Luxus. Myslím, že to posune vývoj zase o něco dál... a promítání na sklo, vzduchové pérování, 9stupňová převodovka.... to bude hodně dobré autíčko. :-!
Musím povedať že sa mi interiér vôbec nepáči ;-\ Mercedes chce byť športový a snaží sa osloviť mladšiu generáciu "Kórejským" dizajnom , to Mercedesu podľa mňa nesvedčí 8-s
Inak neviem na čo je dobrý ten široký panel , kt. je navyše poloprázdny ...?! Vám sa to páči ?! Podľa mňa to zbytočne zabíja priestor , vyzerá to ako keby dal do stredu medzi vodiča a spolujazdca nejakú skriňu ..
mne sa nepaci to akym nestastnym sposobom je tam umiestnena navigacia .. to bude asi prve co zacne vrzat klepat a triast sa... a ak nahodou do toho clovek zavadi rukou tak ju nechtiac odjeb* ... bravo mercedes... uz horsie riesenie upevnenia navigacie nema nikto... snad ani cinsky guangzhou :'-(
a ze neprehanam s tym nestastnym uchopenim tejto navigacie tak v tom mi dava za pravdu aj tento test:
[odkaz] kde je ta navigacia rovnako nestastne uchytena... a je to tam aj spomenute ...
no zda sa ze mercedesy sa uz trosku menia... uz ma tak nelakaju a neoslovuju ako kedysi... ich dizajn je uz skor cinsky .... ale co tam po mercredesoch.... ved mame krasne jaguare a to je to prave orechove :yes:
Jejich design je čínský? V Autobildu v hlasování (90 000 hlasujících) o nejhezčí design roku vyhrálo CLA... takže zjevně si Němci nemyslí, že jde o čínský design. ;-)
O kvalitu spracovania Mercedesu by som obavy nemal. Ten display na hornej hrane palubnej dosky mi dáva omnoho väčší zmysel ako niekde utopený dole pred radiacou pákou.
Přesně... tak to má VW a Škoda, tak jsou na to tady hoši zvyklí při pohledu na navigaci zkontrolovat podrážky bot a popelník. A ještě to považují za ideál... :-)
Suhlasim. Aj na moj vkus je to az prilis minimalisticke. S tou navigaciou mi tak napadlo, sudiac ciste podla obrazku, nebude to zavadzat vo vyhlade? Aktualne vsetci posuvaju posed nizsie, takze ak ma clovek i viac cm, stale to nemusi byt ono. Som zvedavy, ake to bude v skutocnosti.
Akl chceš niečo menej minimalistické, kúp si S-klass z prelomu storočí, tam máš tých tlačítiek a kdečoho na mraky. Môžeš študovať manuál aj týždeň a aj tak všetky funkcie neobjavíš a nevyskúšaš. Podľa mňa je len dobre, že sa minimalizujú počty tlačidiel a menej používané funkcie si človek nájde v pravý čas cez multimediálne rozhranie.
Tohle je očividně nějaká hodně nabušená verze. Zdá se mi to být divné v tuhle dobu, ale klidně by to mohlo být vrcholné AMG. Tady je pár fotek běžnějších verzí včetně zamaskovaného interiéru patrně se základním volantem, jednoduššími budíky a manuálem. [odkaz]
Stredovy tunel uz bude za chvilu sirsi ako miesto pre nohy... Kam to spejeme... Navyse ten cisnky tablet ako navigacia 8-s Tiez sa mi to nepaci, aspon takto na obrazkoch.
soudim že Ti ještě nebylo ani 17 viď...
Anonymita internetu nedokáže zamaskovat Tvůj věk a intelekt z toho plynoucí. Čím více sem přispíváš tím víc o tom všchny okolo utvrzuješ, ať už se snažíš vypadat jako znalec, nebo ne... Bohužel nejsi na zdejším fóru výjimkou :'-(
Teď to barevně prohoď, dej sem podobně šedý interiér BMW a podobně tmavě hnědý ineriér Audi. Ještě jsem neviděl takto šedý interiér, který by vypadal nějak zvlášť "lákavě", naopak.
