Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

Mercedes-Benz C vs CL: Modrá kolekce 2011

 
 

V jeden den jsme střídali modrý Mercedes C za modré CL. Okamžitě vznikl nápad na netradiční srovnání.

Když se podíváme na portfolio Mercedesu, zjistíme, že třídy C a CL i přes podobný název stojí na opačných koncích nabídky. Céčko je vstupenkou do světa dospělých Mercedesů (tzn. s motorem podél) a CL je na pomyslném vrcholu – dražší a okázalejší model Mercedes-Benz nevyrábí.

Design

Porovnávané automobily si nikterak nekonkurují. Jde o produkty, které se liší v karoserii, filozofii designu, ale i v cílové zákaznické skupině. Avšak i přes tyto nesporné nuance disponují jistými společnými znaky, kterými dávají najevo svůj původ ke značce Mercedes-Benz.

Z hlediska tvarového zpracování přídě jde o modely, vycházející z obdobného stylu. Dominantou designového jazyka obou modelů jsou světlomety, jejichž horní partie jsou povytaženy směrem vzhůru. Při pohledu na čelní část vozu jako celek lze říci, že příď kombi C-Klasse je více dynamická (navzdory tomu, že CL má AMG paket a C nikoliv), s tvarově ostřejšími světlomety.

Rozdíly v karosériích nejvíce vynikají při pohledu na jejich boční část, kde je již na první pohled patrné odlišné zaměření vozu. Zatímco C je typické kombi s příkladně dvouprostorovým řešením vozu, CL je kupé, které dbá na reprezentativní vzhled. Ten je v jeho případě podpořen plynulým profilem s minimální členitostí.

Každý z automobilů prezentuje osvědčené zásady svého segmentu. Záď modelu C je, i přes příslušnost k užitkově založené kategorii kombi, sportovně řešená, přičemž na temperamentu jí přidávají ostře vedené linky a hrany svítilen. Jinak jde o téměř minimalistické dílo bez výraznějších tvarových komplikací. Kupé CL je, v porovnání s C Kombi, oblejší a vykazuje menší množství hran.

Při porovnání vzhledu kabin je patrné, že jde o dva rozdílné tvarové směry. Menší z modelů představuje trend, jehož byla řada C průkopníkem a který se postupně aplikuje ve všech třídách s výjimkou CL a S. Hlavním tématem jsou zde hrany na mnoho způsobů, které prokládají čisté, většinou minimalisticky pojaté plochy.

CL reprezentuje odlišný přístup, opírající se o design interiéru modelové řady S. Dominantními prvky jsou zde oblé, až barokní tvary, u nichž byly hrany eliminovány na minimum.

Technika

Na první pohled dosti rozdílná auta toho ale mají po technické stránce mnoho společného. Samozřejmě každé z nich má vlastní základní architekturu, liší se i motory (2,1 l biturbodiesel vs. 4,6 l biturbo benzinová V8).

Oba ale mají stálý pohon všech kol. V třídě CL i u dieselového C se tato možnost objevila až s příchodem aktuálních generací. Systém 4Matic je v aktuální verzi součástí sedmistupňové automatické převodovky – v případě CL se již jedná o 7G-Tronic Plus s funkcí Eco Start Stop, testovaná třída C má ještě starší 7G-Tronic. Od léta se ale také dočká nové převodovky a samočinného vypínání motoru.

Podvozek třídy CL standardně spoléhá na vzduchové odpružení Airmatic (dva jízdní režimy Comfort a Sport, možnost zvýšit světlou výšku). Na kvalitnějších cestách funguje ukázkově, rozbitá silnice ale přináší určitý diskomfort. Vzhledem k tomu, že tento pocit vycházel vždy z chování přední nápravy, přisuzujeme to instalaci 4Maticu, který přidává k přední nápravě neodpružené hmoty.

