reklama


Mercedes přijde na trh s Axorem

Mercedes přijde na trh s Axorem

 
 

Autodopravce pokukující po novém voze by jistě mohla zajímat novinka, která se na trhu objeví během prvního čtvrtletí tohoto roku.

Novinka nese název Axor a na trh s ním přichází automobilka Mercedes-Benz. Model Axor rozšíří nabídku Mercedesu o další vůz s širokým využitím. Axor je vhodný jak pro dálkovou kamionovou přepravu těžkého nákladu, tak pro střední zátěž i menší vzdálenosti.

Při konstrukci Axoru vycházeli technici z požadavků a představ zákazníků v daném segmentu vozů na cílových trzích. To je obzvláště zajímavé vzhledem k tomu, že se počítá s cílovými trhy zejména ve střední a východní Evropě, i když tyto trhy samozřejmě nebudou jediné, kde se Axor bude nabízet. Při konstrukci Axoru byl samozřejmě brán zřetel i na co nejlepší poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Proto také konstrukce Axoru vychází z již známých a osvědčených tří základních bloků. Podvozek vychází z modelové řady Actros, kabina z řady Atego a o pohon se postará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego.

Z podvozku vycházejícího z řady Actros vychází i základní rozměry Axoru. Celková délka vozu je 5815 nebo 6115 mm, šířka 2490 mm, rozvor náprav 3600 nebo 3900 mm, rozchod kol vpředu 2053 a rozchod kol vzadu 1802 mm. Pohotovostní hmotnost Axoru je od 6450 kg a celková hmotnost je 18.000 kg (souprava 40.000 kg). Základem podvozku je žebřinový rám. Tuhá přední náprava VL 4/51 DC-7,5 je odpružena podélnými půlleptickými listovými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Tuhá zadní náprava HL 6/1 DSC-13 s hypoidním soukolím (převod 3,08 : 1) má uzávěrku diferenciálu a je odpružena čtyřmi vzduchotlakovými vaky s teleskopickými tlumiči.

O bezpečné zastavení se v Axoru starají brzdy s dvěmi nezávislými vzduchotlakovými okruhy působící na kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Nechybí ani systémy ABS a ASR. Brzdám napomáhá i motorová brzda Turbobrake. Parkovací brzdu má Axor vzduchotlakovou působící na kola zadní nápravy. Řízení LS 8 obsahuje vzduchotlakový posilovač a má proměnný převod 19,3 – 23,0 : 1. Axor je obut do pneumatik 295/80 R 22,5 vzadu z dvojmontáží.

Model Axor bude mít v nabídce dvě verze kabiny, které vychází z řady Atego. Základní verzi s vnitřní výškou 1510 mm a zvýšenou 1910 mm. Obě verze kabiny mají pružné uložení, které je navíc doplněné dvojicí šikmo uložených tlumičů. Ty se starají o menší naklánění kabiny způsobované odstředivou silou v zatáčkách. Uvnitř kabiny se konstruktéři zaměřili hlavně na ergonomické rozložení přístrojů a ovládacích prvků pro co nejsnažší ovládání vozu. Zapomenuto však nezůstalo ani pohodlí pro řidiče, které je obzvláště na dlouhých trasách jistě neméně důležité. Řidič tak má k dispozici moderní, všestranně přestavitelné a odpružené sedadlo a samozřejmě i mnoho dalších prvků zpříjemňujících jeho cesty.

O pohon Axoru se stará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego. Tyto motory byly vyráběny v jihoamerické divizi koncernu, avšak pro Axory budou vyráběny v Mannheimu. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvanáctilitrový šestiválec s mezichladičem stlačeného vzduchu a se čtyřmi ventily na válec. Motor bude nabízen ve třech výkonových verzích - s výkonem 260 kW (354 k), 295 kW (401 k) nebo 315 kW (428 k) při 1900 ot./min. a s maximálním točivým momentem 1850 Nm, 2000 Nm nebo 2100 Nm při 1100 ot./min. Motor je vybaven moderním vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikováním paliva Telligent se systémem čerpadlo-tryska. Motor s tímto novým systémem se může pochlubit i prodlouženým servisním intervalem z původních 80.000 na současných 120.000 km. Motor je vybaven chladičem oleje a na přání i předehříváním nasávaného vzduchu. Hmotnost motoru bez náplní je 920 kg. Motor má podle výrobce příznivou spotřebu paliva (zatím nebyla přesněji uvedena) a splňuje emisní normy Euro 3.

Převodovka Axoru je také z již osvědčené produkce. Jedná se o devítistupňovou plně synchronizovanou převodovkou G 221 – 9 s přímým řazením a vzduchotlakovým posilovačem (řazení 8+1 v dvojitém H, nebo 16 st.). Na přání je Axor možné vybavit i samočinnou šestnáctistupňovou převodovku Telligent G 211 - 16.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně

Německé úřady během loňského roku registrovaly téměř…

Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět

Nedávné varování Harvardovy Univerzity, že mnoho pilotů…

Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb

Finanční domy připravují své systémy na zásadní změnu.…

Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 






 
Pět aut do 100.000 Kč, která mají do budoucna potenciál: Vzpomínka na devadesátky

Pět aut do 100.000 Kč, která mají potenciál: Devadesátky jedou

Včera

Strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu.




Blesk.cz

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý podporují jejího soka Macrona

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý…

Kandidátka krajní pravice pro francouzské prezidentské volby Marine Le Penová v neděli kritizovala média, že…

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset útoků, spočítalo vnitro

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset…

K téměř deseti útokům na uprchlíky denně v průměru docházelo během loňského roku v Německu. Oznámila to britská…

 

iSport.cz

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

Hokejisté Liberce měli na domácím ledě další příležitost obhájit Prezidentský pohár pro vítěze základní části…

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve sprintu zůstala za medailí

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve…

Rychlobruslařka Karolína Erbanová skončila na mistrovství světa ve sprintu v Calgary těsně pod stupni vítězů na…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama