Mercedes-Benz v Paříži 2004

Mercedes-Benz v Paříži 2004

 
 

Mercedes-Benz přivezl do Paříže neobvykle mnoho novinek.

Jako hlavní hvězdy zářily tři světové premiéry Mercedesu: dva Sports Tourery (Vision B a Vision R) a nová třída A. Mercedes právě začíná prodávat řadu CLS, což připomínala vrcholná verze CLS 55 AMG se stejným přeplňovaným osmiválcem jako v novém nejsilnějším roadsteru: SLK 55 AMG. Na autosalon do města módy se dobře hodila premiéra limitované série kabrioletu CLK Giorgio Armani.

Mercedes-Benz Compact Sports Tourer Vision B: třída B na obzoru

I když nová třída A povyrostla proti předchůdci a nabízí ještě větší variabilitu interiéru než první áčko, je stále ještě dost malá na to, aby mohla konkurovat Touranům, C-Maxům, Zafirám nebo Scénikům. Proto přichází Mercedes s novým modelem, který zaplňuje mezeru ve výrobním programu a ve stuttgartské abecedě logicky doplňuje stávající třídy A a C. Do Paříže přijel koncept Mercedesu třídy B, kterému tisková zpráva přidává označení Compact Sports Tourer. Dříve se také spekulovalo o pojmenování CST, ale nakonec bylo toto označení ve Stuttgartu smeteno ze stolu a s největší pravděpodobností zůstaneme u označení B.

Nové béčko je blízkým příbuzným Mercedesu třídy A, i když jeho rozměry budou podstatně větší. Jeho délka narostla o 43 cm a rozvor o 21 cm. Pět cestujících bude moci na cestu přibalit 525 litrů zavazadel. Shodná je také koncepce karosérie se sendvičovou podlahou a vpředu napříč uloženým motorem, který je částečně také pod podlahou.

V Paříži se představilo nové béčko ještě jako Mercedes-Benz Vision B, s novým vznětovým motorem (103 kW), který bude později pohánět model B 200 CDI. Nejvyšší točivý moment má dosahovat hodnoty 300 Nm od 1600 ot./min, kombinovaná spotřeba pod 6 litrů na 100 km. Počítá se také s filtrem pevných částic. Sériový Mercedes B by se měl začít prodávat na jaře příštího roku za ceny od 22.100 Euro (B 170) do 27.300 Euro (B 200 CDI).

Mercedes-Benz Grand Sports Tourer Vision R: co vznikne spojením tříd S a M?

Zatímco třída B byla pro návštěvníky pařížského autosalonu absolutní novinkou, s rozložitým šestimístným Mercedesem se už nějaký ten pátek na autosalonech potkáváme. Studie Grand Sports Toureru dříve označovaná GST, se poprvé představila jako Vision R v upravené podobě.

Studie GST (Grand Sports Tourer), kterou jsme již dříve představili v magazínu, se ukázalo v evropské verzi. I když rozvor 2980 mm je o 235 mm kratší než u původní studie z roku 2002, i tato hodnota napovídá, že prostor pro posádku bude velkorysý. Mercedes s tímto vozem míří na cílovou skupinu zákazníků, kterým nestačí komfort běžných osobních vozů a současně by rádi něco jako SUV. Severoamerické proporce automobilu ukrývají interiér v uspořádání 4+2 (šest samostatných sedadel). Podvozek sdílí třída R s novým Mercedesem třídy M, vzduchové odpružení bude pečovat o jízdní komfort.

Pařížské studie mají také nový lak ALU-BEAM s vysokým leskem, který je vyvíjen ve spolupráci s jedním z velkých dodavatelů autolaků a v budoucnu bude také v nabídce sériových Mercedesů. Ve srovnání s běžnými metalickými laky obsahuje ALU-BEAM podstatně menší částice (velikost 30 až 50 nanometrů proti 100 až 300 nanometrům), které pak lépe odrážejí dopadající světlo.

Ve Vision R se ukáže i nový vidlicový šestiválec common-rail o výkonu 160 kW a s největším točivým momentem 510 Nm už v 1800 ot/min. Motor, který se nejdříve objeví příští jaro v Mercedesu třídy C, je v konceptu spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Grand Sports Tourer je vybaven pohonem všech kol. Automobil s filtrem pevných částic má kombinovanou spotřebu 9 l /100 km.

Sériový Mercedes-Benz třídy R by se měl na trh dostat v druhé polovině roku 2005.

Mercedes-Benz A: nejmenší Mercedes je větší a levnější!

Nové áčko se začalo v Evropě prodávat ještě před zahájením autosalonu, takže to byla trochu zvláštní premiéra, v době, kdy se většina ostatní produkce nejdříve představí jako studie dlouho dopředu a teprve pak se dostává k zákazníkům. Protože jsme áčko již dříve představili, zastavíme se u něj jen krátce.

