reklama


Mercedes-Benz ve Frankfurtu 2007

Mercedes-Benz ve Frankfurtu 2007

 
 

Stánek Mercedesu patří k největším lákadlům frankfurtské IAA. Letos se vše neslo ve znamení odpovědi na ekologické výtky, které se na německé prémiové značky sesypaly v minulých měsících.

Mercedes-Benz F700

Nejstarší automobilka světa je jedním z několika málo vystavovatelů, kteří si mohou dovolit investovat do plně funkčního a technicky velmi náročného prototypu, aniž by se jednalo o model, který se za pár měsíců dostane do výroby. Mercedes-Benz F700 je dalším pokračovatelem studií automobilů budoucnosti, které ve Stuttgartu zkonstruovali.

Mercedes-Benz už před samotnou výstavou prezentoval revoluční motor DiesOtto, který automobil o velikosti současné třídy S pohání. Naprosto revoluční je ale také design této limuzíny. Nekonvenční tvary jakoby vypadly ze šuplíku italského excentrika Franca Sbarra, ale tisková zpráva Mercedesu přiřkla autorství designérskému týmu z kalifornského design-centra v Irvine. Plynoucí tvary pětimetrové limuzíny jsou dnes běžné, ale způsob, jakým plyne F700 ten tu ještě nebyl.

Inspirace byla nalezena v přírodě, designéři zaštítili vzhled vodním idiomem „Aqua Dynamic“. Absolutní přednost v navrhování tohoto vozu dostali cestující. Automobil s vnějšími rozměry (5180 x 1960 x 1438 mm) menšími než současná prodloužená třída S, má rozvor 3450 mm, který je o 285 mm delší než stejná míra u současné vlajkové lodi značky. Na luxusní třídu extrémně zkrácená příď ukrývá jen objemově nevelký čtyřválec 1,8 l. Jeho význam, je však jak pro značku, tak pro automobilový svět velký. Hypotetický nástupce třídy S je posazen na kola o průměru 21 palců, kolem nichž jsou v blatnících výrazné lemy používané v designu Mercedesů již dnes. Zadní výřez v blatníku má polykarbonátové překrytí, takže stylisticky se nic nemění, ale aerodynamika obtékání karoserie tak byla optimalizována.

Prostornost interiéru není jen věcí skutečně extrémních rozměrů, ale také psychologickou otázkou. Velkou roli ve vnímání prostoru hraje světlo, a proto jsou ve střeše dva trojúhelníkové průhledy, rozdělené anténou ve tvaru ploutve.

Komfort řidiče a posádky automobilu patří léta k vývojovým prioritám konstrukce vozů Mercedes-Benz a s tím byl navrhován i interiér studie F700. Konvenční uspořádání sedadel současných limuzín bylo opuštěno ve prospěch variability preferovaného místa cestujícího na pravém zadním sedadle. To lze přemístit tak, že cestující sedí proti směru jízdy a při neobsazeném pravém předním místě lze vytvořit mimořádně velký prostor pro velmi důležitého pasažéra.

Systémy jako Active Body Control nebo adaptivní tlumiče už dnes běžně nacházíme ve třídě luxusních Mercedesů a tak i v tomto směru bylo třeba hledat ještě vyspělejší techniku pro komfort a aktivní bezpečnost posádky. Mercedes-Benz F700 je vybaven podvozkovým systémem Active PRE-SCAN, který detekuje povrch vozovky před vozidlem pomocí laserového scanneru a volí optimální strategii pro utlumení příchozího impulsu. Aktuátory systému Active Body Control pak jsou schopny upravit charakteristiky odpružení a tlumení v reálném čase, ještě než k přejezdu nerovnosti dojde.

Sen motorářů o spojení účinnosti vznětového motoru s těmi nejlepšími vlastnostmi zážehového motoru, se možná již splnil. Mercedes-Benz představí ve Frankfurtu nový koncept hnacího ústrojí, jehož srdcem bude motor vylepšený několika úpravami konstrukce. Asi největší novinkou motoru DiesOtto (spojení slov Diesel a Otto) je režim zapalování řízeným samozážehem při nízkých zatíženích, tj. zejména v nízkých a středních otáčkách. Na rozdíl od několika předchozích pokusů, není podle výrobce třeba k tomuto režimu speciální syntetické palivo a nový motor si tak vystačí se standardním bezolovnatým benzinem.