[odkaz]
Porsche celkem zvládá šedý interiér. A A8 má šedý interiér, který na fotkách vypadá celkem lákavě. Ještě ho vidět naživo. Je to design selection, stejně jako balao. Ale obecně vzato je šedá špatná volba. Pokud je interiér plastový, tím hůř.
Pjekné to kluci mají... některé detaily nejsou dle mého gusta (třeba placatý volant nebo ty titěrné čudlíčky, jeden vedle druhého, po hmatu nerozlišitelné), ale to jsou jen... detaily. Docela by mě zajímalo, jak tam zakomponují klasickou řadičku.
Audi se to prémiovalo, když BMW mělo hrozné interiéry a eMBéčko vypadalo jak pro důchodce. BMW to opravilo a i vw Česku je to poznat. Tablet netablet celkově je to interiérový skok a pokud Audi neposkočí dál tak klasika začne zaostávat.
BMW zlepsilo interiery u rady 5 a 6. Interiery nizsich rad vsak stale neodpovidaji premiovym narokum, ktere si BMW klade (nerovnomerne spary, miliarda ruznych materialu casto pochybne kvality, absence vyskoveho nastavovani pasu, chybejici calouneni u rady odkladacich prostor atd.). I takovy Golf je na tom uvnitr lepe nez 1-er. A X1 necham radsi bez komentare.
je pre "Mercedesákov" šok pretože vôbec nevyzerá stroho ako z Nemecka.Tá navigácia síce nepôsobí nejak dôveryhodne ale je veľmi dobre umiestnená.Občas mám možnosť si zajazdiť na novom Béčku kde je to asi aj také isté a dosť sa mi to zapáčilo a rýchlo som si nato zvykol.Ja dávam za tieto nové interiéry Mercedesu :yes:.Určite je to veľký posun smerom hore,kedže staršie interiéry vyzerali naozaj nevýrazne a stroho.Oproti tomuto [odkaz] je to krok veľký krok hore.
No je to krok dopředu oproti fotce, kterou jsi poslal. Ta ale ukazuje céčko před faceliftem. To pak bylo zásadně vylepšené hlavně uvnitř. Viz foto pro srovnání: [odkaz]
Kdybych tedy měl srovnat, na první místo dávám současnou generaci po faceliftu, na druhé tu připravovanou a na třetí současnou před faceliftem.
Ano ano,na to som nezabudol neboj.Tento interiér je krásny,je to skoro ten istý ako v Éčku pred faceliftom ale myslím si že Céčko si väčšinou kupujú mladší ľudia tak preto tam dali takýto interiér,do Éčka by to bol určite krok vzad podla mňa,to by malo pôsobiť viac konzervatívne :-)
problem tu nie je s umiestnenim navigacie ale s jej uchytenim... nepochybujem ze sa na ten displej dobre pozera a je na ociach... ale pochybujem ze vydrzi 2-3 roky bez toho aby ho clovek rukou proste neodlomil nechtiac... staci jeden neckany pohyb rukou v interieri a je po nom.... vrzgat zacne urcite u po par tisic km.... skoda tohto riesenia
myslim ze take volvo S60 to ma daleko lepsie vymyslene s tou navigaciou [odkaz] a nevyzera to tam ako nalepene a domontovane... ale posobi to pekne ako sucast auta... nezavadzia to
...ono to už pre nás starších a kľudnejších veľmi nie je, v tomto nech sedia nevycválaní chlapci. Ten tablet v strede je tam jak päsť na oko, len sa ho v zákrute chytiť a odlomiť ho...
Kruhové výduchy, vyzerá to jak dekorácia na cirkusantdkom voze, ešteže do nich dali aspoň vodorovné lamery a nie tie tragické kríže, ktoré nosia niektoré Mercedesy teraz a sú aj na kresbách...
No, mamina, kúpime radšej Passata, ten nášmu usadlejšiemu a konzervatívnejšiemu štýlu sekne viac. Tá prémia už pre nás zrelých fakt nejak nie je...
