Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz: Xenonová světla budou mít ještě světlejší světlo

Mercedes-Benz je jedním z prvních výrobců, který nabídne xenonové světlomety s výrazně jasnějším světlem. To se přibližuje dennímu světlu.
Zpět na článek
3. 11. 2010 11:02
neregistrovaný "RayBan"
3. 11. 2010 12:06
3. 11. 2010 13:14
3. 11. 2010 13:13
3. 11. 2010 13:25
3. 11. 2010 16:10
3. 11. 2010 17:06
3. 11. 2010 13:36
3. 11. 2010 14:19
neregistrovaný "Seaside"
3. 11. 2010 14:29
4. 11. 2010 07:05
3. 11. 2010 15:24
3. 11. 2010 18:36
3. 11. 2010 17:00
3. 11. 2010 17:46
3. 11. 2010 18:15
4. 11. 2010 07:28
4. 11. 2010 09:53
neregistrovaný "Bimmer"
4. 11. 2010 11:09
3. 11. 2010 18:24
3. 11. 2010 16:06
3. 11. 2010 17:34
3. 11. 2010 18:40
neregistrovaný "RayBan"
3. 11. 2010 11:02
Světlejší světlo
A někteří redaktoři budou mít od dnešního dne jasnější jasno >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - gld
3. 11. 2010 12:06
A my ostatní..
v protismere si môžme ísť kúpiť kvapky do očí ;-\
Rozbalit vlákno
28
3. 11. 2010 12:48
Re: A my ostatní..
asi tak... ;-\
3. 11. 2010 13:12
Re: A my ostatní..
Úplně je mě vás ostatních líto, co musíte snášet na silnicích za útrapy
Avatar - gld
3. 11. 2010 17:31
Re: A my ostatní..
Len sa nesmejte xenónoví šľachtici, my plebs si zapneme hmlovky a poštelujeme halogény niekam do nebies >:D
3. 11. 2010 13:13
Re: A my ostatní..
Dobře seřízená světla neoslňují. Samozřejmě horší je to na nerovnostech, když se auto zhoupne. To je oční sítnici i bez xenonů ;-)
Avatar - positivemind
3. 11. 2010 13:22
Re: A my ostatní..
Horší než špatně seřízený světlo je dodávka, která má otočenou žárovku ve světle - a pak to svítí všude možně
3. 11. 2010 13:25
Re: A my ostatní..
případně čínský xenonový balast v superluxusním hliníkovém kufříků již za 999,-
3. 11. 2010 14:56
Re: A my ostatní..
Tak tak. S xenony vidi lip majitel xenonu i protijedouci ridic. Z pohledu laika, ktery toho o kelvinech nevi vic, nez co je napsany na krabicce zarovek, si myslim, ze normalni halogen oslnuje daleko vic, nez seriove montovany xenony. Takze jen at vymysli novy a lepsi. Uz se nemuzu dockat, az se objevi v zakladni vybave aut nizsi stredni tridy. :yes:
3. 11. 2010 16:10
Re: A my ostatní..
Osobně si myslím, že nejbližší budoucnost je vyhrazena pro LED technologie a její variace. Už dnes se začínají montovat jako potkávací, takže to nebude dlouho trvat než nahradí vše.
3. 11. 2010 16:46
Re: A my ostatní..
Jako potkavaci? Opravdu? Nemyslis obrysovy? Nedokazu si predstavit, ze by LEDky dokazaly vyprodukovat tolik svetla jako halogen nebo xenon.
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:53
Re: A my ostatní..
Na halogeny by stačily určitě, ty se stále drží především díky nízké ceně a technicky nenáročné aplikaci...
3. 11. 2010 18:33
Re: A my ostatní..
Aha... tak to pak jo.
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 16:56
Re: A my ostatní..
a já myslel, že např. audi R8, A8 nebo CLS mají přední světla jen a pouze z LED...
Avatar - white label
3. 11. 2010 17:54
Re: A my ostatní..
"Jen a pouze" určitě ne a třeba u nové A8 se za LED variantu příplácí přes 50 tis. Kč (proti "klasickým" bixenonům)...
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 21:17
Re: A my ostatní..
jj, myslel jsem tím, že jsou v nich jen diody
Avatar - white label
3. 11. 2010 21:58
Re: A my ostatní..
Ale to co lze mít (za příplatek) v nové A8, nelze mít třeba zrovna v té R8, kterou si zmiňoval jako první...
