Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes: nový osmiválec 420 CDI

Tomáš Votruba
Diskuze (18)
Na podzim Mercedes poprvé představí nový osmiválcový turbodiesel 420 CDI, který v nabídce pravděpodobně nahradí starší motor 400 CDI. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 nabízí výkon 231 kW.

Na podzim Mercedes poprvé představí nový osmiválcový turbodiesel 420 CDI, který v nabídce pravděpodobně nahradí starší motor 400 CDI. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8 nabízí výkon 231 kW/314 koní a na osmiválec rekordní točivý moment 730 Nm/2 200 ot. Konkurenční motor od BMW, který najdeme v "sedmičce" pod označením 745d, umí "jen" 221 kW a 700 Nm.

Motor 420 CDI samozřejmě splňuje emisní normy Euro 4. Jeho sílu okusí jako první Mercedes třídy E. Model E 420 CDI zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy, maximální rychlost je tradičně omezena na 250 km/h. Na 100 km průměrně spotřebuje 9,3 litru nafty. E 420 CDI bude mít v základu automatickou sedmistupňovou převodovku 7G-tronic, pneumatické odpružení a filtr pevných částic. Nový motor se později objeví také v chystané generaci třídy S, ochuzena nebude ani třída M, R a G.

Turbodiesel 420 CDI se může pochlubit hliníkovou klikovou skříní, recirkulací výfukových plynů, piezoelektrickými vstřikovači a vodou chlazeným chladičem stlačeného vzduchu. Turbodiesel E 420 CDI je vybaven vstřikovacím systémem common-rail třetí generace, palivo je do válců dopravováno pod tlakem 1600 barů. Servisní interval je stanoven na 40 000 km.

Tomáš Votruba
Diskuze (18)