Němečtí majitelé starších vozů Mercedes-Benz sérií W124 a W201 mohou využít nabídky instalace filtru pevných částic. Tento zásah jim umožní používat svá auta i nadále v ekologických zónách s omezením provozu dle emisních Euro-norem.
No tak to mě po ránu trochu pobavilo. Já osobně mít v autě filtr pevných částic tak si ho nechám vymontovat a ne že si ho budu do starýho auta za takovou strašnou cenu ještě dodatečně instalovat. Je to akorát zdroj poruch a problémů stejně jako EGR ventil, kterej je taky nejlepší vyblokovat pokud to jde. Se z tý ekologie pose.r.eme. Jedinou efektivní možnost jak snížit emise aut je podle mě využití hybridního pohonu popř až na to bude adekvátně vyspělá technologie zavedení elektromobilů. Jít cestou zesložiťování spalovacích motorů na úkor jejich životnosti a spolehlivosti nevidím jako ideální krok.
Problém je, že bez té zelené známky v Německu nesmíš jet do města, a protože to je Německo, tak ti si musíš zasloužit, žádnej známej na STK ti ji nedá jen tak. Sice je to zvrhlý, ale je to šance, jak tyto na svou dobu dokonalý auta nadále udržovat v provozu.
To by bylo asi fakt lepší řešení. Nechat si Mercedesa na normální ježdění a místo koupení 100x předraženýho filtru pevnejch částic si pořídit za 50000 tisíc radši Matize na ježdění do města.
Dochodcu v Matize ano, ale su 2 typy dochodcov, ti co si kupuju nove holatko v co najnizsej cene (Spark, Panda, ....) a ti, co maju stareho Medaka v plnej polnej.