Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz W114/115: Tyhle Mercedesy ještě vydržely věčnost. Je jim padesát

Mercedesy W114 a 115 prosluly obzvláště v naftových verzích svou extrémní výdrží a dnes jsou vyhledávané sběrateli, nejen coby dvoudveřová kupé. Oficiální premiéra této řady proběhla před padesáti lety.
Zpět na článek
15. 1. 2018 20:08
16. 1. 2018 06:15
16. 1. 2018 01:01
16. 1. 2018 02:59
16. 1. 2018 10:33
16. 1. 2018 13:59
16. 1. 2018 06:29
16. 1. 2018 08:04
16. 1. 2018 10:47
16. 1. 2018 13:31
16. 1. 2018 13:54
16. 1. 2018 21:02
17. 1. 2018 12:05
16. 1. 2018 09:11
Avatar - Stejsn
15. 1. 2018 19:53
kraťas vs žralok
- přezdívku "kraťas" mám desítky let zažitou, ale "žralok" pro mercedes vidím podruhé v životě (poprvé jsem jí slyšel od kamaráda před 20 lety a pak už ne). Skutečně se tak tomu obecně říkalo? Já když slyším v souvislosti s auty "žralok", vždycky bez rozdílu vidím bavora.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wladyk
15. 1. 2018 22:22
Re: kraťas vs žralok
Odjakživa pouze "kraťas". U MB se "žralok" nikdy nepoužívalo. To byla přezdívka pro BMW E21.
Avatar - Stejsn
15. 1. 2018 23:39
Re: kraťas vs žralok
Já bych řekl že pro celou řadu. Byla trojka žralok, pětka žralok a sedmička žralok (čili E21, E28 a E23). Aspoň tady u nás.
16. 1. 2018 00:54
Re: kraťas vs žralok
Je to tak, v mercedes komunitě se termín žralok používal a používá, v té obecné rovině je ale pravda mnohem známější kraťas jako označení celé modelové řady bez ohledu na facelift.
16. 1. 2018 12:43
Re: kraťas vs žralok
Ano. Kraťas byl obecně 114 i 115. Žralok byl označován jen w115, bylo to takové upřesnění faceliftu. V té době byl žralok něco víc. Slyšel jsem i označení "větrák, ventilátor" pro 114, podle větracích okének a "ušák" pro 115, podle zrcátek. Tyto dva výrazy se ale objevily až po uvedení w115, před tím to byl vždy jen kraťas.
Avatar - euro89
15. 1. 2018 20:08
Strich 8
Tohle byl jeste poradnej Benz! Dodnes nam jich nekolik jezdi na servis a pro me je to malej svatek na tehle autech delat. Clovek na kazdem dilu vidi, jak ho tehdejsi inzenyri konstruovali tak, aby co nejdele vydrzel a kdyz uz jednou bude muset byt vymenen, tak aby to bylo na opravu co nejsnazsi a nejpristupnejsi. Presny opak tech dnesich krapu... Jeden kolega ho dokonce pouziva celorocne na denni jezdeni. :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - wakantanka
15. 1. 2018 20:23
Re: Strich 8
To o tych dieloch sa ti len tak zda. Si zober aky vykon mali tie auta vtedy a aky maju dnes. Pripocitaj vsemoznu vybavu a chcel by som vidiet co by si hovoril o opravach potom keby to mali aj tito starcekovia. O aktivnej ci pasivnej bezpecnosti skoda hovorit. Castokrat totiz jedno podmienuje druhe. Ale to ako clovek od fachu istotne vies. :-)
Avatar - euro89
16. 1. 2018 06:15
Re: Strich 8
To je prave to. Ja to kvantum dnesni elektroniky v autech vubec nepotrebuju. Idealni jsou pro me W124 (a jeji vrstevnici jako Thema, 9000, E34, Sigma...), ktere byly stale poctive vyrobene, pritom uz mely klimatizaci (i automatickou), elektricky okna a zrcatka, elektricky sedacky s vyhrevem atd. Ale nejaky dotykovy displeje, konektivitu s buhvi cim, miliony asistentu na vsechno a dalsi kraviny, to proste v aute nechces. Stejne tak jako prvky aktivni bezpecnosti. Dulezita je pro me jen ta pasivni a ta nema se spolehlivosti co delat. Klidne by slo v dnesni dobe vyrobit auto z vysokopevnostni oceli s propracovanymi deformacnimi zonami a mnozstvim airbagu, ktere mi na prvni pohled vypadalo presne jako auta ze 60. az 80. let.
Avatar - wakantanka
16. 1. 2018 12:38
Re: Strich 8
Hm, o tomto by sa dalo dlho polemizovať. Tiež mi všehomožné asistenty a konektivity v aute nechýbajú, ale dalo by sa to samé povedať o airbagoch, abs či trakčnej kontrole :-)
Proste vývoj nezastavíš, ide neustále dopredu a očividne si to skoro všetko zákazníci žiadajú a sú ochotní za to platiť, tak by bol hociaký výrobca somár keby to nedodal.
16. 1. 2018 01:01
Re: Strich 8
Pořádnej benz byl i piano a z dnešního pohledu i čtyřka. Ale původní cíl byl spíše nabídnout kvalitu a spolehlivost, proto ta dimenzace všeho, ta extrémní životnost byla vedlejším a nutno dodat že ne zcela chtěným faktorem. Způsobovala totiž to že si zákazníci neměli důvod kupovat nový model, nedávalo to logiku - proč si začátkem 80.tých let kupovat nové piano když 15 let starý kraťas vypadal a nabízel skoro to samé a sloužil naprosto bez problému. To přivedlo mercedes do celkem velké krize ze které jí pomohla nová čtyřka která se už od piána lišila znatelně a především pak babybenz oslovující zcela novou klientelu. S klasse měla životní cyklus jiný a ta se tak revoluce dočkala až na přelomu desetiletí, a že to stálo za to... :yes:
16. 1. 2018 02:59
Re: Strich 8
Nesouhlasím.

