Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Maybach S: Když vám obyčejná třída S nestačí

Tomáš Dusil
Diskuze (27)
Od roku 1903 je jméno Maybach synonymem pro nejluxusnější vozy světa. Snad jenom britský Rolls-Royce či předválečný Horch mu mohly v tomto směru konkurovat. Po krátké odmlce je značka opět zpátky.

Maybach patří již řadu let do portfolia stuttgartské značky. Ta jej s velkou slávou v roce 2002 znovuzrodila, když takto označila superluxusní sedan postavený na technickém základě tehdejší třídy S (W220). Existovala krátká varianta 57 a prodloužené 62. U nás je zmíněný vůz mediálně spojený se jménem slavného textaře a bývalého majitele sázkové kanceláře Fortuna Michala Horáčka.

Výroba byla ukončena minulý rok.

V souvislosti s příchodem nové generace Mercedes-Benzu S (V222) představila firma na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles také nové vydání prestižního Maybachu. Přesné pojmenování Mercedes-Maybach S ukazuje, že na rozdíl od minulé generace je automobil méně svébytný, což ale v praxi nikterak nevadí. S délkou 5453 mm překonává novou třídu S v dlouhé verzi „L“ o značných 207 milimetrů. Celých 200 mm z toho připadá na část od sloupku B po C, takže z něj v naprosté většině těží cestující vzadu. Rozvor činí 3365 mm, což představuje 200milimetrový nárůst v porovnání s třídou S v provedení L. Výrobce uvádí, že nový Maybach je vzadu nejtišším sedanem a zřejmě i vozem světové produkce, a to navzdory zvětšení prosklené plochy. Že je prostor vzadu stěžejní, ukazují následující čísla: Minimální prostor pro kolena vzadu je v případě výchozího Mercedes-Benzu S "L" 166 milimetrů, v případě Maybachu značných 325 mm.

V počátcích prodeje, to je od února 2015, bude vůz nabízen ve dvou verzích. Jednak jako S 500 s osmiválcem 4,7 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 335 kW a jednak jako S 600 s dvakrát přeplňovaným dvanáctiválcem 6,0 litru o výkonu 390 kW. Zajímavé je, že menší motor dostal novou devítistupňovou převodovku 9G-Tronic, zatímco větší 600 se musí spokojit se starší, byť vylepšenou převodovkou 7G-Tronic. I přes rozdílné výkony je čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h shodný a to 5 sekund. Rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. V červnu 2015 dorazí ještě verze S 500 4Matic.

Mercedes-MaybachS 500S 600
Motor4.7 V8 Biturbo6.0 V12 Biturbo
Pohonzadních kolzadních kol
Zdvihový objem [cm3]46635980
Válce/ventily8/412/4
Největší výkon [kW/min]335/5250390/4900
Točivý moment [N.m/min]700/1800-3500830/1900-4000
Převodovka9A7A
Maximální rychlost [km/h]250 (omezovač)250 (omezovač)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5.05.0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8.911.7

Maximální úroveň bezpečnosti zajišťují všechny známé prvky. Novinkou jsou vzduchové vaky v bezpečnostních pásech zadních sedadel podobně jako to má nový Ford Mondeo či jeho vzor, americký Fusion. Skelet vozu kombinuje hliník s vysokopevnostní ocelí o různých modulech pružnosti. Technologickou zajímavostí je přesnější, efektivnější a rychlejší laserové svařování "Welding on the Fly", u Mercedes-Benzu nazývané RobScan. A třeba bočnice karoserie nového Maybachu je největším automobilovým dílem ve světové produkci.

Tomáš Dusil
Diskuze (27)
21. 11. 2014 12:38
Re: Smysl MB + Maybach na jednom autě?
Sorry, není :-)
20. 11. 2014 21:28
Re: Rolls - Royce
Ja znam i jednoho naseho krajana, ktery se vozi v RR...shodou okolnosti nam vychytal zlato v Naganu ;-)
20. 11. 2014 18:38
Re: NO JASNÝ, VŠEMU PRACUJÍCÍMU LIDU CHYBÍ MAYBACH
Jojo, milionář, který si může dovolit všechno, ale je to snobské a zbytečné a tak raději jezdí ve fábce... takových znám. Bohužel jen diskuzí :-(
Avatar - Skipper
20. 11. 2014 17:27
Re: BMW a Audi jsou proti tomu
Je to tak. Ale zase bude S klasse docela hezky odstupńovaná. Normální, Long, pak
čtyřmístní vrchol Maybach a úplně nejvýś limuzína Pullman. Proč ne?
20. 11. 2014 15:58
Re: Smysl MB + Maybach na jednom autě?
No není úžasnej (až na tu cenu) .... [odkaz] ;-)