3. 11. 2010 17:06
Re: A my ostatní..
Ledka už dnes neni jenom plastová pecka s nožičkama. Moderní smd čipy umí vyvinout vzhledem k velikosti a spotřebě extrémní množství světla a to jak bodově, tak rozptylově, navíc se stále zlepšují a zlepšují.
4. 11. 2010 14:00
Re: A my ostatní..
Problem nie je intenzita svetla, napokon led-diod mozes spojit do reflektoru niekolko. Problemom je zahrievanie. Tieto vykonne svetlo-emitujuce diody sa celkom pekne hreju, a ich chladenie je obtiazne...
Avatar - white label
3. 11. 2010 16:50
Re: A my ostatní..
Je to (časem) možné/pravděpodobné, ale zatím ještě nedokáže (v běžné produkci) plnohodnotně nahradit xenonovou výbojku...
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2010 18:31
Re: A my ostatní..
Kéž by, kéž by...
3. 11. 2010 22:52
Re: seriove LED stretavacie svetla
seriove pouzitie prednych LED stretavacich svetiel: Toyota Prius III verzia Premium, Lexus LS600h, Lexus RX450h, Cadillac Escalade verzia Platinum, Audi A8 za priplatok. Moja skusenost je ze svetla su vyborne, daleko lepsie funguje cornering a dynamicka regulacia zavisla na rychlosti, pocasi atd ako u xenonov s natacanim alebo halogenovym dosvitom.
Avatar - positivemind
3. 11. 2010 21:25
Re: seriove LED stretavacie svetla
LED je budoucnost - o tom žádná. Nemají nejvyšší limuzíny už jen LED světla?

Jinak kompletní LED zůstane opět jen v top segmentu - xenony půjdou do nižšího... a nastoupí ve chvíli, kdy bude náhrada za LED. Tak jak je to vždy.
Avatar - white label
3. 11. 2010 22:00
Re: seriove LED stretavacie svetla
Ledkama už lze dnes nahradit i klasickou žárovku v domácnosti...
[odkaz]
Avatar - positivemind
3. 11. 2010 22:35
Re: seriove LED stretavacie svetla
Jop, sám je mám v kuchyni v bodovkách :-) svítí jak sviňa, drahý taky jak sviňa :-)
Avatar - Blue Sun
4. 11. 2010 07:03
Re: seriove LED stretavacie svetla
Jak moc to svítí a kolik stojí? Dá se jimi už nahradit třeba stropní trojsvětlo-bodovka?
Avatar - white label
4. 11. 2010 10:32
Re: seriove LED stretavacie svetla
Nemám s tím zatím osobní zkušenost, ale mělo by to svítit asi jako 60W žárovka při příkonu 12W.
Zatím musíme věřit osobní zkušenosti Brabčáka, tedy. " svítí jak sviňa, drahý taky jak sviňa" ;-)
Avatar - positivemind
4. 11. 2010 17:32
Re: seriove LED stretavacie svetla
Svítí to samozřejmě podle výkonu který koupíš - je to hodně bílý světlo, až nezvykle.

Sehnat se dají různě na netu, já je kupoval před asi půl rokem za 600,- Kč/ks myslím? Ale měly by vydržet. Něco je třeba [odkaz] tady :-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2010 13:36
X
Napadlo někdy ty kojoty co to vymejšlej, jaký dopad to má na světloplachý/citlivý lidi, který jdou po chodníku v proti směru??? ;-\ Ono je super, že řidič Mercedesu uvidí líp, když ten co je oslněn má zhoršenou orientaci, zejména tedy chodec a o to větší je pravděpodobnost, že dojde k nějakému střetu. Nakopal bych je do p...e.
Rozbalit vlákno
12
neregistrovaný "Seaside"
3. 11. 2010 14:19
Re: X
Chodci budu na miestnom urade fasovat slnecne bryle, najlepsie nejaku exkluzivnu znacku ...
Avatar - Flash666
3. 11. 2010 14:29
Re: X
ty vole jestli premejslis takhle tak nevim co tu delas a proc se rovnou nazakopes pod zem... aby si nekomu neublizil a dostatecne hluboko aby nezakop o hlinu nad tebou...
Avatar - Blue Sun
4. 11. 2010 07:05
Re: X
Chovej se slušně, jsi na veřejnosti a ne doma v jeskyni.
