Je to krásný a bohatý jazyk... a novinář by měl být skoro jako spisovatel - takže by měl jazykem vládnout lépe než puberťáci s dotykovým telefonem, ne?
Vyskočilo ta mě úplně samo... ve větě "Vedle šestistupňového manuálu se v kombinaci s vybranými verzemi objeví rovněž sedmistupňový automat"...
Rovněž znamená to, co rovněž tak... stejně tak... takže správně by to znělo vedle šestistuňového manuálu se objeví rovněž šestistupňový automat...
Už mlčím... :-(
Kdepak, milovník jazyka nepíše nespisovně: [odkaz]
...a také celou recenzi na Alfu Romeo 164 bez diakritiky s hrubkami (asi psáno dotykovým telefonem?)... [odkaz] :-)
Je sice pekne cist tiskove zpravy, ale je treba je brat trosku s rezervou. Tohle samozrejme neni nahrada tridy R, protoze trida R byla stavena na podvozku SUV, zatimco tohle je normalni dodavka. A muzete do dodavky davat kolik chcete dreva a kuze, ale stejne to nakonec vzdycky bude dodavka. S tim souvisi i absence sestivalcu, protoze do dodavek se sestivalce obvykle nemontuji. Trida V je dodavka a jako takova je smerovana smerem k profesionalnim uzivatelum, protoze rodina si neco takoveho tezko koupi, jednak nema jizdni komfort a jednak to nema bezpecnost.
Transportery i V(ita, Viana) se běžně používají jako větší MPV, ať už rodinná nebo firemní. Tvá teorie s šestiválci je sice zajímavá, nicméně současné Viano má šestiválec v naftě i v benzínu, takže za tím bude spíš všudypřítomný downsizing.
Dodávky nemívají kabinu, odhlučnění a podvozky na úrovni osobních aut. Což není neřešitelné. Největší problém představuje asi podvozek. A motory mají napříč - pochybuji, že dovnitř dostaneš něco většího, jako osmiválec.
Resitelne to bohuzel neni. Dodavka bude vzdycky dodavkou, jeji konstrukce je uplne jina nez u osobaku. Uz vidim to nadseni stavajicich majitelu eRek, ktere pusobily jizdne a komfortem trosku jako nafoukla S-klasse az po nich bude Mercedes chtit prejit do dodavky urcene pro presun lopat mezi stavenisti, ktera pres vsechno tuneni nema jizdni vlastnosti, nema akustickou pohodu a obecne bude mit pohodli dodavky ne osobaku. S temahle luxusnima dodavkama jsem se neco najezdil a rozhodne to neni ani zdaleka srovnatelne byt treba jenom s beznou nepremiovou stredni tridou natoz s luxusnim autem.
Faktickou nahradou eRka bude GLko, ktere bylo vzdy prodejne uspesnejsi, protoze americke rodinky chteji SUVcka a vytunene Viano uz je jenom takova z nouze ctnost, aby se nemuselo priznat ze se opustil segment.
Šestiválce budou, ale Mercedes už nechtěl zastavovat v podstatě končící V6, čeká se na řadový šestiválec, bude příští rok.
Šestivalec musí byť Kefalin. Tak je to spravne, sudruzi.
Ano, existuji ruzne extremni rodinky co si porizuji dodavky na rodinne jezdeni, koneckoncu kolega tady v praci ma take Transportera, byt na firemnim parkovisti je celkem za exota, nicmene proti MPVcku jsou proste dodavky primarne pro firemni jezdeni a soukrome pouziti je procento prodeju.
Atilo, ty osobo, ty toho asi o Mercedesu moc nevíš, co? Šestiválce byly zcela běžné ve Sprinterech (označení s 9 na konci např. 319 .......... 310, 313 a 316 jsou čtyřválce. Viano a myslím i Vito se daly s 6-válcem objednat.
Jsi odvážný hoch že takhle střílíš od boku a naslepo, ale chtělo by to možná dříve než vystřelíš, zamyslet se a ověřit si fakta.
Opravdu je tak tezke pochopit vyznam slova "obvykle"? Ano, i treba Transporter mel sestivalce dokonce benzinovou VR6tku, ale opravdu to neni typicka ci obvykla motorace pro dodavku, ktera by tvorila zasadni cast prodeju.
u velkych a zamoznejsich rodin na zapade jsou takove dodavky hodne oblibene, suv je jen auto na zvysenem podovzku do X5 nenalozizs o moc vic jak do 5er. Muj soused ve svycarsku mel vedle eklasse jeste viano ktere vzdy pouzivali na rodine vylety do hor
Je zajímavé pozorovat jak MB u nové V-Klasse jde směrem k Espace v luxusnější podobě a Renault naopak s novou generací Espace směřuje k něčemu jako končící R-Klasse...
No, budu samozřejmě oběma letošním novinkám přát hodně zákazníků...