Tak a končí to, co jsem na mercedesech vždy miloval. Geniální nápad dát tachomer doprostřed přístrojovky, tučičku od středu useknout a dovnitř tachometru umístit display palubního počítače. Poprvé se tohle objevilo v éčku w211 a pak se to rozšířilo dál, až tenhle nápad začaly kopírovat ostatní automobilky. Od doby, co měl otec doma právě w211 mi vždycky v autech se standardními přístroji přijde pole pod ručičkou zbytečně nevyužité :-)
A taky by mě zajímalo, co udělají se středovým tunelem pro verzi s manuálem. Já sice zastávám názor, že manuál do mercedesu nepatří, ale chápu, že do céček si ho lidi ještě berou...
Je to holt trochu víc free, ale účel zacílit na mladší klientelu to nejspíš splní. Průměrný MB C současné generace řídí bavorský Helmut s platem vajec za zadními sedadla. A to Mercedes snad i sám přiznal, že by rád změnil.
Obrazovka Commandu opět dopasovaná jak tablet do Kadeta s polskou spz. Dole po zlozvyku z 222 zabírá ten hnusný dekl hodně místa. Budíky nic moc. ...Jinak by to šlo :yes:
Motory a dodávky od Renaulty priniesli aj nákazu v podobe
"vysmiatej" stredovej palubky. Podobne ako v Lagune. V Renaulte to je bieda, ale u Mercedesa je to tragédia. Navyše tie otvory vetrania sú príliš veľké, alebo sú tak aspoň tvarované. Celé to dokresľuje panel prilepený na prístrojovke ako v nejakej čínskej cetke.
Možno v reále to bude lepšie, ale súčasné prístrojovky v Mercedesoch (S-ko aj toto nové C-ko) sú pre mňa nestráviteľne avantgardné.
Re: Motory a dodávky od Renaulty priniesli aj nákazu v podob
1. Čo týmto chcel básnik povedať? Čo je "veľký tvar"? ("Navyše tie otvory vetrania sú príliš veľké, alebo sú tak aspoň tvarované.")
2. Definuj "vysmiatu" palubku a "stredovú palubku". Neznáme pojmy.
3. Podľa toho čo píšeš, ani netušíš, čo je to avantgarda.
Re: Motory a dodávky od Renaulty priniesli aj nákazu v podob
Proč by jinak byly zbytečné? Pocity jsou to hlavní a nemusí se definovat. Definice má hranice a ty likvidují vitalitu pocitu, který je energický a živý.
Navíc, vnímání každého jedince je jedinečné a nenahraditelné. Proto se nezdržujme definicemi a užívejme designu :-)
I když, definovat lze vše. Otázkou je, jestli to opravdu estetice neuškodí.
Re: Motory a dodávky od Renaulty priniesli aj nákazu v podob
Čokoľvek, čo chceš aby malo zmysel, musíš definovať. Pocit pre pocit je k niečomu len vtedy, ak je pozitívny a nejdeš na jeho základe navrhovať vylepšenia, nápady, robiť zmeny a podobne. Pokiaľ sa o pocitoch bavíme v oblasti akou je napríklad dizajn, bez jeho definície má len osobný zmysel pre teba, ale pre nikoho a pre nič viac.
Definícia nie sú mantinely, difinícia je naznačenie alebo určenie smeru.
Re: Motory a dodávky od Renaulty priniesli aj nákazu v podob
V designu jsou definice škodlivé - alespoň podle mě. Cokoliv, co se utřídí, ztrácí na vitalitě - hlavně smyslové vjemy, které jsou natolik dynamické a proměňující se, že klasifikace znamená hrubé narušení jejich působivosti.
To mi připomíná slova Václava Postráneckého, s nimiž bytostně a s mimořádně velkým nadšením souhlasím:
Redakce: "Může vás ještě něco překvapit?"