"...původní cíl byl spíše nabídnout kvalitu a spolehlivost, proto ta dimenzace všeho, ta extrémní životnost byla vedlejším a nutno dodat že ne zcela chtěným faktorem." To je, podle mě, hloupost, zvláště tehdy. Nové auto si zákazník nekupuje jen z důvodu, že staré nefunguje ani dnes. Osmi a devítiletý cyklus obměny obou modelů je také jeden z důvodů nákupu nového auta, které cílilo do majetnějších vrstev, kde mnohdy jde i o prestiž. Cíl kvalita a spolehlivost a nežádoucí produkt toho dlouhá životnost ??? To smysl nedává.

O velké krizi Mercedesu v té době fakt já nic nevím.

Čtyřka (asi myslíš w124) se nikdy neříkalo, pokud nešlo o Renault.

Odlišnost modelů 114/115 od 123 a 124 je věc názoru, w201 toho zase až tolik obchodně nezachránil s vyrobenými 870 000 ks oproti w124 s 2 500 000 kusy, zvláště, když se ze začátku moc dobře neprodával a v Americe vůbec.

Cykly S klasse nikoliv jiné, naopak podobné, w108 7 let, w116 8 let, w126 12 let, w140 8 let.
16. 1. 2018 10:33
Re: Strich 8
Souhlasit nemusíš ale to je tak všechno. Srovnávat dnešní a tehdejší přístup zákazníků ke koupi nové auta vůbec nelze, nebyly žádný 3-4 leasingy a tomu nastavený facelifty a nový generace, mercedes byl skutečně pro tu movitější vrstvu a specielně v téhle nižší třídě (menší model mercedes neměl) neměl v rámci zákazníků takovou obrátkovost, byl drahý a lidé si ho koupili a bez problémů s ním těch 10 a více let jezdili. Takže smysl toho že extrémné dlouhá životnost je ne zcela žadoucí jev je jasný - stávající zákaznící nekupovali nová auta (tím pochopitelně není myšleno že by se zastavil prodej, ale prostě ta obnova nebyla tak velká).