Céčko se musí obejít bez vzduchu, Airmatic Mercedes nabízí až od třídy E. Jeho dvojité tlumiče Agility Control jsou ale neméně vyspělým řešením. Na rozbitých silnicích v Praze se dokázalo kombi C pohybovat přinejmenším stejně komfortně a přitom jízda s ním působí sportovnějším dojmem.

Bezpečnost

To, co po stránce technické spojuje oba modely nejvíc, je spektrum nabízených bezpečnostních systémů. Facelift tříd CL a C následoval v rozmezí pouhého čtvrt roku, a proto Mercedes neváhal nasadit v obou prakticky současně vše, co má aktuálně k dispozici.

Attention Assist (premiéra 2009 v třídě E) je jen prvním střípkem skládačky. Active Blind Spot Assist a Active Lane Keeping Assist nejen varují, ale přibrzďováním dokáží měnit směr jízdy a tím bránit ve srážce s vozidlem v mrtvém úhlu nebo v opuštění jízdního pruhu.

Adaptive Highbeam Assist v praxi eliminuje rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly – rozsah plochy osvětlené bi-xenonovými světlomety mění dynamicky podle světlených podmínek. Zařízení, které je součástí Inteligent Light Systému, v praxi nahrazuje i přední mlhovky (nutno dodat, že úspěšně).

Oběma vozům se budeme podrobněji věnovat v samostatných redakčních testech.

Text: Lukáš Vaverka a Jakub Sochor

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show Komentář Martina Čabana: Dojemně pitomá show

Česko hledá prezidenta. Už do názvu pořadu,…

Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů Elon Musk jen z odměn může získat desítky miliard dolarů

Americký podnikatel Elon Musk by měl zůstat v čele…

Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá Tillerson viní syrskou vládu z použití chemických zbraní proti lidu. Sýrie to odmítá

Syrská vláda patrně dosud používá chemické zbraně k…

Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš Prezidentská debata: Církevní restituce občany netrápí, míní Drahoš

Kandidáti na prezidenta Jiří Drahoš a Miloš Zeman v…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat Toto jsou nové stíhačky české policie. Mají 280 koní a není snadné je poznat

České dálnice budou ode dneška dozorovat neoznačené Škody…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6 Mercedes-Benz CL po faceliftu: Základ za 3 miliony, vrchol za 6

Mercedes zveřejnil české ceny kupé třídy CL po faceliftu.…

Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG Nový motor 5,5 V8 Biturbo pro Mercedes-Benz CL 63 AMG a S 63 AMG

Pod starým názvem 63 AMG prezentuje Mercedes nový motor –…

 



 
BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

BMW Bertone Freeclimber: SUV s působivou historií je na prodej, na světě jich není moc

Včera

Auto s japonským designem, italskými karosářskými úpravami a německým motorem? Seznamte se s BMW Bertone Freeclimberem.




Blesk.cz

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva spolužáky a skončil za mřížemi

Student (15) vystřílel školu v Kentucky: Zabil dva…

Při střelbě na střední škole v americkém státě Kentucky byli dnes zabiti dva studenti, patnáctiletý chlapec a…

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu vznikl unikátní hotel z ledu!

Hry o trůny na vlastní kůži: Podle slavného seriálu…

Fanouškům seriálu Hra o trůny zaplesá radostí srdce! Ve Finsku se otevřel unikátní hotel, který je vytesán…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o semifinále se porve s Halepovou

ONLINE: Plíšková jde na světovou jedničku, o…

Hned dvěma zástupcům mohou čeští tenisoví fanoušci držet palce ve středečním programu. Karolína Plíšková po…

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

 

Reflex.cz

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na Primě. Sledovali jsme živě!

Reflex komentoval debatu prezidentských kandidátů na…

V úterý od 20:00 proběhla první skutečná televizní debatu prezidentských kandidátů. Po monologu Miloše Zemana na…

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy, teď musí tahat za záchrannou brzdu

Opravovat mosty nebylo pro radnice dostatečně sexy,…

V pátek 19. ledna večer došlo k uzavření pražského Libeňského mostu pro automobilovou a hromadnou dopravu. Část…