Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

 
 
20.6. 2011 redakce AUTO.CZ

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL. Okamžitě vznikl nápad na netradiční srovnání.

Když se podíváme na portfolio Mercedesu, zjistíme, že třídy C a CL i přes podobný název stojí na opačných koncích nabídky. Céčko je vstupenkou do světa dospělých Mercedesů (tzn. s motorem podél) a CL je na pomyslném vrcholu – dražší a okázalejší model Mercedes-Benz nevyrábí.

Design

Porovnávané automobily si nikterak nekonkurují. Jde o produkty, které se liší v karoserii, filozofii designu, ale i v cílové zákaznické skupině. Avšak i přes tyto nesporné nuance disponují jistými společnými znaky, kterými dávají najevo svůj původ ke značce Mercedes-Benz.

Z hlediska tvarového zpracování přídě jde o modely, vycházející z obdobného stylu. Dominantou designového jazyka obou modelů jsou světlomety, jejichž horní partie jsou povytaženy směrem vzhůru. Při pohledu na čelní část vozu jako celek lze říci, že příď kombi C-Klasse je více dynamická (navzdory tomu, že CL má AMG paket a C nikoliv), s tvarově ostřejšími světlomety.

Rozdíly v karosériích nejvíce vynikají při pohledu na jejich boční část, kde je již na první pohled patrné odlišné zaměření vozu. Zatímco C je typické kombi s příkladně dvouprostorovým řešením vozu, CL je kupé, které dbá na reprezentativní vzhled. Ten je v jeho případě podpořen plynulým profilem s minimální členitostí.

Každý z automobilů prezentuje osvědčené zásady svého segmentu. Záď modelu C je, i přes příslušnost k užitkově založené kategorii kombi, sportovně řešená, přičemž na temperamentu jí přidávají ostře vedené linky a hrany svítilen. Jinak jde o téměř minimalistické dílo bez výraznějších tvarových komplikací. Kupé CL je, v porovnání s C Kombi, oblejší a vykazuje menší množství hran.

Při porovnání vzhledu kabin je patrné, že jde o dva rozdílné tvarové směry. Menší z modelů představuje trend, jehož byla řada C průkopníkem a který se postupně aplikuje ve všech třídách s výjimkou CL a S. Hlavním tématem jsou zde hrany na mnoho způsobů, které prokládají čisté, většinou minimalisticky pojaté plochy.

CL reprezentuje odlišný přístup, opírající se o design interiéru modelové řady S. Dominantními prvky jsou zde oblé, až barokní tvary, u nichž byly hrany eliminovány na minimum.

Technika

Na první pohled dosti rozdílná auta toho ale mají po technické stránce mnoho společného. Samozřejmě každé z nich má vlastní základní architekturu, liší se i motory (2,1 l biturbodiesel vs. 4,6 l biturbo benzinová V8).

Oba ale mají stálý pohon všech kol. V třídě CL i u dieselového C se tato možnost objevila až s příchodem aktuálních generací. Systém 4Matic je v aktuální verzi součástí sedmistupňové automatické převodovky – v případě CL se již jedná o 7G-Tronic Plus s funkcí Eco Start Stop, testovaná třída C má ještě starší 7G-Tronic. Od léta se ale také dočká nové převodovky a samočinného vypínání motoru.

Podvozek třídy CL standardně spoléhá na vzduchové odpružení Airmatic (dva jízdní režimy Comfort a Sport, možnost zvýšit světlou výšku). Na kvalitnějších cestách funguje ukázkově, rozbitá silnice ale přináší určitý diskomfort. Vzhledem k tomu, že tento pocit vycházel vždy z chování přední nápravy, přisuzujeme to instalaci 4Maticu, který přidává k přední nápravě neodpružené hmoty.

Céčko se musí obejít bez vzduchu, Airmatic Mercedes nabízí až od třídy E. Jeho dvojité tlumiče Agility Control jsou ale neméně vyspělým řešením. Na rozbitých silnicích v Praze se dokázalo kombi C pohybovat přinejmenším stejně komfortně a přitom jízda s ním působí sportovnějším dojmem.

Bezpečnost

To, co po stránce technické spojuje oba modely nejvíc, je spektrum nabízených bezpečnostních systémů. Facelift tříd CL a C následoval v rozmezí pouhého čtvrt roku, a proto Mercedes neváhal nasadit v obou prakticky současně vše, co má aktuálně k dispozici.

Attention Assist (premiéra 2009 v třídě E) je jen prvním střípkem skládačky. Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist nejen varují, ale přibrzďováním dokáží měnit směr jízdy a tím bránit ve srážce s vozidlem v mrtvém úhlu nebo v opuštění jízdního pruhu.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek. Zařízení, které je součástí Inteligent Light Systému, v praxi nahrazuje i přední mlhovky (nutno dodat, že úspěšně).

Oběma vozům se budeme podrobněji věnovat v samostatných redakčních testech.

Text: Lukáš Vaverka a Jakub Sochor

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli Komentář Tomáše Prouzy: Brexit aneb pro vlastní moc uděláme cokoli

Britští lídři bojují hlavně o vlastní přežití. Bez ohledu…

Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje Saúdové jsou pod tlakem, Jemenu svítá naděje

Rijád, klíčový účastník konfliktu, čelí po vraždě…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 



Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor –…

 



 
Porsche má nový byznys: V klasických autech vidí zlatých důl

Porsche má nový byznys: V klasických autech vidí zlatých důl

Dnes 17:50

Vlastnictví klasického vozu má svá jistá specifika, mezi nimiž mohou být i problémy se zajištěním servisu a potřebných náhradních dílů. Pro majitele vozů značky Porsche to ovšem platit nemusí.




Blesk.cz

Vlaďka Erbová se žene potřetí k oltáři: Svatba s jejím hokejistou!

Vlaďka Erbová se žene potřetí k oltáři: Svatba s…

Modelka Vlaďka Erbová (37) věří, že do třetice všeho dobrého i zlého, a plánuje se svým partnerem, hokejistou…

Ministři ČSSD jsou kvůli Babišovi rozdělení. Maláčová žádá odchod premiéra z vlády

Ministři ČSSD jsou kvůli Babišovi rozdělení.…

Zřejmě naposledy před hlasováním o nedůvěře vládě se dnes sešli ministři ke společnému zasedání vlády. Budíček…

 

iSport.cz

Liga mistrů ONLINE: Gulaš nasázel hattrick, Kometa prohrává ve Finsku

Liga mistrů ONLINE: Gulaš nasázel hattrick, Kometa…

Boj o evropský hokejový trůn pokračuje! Dnes je na programu všech osm odvetných zápasů osmifinále Ligy mistrů.…

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem je Šilhavého úspěch

Siegl: Slováci si hráli na svém písečku. Řekl, v čem…

Ostře sledovaný duel „bratrů“ mezi Českem a Slovenskem prožíval přímo na tribuně v Edenu. Horst Siegl po výhře…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Karel Steigerwald: Miloš Zeman, úspěšný Číňan

Díky čínským aktivitám prezidenta, jejichž podstatou je hlavně poklonkování, vzrostla česko-čínská obchodní…

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou pro bezpečnostní orgány těžší práce než bývali sovětští agenti

Hrozí další útok? Islamistické skupiny v Evropě jsou…

Jsou to již tři roky, kdy ve Francii provedlo komando islamistů rozsáhlé koordinované útoky, při kterých zemřelo…