Pokud jsi o krizi neveděl tak teď už ano :yes:

Čtyřka se pak naprosto normálně říká 124, ale pokud jsi mimo mercedes komunitu tak ti to snadno unikne, to je fakt.
Rozdíl odlišnosti mezi kraťasem a piánem a piánem a čtyřkou je pak zásadní i na první pohled, což byl smysl, potřebovali rozhýbat trh. 201 pak měla velkou roli, pomohla v době krize, zaujala nový segment trhu (takže naprosta většina těch zákazníků byla nových, v tom spočívá ten základní údaj), a pomohla ve spousta věcech o pár let později příchozí čtyřce.
S klasse tedy mělo životní cyklus jiný, přesně jak píšes - čína vydržela skutečně skoro 12 let a přežila tedy celá 80.léta s designem odpovídajícím dekádě minulé. Proto pak ten skok.
Avatar - wakantanka
16. 1. 2018 12:41
Re: Strich 8
Nechcem polemizovať čo a ako kto kupoval a prečo. Len si treba aj uvedomiť, že medzičasom sa svet zrýchlil. Jazdí sa ďaleko viac a častejšie ako kedysi aj napriek internetu. >:D To čo kedysi najazdil bežný zákazník MB za 10 rokov dnes častokrát najazdí za tretinový čas + už spomenuté faktory na oboch stranách. :-)
16. 1. 2018 13:59
Re: Strich 8
To každopádně, doba je jinde, a specielně postavení MB se změnilo zásadně, před těma 40ti lety měl svým způsobem dominantní nebo řekněme výsadní postavení, dneska je fakticky je jeden z mnoha (byť v duchu mnohých symbolem čehosi zůstává).
Avatar - euro89
16. 1. 2018 06:29
Re: Strich 8
Vetsina lidi od Mercedesu, vcetne me, povazuje za posledni poctive vyrobeny Benz prvni C-Klasse W202. Tyhle auta jenom silene reznou (jako kazdej Mercedes), ale po mechanicky strance jsou naprosto odolny. Ne nadarmo ho ma hned pet kolegu... Takze s trochou nadsazky staci jen poradne osetrit karoserii a pak spokojene jezdit az do smrti. >:D
Ja uprimne tehle soucasne symbioze vyrobcu a zakazniku, kdy prvni jmenovani vyrabi sunty a druzi jmenovani to spokojene toleruji, moc nerozumim. Ano, pokud bych si koupil poradny kvalitni auto, tak s nim budu jezdit minimalne 20 let a nic me nebude nutit ho vymenit. Ale porad bych navstevoval autorizovany servis, protoze minimalne spotrebni dily se meni vsude. Kdezto kdyz jsou dnesni auta takovej predrazenej nekvalitni klump, tak me nikdo nedonuti si je koupit ani jednou...
Asi je to o zivotnim stylu. Nekdo ma proste potrebu si kazdych par let kupovat nove veci a tak je mu jedno, jak kvalitni vyrobek si kupuje a nekdo proste nemeni veci, dokud funguji a i kdyz prestou fungovat, tak se je nejdriv snazi opravit, nez koupi neco noveho.
Avatar - Jenik3
16. 1. 2018 08:04
Re: Strich 8
Ze ty hovoris o toyote...
Auto se stava stale vice spotrebnim zbozim. Kdo chce, ma novy model kazdych 4-5 let (operak) a ten kdo chce tak si auto necha tak dlouho, jak uzna za vhodne.
16. 1. 2018 10:47
Re: Strich 8
Jo tak ono je to právě strašně subjektivní a především proměnné. Pamatuju doby kdy bral jako poslední mohykán piano, když se to posunulo do veterán kategorie a soudnej člověk s ním už do denního provozu nevyrážel tak najedou vlastně byla super i čtyřka protože i ta byla oproti novým autům odolná. Dneska už není vyjímkou že jsou tak trochu brány na milost i masařky (obzvlášť 290) a i přesto že reznou před očima (na druhou stranu proti pianum to je pohoda). Ono jde o ten kontext doby.