Vysoce účinný proces spalování je při absenci jiskry během cyklu motoru, podobný práci vznětového motoru. V režimu startu a při plném zatížení je směs vzduchu a benzinu zapalována klasickou svíčkou, jakmile dojde posunu do pásma s nízkým zatížením automaticky nastupuje režim zapalování řízeným samozážehem. Výsledkem jsou nízké emise oxidů dusíku při homogenním spalování za nižších pracovních teplot. Ostatní složky produktů spalování jsou podle výrobce spolehlivě ošetřeny standardními trojcestnými katalyzátory.

Zážehový čtyřválec 1,8 l je dvoustupňově přeplňovaný turbodmychadly, má přímé vstřikování paliva do válců, variabilní ventilový rozvod (časování a zdvih), hybridní modul s integrovaným startérem/generátorem a variabilní kompresní poměr.

Motor samotný má výkon 175 kW, elektromotor pak další 15 kW a maximum točivého momentu hnacího ústrojí je 400 Nm. Díky celé řadě výše naznačených opatření došlo k "hybridizaci" spotřeby paliva a s ní související produkce CO2. Výrobce uvádí, že F700 s takovým motorem má kombinovanou spotřebu 5,3 l benzinu na 100 km jízdy. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá jen 7,5 s.

Podobný motor by se mohl ve výrobě objevit ve střednědobém horizontu. Již dnes jsou některé jeho komponenty (přímé vstřikování) v běžných vozech a do zavedení podobně komplexního řešení do výroby se máme těšit na postupné uvedení jednotlivých opatření v nových modelech Mercedesu.

Mercedes-benz C kombi

Mercedes-Benz představil ve Frankfurtu kombi od třídy C, která prošla generační obměnou. Asi není překvapením, že se nový Mercedes dostal na prostorovou špičku mezi luxusními vozy s karoserií kombi.

Druhý zástupce třídy C bude mít v zádi 485 l pro zavazadla, které bude možné více než ztrojnásobit sklopením druhé řady a naložením vozu po střechu. To totiž bude k dispozici 1500 l prostoru. Hlavní konkurenti jsou na tom hůře, ale náskok Mercedesu není, zejména u německých rivalů, zdrcující. Končící Audi A4 Avant nabízí v zádi 440/1355 l, BMW 3 touring 460/1385 l a nedávno inovovaný Saab 9-3 SportCombi disponuje 419/1273 l. Mercedes bude lákat i na ložnou délku až 1,8 m a šířku 1,2 m. Novinkou je možnost objednání elektricky ovládaného víka v zádi.

Pro zákazníky bude připraveno kombi s motorovou paletou složenou z osmi jednotek. Diesely jsou zastoupeny motorizacemi C 200 CDI (100 kW, 270 Nm), C 220 CDI (125 kW, 400 Nm), C 320 CDI (165 kW, 510 Nm). Benzinové motory začínají známými čtyřválci 1,8 l v modelech C 180 Kompressor (115 kW, 230 Nm) a C 200 Kompressor (135 kW, 250 Nm) a pokračují šestiválci C 230 (150 kW,245 Nm), C 280 (170 kW, 300 Nm) a C 350 (200 kW, 350 Nm). Všechny modely mají šestistupňovou ručně řazenou převodovku, jen nejsilnější šestiválec v C 350 má sériově dodávanou sedmistupňovou automatickou převodovku.

Kombinovaná spotřeba dieselů se pohybuje mezi 6,0 l/100 km a 7,1 l/100 km. Benzinové agregáty žádají průměrně 7,7 l/100 km (C 180 K) až 9,9 l (C 350).

Všechny verze jedou více než 200 km/h a s výjimkou nejslabší vznětové jednotky akcelerují z klidu na 100 km/h za méně než 10 sekund.

Mercedes-Benz ML 450 HYBRID

Mercedes-Benz ML 450 HYBRID se podle tvrzení automobilky má stát při svém uvedení na trh v roce 2009 jedním z nejekonomičtějších a nejekologičtějších vozidel ve třídě luxusních SUV.