V. Postránecký: "To je zase relativní. K čemu mi jsou zkušenosti, když podmínky jsou tak odlišné od toho, v jaké době a za jakých okolností jsem je získával. Jsou na obtíž. Jakmile člověk pohledem zkušeností a zážitků posuzuje současné věci, je to k zoufání, protože to vůbec nepasuje. Zkušenosti jsou pouze pro vypravěče, aby mohli vzpomínat, jak to bejvávalo, ale zase to nikdo nechce poslouchat, takže je to k ničemu. Vzpomínky a srovnávání jsou na nic, stejně jako je neštěstí pro tenhle svět, že mu vládnou inženýři. Neštěstí je ten, kdo třídí do tabulek, což každý inženýr udělá jako první. Tabulky jsou smrt, likvidační. Vedou do pekel, protože tabulkové není vůbec nic. Používat je může jenom zoufalec a šílenec. Musí přece vědět, že tvoří blbost, už když začne linkovat. Zvlášť v oblasti divadla, kumštu, zkrátka kultury. Duševní rozměr, tvorbu nelze převést na čísla a strčit do tabulky. Když v divadle sedí šest set lidí, vidí šest set různých představení. To nemůžete zprůměrovat."
([odkaz]
Prostě - aplikuje-li se tento racionální pohled na něco, co je krásné (celou dobu se bavíme o dojmech), dochází ke katastrofě. Třídění na kategorie vnímám jako odpudivost a mechanizaci života, před čímž je třeba se vyvarovat.
Palubní deska určitě není nejdůležitější část auta. Emoce ale vzbuzuje, diskuze je toho důkazem. A nejvíc diskutovaný je ten "tablet" .
Tento trend u mercedesů se mi líbí, i když u "Áčka" je začlenění obrazovky do interiéru povedenější.
Teď si představ, že bys kolem té obrazovky postavil nadstavbu z palubky, najednou bys měl před sebou mohutnou záplavu šedých plastů kam by ses jen podíval. Mercedesovské řešení je vzdušné a svěží. Palubní deska tak působí štíhlým dojmem.
No a kdybys před sebou nechtěl mít přerostlou kapli, musel bys navigaci přesunout směrem dolů, z řidičových očí :no: A řidič je v autě to nejdůležitější.
Celkově nechápu tu adoraci k co nejvíc mohutným palubkám a středovým tunelům, zabírající zbytečně místa před řidičem. Na tohle téma jsem někdy na přelomu tisíciletí četl rozhovor ( myslím že to bylo v Quo ) s někým z VW . Ten se vyjádřil tak, že rozměrná palubka dodává posádce pocit bezpečí a má navozovat dojem robustnosti celého vozu. Jen pocit, fakticky nic nedává, jen ubírá prostor.
Jde to vyřešit i jinak, aby jsi měl obrazovku před sebou a přesto tam nebyla "záplava šedých plastů" a nemusela být přerostlá kaple a přesto to tam stále netrčelo.
Nevím, jak jsi přišel na to, že tam dávám fotku Citroenu. Použil jsem jen fotku z toho článku, ale šlo samozřejmě o foto A6 s display umístěným v podobném místě jako MB C, ale podstatně elegantněji a hlavně zasouvací
Ja celkom rozumiem aj umiestneniu toho tabletu či displayu. Dnes každý chce v aute obrazovku s kopou funkcií a myslím, že v MB to vypočuli a spravili to po svojom. Ale hlavne rozmýšľali aj nad niečím, čo sa volá ergonómia. Je to zhruba v jednej rovine s prístrojovým štítom, neuberá to z výhľadu a je to dobre dosiahnuteľné z miesta vodiča, kvôli možnému dotykovému ovládaniu niektorých funkcií. Je to vzdušné ako píšeš, len podľa mňa minimálne vo východnej Európe by nebolo odveci, keby sa to po vypnutí zapaľovania stiahlo elektricky do prístrojovej dosky, aby to nelákalo nenechavcov. Inak :yes: Otázka času, keď tento štýl začnú uplatňovať aj ostané automobilky.
To je zvyk koncernových řidičů, co mají navigaci u kolen na panelu... a vše ostatní je špatně. Druhá půlka má mobil na přísavkách na skle a... takže proč si na Mercedes a jeho prořidičské umístění nepostěžovat :-) .