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 17:00
Re: X
uvažovat takhle tak jezdíme bez světel a s omezovačem na 40km/h (v lepším případě) ;-)
3. 11. 2010 17:46
Re: X
A co potom taková malinká zatoulaná čivavička, někde u silnice, ta z toho musí mít naprosto vyvalený očíčka a u zadečku kakáníčko!
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2010 18:15
Re: X
Všem: myslete si o mě co chcete, mě se to týká a jakýkoliv silný světelný zdroje, který jsou zbytečný (v tomto případě se o tom dá diskutovat), mi vadí. Nejsem odborník, ale pokud to zvýší jas, ať už měřitelně nebo domněle, pak se jedná (z pozice sériového výrobce, takže i MB) o zhůvěřilost na úkor zdraví některých jedinců. Pokud to má dopad jen na barvu světla, pak je výše zmíněné bezpředmětné.

PS. Před 15ti lety jste nikdo po xenonu ve svým autě ani neškyt, a jezdili jste zrovna tak a možná i s větší radostí a teď se tu může řada z vás posrat, když někomu vadí, že ho nějakým způsobem může omezovat nově zaváděná technologie...
neregistrovaný "Bimmer"
4. 11. 2010 09:53
Re: X
Ono to treba zas brať aj z toho pohľadu, že to môže výrazne prospieť bezpečnosti v noci na ceste. A bohužiaľ, myslím, že je viac ľudí, ktorým to v noci pomôže (každý šofér po tme), ako tých, ktorí sú na svetlo citliví, a preto to za tú bezpečnosť stojí. Aj na úkor toho minimálneho percenta svetlo-citlivých ľudí. Btw, ako často chodia v noci po ceste??? Myslím, že nie častejšie, ako ostatní ľudia v noci šoférujú, myslím v absolútnych číslach. Takže záver je taký, že pomôže to milionom, uškodí možno 1% ľudí, aj to iba keď sa náhodou v noci vyskytnú na ceste. Ak im to tak silno vadí aj za volantom, tak by nemali šoférovať, pretože asi nie sú spôsobilí.
Avatar - Pekelná Micinka
4. 11. 2010 11:09
Re:
Ano. Tohle je dobrá úvaha a slušná reakce. :yes: Samozřejmě, že v noci podél rušných silnic nechodí až tolik lidí a z nich jen zlomek je na to citlivých. Problém vidím v tom, že ono to šajnuje stejně ve městě jako na dálnici. Myslím že snad nějaký systém, který přizpůsobuje intenzitu svícení vnějším vlivům by byl vhodný. Pokud už takový není. Bylo by fajn, kdyby bylo možné do systému pro vyhodnocování zahrnout i rychlost, ale vzhledem k častému zpomalování a zrychlování na zacpaných dálnicích by to asi nebylo příliš šetrné vůči xenonům. Přesto nějaký trojstupňový systém, třeba do 30 90 by nebyl špatný a uvítali by ho jistě i řidiči v kolonách, protože samostmívací zrcátka taky neřëší všechno.
Avatar - euro89
3. 11. 2010 18:24
Re:
>:D >:D >:D >:D Ty seš dobrá parodie, když je někdo plachej světla, tak ať se zavře do sklepa a nevychází ven! >:D
3. 11. 2010 16:06
Za dazda ?!
Len poopravim, ze doteraz sa pouzivali vybojky s farebnou teplotou 4300 K. Cim modrejsie svetlo (5000 K - Mercedes), tym horsie osvetlena cesta za dazda alebo hmly... :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
3. 11. 2010 17:34
Re: Za dazda ?!
5000 je ešte nič, čo potom frajeri s 8000K?
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 17:38
Re: Za dazda ?!
pche, co to je 8000...[odkaz] ;-)
Avatar - gld
3. 11. 2010 18:40
Re: Za dazda ?!
Keď to drbe tak to drbe, čo dodať :-)
Avatar - twistedTSD
3. 11. 2010 17:47
Re: Za dazda ?!
nejsem odborník, ale co vím tak světlo podobné bílému dennímu vydávají xenony při nějakých 5800k a až za touto hranicí modrá, takže 5000k by mělo být v pohodě
Avatar - Pekelná Micinka
3. 11. 2010 18:26
Re: Za dazda ?!
