Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz zahajuje výrobu ve Finsku

Finská továrna Valmet Automotive má během následujících tří let vyrobit na 100 tisíc kompaktních Mercedesů.
Zpět na článek
Avatar - nalimer
4. 9. 2013 15:01
a aby toho nebolo dosť...
v roku 2015 chce MB predstaviť štúdiu a násladne aj novú triedu malých áut. teda triedy, kde dnes kraľujú autá, ako VW Polo, Peugeot 208 a pod..
zo značkových vozidiel je tam zatiaľ Audi s nie príliš úspešným A1. BMW tam zatiaľ prichádza z i3, čo tiež nie je komerčný úspech.
v tejto triede (hovorí sa o triede X) by mali ponúknuť 3 a 5 dv. hatch a je otvorené aj populárne SUV. v mini triede má zastúpenie Smart. ten príde rovnako s 3 a 5 dv. koncepciou odvodenou od nového Renaultu Twingo.
je dohadom, či malá trieda MB nebude odvodená od nového Nissanu Micra (podvozok, kostra), keďže dochádza k synergií týchto koncernov...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - CHerokee
4. 9. 2013 17:14
Re: a aby toho nebolo dosť...
Mercedes válí...
4. 9. 2013 17:14
Re: a aby toho nebolo dosť...
A1 není úspěšná? Minulý rok se v Evropě prodalo 98.931 A1, 25.265 MiTo a 104.522 Mini (je v tom One, Cooper, Cabrio a myslím Clubman; dohromady s Paceman a Countryman, tedy celá značka, 160.151).
Avatar - nalimer
5. 9. 2013 12:22
Re: a aby toho nebolo dosť...
Opravím ťa, celosvetovo bolo predaných A1 v minulom roku až 111.837 ks
Mini Cooper/Clubman (kvázi kombi) 199.276 ks
MiTo zanedbateľných 26.857ks
výhercami v B kategórií sú Ford Fiesta s 742.037 ks, VW Polo 733.678 ks, Toyota 708.619 ks (aby som dal zdroj - [odkaz]
Nepíšem, že A1 je prepadák. Píšem, že je nie príliš úspešný. Konkurenčné BMW vsadilo na legendu.
Tak či onak, MB má šancu, ale tiež jej bude trvať rok-dva, aby oslovila s týmto typom auta. Cenovka určite nebude nižšia než 17.000€ a áno - prvý rok predá do 60-70.000 vozov.
5. 9. 2013 14:24
Re: a aby toho nebolo dosť...
Psal jsem o Evropě, protože se A1 mimo Evropu moc nenabízí. Stejně tak MiTo. A1 rozhodně nikdy necílila na první pozici ve třídě. Jaký by to mělo smysl? Za normálního provozu je kapacita výroby myslím 100 tisíc aut ročně. Původně byla myslím plánovaná jen 60 tisíc, nechce se mi teď hledat, jestli si to pamatuji dobře, ale pro velký zájem byla navýšena. A později došlo k dalšímu navýšení na 120 tisíc. Začátek prodeje byl konec 2010 a už v roce 2011 prodali prakticky 120 tisíc kusů. To je podle tebe ne příliš úspěšný model?

Ještě mě napadl Citroen DS3, 64.164 kusů. Jinak Mini by mělo být technicky o třídu níž. Nejsem si teď ale jistý. A1 asi nejvíc rozměrově/ karoserií odpovídá Countryman. Ale budiž, v praxi si konkurují. Mohu přihodit ještě F500, 147.198.

Dám TOP3 Evropy: Fiesta 326.503; Polo 303.696; Corsa 281.875.
Avatar - Dinar
5. 9. 2013 10:30
Re: a aby toho nebolo dosť...
Ty jsi dost těžce mimo, zmiňovat i3 v souvislosti s nějakým twingem co dostane hvězdu na kapotu. >:D >:D
Avatar - nalimer
5. 9. 2013 11:53
Re: a aby toho nebolo dosť...
mimo si ty, Dinere
i3 je segment B, teda mini autá
twingo je segment A, teda mikro autá
úpravou modelu twingo vznikne nový Smart Fourjoy