtyřválce U 318 a U 423, až po šestiválce U 427, U 429, U 430, U 527, U 529 a U 530, vrcholem se jsou verze s označeními U 4023 a U 5023.

Toto univerzální motorové vozidlo je hojně využíváno v komunálních službách, kde může být nosičem nejrůznějších nástrojů pro zimní i letní údržbu silnic a jejich okolí od odstraňování sněhu až po sečení trávníků na krajnicích a jejich úklid. Velmi časté je jeho využití i v roli hasičského vozidla, ve stavebnictvím, lesnictví i zemědělství.

Právě pro využití v posledním jmenovaném oboru si Mercedes-Benz Unimog U 423 vybrala společnost T. Shepperson Contracting se sídlem v St. Neots v hrabství Cambridgeshire ve Velké Británii.

Tom Shepperson, šéf společnosti, používá nový Mercedes-Benz Unimog U 423 pro různé úkoly v zemědělství, k nimž bývají běžně využívaný klasické traktory. Vedle tahání přívěsů může být na příď i záď tohoto vozidla umístěno různé zemědělské nářadí.

Rozhodujícím faktorem pro nákup modelu Unimog U 423 bylo podle společnosti T. Shepperson Contracting srovnání spotřeby paliva s ostatními vozidly v její flotile. V porovnání se srovnatelně výkonnými stroji, využívanými pro stejné činnosti, se zástupce značky. V průměru spotřebuje U 423 méně než 30 litrů denně.

Mercedes-Benz Unimog U 423 ve službách společnosti T. Shepperson Contracting je poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem OM 934 s objemem 5,1 litru v provedení Euro VI, disponujícím nejvyšším výkonem 170 kW (231 k). Tento motor spolupracuje s plně synchronizovanou převodovkou s elektropneumatickým řazením osmi rychlostí vpřed a šesti rychlostí vzad.

Mercedes-Benz v případě zástupců rodiny modelů Unimog nezapomíná připomenout, že se jedná o univerzální nosiče nářadí, pro ně je k dispozici více než 1000 různých přídavných zařízení. Ta lze připojovat k montážním bodům na přídi, zádi a mezi nápravami. Samozřejmostí jsou nástavby montované přímo na rám vozidla. Přídavná zařízení mohou být hydraulická, mechanická i elektrická.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme