Mercedes-Benz Vito: Trojcípá hvězda bude vyrábět dodávku s elektrickým pohonem

Mercedes-Benz Vito: Trojcípá hvězda bude vyrábět dodávku s elektrickým pohonem

 
 

Mercedes-Benz představuje v San Sebastianu prototyp dodávky Vito s elektrickým pohonem. Ještě letos jej ovšem hodlá vyrábět, i když v malých počtech.

Svědkem premiéry Vita na baterky není žádný autosalon, ale neformální setkání Rady EU ve španělském San Sebastianu. Ekonomičtí ministři členských států Evropské unie zde od 7. do 9. února diskutují o ekonomické životaschopnosti technologií blízké budoucnosti včetně alternativních zdrojů pohonu vozidel. Na toto téma bude přednášet také současný nejvyšší muž koncernu Daimler AG a prezident evropské asociace automobilových výrobců ACEA Dieter Zetsche.

Elektrické Vito je produktem vlastního vývoje Daimleru. Během letošního roku bude dodána více jak stovka těchto vozů celkem dvaceti zákazníkům, zejména fleetovým operátorům a veřejným institucím. V další fázi je plánována produkce 2000 vozidel.

Koncepce automobilu je navržena tak, aby jezdil výhradně na elektromotor, kterému dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie s napětím 400 V, 16 ampéry a kapacitou 32 kWh. Samotná pohonná jednotka dosahuje maximálního výkonu 90 kW. Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů zhruba 130 km, akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. Největší rychlost je elektronicky omezena na 80 km/h, ve městě i v příměstském provozu zcela postačuje.

Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů odpovídají běžným verzím. Vozidlo podléhá také obvyklým bariérovým testům. Jeho úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu.

Malosériová výroba se rozběhne přímo v továrně v baskické Vitorii. Rozjetí produkce, vybudování potřebné logistiky a zaškolení zaměstnanců pomůže rovněž finanční příspěvek regionální vlády. V samotné mateřské zemi automobilky, tedy Německu se o dotace na vývoj v této oblasti stará spolkové ministerstvo pro životní prostředí, ochranu přírody a jadernou bezpečnost (BMU).

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 




Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák Mercedes-Benz Vito Tourer L 119 CDI: Silák

Vyzkoušeli jsme nové Vito Tourer s nejsilnějším motorem a…

Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ Mercedes-Benz Vito L 109 CDI: Půlmilionový základ

Vyzkoušeli jsme furgon Vito se základním motorem a…

 



 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Batakové: Indonéský kmen, který své odsouzené jedl zaživa

Nikdy nespojovali svůj domov na březích jezera s okolním světem cestami nebo mosty. Dodnes praktikují…

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…