Mercedes-Benz v Ženevě 2007

Mercedes-Benz v Ženevě 2007

 
 

Stánek značky Mercedes-Benz byl ve znamení nové třídy C. Kolem tohoto vozu se točily také všechny ženevské novinky. Mimo nových céček byl k vidění i Mercedes SLR McLaren Edition 722 nebo Mercedes-Benz SLK Edition s matným lakem.

Nová třída C

Automobilka Mercedes-Benz ukázala novou generaci svého modelu střední třídy už 18.ledna 2007 ve Stuttgartu, ale oficiální světová premiéra se uskutečníla v Ženevě. Nové céčko se od svého předchůdce značně liší, přičemž změny začínají přepracovanou karoserií a končí takovými detaily jako velkou trojcípou hvězdou umístěnou uprostřed masky v nejvyšším provedení Avantgarde.

Verze výbavy Classic a Elegance budou nadále charakteristické malým chromovaným znakem vyrůstajícím z přední kapoty. Nová třída C následuje třídu S a sází na dynamické tvary. Z přídě zmizely propojené oválné světlomety a nastoupily světlomety podlouhlé. Podstatně se zvětšila mřížka chladiče, tvar změnil i přední nárazník. Zcela schází ochranné lišty na náraznících i na bocích. Zadní část prošla ještě razantnější proměnou.

Automobil s tříprostorovou karoserií měří na délku 4581 mm, to znamená o 55 mm více než generace předchozí, šířka se zvětšila o 42 mm na 1770 mm a rozvor se protáhl o 45 mm na 2760 mm. Automobil se bude nabízet standardně se sedmi airbagy (čelní, boční, hlavové a kolenní airbag řidiče) a aktivními hlavovými opěrkami, v nabídce bude rovněž Pre-Safe systém a Agility Control system upravující tuhost tlumičů. Třída C si od nové třídy S vypůjčila nejen některé designové elementy, ale také adaptivní brzdový systém a světelný systém s pěticí režimů.

Mercedes potvrdil motorovou paletu sestavenou ze zážehových a vznětových čtyř a šestiválců, v době tržního startu novinky letos na jaře budou dostupné tři zážehové motory v C200, C280 a C350 a vznětový agregát v modelu C220 CDI. V průběhu roku nabídku rozšíří populární vznětový šestiválec v modelu C320 CDI s výkonem 165 kW, vznětový čtyřválec v modelu C200 CDI a benzínový čtyřválec C180.

Cena v Německu začíná na 29988 Euro (tj. cca 850 tisíc Kč) za C 180 (115 kW), nejlevnější šestiválec C 230 (150 kW) pořídíte za 34450 Euro (tj. cca 975 tisíc Kč), první cena dieselu C 200 CDI (100 kW) činí 31892 Euro (tj. cca 900 tisíc Kč). První vozy se na český trh dostanou v dubnu.

Vision C 220 Bluetec

První čtyřválcový turbodiesel BLUETEC přichází právě včas. Je to odpověď na stesky a tlak Evropské komise v oblasti snižování emisí nových automobilů?

Mercedes-Benz chtěl letos v Ženevě prezentovat svou roli ve snižování emisí a "čištění" vznětových motorů na vizi budoucího modelu C 220 BLUETEC. Koncept má veřejnosti ukázat, kam by moderní technika dieselových motorů, kombinovaná s adekvátním zpracováním výfukových plynů, mohla nejmenší limuzínu s hvězdou Mercedesu již brzy posunout.

I když motor dosahuje mírně nadprůměrný výkon 125 kW a nejvyšší točivý moment 400 Nm, je podle údajů výrobce schopen plnit emisní normu Euro 6, která má vstoupit v platnost pro všechny nové automobily od září roku 2015. Od začátku roku 2006 mají všechny automobilky zastoupené na evropských trzích povinnost plnit teprve normu Euro 4. Zásadní skok se očekává s příchodem Euro 5, kdy bude pětkrát sníženo povolené množství emisí pevných částic.

Velkou ofenzívu BLUETEC zahájil Mercedes-Benz v minulém roce na americkém trhu, kde začíná být úspora při provozu vznětových motorů stále důležitějším kriteriem, ale zatím většímu rozšíření dieselů brání nedůvěra trhu a přísné emisní předpisy v několika státech unie. V říjnu 2006 byl na americký trh uveden model E 320 CDI BLUETEC právě v době, kdy začala být v této části světa dostupná nafta s nízkým obsahem síry. Spotřeba tohoto modelu činí jen 6,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba paliva Mercedesu C 220 BLUETEC pak činí jen 5,5 l/100 km. Studie vystavěná na bázi nového Mercedesu třídy C by se měla v realitu proměnit v roce 2008.

BLUETEC je iniciativa, v níž DaimlerChrysler hraje jednu z hlavních rolí. Vozy s tímto přívlastkem bývají převážně studie, vybavené nejmodernějšími technologiemi vznětových motorů: vstřikováním common-rail s piezoelektrickými vstřikovači, čtyřmi ventily na válec, turbodmychadlem VGT, recirkulací výfukových plynů a elektronikou, která bdí nad složitými procesy a efektivně je řídí.

BLUETEC v nejnovější vizi představuje také kombinaci oxidačního katalyzátoru, filtru pevných částic, zachycovače NOx s výrazně prodlouženým bezúdržbovým intervalem a dalšího SCR katalyzátoru pro redukci NOx.

Nová třída C také pro DTM

Závody cestovních vozů DTM jsou v Německu populární zřejmě také proto, že neomezená rychlost na dálnicích dává možnost prakticky každému řidiči využít schopnosti jeho silného vozu. Prestižní seriál je dlouhá léta obsazován tovráními i soukromými týmy, které sází na závodní speciály Mercedes-Benz. Nejnovější kreace vznikla na bázi nové třídy C. Ze sériového vozu nezbylo mimo siluety prakticky vůbec nic. Vývoj vozu, který se poprvé představí 22. dubna na Hockenheimringu, byl zahájen již v březnu 2006. Deset měsíců na to absolvoval speciál první okruhové kilometry. Vpředu uložený čtyřventilový osmiválec V90° o objemu 4,0 l dosahuje nejvyššího výkonu 350 kW při 7500 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 500 Nm.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mercedes-Benz Ženeva 2007

 













Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…