Nejlevnější Mercedes-Benz stojí nyní 478 tisíc Kč. Je to méně než dosud, ale automobil má pouze tři dveře. Pětidveřová verze základního Mercedesu A 150 (70 kW) přijde na 499.000,-Kč, což je stejná částka jako za starší A 140, který má slabší motor a menší karosérii.

Dvoulitrové turbodiesely A 160 CDI (60 kW) stojí 540.000,- Kč, A 180 CDI (80 kW) přijde na 599.000,- Kč a zatím nejsilnější Mercedes A 200 CDI (103 kW) je k dispozici za 699.000,- Kč. Třídveřový model stojí vždy o 21.000 Kč méně. Za automatickou převodovku, která bude k dispozici až od počátku roku 2005, se připlácí 58.562 Kč. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné ABS+ ASR, ESP+, čelní a boční airbagy, centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a zrcátka. Ze seznamu příplatkové výbavy zaujme především manuální klimatizace (32.310,-), bi-xenonové světlomety (33.320,-),okenní/hlavové airbagy (9.087,-), a boční airbagy vzadu (13.511,-)

Kuriozitou je příplatek za podélně nastavitelný volant (5.433,-), nejlevnější audio s CD přehrávačem a šesti reproduktory stojí 17.357,-

Mercedes-Benz CLS 55 AMG: designérská lahůdka silnější

Dva modely řady CLS s šestiválcem 200 kW (CLS 350) a osmiválcem 225 kW (CLK 500) se právě začínají dostávat na evropské trhy. Pozornost k nové řadě Mercedesu proto přitahuje v Paříži představená vrcholná verze CLS 55 AMG, kterou bude možno zakoupit od ledna příštího roku.

Dvěma mechanickými kompresory (Lysholm) přeplňovaný zážehový osmiválec o výkonu 350 kW umožní čtyřdveřovému kupé zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a z 0 na 200 km/h za 16,1 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Na zadní kola je přenášen točivý moment přes automatickou pětistupňovou převodovku AMG Speedshift s vylepšenými časy na přeřazení rychlostních stupňů.

Vzduchové odpružení AIRMATIC DC a aktivní tlumiče byly přepracovány ve srovnání s CLS 500. Volit je možno mezi sportovní a komfortní charakteristikou. Brzdový systém SBC (Sensotronic Brake Control) je převzat z SL 55 AMG.

V této cenové třídě je běžná maximální “airbagová” výbava. Ani CLS nevybočuje, ale navíc bude brzy dodáváno se systémem Pre-safe, který rozeznává kritické situace, které by mohly skončit nehodou a připravuje airbagy, bezpečnostní pásy a další systémy k pohotovějšímu a účinnějšímu zásahu. Aktivní bezpečnost CLS zvyšuje také příplatkový adaptivní tempomat DISTRONIC, ventilovaná aktivní sedadla, monitoring tlaku v pneumatikách a řada dalších systémů.

Mercedes-Benz CLK 500 Giorgio Armani

Německy chladný styling Mercedesů bude zlidšťovat stokusová omezená série kabrioletů CLK 500 AMG připravená ve spolupráci s italským módním návrhářem Giorgem Armanim. Exkluzivitu automobilu za 86.884 Euro bude potvrzovat certifikát dodávaný ke každému vozu. Automobil je vystavován v reprezentační prodejně Mercedesu na pařížské Champs-Elysées. První dodávky je možno očekávat od jara 2005.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa Studie: Šít v Asii se přestává vyplácet, trendem je přesun výroby zpět do prvního světa

Vyrábět v Asii se textilkám vyplácí stále méně. Produkce…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesli transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi České úřady požádaly Švýcary o bankovní podklady kvůli Babišovi

České úřady zažádaly letos v dubnu o spolupráci Vrchní…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mercedes-Benz Paříž 2004

 












Blesk.cz

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Deset malérů slavných: Průšvihy v čase podzimu

Je dobré se čas od času ohlédnout zpátky. Udělat jakési zrcadlo stavu, což se týká i míry vkusu v módních…

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli na čelo, zářil Marcinko

SESTŘIH: Třinec – Litvínov 4:2. Oceláři se dotáhli…

Bídný start Třince do sezony je zapomenut. Oceláři v sobotní předehrávce 20. kola Tipsport extraligy porazili…

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z jiného světa, říká Rusnák

Slovenský triumf? Nástup Hapalových dětí! Není z…

O moc lepší start v novém angažmá si trenér Pavel Hapal přát nemohl. Slovensko smetlo v Lize národů do té doby…

 

Reflex.cz

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné Staroměstské náměstí žádalo Babišovo odvolání

15 000 lidí křičelo: Demisi, demisi! Zaplněné…

Tisíce lidí v Praze žádají kvůli kauze Čapí hnízdo demisi premiéra Andreje Babiše, demonstrace proti němu…

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí rozbroje a napětí. K čemu to vlastně je?

Češi neumí slavit: Všechna letošní výročí provázejí…

Minulou neděli vyšly do ulic polských měst statisíce lidí, aby si připomněly 100. let nezávislosti své země.…