Jinak bohužel dneska už přestává platit že to je jen věcí potřeby jednotlivce, díky legislativním omezením se chtě nechtě starší auta vytlačují a postupně vytlačí.
Avatar - euro89
16. 1. 2018 13:31
Re: Strich 8
To bych ani nerekl, W124 mela vzdycky povest kvalitniho auta. Akorat v 90. letech si ji v Cechach jeste nemohl dovolit kazdy. Cemu rikas masarka?? Jestli je to, jak tusim, W210, tak to je pro me naopak jeden z prvnich Mercedesu, kde sla kvalita dolu. Jinak reznou snad vsechny Mercedesy. Asi to ve Stuttgartu nepovazuji za vadu, nybrz za vlastnost. >:-[]
16. 1. 2018 13:54
Re: Strich 8
To už je právě to co se vyvíjí, pověst kvalitního auta měla čtyřka skutečně vždy, ale status toho nesmrtelného mercedesu vyfrézovaného z ingotu mělo historicky piano a čtyřka byla braná jako moderní a choulostivější nástupce. Ještě před cca 10ti lety by si nikdo nedovolil stavět to na stejnou úroveň. Dneska když jsou piana passé tak se ten pohled změkčil a najednou jsou “nesmrtelné” i ty čtyřky. A masařku jsem zmínil právě proto co píšeš - ta už ve své době neměla vůbec dobrou pověst, kvalita šla jednoznačně dolů. Přesto dneska když pomaluju dosluhují na denní ježdění čtyřky tak najednou jsou i masařky brány na milost a staří medvědí harcovníci si libují jak je to vlastně ještě fortelné auto oproti novějším modelům....
Proto jsem psal že to je strašně subjektivní a strašně proměnné. :-)
Avatar - euro89
16. 1. 2018 21:02
Re: Strich 8
Ja ti teda nevim, ale tady jezdi klasickych W124 dneska vic, nez W210... 124ku totiz lidi udrzuji, jejich ceny uz jen stoupaji, pritom nahradni dily nejsou zadny problem (zrovna minuly tyden jsem na jedne 280E menil chladic a olejove vedeni), mechanicky naprosto spolehlivy. Tehle aut se nikdo nezbavuje, pokud vylozene nemusi. Zato W210 jsou k videni uz dost malo. Bud se vyvezli na vychod nebo skoncili ve srotu, na dily a pod. Jeste hur jsou na tom na servis W211 a z nich odvozene C219. Tyhle auta zatim nejsou tak moc stary, ale casem to bude cim dal vetsi pruser na udrzbu. A nechtej na nich menit brzdy, hrozna pakarna pro mechanika a poradna palka pro zakaznika...
17. 1. 2018 12:05
Re: Strich 8
Hele to bude asi jak kde, možná tam kde teprve dosluhujou piána to nahrazují čtyřky, já zas naopak vidím jak čtyřky mizí (obzvlášť současná poptávka po youngtimerech bere ze silnic ty hezčí ks), a jako houby po dešti se objevují masařky dotažené z reichu nebo areichu.
Samozřejmě problémem není mechanika a ani ta koroze, ale prostě to morálně už přestává být únosné, bezpečnost a výbava je přeci jenom téma i u starých ojetin, a žádaný závratný km sumy s těma veteránama už vesměs nikdo nenajíždí, takže masařka i přes jednoznačně horší kvalitu to místo přibližovadla s klimatizací, abs a oknama v elektrice zvládne přeci jen lépe.
Máš pravdu že s 211 to pak bude horší, ale ono si to taky trochu sedne - jednak šikovný český ruce umějí vyvinout postupy na cokoliv, a kdysi zdánlivě drahý servis se stane akceptovatelným (neříkám levným), a jednak právě to vnímání se zase posune a oproti novým mercedesům bude i ta 211 vlastně ještě stará dobrá jednuduchá... :-)
Avatar - Barrichello
16. 1. 2018 09:11
Jooo
to byl Mercedes ještě ten správnej Mercedes. To byly časy ;-)
Rozbalit vlákno
0