Pokud je to pravda, tak je to důkaz toho, že ne všechno co se vymyslí, musí být nutně lepší, než to stávající.
Avatar - euro89
3. 11. 2010 18:34
Tomu já tleskám!
Osobně bych nařídil xenony jako povinnou výbavu každýho novýho auta, podobně, jako je to třeba s ABS. Všeobecně jsem spíš člověk, co zastává na všechno "starou školu", nemám rád v autech žádný zbytečnosti. Ale xenony jsou jedna z mála věcí, bez který bych si žádný auto na normální ježdění nekoupil a kdyby mi nešlo o zachování původního stavu, tak bych předělal na xenony i svůj youngtimer. Myslim, že každej, kdo má v autě xenony mi dá za pravdu. A ti ostatní závistivni co je nemaj a nadávaj na ně, ať si trhnou, nebo zůstanou doma. Hned pak budou silnice volnější :-)
btw. Když jedu v noci autem, tak mi je určitě příjemnější v protisměru vidět normální jasný světlo (xenon), než nějakou žlutou bludičku, která svítí všude možně, jen né na silnici.
Rozbalit vlákno
11
3. 11. 2010 18:50
Re: Tomu já tleskám!
Každou větu začal slůvkem já, každou větu končil slůvkem já. No a já bych zakázal na cestách auta starší 5 let, to by se cesty vyprázdnily a všichni co nemají na nové auto ať sedí doma nebo jezdi sockou. >:D Nenapadá tě že ty na světě nejsi sám a nejsi nic extra aby jsi měl právo vykřikovat co by jsi nařídil a komu by jsi zakázal na cesty. Btw. takovému jednání se říká fašismus. Mimo jiné xenony umí hodně dobře za určitých podmínek oslňovat i řidiče ve voze který je má.
Avatar - euro89
3. 11. 2010 19:05
Re: Tomu já tleskám!
Nechci tahat politiku na automobilový server. Ale když už jsi tu to slovo napsal... Určitě je mi milejší tebou napsaný politický směr, než současná "multikulti demokracie" plná nepřizpůsobivých menšin a dvojího metru. :-! A ještě k těm světlům.. Nikdy se mi nestalo, že by mě moje, nebo jakýkoliv jiný protijedoucí auto s xenony oslnilo a to rozhodně nejezdim jen za pěknýho počasí. Ale už několikrát mě oslnily ty starý nažloutlý světla svítí často kamsi úplně mimo.
3. 11. 2010 19:11
Re: Tomu já tleskám!
Tím se vše vysvětluje.
Avatar - Flash666
3. 11. 2010 20:39
Re: Tomu já tleskám!
presne tak... ja uz planuju nakup xenonu. jenom doufam ze me nebude stavet organ... jinak s tvym nazorem na politicke denni unas naprosto souhlasim...
Avatar - Blue Sun
4. 11. 2010 07:19
Re: Tomu já tleskám!
Jediné vás oba (tebe a euro89) omlouvá, že jste ještě děcka, která o skutečném životě nemají páru. Bohužel svým chováním, projevem a slovníkem kazíte úroveň serveru a jeho diskusí.
Avatar - Flash666
4. 11. 2010 18:13
Re: Tomu já tleskám!
no a na tebe muzu rict jak ses starej tak ses blbej. a ty mas paru o zivote ? ses o 10 let starsi a hrajes si na buhvi co? vsadim se ze vozis nalepku Podporuji TOP09 vid ;) ale ze ty jsi prinos pro tenhle server >:D
Avatar - Pekelná Micinka
4. 11. 2010 11:24
Re: Tomu já tleskám!
Jednou te organ zastavi, a zadna laska to nebude.
Avatar - white label
4. 11. 2010 11:39
Re: Tomu já tleskám!
Možná mu jen vypadlo "se" a mělo tam být: " jenom doufam ze se me nebude stavet organ"... :*) >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
4. 11. 2010 12:49
Re: Tomu já tleskám!
Možná i to, asi ujíždí na xenonu. A já myslel, že to je netečný plyn. >:-[]
Avatar - Flash666
4. 11. 2010 18:15
Re: Tomu já tleskám!
>:D oooo nejdriv o problemech citlivosti na svetlo a ted je zneho i psychiatr. ale mas pravdu ujizdim na xenonu...
Avatar - Blue Sun
4. 11. 2010 15:18
Re: Tomu já tleskám!
>:D >:-[] >:D :yes: