Mercedes-Benz v Ženevě 2007

Mercedes-Benz v Ženevě 2007

 
 

Stánek značky Mercedes-Benz byl ve znamení nové třídy C. Kolem tohoto vozu se točily také všechny ženevské novinky. Mimo nových céček byl k vidění i Mercedes SLR McLaren Edition 722 nebo Mercedes-Benz SLK Edition s matným lakem.

Nová třída C

Automobilka Mercedes-Benz ukázala novou generaci svého modelu střední třídy už 18.ledna 2007 ve Stuttgartu, ale oficiální světová premiéra se uskutečníla v Ženevě. Nové céčko se od svého předchůdce značně liší, přičemž změny začínají přepracovanou karoserií a končí takovými detaily jako velkou trojcípou hvězdou umístěnou uprostřed masky v nejvyšším provedení Avantgarde.

Verze výbavy Classic a Elegance budou nadále charakteristické malým chromovaným znakem vyrůstajícím z přední kapoty. Nová třída C následuje třídu S a sází na dynamické tvary. Z přídě zmizely propojené oválné světlomety a nastoupily světlomety podlouhlé. Podstatně se zvětšila mřížka chladiče, tvar změnil i přední nárazník. Zcela schází ochranné lišty na náraznících i na bocích. Zadní část prošla ještě razantnější proměnou.

Automobil s tříprostorovou karoserií měří na délku 4581 mm, to znamená o 55 mm více než generace předchozí, šířka se zvětšila o 42 mm na 1770 mm a rozvor se protáhl o 45 mm na 2760 mm. Automobil se bude nabízet standardně se sedmi airbagy (čelní, boční, hlavové a kolenní airbag řidiče) a aktivními hlavovými opěrkami, v nabídce bude rovněž Pre-Safe systém a Agility Control system upravující tuhost tlumičů. Třída C si od nové třídy S vypůjčila nejen některé designové elementy, ale také adaptivní brzdový systém a světelný systém s pěticí režimů.

Mercedes potvrdil motorovou paletu sestavenou ze zážehových a vznětových čtyř a šestiválců, v době tržního startu novinky letos na jaře budou dostupné tři zážehové motory v C200, C280 a C350 a vznětový agregát v modelu C220 CDI. V průběhu roku nabídku rozšíří populární vznětový šestiválec v modelu C320 CDI s výkonem 165 kW, vznětový čtyřválec v modelu C200 CDI a benzínový čtyřválec C180.

Cena v Německu začíná na 29988 Euro (tj. cca 850 tisíc Kč) za C 180 (115 kW), nejlevnější šestiválec C 230 (150 kW) pořídíte za 34450 Euro (tj. cca 975 tisíc Kč), první cena dieselu C 200 CDI (100 kW) činí 31892 Euro (tj. cca 900 tisíc Kč). První vozy se na český trh dostanou v dubnu.

Vision C 220 Bluetec

První čtyřválcový turbodiesel BLUETEC přichází právě včas. Je to odpověď na stesky a tlak Evropské komise v oblasti snižování emisí nových automobilů?

Mercedes-Benz chtěl letos v Ženevě prezentovat svou roli ve snižování emisí a "čištění" vznětových motorů na vizi budoucího modelu C 220 BLUETEC. Koncept má veřejnosti ukázat, kam by moderní technika dieselových motorů, kombinovaná s adekvátním zpracováním výfukových plynů, mohla nejmenší limuzínu s hvězdou Mercedesu již brzy posunout.

I když motor dosahuje mírně nadprůměrný výkon 125 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm, je podle údajů výrobce schopen plnit emisní normu Euro 6, která má vstoupit v platnost pro všechny nové automobily od září roku 2015. Od začátku roku 2006 mají všechny automobilky zastoupené na evropských trzích povinnost plnit teprve normu Euro 4. Zásadní skok se očekává s příchodem Euro 5, kdy bude pětkrát sníženo povolené množství emisí pevných částic.

Velkou ofenzívu BLUETEC zahájil Mercedes-Benz v minulém roce na americkém trhu, kde začíná být úspora při provozu vznětových motorů stále důležitějším kriteriem, ale zatím většímu rozšíření dieselů brání nedůvěra trhu a přísné emisní předpisy v několika státech unie. V říjnu 2006 byl na americký trh uveden model E 320 CDI BLUETEC právě v době, kdy začala být v této části světa dostupná nafta s nízkým obsahem síry. Spotřeba tohoto modelu činí jen 6,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba paliva Mercedesu C 220 BLUETEC pak činí jen 5,5 l/100 km. Studie vystavěná na bázi nového Mercedesu třídy C by se měla v realitu proměnit v roce 2008.

BLUETEC je iniciativa, v níž DaimlerChrysler hraje jednu z hlavních rolí. Vozy s tímto přívlastkem bývají převážně studie, vybavené nejmodernějšími technologiemi vznětových motorů: vstřikováním common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, čtyřmi ventily na válec, turbodmychadlem VGT, recirkulací výfukových plynů a elektronikou, která bdí nad složitými procesy a efektivně je řídí.

BLUETEC v nejnovější vizi představuje také kombinaci oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic, zachycovače NOx s výrazně prodlouženým bezúdržbovým intervalem a dalšího SCR katalyzátoru pro redukci NOx.

Nová třída C také pro DTM

Závody cestovních vozů DTM jsou v Německu populární zřejmě také proto, že neomezená rychlost na dálnicích dává možnost prakticky každému řidiči využít schopnosti jeho silného vozu. Prestižní seriál je dlouhá léta obsazován tovráními i soukromými týmy, které sází na závodní speciály Mercedes-Benz. Nejnovější kreace vznikla na bázi nové třídy C. Ze sériového vozu nezbylo mimo siluety prakticky vůbec nic. Vývoj vozu, který se poprvé představí 22. dubna na Hockenheimringu, byl zahájen již v březnu 2006. Deset měsíců na to absolvoval speciál první okruhové kilometry. Vpředu uložený čtyřventilový osmiválec V90° o objemu 4,0 l dosahuje nejvyššího výkonu 350 kW při 7500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mercedes-Benz Ženeva 2007

 












Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…