Tlusté palubky či čalounění sloupků má vzbuzovat psychologický pocit bezpečí (křeček v noře a ještě za hradbou). Druhá věc je omezení pohybu těla při různých specifických nehodách. Airbag a pás nejsou zdaleka všemocné, pokud je tělo "uzavřeno" a nelítá v interiéru jak mokrý hard např. když auto válí sudy z kopce dolů, je to vždy lepší.
Mam rad MB ale v tomto musim dat za vzor prave Audi. Je naozaj take nakladne vyvinut command system ktory by siel vysunut z palubky? Btw ani tvar daneho displaya nieje na dnesnu dobu nejake terno. Kdekto uz ponuka omnoho sofistikovanejsie a cistejsie dizajnove riesenie samotneho displaya. Hrube okraje a celkovo robustny vzhlad podla mojho pri cenovom rozpati niekde od 30- 70k za amg nejak nepatri.
Az na tuto pehu na krase je inerier podla vizualizacii naozaj hrdym a dostojnym nositelom loga MB. Vyzera min tak o triedu lepsie :yes:
Donedávna som kritizoval systém Command vo vacsich Mercedesoch v tom, že mi pripadá zastaralý. V tomto prípade sa MB snaží postupne od menších áut modernizovat interier, dufam ze k tomu dojde aj u MLka a podobne. Každopádne neviem či toto nie je až velmi "moderné" na Mercedes. Chápem že u modelov A, CLA chce osloviť mladých, tam je ten design v poriadku, ale u C KLASSE, neviem neviem. Ten display vyzera fakt divne, navyse obrovsky stredovy tunel ktoreho vyznam nechapem, zbytocne zabera miesto je podla mna tiez zbytocnostou. Posobi to sice efektne ale v praxi to bude skor prekazkou. Ale tak kazdy podla chuti :-)
takto to ma s navigaciou v premiovej triede vyzerat
[odkaz] jednoznacne takto , mercedes sa este ma co ucit od volva, takuto nadhernu elegantnu stylovu a solidnu palubovku nebude mat asi nikdy, tie gycove 3 kruhove kolecka ventilacie v medakoch ktore sa mnozia ako rakovina v kazdom novom medaku fakt nemusim
ten prilepeny tablet je snad zly vtip... akcepotavelny tak este kdesi v miniautach... uz v Acku to vyzera gycovo... v Cecku je to uz doslova hanba 10rocia
v medaku to bohuzial vyzera ako keby to bolo nejako domontovane prilepene... proste ako v citigu... lenze v citigu si viete navigaciu aspon dat dole.. v medaku asi tazko... uz vidim ako to zacne vrzgat a triast sa a drncat ked s tym po nasich cestach budeme jazdit... ta navigacia odpadne sama... ani rukou jej nechtiac pomoct nemusime ... myslim ze starsia generacia mi da za pravdu... ten interier je uz trosku ok sice fajn luxusny a peckovy.. ale uz trosku taky akoby pre nejakych nevyburenych chlapcov... volvo je v tomto v interieri solidnejsie... a ja verim ze ked pride novy jaguar v strednej triede o rok.. tak toto Cecko dostane na frak aj od neho v interieri nielen od volva
predpokladam ze z vonku bude nove Cecko nieco ako zmensene Sko... proste dost nudne nenapadne nemecke auto bez charizmy... bez napadu... tvar masky a a svetiel od Acka az po Sko uz zacina byt rovnaky .... zeby sa nam mercedes po vzore audiny nejako pokaslal? No uvidime... kazdopadne ma uz mercedes tak neoslovuje ako pred par rokmi... ak to takto pojde dalej... dopadne u mna ako alfa.... bye bye... zacinaju sa mi naopak viac pacit jaguare, volva, dokonca aj audiny uz... a to je uz co povedat u mna
Chce to vidět i základní verzi, jak známo kadeřník, šminky a dobré šaty udělají krásku z kdekteré ošklivky.
Jinak vzhledem k cílové skupině "Cečka" - pěkné
A s odstupem dne se mi to líbí ještě víc! Tu obrazovku neřešte, myslím, že tam je umístěná rozumně, aby člověk nemusel klesat pohledem, je to o něco lepší z hlediska bezpečnosti.