Nový Mercedes-Benz ML 450 HYBRID je vybaven hybridním benzinovým pohonem, označovaným automobilkou jako dvoumodový, který má umožňovat pohyb čistě na elektřinu a zároveň splňovat ty nejvyšší požadavky na komfortní cestování.

Kombinovaný pohonný systém poskytuje výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 480 Nm (samotný elektromotor dodá 45 kW). O přenos sil na kola se stará převodovka CVT, samozřejmostí je možnost rekuperace energie do baterií při brzdění či jízdě bez plynu nebo z kopce

Podle výrobce dosahuje Mercedes-Benz ML 450 HYBRID kombinované spotřeby paliva 7,7 litru na 100 km a emise C02 se pohybují okolo hodnoty 185 g/km.

Mercedes-Benz S600 Guard Pullman

Automobilka Mercedes-Benz dokončila novou verzi státnické limuzíny s názvem „Guard Pullman“, která stojí na opancéřované prodloužené verzi modelu S600 a představila jí na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Termínem Pullman, který v angličtině znamená spací vagon, označuje Mercedes své vozy s velmi dlouhým rozvorem a velkým prostorem pro cestující na zadních sedadlech. Tento typ státnické limuzíny Mercedes-benz postavil už v roce 1928. Majestátní limuzína má, i vzhledem ke své zvýšené hmotnosti, pod kapotou dvanáctiválec „biturbo“ o objemu 5,5 l, který podává maximální výkon 380 kW (517 k) a maximální točivý moment 830 Nm. Zcela nový je podvozek, protože pouhé jeho prodloužení by nezajistilo dostatečnou stabilitu vozu, a také karoserie.

Jedním z klíčových prvků je ochranné vybavení limuzíny. Vůz nabízí nejvyšší možnou ochranu proti teroristickému útoku (B6/B7). Limuzína je opancéřovaná, má zesílenou karoserii (v podobě integrovaných, nikoli obkládaných, ochranných prvků), pneumatiky typu „run-flat“, speciální palivovou nádrž a vlastní hasicí systém. Použité materiály jsou schopny vzdorovat projektilům běžných vojenských ručních zbraní, střepinám ručních granátů a dalším výbušninám. Zákazníci pochopitelně doufají, že Pullman nebude muset své přednosti nikdy dokázat v praxi. Vůz by měl být zákazníkům k dispozici na konci roku 2008. Podobnou bezpečnostní kúrou prošel také model S 420 CDI Guard, který tak představuje dostupnější variantu limuzíny s nadstandardním bezpečím osádky.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno Komentář Lukáše Kovandy: Ani Trump nemůže mít všechno

Americký prezident je po letech opět spolutvůrcem měnové…

Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál Volkswagen vyplatí prodejcům v USA 1,2 miliardy dolarů za emisní skandál

Soudce amerického oblastního soudu Charles Breyer…

Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů Češi častěji snídají u McDonald‘s. Firmě vyrostly tržby o 200 milionů

Tržby amerického řetězce rychlého občerstvení McDonald‘s…

Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky Glosa Tomáše Stingla: Gangster místo kytičky

Mexické úřady převázaly stužkou kdysi nejmocnějšího…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol nepatří, hřímá Valachová

Hádky o „multikulti“: Islám ani křesťanství do škol…

Česko je národem ateistů. A ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) hlásá: Islám do českých škol nepatří,…

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů! Kdo další neplatí?

Lakomí boháči: Exmanžel Čejkové dluží 39 milionů!…

Více než 13 miliard dluží v Česku rodiče na výživném. Problémy s vymáháním peněz pro své děti ale nemají jen…

 

iSport.cz

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i Hlaváčková jsou v semifinále

Češky řádí na Australian Open v deblu, Šafářová i…

České tenistky Lucie Šafářová i Andrea Hlaváčková postoupily do semifinále čtyřhry na grandslamovém Australian…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší bublina praskne, budou se všichni divit

Realitní trh v Česku se dočista zbláznil. Až zdejší…

Podle aktuálních statistik se prodává metr čtvereční u nového bytu v Praze za nevídaných 70 tisíc korun. A…

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu dezinformace, lidé se dostali blíže pravdě

Experiment vědců: Když zamíchali do zprávy trochu…

Političtí stratégové, ale také nejrůznější dezinformátoři a konspirační teoretici, mají další „ověřené“ vodítko,…

 
 
reklama