Mercedes-Benz zůstává u diodových světel, představuje novou generaci

 

Audi a BMW představily laserová přední světla, Mercedes-Benz zůstává věrný diodám. Ovšem i ty neustále vyvíjí.

Za poslední dvě a půl dekády udělalo osvětlení automobilů obrovský pokrok. Po halogenových žárovkách přišly xenonové výbojky, pak se objevily ve velkém již důvěrně známé diody a nakonec tu máme laser. O samočinném přizpůsobování se podmínkám na silnici a protijedoucím vozům nemluvě. Třeba xenonové výbojky představil Mercedes-Benz už v prototypu F100 v roce 1991.

Trojcípá hvězda se ale dnes drží osvědčené techniky a zatím neexperimentuje. Místo toho se snaží dovést LED k dokonalosti. Sama totiž tvrdí, že dosáhne stejného výkonu za mnohem nižší vynaložené náklady a technické obtíže při vývoji jsou méně složité. Zda jí ujede pomyslný vlak, nebo bude mát naopak pravdu, to ukáže až čas...

Jen pro zajímavost, aktuální třída CLS má oba přední reflektory složené ze 24 diod. Jenže to je evidentně pro Untertürkheim málo. Mercedes-Benz chystá do sériové produkce světlo složené ze 84 LED. Prioritou je samozřejmě vyšší výkon a tím pádem i bezpečnost auta a posádky samotné. Statistiky Spolkového úřadu pro dopravu a pozemní komunikace totiž uvádějí, že ačkoli auta najedou za tmy po vedlejších venkovských cestách jen 20 % celkové vzdálenosti, nehody s usmrcením chodců zde představují 40 %. A to je alarmující číslo!

Chystaná dálková světla, každé s 1024 pixely pak dokonce uvidí až do vzdálenosti 600 m (!). Pochopitelně pouze tehdy, pokud se blíže nevyskytne jiné vozidlo, ať už ve stejném směru před autem, či v protisměru. Jejich polovodičové vrstvy mají křemíkový základ. Nežádoucí oslnění by nebylo určitě nijak příjemné. Cílem je ho pochopitelně eliminovat a zajistit ideální viditelnost vždy a za každého počasí. I ony tak budou mít separátní samočinné ovládání, jako je tomu dnes u zmíněného CLS. To vidí až do vzdálenosti 485 m. Každá dioda v reflektoru svítí jinak právě podle aktuálních podmínek, je schopna se sama ztlumit a naopak. Experiment je to přitom už letitý, v roce 1958 si jej nechal patentovat Konrad Zuse.

Daimler na vývoji spolupracuje se známými výrobci, jakými jsou kupříkladu Osram a Hella, projekt ale vypsalo Spolkové ministerstvo pro vzdělání a výzkum. Nezapomínejme, že nejnovější generace třídy S je osvětlena jako první auto na světě výhradně LED, zvenčí i zevnitř, nenajdeme v ní jedinou žárovku.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz S W222 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí Mercedes-Benz CLS Final Edition: Druhá generace se loučí

Mercedes-Benz dává sbohem druhé generaci sportovního…

Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic Mercedes-Benz CLS 2015: Motory Euro 6, diody Multibeam a 9G-Tronic

Mercedes-Benz uvolnil první oficiální informace o…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…