Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz uvažuje o elektrickém SLS AMG E-Cell Roadster

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Mercedes-Benz údajně zvažuje možnost, že svým zákazníkům nabídne elektrický SLS AMG E-Cell i s plátěnou střechou.

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell je součástí firemní strategie AMG Performance 2015, ve které se automobilka zavázala snížit u modelů AMG spotřebu paliva a zlepšit čistotu výfukových plynů při zachování nebo zlepšení jízdních výkonů.

Sériovou výrobu elektřinou poháněného supersportu s pevnou střechou potvrdil Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí Mercedes-Benz Cars, na tiskové konferenci automobilky Mercedes-Benz na autosalonu v Detroitu v roce 2011. Tehdy uvedl, že zákazníci si jej budou moci objednávat prostřednictvím prodejců značky od roku 2013.

Nyní vedení automobilky zvažuje, jestli nabídne svým klientům možnost objednat si SLS AMG E-Cell i v provedení Roadster s plátěnou střechou. V současnosti má Mercedes-Benz údajně dostatek zájemců o elektrické kupé. V případě, že bude poptávka i elektrickém Roadsteru, má být Mercedes-Benz připraven ji uspokojit, protože pohonný systém elektromobilů byl vyvinut tak, aby jej bylo možné použít i v Roadsteru.

Mercedes-Benz představil SLS AMG E-Cell v létě roku 2010 v křiklavě žluté barvě. Ta slouží k jednoduchému odlišení elektřinou poháněného supersportu od jeho konvečního dvojčete se zážehovým motorem 6,2 V8 pohánějícím zadní kola.

Čtveřice elektromotorů – jeden u každého kola – vyvine dohromady 392 kW (533 k) a točivý moment 880 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá SLS AMG E-Cell 4,0 sekundy a na 200 km/h 11,0 sekundy.

Elektřinu pro pohon poskytují 400V baterie. Jsou rozmístěny prakticky po celém autě – největší část článků je umístěna vzadu místo palivové nádrže, další ve středovém tunelu a pod přední kapotou. Toto rozmístění snižuje těžiště a pomáhá udržet vhodné rozdělení hmotnosti mezi nápravy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
2. 8. 2012 15:14
nejaky odkaz
[odkaz]
30. 7. 2012 19:27
Re: Hmotnost a reálný dojezd?
pokud medour da 392kW elektromotoru a dnesni baterie mivaji tak +- 30kWh tak si to podelte a realny dojezd mate 5 minut plnehoo plynu.

V realu asi jeste min, protoze pri tech proudech 400V .. 1000 A to mozna uz po minute plynu na podlaze bude pekne zhavit.

Takze to je tak na 7 minut driftovani anebo 12 minut jizdy po okruhu.
No nekup to za ty prachy.
29. 7. 2012 15:11
Hmotnost a reálný dojezd?
A jaký typ baterií hodlají použít?