Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes E 350 BlueTec: Od září s devítistupňovým automatem

České zastoupení Mercedesu zařadilo do nabídky šestiválcovou třídu E vybavenou novou devítistupňovou převodovkou. Představí se na autosalonu ve Frankfurtu a ihned zamíří k zákazníkům.
Zpět na článek
22. 7. 2013 19:07
22. 7. 2013 21:03
23. 7. 2013 00:13
23. 7. 2013 10:08
23. 7. 2013 11:15
23. 7. 2013 13:31
24. 7. 2013 15:03
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 16:35
Čím víc rychlostí tím víc Mercedes
Zaujímalo by mě na kolika rychlostech se to ustálí u automatických převodovek,ten počet rychlostí samozřejmě
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
22. 7. 2013 16:54
Re: Čím víc rychlostí tím víc Mercedes
Navíc kuriozně... čím silnější motor, tím méně potřebuje rychlostí... a tím víc jich má :-)
22. 7. 2013 17:16
Re: Čím víc rychlostí tím víc Mercedes
to plati mozna tak pro samotnou silu motoru, pokud chces ale udrzet spotřebu na rozumných mezích, tak je vice rychlosti ku prospechu, ale opet zase jen do urcite miry

ty by jsi snad chtěl třeba 3 stupňovou převodovku, ja teda ne ikdyby to bylo třeba u 6 litru s 600 konma a kroutakem co by utahnul i nakladni letadlo >:D
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 17:42
Re: Čím víc rychlostí tím víc Mercedes
souhlasím s tím že větší počt rychlostí je lepší než menší a lepe a plynuleji se dávkuje síla
Avatar - Emel
22. 7. 2013 22:14
Re: Čím víc rychlostí tím víc Mercedes
Třístupňovou ne, ale pěti-šestistupňovou klidně. Pokud ti využitelné otáčky začínají u 1000...

Pointa je ale jinde - čím slabší je motor, tím užší spektrum využitelných otáček a tím více stupňů by potřeboval... a tím méně obvykle má.
Avatar - 3_diamanty
22. 7. 2013 17:31
boze kam to speje
pred 10 rokmi sme tu mali 607micku s 4st automatom a dnes uz mame 9st range rover aj mercedes ..... na co je to dobre :-O

aj tak niet nad klasicky manual :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - positivemind
22. 7. 2013 17:38
Re: boze kam to speje
Na čo? Na nižší spotřebu i na lepší dynamiku ;-)
Avatar - 3_diamanty
22. 7. 2013 17:52
Re: boze kam to speje
ano to je pravda ale myslim ze uplne postaci 6 -7 stupnov uz dnes na akekolvek auto... a to aj s rezervou.... takze 8 stupnov a viac je uz ciste z frajeriny ... ale je jasne ze zakaznik si rad zaplati ked musi a nema na vyber ;-)
22. 7. 2013 19:31
Re: boze kam to speje
nemyslím si. vyšší počet stupňů bude snižovat spotřebu. no a stejně řekli, že víc než 10 jich nikdo nikdy neudělá...
Avatar - Johny.Rico
22. 7. 2013 18:34
To jsou zase názory... :-D
Ach jo >:D >:D :no:
Rozbalit vlákno
0
22. 7. 2013 19:07
Sláva!
U Mercedesu přišli na to, že lepší převodovku než ZF neudělají a že 7-Gtronic je převodovka ne-hodná prémiového auta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MarTin1
22. 7. 2013 21:03
Už se
o tom dlouho šuškalo, teď se uvidí jaká bude, hlavně jsem pak zvědav na její modifikaci pro AMG, kde bude znovu klasicky nahrazen měnič suchou spojkou... D-MCT.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
22. 7. 2013 21:18
fakta a mýty kinematiky
Automobil se dá popsat mnohými kinematickými rovnicemi. Mnoho čtenářů se omezí na počet kW, popř zrychlení 0-100. Rozhodující je však průběh Nm v závislosti na otáčkách. Z toho se přes celkové převody (převodovka, diferák, poloměr pneu ) a jízdní odpory (hmotnost, aerodynamika, čelní plocha, ložiska ...) vypočítá VŠE.

