Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

 
 

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL. Okamžitě vznikl nápad na netradiční srovnání.

Když se podíváme na portfolio Mercedesu, zjistíme, že třídy C a CL i přes podobný název stojí na opačných koncích nabídky. Céčko je vstupenkou do světa dospělých Mercedesů (tzn. s motorem podél) a CL je na pomyslném vrcholu – dražší a okázalejší model Mercedes-Benz nevyrábí.

Design

Porovnávané automobily si nikterak nekonkurují. Jde o produkty, které se liší v karoserii, filozofii designu, ale i v cílové zákaznické skupině. Avšak i přes tyto nesporné nuance disponují jistými společnými znaky, kterými dávají najevo svůj původ ke značce Mercedes-Benz.

Z hlediska tvarového zpracování přídě jde o modely, vycházející z obdobného stylu. Dominantou designového jazyka obou modelů jsou světlomety, jejichž horní partie jsou povytaženy směrem vzhůru. Při pohledu na čelní část vozu jako celek lze říci, že příď kombi C-Klasse je více dynamická (navzdory tomu, že CL má AMG paket a C nikoliv), s tvarově ostřejšími světlomety.

Rozdíly v karosériích nejvíce vynikají při pohledu na jejich boční část, kde je již na první pohled patrné odlišné zaměření vozu. Zatímco C je typické kombi s příkladně dvouprostorovým řešením vozu, CL je kupé, které dbá na reprezentativní vzhled. Ten je v jeho případě podpořen plynulým profilem s minimální členitostí.

Každý z automobilů prezentuje osvědčené zásady svého segmentu. Záď modelu C je, i přes příslušnost k užitkově založené kategorii kombi, sportovně řešená, přičemž na temperamentu jí přidávají ostře vedené linky a hrany svítilen. Jinak jde o téměř minimalistické dílo bez výraznějších tvarových komplikací. Kupé CL je, v porovnání s C Kombi, oblejší a vykazuje menší množství hran.

Při porovnání vzhledu kabin je patrné, že jde o dva rozdílné tvarové směry. Menší z modelů představuje trend, jehož byla řada C průkopníkem a který se postupně aplikuje ve všech třídách s výjimkou CL a S. Hlavním tématem jsou zde hrany na mnoho způsobů, které prokládají čisté, většinou minimalisticky pojaté plochy.

CL reprezentuje odlišný přístup, opírající se o design interiéru modelové řady S. Dominantními prvky jsou zde oblé, až barokní tvary, u nichž byly hrany eliminovány na minimum.

Technika

Na první pohled dosti rozdílná auta toho ale mají po technické stránce mnoho společného. Samozřejmě každé z nich má vlastní základní architekturu, liší se i motory (2,1 l biturbodiesel vs. 4,6 l biturbo benzinová V8).

Oba ale mají stálý pohon všech kol. V třídě CL i u dieselového C se tato možnost objevila až s příchodem aktuálních generací. Systém 4Matic je v aktuální verzi součástí sedmistupňové automatické převodovky – v případě CL se již jedná o 7G-Tronic Plus s funkcí Eco Start Stop, testovaná třída C má ještě starší 7G-Tronic. Od léta se ale také dočká nové převodovky a samočinného vypínání motoru.

Podvozek třídy CL standardně spoléhá na vzduchové odpružení Airmatic (dva jízdní režimy Comfort a Sport, možnost zvýšit světlou výšku). Na kvalitnějších cestách funguje ukázkově, rozbitá silnice ale přináší určitý diskomfort. Vzhledem k tomu, že tento pocit vycházel vždy z chování přední nápravy, přisuzujeme to instalaci 4Maticu, který přidává k přední nápravě neodpružené hmoty.

Céčko se musí obejít bez vzduchu, Airmatic Mercedes nabízí až od třídy E. Jeho dvojité tlumiče Agility Control jsou ale neméně vyspělým řešením. Na rozbitých silnicích v Praze se dokázalo kombi C pohybovat přinejmenším stejně komfortně a přitom jízda s ním působí sportovnějším dojmem.

Bezpečnost

To, co po stránce technické spojuje oba modely nejvíc, je spektrum nabízených bezpečnostních systémů. Facelift tříd CL a C následoval v rozmezí pouhého čtvrt roku, a proto Mercedes neváhal nasadit v obou prakticky současně vše, co má aktuálně k dispozici.

Attention Assist (premiéra 2009 v třídě E) je jen prvním střípkem skládačky. Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist nejen varují, ale přibrzďováním dokáží měnit směr jízdy a tím bránit ve srážce s vozidlem v mrtvém úhlu nebo v opuštění jízdního pruhu.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek. Zařízení, které je součástí Inteligent Light Systému, v praxi nahrazuje i přední mlhovky (nutno dodat, že úspěšně).

Oběma vozům se budeme podrobněji věnovat v samostatných redakčních testech.

Text: Lukáš Vaverka a Jakub Sochor

Spolupracujeme s TipCars.com
Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí? Nástupní plat vysokoškoláků až 37 tisíc. Které obory se nejvíce vyplatí?

Nejvyšší nástupní plat čeká na absolventy vysokých škol v…

Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii Skotsko žádá druhou šanci - nové referendum o nezávislosti na Británii

Skotský parlament vyslovil souhlas s vypsáním nového…

Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta Další soupeř pro Zemana - Drahoš bude kandidovat na prezidenta

První kandidát na úřad hlavy státu, který má šanci…

VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě VIDEO: Norsko plánuje unikátní tunel pro osobní i nákladní lodě

Až šest miliard korun chce Norsko investovat do nového…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor –…

 



 
Systém start-stop může poškodit motor! Věděli jste, jak moc?

Systém start-stop může poškodit motor! Věděli jste, jak moc?

Dnes 18:53

Systémem start-stop je dnes vybavena většina nových automobilů. Měl by šetřit palivo, věděli jste však, že může škodit motoru?




Blesk.cz

Brutální útok při krádeži v centru Prahy. Prodavačka skončila v bezvědomí

Brutální útok při krádeži v centru Prahy. Prodavačka…

Těžké chvíle si prožily dvě prodavačky v jedné z drogerií v centru Prahy. V neděli 19. března se rozhodl zřejmě…

Poslední rozloučení se Špinarovou: Rodina rozeslala parte. Kdy bude pohřeb?

Poslední rozloučení se Špinarovou: Rodina rozeslala…

Všichni ti, kteří zesnulou zpěvačku Věru Špinarovou (†65) milovali, budou mít možnost vyprovodit ji na poslední…

 

iSport.cz

United udivili: Fergusonův kamarád skončil, kolegyni oslovil

United udivili: Fergusonův kamarád skončil, kolegyni…

Dlouhých 29 let strávil Vince Miller jako zaměstnanec Manchester United, který jako konferenciér bavil hosty ve…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…