Z německé trojice se mi tenhle interiér líbí nejvíc, pro objektivnost, zde má Audi handicap vzhledem ke stáří základu a faceliftu A4.
Ta obrazovka se moc nedá neřešit. Jedna věc je umístění a druhá provedení, resp. uchycení. A to je už v Ačku minimálně na hraně, natož o třídu výš, tohle není Citigo apod., a už to že nejde ani zasunout je šetření na nesprávném místě.
Jedna věc je, co se líbí na obrázku a druhá jak to působí v reálu/při jízdě.
Já to nevím, ale ty by si mohl, dá se natáčet směrem k řidiči/spolujezdci? Pokud ne, tak tvé argumenty beru, v opačném případě je to pak jen o preferenci. Samozřejmě, že je otázka, nakolik to bude esteticky dostatečné v reálu, o tom se nepřu.
Zkoušel jsem to (lehce) vytočit a nešlo to, takže pokud na to není nějaký fígl (o kterém nevím), tak to nejde.
Jel jsem s tím v A45 AMG Edition 1 a působí to doslova jako tablet "pláclý"/připevněný na palubku. Není tam připevněný ani úplně pevně (zřejmě záměrně i k vůli bezpečnosti), takže při přejezdu větších nerovností tak trochu zvláštně tlumeně drnčí/mírně vibruje.
Je tam napevno. Bohužel. Mohli ji nechat na tom stejném místě, jen kdyby tam dali motorek, aby pěkně (jak v Audi) zajela do přístrojovky. Škoda, v předface W204 to tak udělali.
Porovnával jsem s A4 a 3er. Neříkám, že je A5 úplně mimo, ale sedany většinou dostávají o něco konzervativnější interiér, už proto, že musí, či zpravidla začínají cenově níže, než odvozená 2dv./4dv. coupé.
Tož já to s tím tabletem, neb co jiného to je, vidím tak že hoši vod MB úplně, ale opravdu úplně, zapomněli na display, a tož honem mazali za emzákem Alzou a výsledek můžeme viděti všichni zde, spíš tedy nic než moc. Notabene kterej šofér se za jízdy kouká na "TV"? A kulatý výdechy vzduchotechniky, vypadají opravdu jako výdechy vzduchotechniky, hodí se do sporťáku, což dofčíl Céčko nebylo. Tož tak.
No vidíš, mně se ta tmavá kombinace, co je na fotkách líbí velmi. Tedy s výhradou k "tabletu", protože když není otočný, tak to trochu ztrácí smysl. Za jízdy na TV asi řidiči nekoukaj, ale představ si, jakou radost bude mít pepi až s tím bude čekat na štaflu na ňákýho kunšafta.
v medaku si asi myslia ze co je pekne v Acku tak to musi byt pekne aj v Cecku... ale nie je to tak.. v malom sportovom hatchi vyzeraju 3 kruhove vyduchy predsa len znesitelnejsie ako vo vacsom serioznom Cecku.... pricapena navigacia tiez vyzera v kompaknom Acku znesitelnejsie ako v dostojnom Cecku.... este predpokladam ze aj predne partie a svetla budu v Cecku okopcene z Acka a mame vymalovane... novy genialny medak jak hovado je na svete... zacina mi to pripominat audiny..... vezmeme jeden interier jednu masku jedne svetla a len natahujeme rozmery....
Kokpit současného Ečka považuješ "za nejlepší směsicí stylu a luxusu"? Tak to máme o tomto druhu stylu a luxusu hodně rozdílné představy..., ale zase ne, že by mi ty rozdílné představy vadily... ;-)
Já Éčko nikde ve svém okolí nemám, ale shodou okolností jsem sedl do taxíku... a nestačil se divit. Slovo které mě nejčastěji napadalo bylo "humpolácké". Tvrdé plasty, divné černé lesklé a mohutně poškrábané lišty... ale hlavně, tvary mi přišly odbyté a musel jsem sám sebe přesvědčovat, že je to asi záměr a že to má působit jednoduše a funkčně. Nechci podle jedné olítané drožky soudit celé Éčko, ale tohle byla opravdu bída.