Výsledkem je pak tzv. TRAKČNÍ HYPERBOLA, [odkaz] v obrázku "Pm" tedy ideální průběh síly daného automobilu. (Krásně vidíme jak s rostoucí rychlostí síla klesá) Převodovka se mu pak snaží přiblížit. Čím více stupňů, tím se jednotlivé křivky (v obr "1,2,3,4") pro různé stupně daří lépe přimykat k ideální hyperbole a jsou menší ztráty.

Důvodů je pro 9G je několik. První je samozřejmě prestižní. Druhý honění papírového ideálu pro emise a spotřebu. O výkon u osobních aut přidáním stupňů nyní už tolik nejde. To se používá u LKW, kde je obvykle 12-16 stupňů, byť se neřadí všechny. Ve spodní řadě většinou jen velké, tedy každý sudý. A půlí se, tedy všechny až v horní řadě.

Řidiči starších aut s méně stupni (např.4) v nevýhodě být až tak moc nemusí. Protože mají cit pro otáčky a v kopci poznají, že na 3000 auto zbytečně řve. Ve 2000 se zas dusí. Přizpůsobí tedy svou aktuální rychlost otáčkám 2500 a pohoda. Novodobí řidiči toto necítí, jedou jak chtějí. Proto je jim třeba narvat moře stupňů pro všecky možné situace, viz hlavně že to má šestku.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2013 08:38
Re: fakta a mýty kinematiky
Vypadá to že věci rozumíš. Myslíš že jsou všechny stupně stejně namáhané?
Avatar - vabis
23. 7. 2013 10:51
Re: fakta a mýty kinematiky
Nejvíc vyšmechtán je obecně ten převodový stupněň, na který se rozjíždí popř. ten, který se tam hází nejčastěji. U klasického automatu bych tedy čekal II. (na I. se odlepuje jen při plném plynu). … Naopak zpátečka bývá skoro panenská. Proto také na starých vránách erko tahá houževnatěji než déčko (byť R má kratší převod jj).

ps. hlavně v tom vyměňte jedou za cca 50tkm/5let origo náplň a za jízdy tomu "nepomáhejte", pak to bude namáhané nejméně :yes:
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2013 12:22
Re: fakta a mýty kinematiky
V Mercedesu mi tvrdili, že se olej v převodovce mění 1x a potom už nikdy. Mám je tlačit?
Já osobně jsem spíše pro kratší intervaly výměn.
Avatar - PERNO
23. 7. 2013 00:13
životnosť
myslíte si že čím prevodovka viac a častejšie radí, tak neklesá aj jej životnosť a nezvyšuje sa prípadná poruchovosť? 9 stupňov je podľa mňa prehnaných, 7 je pre mňa ideál
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
23. 7. 2013 07:27
Dokud jsem neměl automat, taky jsem plkal
Teď vím, že 6° automat co mám, je málo. Kvalty jsou hodně roztažené a rozestup je velký jako kdysi u 4° převodovky. Při prudším rozjezdu se motor zbytečně vytočí, aby další kvalt nebyl utopený.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
23. 7. 2013 08:37
Re: Dokud jsem neměl automat, taky jsem plkal
Mám 7 a přijde mi to dostatečné, ale proti 9 bych nic nenamítal. Hlavně aby to bylo dost robustní, když to má zvládnout 650 Nm.
23. 7. 2013 10:08
...
Jo jo, variátor už číhá za rohem. :-)
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2013 11:15
BLBOST
Jel sem v autě s 8 kvaltem a ten 8 kvalt je tam do počtu ... na ten to ani nejede, možná z kopca
Rozbalit vlákno
2
23. 7. 2013 13:31
Re: BLBOST
To není pravda. Já 8 stupňů mám a na 8 jezdím dost, samozřejmě na dálnici, ale i na rychlejších cestách třeba v rámci města.
24. 7. 2013 15:03
Re: BLBOST
V trojce se osmička řadila snad už při stovce:-))))
český překlad: v trojkovém BMW se osmá rychlost řadila už při sto km/hodinu