Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes GL od Brabuse – SUV jako břitva

Miroslav Kudělka
Diskuze (25)
Jak M-B rozšiřuje svou nabídku, bleskově jej následuje i úpravce Brabus. Pro nové SUV GL připravil jak přiostření vhledu tak i dynamiky. Sporťáky se mohou třást...

Jak M-B rozšiřuje svou nabídku, bleskově jej následuje i úpravce Brabus. Pro nové SUV GL připravil jak přiostření vhledu tak i dynamiky. Sporťáky se mohou třást...

Posilovací kůry od Brabuse jsou známy svými špičkovými parametry a nejinak je to i v případě modelu GL. Vylepšení se týká jak vznětového šestiválce 320 CDI tak i osmiválce GL 500. Pro vznětový motor je k dispozici přídavný řídící modul Brabus D6, který lze snadno připojit v kterémkoli servisu M-B. Tato krabička přidá motoru plných 35 kW výkonu na konečných 200 kW (272 k) a 80 Nm točivého momentu na celkových 590 Nm při 1600 ot/min. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 8,9 sekundy což je o 0,6 s lépe než v sérii a nejvyšší rychlost stoupla o 8 km/h na 218.

Zážehový motor V8 prošel radikálnější proměnou. Jeho objem narostl z 5,5 litru na 6,1 a tím se radikálně vylepšily i výkonové parametry. 340 kW (460 k) je proti sériovým 285 výrazným posunem, stejně jako 615 Nm je proti 530 zajímavější hodnota. Tato síla pak s 2,5-tunovým vozem dokáže pěkné divy. Zrychlení z 0-100 km/h zvládne za 6,0 sekundy a nejvyšší rychlost vyšplhá až na 255 km/h.

K ostřejší dynamice se přidala také optická stylizace směrem k použití na silnici. Přední nárazník byl doplněn spoilerem, který jej výrazně protáhl směrem dolů, aby omezil nebezpečné proudění pod vozem. Lze do něj ještě instalovat také čtveřici přídavných světlometů. Mezi blatníky byly přidány nástavce prahů s typickým brabusovským osvětlením okolí vozu po odemčení. Záď je osazena dole difuzorem s výřezy pro čtveřici nerezových koncovek výfuku, nad oknem si našel místo spoiler zvyšující přítlak zadní nápravy. Požadavkům doby odpovídají také obrovská kola s ráfky až 10J x 22“ a pneumatikami 295/35 ZR 22. Za jejich paprsky se ukrývá špičková brzdová soustava s kotouči 380 x 36 vpředu a 355 x 28 vzadu společně s hliníkovými třmeny s 12 resp. 6 pístky. Celkovou optiku doplňuje snížení podvozku Airmatic o 30 mm.

Miroslav Kudělka
Diskuze (25)