České zastoupení Mercedesu zařadilo do nabídky šestiválcovou třídu E vybavenou novou devítistupňovou převodovkou. Představí se na autosalonu ve Frankfurtu a ihned zamíří k zákazníkům.
to plati mozna tak pro samotnou silu motoru, pokud chces ale udrzet spotřebu na rozumných mezích, tak je vice rychlosti ku prospechu, ale opet zase jen do urcite miry
ty by jsi snad chtěl třeba 3 stupňovou převodovku, ja teda ne ikdyby to bylo třeba u 6 litru s 600 konma a kroutakem co by utahnul i nakladni letadlo >:D
ano to je pravda ale myslim ze uplne postaci 6 -7 stupnov uz dnes na akekolvek auto... a to aj s rezervou.... takze 8 stupnov a viac je uz ciste z frajeriny ... ale je jasne ze zakaznik si rad zaplati ked musi a nema na vyber ;-)
o tom dlouho šuškalo, teď se uvidí jaká bude, hlavně jsem pak zvědav na její modifikaci pro AMG, kde bude znovu klasicky nahrazen měnič suchou spojkou... D-MCT.
Automobil se dá popsat mnohými kinematickými rovnicemi. Mnoho čtenářů se omezí na počet kW, popř zrychlení 0-100. Rozhodující je však průběh Nm v závislosti na otáčkách. Z toho se přes celkové převody (převodovka, diferák, poloměr pneu ) a jízdní odpory (hmotnost, aerodynamika, čelní plocha, ložiska ...) vypočítá VŠE.
Výsledkem je pak tzv. TRAKČNÍ HYPERBOLA, [odkaz] v obrázku "Pm" tedy ideální průběh síly daného automobilu. (Krásně vidíme jak s rostoucí rychlostí síla klesá) Převodovka se mu pak snaží přiblížit. Čím více stupňů, tím se jednotlivé křivky (v obr "1,2,3,4") pro různé stupně daří lépe přimykat k ideální hyperbole a jsou menší ztráty.
Důvodů je pro 9G je několik. První je samozřejmě prestižní. Druhý honění papírového ideálu pro emise a spotřebu. O výkon u osobních aut přidáním stupňů nyní už tolik nejde. To se používá u LKW, kde je obvykle 12-16 stupňů, byť se neřadí všechny. Ve spodní řadě většinou jen velké, tedy každý sudý. A půlí se, tedy všechny až v horní řadě.
Řidiči starších aut s méně stupni (např.4) v nevýhodě být až tak moc nemusí. Protože mají cit pro otáčky a v kopci poznají, že na 3000 auto zbytečně řve. Ve 2000 se zas dusí. Přizpůsobí tedy svou aktuální rychlost otáčkám 2500 a pohoda. Novodobí řidiči toto necítí, jedou jak chtějí. Proto je jim třeba narvat moře stupňů pro všecky možné situace, viz hlavně že to má šestku.
Nejvíc vyšmechtán je obecně ten převodový stupněň, na který se rozjíždí popř. ten, který se tam hází nejčastěji. U klasického automatu bych tedy čekal II. (na I. se odlepuje jen při plném plynu). … Naopak zpátečka bývá skoro panenská. Proto také na starých vránách erko tahá houževnatěji než déčko (byť R má kratší převod jj).
ps. hlavně v tom vyměňte jedou za cca 50tkm/5let origo náplň a za jízdy tomu "nepomáhejte", pak to bude namáhané nejméně :yes:
myslíte si že čím prevodovka viac a častejšie radí, tak neklesá aj jej životnosť a nezvyšuje sa prípadná poruchovosť? 9 stupňov je podľa mňa prehnaných, 7 je pre mňa ideál
Teď vím, že 6° automat co mám, je málo. Kvalty jsou hodně roztažené a rozestup je velký jako kdysi u 4° převodovky. Při prudším rozjezdu se motor zbytečně vytočí, aby další kvalt nebyl utopený.