Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

 

Audi a BMW představily laserová přední světla, Mercedes-Benz zůstává věrný diodám. Ovšem i ty neustále vyvíjí.

Za poslední dvě a půl dekády udělalo osvětlení automobilů obrovský pokrok. Po halogenových žárovkách přišly xenonové výbojky, pak se objevily ve velkém již důvěrně známé diody a nakonec tu máme laser. O samočinném přizpůsobování se podmínkám na silnici a protijedoucím vozům nemluvě. Třeba xenonové výbojky představil Mercedes-Benz už v prototypu F100 v roce 1991.

Trojcípá hvězda se ale dnes drží osvědčené techniky a zatím neexperimentuje. Místo toho se snaží dovést LED k dokonalosti. Sama totiž tvrdí, že dosáhne stejného výkonu za mnohem nižší vynaložené náklady a technické obtíže při vývoji jsou méně složité. Zda jí ujede pomyslný vlak, nebo bude mát naopak pravdu, to ukáže až čas...

Jen pro zajímavost, aktuální třída CLS má oba přední reflektory složené ze 24 diod. Jenže to je evidentně pro Untertürkheim málo. Mercedes-Benz chystá do sériové produkce světlo složené ze 84 LED. Prioritou je samozřejmě vyšší výkon a tím pádem i bezpečnost auta a posádky samotné. Statistiky Spolkového úřadu pro dopravu a pozemní komunikace totiž uvádějí, že ačkoli auta najedou za tmy po vedlejších venkovských cestách jen 20 % celkové vzdálenosti, nehody s usmrcením chodců zde představují 40 %. A to je alarmující číslo!

Chystaná dálková světla, každé s 1024 pixely pak dokonce uvidí až do vzdálenosti 600 m (!). Pochopitelně pouze tehdy, pokud se blíže nevyskytne jiné vozidlo, ať už ve stejném směru před autem, či v protisměru. Jejich polovodičové vrstvy mají křemíkový základ. Nežádoucí oslnění by nebylo určitě nijak příjemné. Cílem je ho pochopitelně eliminovat a zajistit ideální viditelnost vždy a za každého počasí. I ony tak budou mít separátní samočinné ovládání, jako je tomu dnes u zmíněného CLS. To vidí až do vzdálenosti 485 m. Každá dioda v reflektoru svítí jinak právě podle aktuálních podmínek, je schopna se sama ztlumit a naopak. Experiment je to přitom už letitý, v roce 1958 si jej nechal patentovat Konrad Zuse.

Daimler na vývoji spolupracuje se známými výrobci, jakými jsou kupříkladu Osram a Hella, projekt ale vypsalo Spolkové ministerstvo pro vzdělání a výzkum. Nezapomínejme, že nejnovější generace třídy S je osvětlena jako první auto na světě výhradně LED, zvenčí i zevnitř, nenajdeme v ní jedinou žárovku.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz S W222 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců Česko čeká bitva o unijní miliardy. Dotknout se může hlavně zemědělců

Se zářijovým návratem z letních prázdnin čeká evropské…

Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad Maláčovou Zeman jmenuje 30. července, oznámil Hrad

Prezident Miloš Zeman jmenuje Janou Maláčovou (ČSSD)…

Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu Marchionne skončil kvůli zdraví v čele Fiatu. Nahradí ho Manley z Jeepu

Generální ředitel automobilky Fiat Chrysler Automobiles…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne! Nové Suzuki Jimny natočeno v terénu. Podívejte se, co malý off-road zvládne!

Nové Suzuki Jimny se nám již oficiálně představilo a nyní…

 



Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic

Mercedes-Benz uvolnil první oficiální informace o…

 



 
12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

12 největších skandálů, které zahýbaly automobilovým světem

Včera

Jako ve všech odvětvích, i v automobilovém se občas objeví nějaký skandál, který zamává výsledky značky a někdy ji i celou potopí.




Blesk.cz

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí! Před smrtí prodal byt i s nábytkem!

Hvězda Kameňáků Václav Glazar (†65): Trpěl nouzí!…

Umřel chudý jako kostelní myš! Herec a kabaretiér Václav Glazar (†65), který proslul třeba jako falešná jeptiška…

Dámy, tohle jen tak nerozdýcháte: Slovenský hasič ukázal, co nosí pod uniformou!

Dámy, tohle jen tak nerozdýcháte: Slovenský hasič…

Z tohohle pohledu půjdete, dámy, do kolen! Adrián Ficík (40) je hasičem už šestnáct let. Práce hasiče je fyzicky…

 

iSport.cz

Sagan není normální, smál se jeho šéf. Belgičan těžce kousal třetí místo

Sagan není normální, smál se jeho šéf. Belgičan…

Kopcovitá 14. etapa letošního ročníku Tour de France mu zřejmě vyhovovala, přesto se ze své první výhry na Staré…

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky, Tettehovi pomohla teč

SESTŘIH: Sparta - Opava 2:0. Kanga pálil z dálky,…

Fotbalisté pražské Sparty na úvod nové ligové sezony vydřeli výhru 2:0 nad nováčkem z Opavy. Slezané drželi na…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…