reklama


Mercedes přijde na trh s Axorem

Mercedes přijde na trh s Axorem

 
 

Autodopravce pokukující po novém voze by jistě mohla zajímat novinka, která se na trhu objeví během prvního čtvrtletí tohoto roku.

Novinka nese název Axor a na trh s ním přichází automobilka Mercedes-Benz. Model Axor rozšíří nabídku Mercedesu o další vůz s širokým využitím. Axor je vhodný jak pro dálkovou kamionovou přepravu těžkého nákladu, tak pro střední zátěž i menší vzdálenosti.

Při konstrukci Axoru vycházeli technici z požadavků a představ zákazníků v daném segmentu vozů na cílových trzích. To je obzvláště zajímavé vzhledem k tomu, že se počítá s cílovými trhy zejména ve střední a východní Evropě, i když tyto trhy samozřejmě nebudou jediné, kde se Axor bude nabízet. Při konstrukci Axoru byl samozřejmě brán zřetel i na co nejlepší poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Proto také konstrukce Axoru vychází z již známých a osvědčených tří základních bloků. Podvozek vychází z modelové řady Actros, kabina z řady Atego a o pohon se postará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego.

Z podvozku vycházejícího z řady Actros vychází i základní rozměry Axoru. Celková délka vozu je 5815 nebo 6115 mm, šířka 2490 mm, rozvor náprav 3600 nebo 3900 mm, rozchod kol vpředu 2053 a rozchod kol vzadu 1802 mm. Pohotovostní hmotnost Axoru je od 6450 kg a celková hmotnost je 18.000 kg (souprava 40.000 kg). Základem podvozku je žebřinový rám. Tuhá přední náprava VL 4/51 DC-7,5 je odpružena podélnými půlleptickými listovými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Tuhá zadní náprava HL 6/1 DSC-13 s hypoidním soukolím (převod 3,08 : 1) má uzávěrku diferenciálu a je odpružena čtyřmi vzduchotlakovými vaky s teleskopickými tlumiči.

O bezpečné zastavení se v Axoru starají brzdy s dvěmi nezávislými vzduchotlakovými okruhy působící na kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Nechybí ani systémy ABS a ASR. Brzdám napomáhá i motorová brzda Turbobrake. Parkovací brzdu má Axor vzduchotlakovou působící na kola zadní nápravy. Řízení LS 8 obsahuje vzduchotlakový posilovač a má proměnný převod 19,3 – 23,0 : 1. Axor je obut do pneumatik 295/80 R 22,5 vzadu z dvojmontáží.

Model Axor bude mít v nabídce dvě verze kabiny, které vychází z řady Atego. Základní verzi s vnitřní výškou 1510 mm a zvýšenou 1910 mm. Obě verze kabiny mají pružné uložení, které je navíc doplněné dvojicí šikmo uložených tlumičů. Ty se starají o menší naklánění kabiny způsobované odstředivou silou v zatáčkách. Uvnitř kabiny se konstruktéři zaměřili hlavně na ergonomické rozložení přístrojů a ovládacích prvků pro co nejsnažší ovládání vozu. Zapomenuto však nezůstalo ani pohodlí pro řidiče, které je obzvláště na dlouhých trasách jistě neméně důležité. Řidič tak má k dispozici moderní, všestranně přestavitelné a odpružené sedadlo a samozřejmě i mnoho dalších prvků zpříjemňujících jeho cesty.

O pohon Axoru se stará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego. Tyto motory byly vyráběny v jihoamerické divizi koncernu, avšak pro Axory budou vyráběny v Mannheimu. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvanáctilitrový šestiválec s mezichladičem stlačeného vzduchu a se čtyřmi ventily na válec. Motor bude nabízen ve třech výkonových verzích - s výkonem 260 kW (354 k), 295 kW (401 k) nebo 315 kW (428 k) při 1900 ot./min. a s maximálním točivým momentem 1850 Nm, 2000 Nm nebo 2100 Nm při 1100 ot./min. Motor je vybaven moderním vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikováním paliva Telligent se systémem čerpadlo-tryska. Motor s tímto novým systémem se může pochlubit i prodlouženým servisním intervalem z původních 80.000 na současných 120.000 km. Motor je vybaven chladičem oleje a na přání i předehříváním nasávaného vzduchu. Hmotnost motoru bez náplní je 920 kg. Motor má podle výrobce příznivou spotřebu paliva (zatím nebyla přesněji uvedena) a splňuje emisní normy Euro 3.

Převodovka Axoru je také z již osvědčené produkce. Jedná se o devítistupňovou plně synchronizovanou převodovkou G 221 – 9 s přímým řazením a vzduchotlakovým posilovačem (řazení 8+1 v dvojitém H, nebo 16 st.). Na přání je Axor možné vybavit i samočinnou šestnáctistupňovou převodovku Telligent G 211 - 16.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy

Menší odborové organizace na České poště by příští týden…

Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu  se mu nelíbí Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu se mu nelíbí

Česká republika patří mezi několik států Evropské unie,…

Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk

Strojírensko-metalurgické společnosti Unex z Uničova na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dnes 15:50

Prodeje Dacie čile rostou, české zastoupení přesto neprodává tolik aut, kolik by si přálo. Nedostává totiž dostatečný počet vozů.




Blesk.cz

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho kostra děsila Urbánkovou

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho…

Od jeho smrti dnes uplynulo pětačtyřicet let, přesto jeho texty i humor patří dodnes k nejvyhledávanějším. Jiří…

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED displejem. Samsung nestíhá vyrábět

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED…

O tom, že Apple představí iPhone 8 s OLED displejem se mluví již dost dlouho, naposledy tato informace zavířila…

 

iSport.cz

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s Arsenalem

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s…

Fotbalisté Manchesteru City budou v příštích čtyřech zápasech anglické ligy postrádat svého nejlepšího střelce…

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC Polanský a ne HC Oceláři

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC…

Velmi nelibě nesou fanoušci Ocelářů absenci dlouholetého lídra Jiřího Polanského. Brzy pětatřicetiletý útočník…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video od Googlu

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného foťáku. Svatebčané je viděli po 50 letech

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného…

Rumunský fotograf Alex Galmeanu, který si koupil na internetu starý foťák, nemohl uvěřit svým očím. Když…

 
 
reklama