Mercedes přijde na trh s Axorem

Mercedes přijde na trh s Axorem

 
 

Autodopravce pokukující po novém voze by jistě mohla zajímat novinka, která se na trhu objeví během prvního čtvrtletí tohoto roku.

Novinka nese název Axor a na trh s ním přichází automobilka Mercedes-Benz. Model Axor rozšíří nabídku Mercedesu o další vůz s širokým využitím. Axor je vhodný jak pro dálkovou kamionovou přepravu těžkého nákladu, tak pro střední zátěž i menší vzdálenosti.

Při konstrukci Axoru vycházeli technici z požadavků a představ zákazníků v daném segmentu vozů na cílových trzích. To je obzvláště zajímavé vzhledem k tomu, že se počítá s cílovými trhy zejména ve střední a východní Evropě, i když tyto trhy samozřejmě nebudou jediné, kde se Axor bude nabízet. Při konstrukci Axoru byl samozřejmě brán zřetel i na co nejlepší poměr mezi cenou a užitnou hodnotou. Proto také konstrukce Axoru vychází z již známých a osvědčených tří základních bloků. Podvozek vychází z modelové řady Actros, kabina z řady Atego a o pohon se postará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego.

Z podvozku vycházejícího z řady Actros vychází i základní rozměry Axoru. Celková délka vozu je 5815 nebo 6115 mm, šířka 2490 mm, rozvor náprav 3600 nebo 3900 mm, rozchod kol vpředu 2053 a rozchod kol vzadu 1802 mm. Pohotovostní hmotnost Axoru je od 6450 kg a celková hmotnost je 18.000 kg (souprava 40.000 kg). Základem podvozku je žebřinový rám. Tuhá přední náprava VL 4/51 DC-7,5 je odpružena podélnými půlleptickými listovými pružinami s teleskopickými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem. Tuhá zadní náprava HL 6/1 DSC-13 s hypoidním soukolím (převod 3,08 : 1) má uzávěrku diferenciálu a je odpružena čtyřmi vzduchotlakovými vaky s teleskopickými tlumiči.

O bezpečné zastavení se v Axoru starají brzdy s dvěmi nezávislými vzduchotlakovými okruhy působící na kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Nechybí ani systémy ABS a ASR. Brzdám napomáhá i motorová brzda Turbobrake. Parkovací brzdu má Axor vzduchotlakovou působící na kola zadní nápravy. Řízení LS 8 obsahuje vzduchotlakový posilovač a má proměnný převod 19,3 – 23,0 : 1. Axor je obut do pneumatik 295/80 R 22,5 vzadu z dvojmontáží.

Model Axor bude mít v nabídce dvě verze kabiny, které vychází z řady Atego. Základní verzi s vnitřní výškou 1510 mm a zvýšenou 1910 mm. Obě verze kabiny mají pružné uložení, které je navíc doplněné dvojicí šikmo uložených tlumičů. Ty se starají o menší naklánění kabiny způsobované odstředivou silou v zatáčkách. Uvnitř kabiny se konstruktéři zaměřili hlavně na ergonomické rozložení přístrojů a ovládacích prvků pro co nejsnažší ovládání vozu. Zapomenuto však nezůstalo ani pohodlí pro řidiče, které je obzvláště na dlouhých trasách jistě neméně důležité. Řidič tak má k dispozici moderní, všestranně přestavitelné a odpružené sedadlo a samozřejmě i mnoho dalších prvků zpříjemňujících jeho cesty.

O pohon Axoru se stará motor OM 457 LA, který vychází z motoru dosud užívaného v autobusech Travego. Tyto motory byly vyráběny v jihoamerické divizi koncernu, avšak pro Axory budou vyráběny v Mannheimu. Jedná se o kapalinou chlazený řadový dvanáctilitrový šestiválec s mezichladičem stlačeného vzduchu a se čtyřmi ventily na válec. Motor bude nabízen ve třech výkonových verzích - s výkonem 260 kW (354 k), 295 kW (401 k) nebo 315 kW (428 k) při 1900 ot./min. a s maximálním točivým momentem 1850 Nm, 2000 Nm nebo 2100 Nm při 1100 ot./min. Motor je vybaven moderním vysokotlakým elektronicky řízeným vstřikováním paliva Telligent se systémem čerpadlo-tryska. Motor s tímto novým systémem se může pochlubit i prodlouženým servisním intervalem z původních 80.000 na současných 120.000 km. Motor je vybaven chladičem oleje a na přání i předehříváním nasávaného vzduchu. Hmotnost motoru bez náplní je 920 kg. Motor má podle výrobce příznivou spotřebu paliva (zatím nebyla přesněji uvedena) a splňuje emisní normy Euro 3.

Převodovka Axoru je také z již osvědčené produkce. Jedná se o devítistupňovou plně synchronizovanou převodovkou G 221 – 9 s přímým řazením a vzduchotlakovým posilovačem (řazení 8+1 v dvojitém H, nebo 16 st.). Na přání je Axor možné vybavit i samočinnou šestnáctistupňovou převodovku Telligent G 211 - 16.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu Spojené státy, Mexiko a Kanada vyjednávají o budoucnosti volného obchodu

Vyjednávači Spojených států, Kanady a Mexika zahájili…

Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem Města začínají zakládat městské louky. Pomohou například se suchem

Do módy přišel dlouhý sestřih trávníku. Ne, není řeč…

Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka Zápisník Jana Pavce: Ficova kalkulačka

Světová i česká média jsou plná slov „lithium“…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 





 
Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Toyota má patent na průhledné sloupky. Řešení je kouzelně jednoduché!

Včera

Japonská automobilka dost možná přišla na revoluční řešení, jak zlepšit výhled z vozu. Vadí vám široké přední sloupky? Dlouho nebudou, podle Toyoty uvidíme skrz ně.




Blesk.cz

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou podzemní stavbu otevřou v sobotu

Jak vypadá kryt Folimanka? Největší pražskou…

Kryt Folimanka je největší podzemní stavbou na území městské části Praha 2. Rozloha bunkru činí 1 332 metrů…

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš domácí rozpočet si uleví

Změňte dodavatele elektřiny a plynu už v létě. Váš…

Léto je v plném proudu, teploty se pohybují okolo třicítek a poslední, na co myslíte, je nadcházející topná…

 

iSport.cz

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart přišel k výhře

Celtic nakročil do Ligy mistrů kanonádou, Pekhart…

Fotbalisté Hapoelu Beer Ševa se střídajícím útočníkem Tomášem Pekhartem v úvodním utkání čtvrtého předkola Ligy…

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

 

Reflex.cz

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika podle pravidel kultovního seriálu

Hra o trůny za vlády krále Miloše. Česká politika…

Bylo by to kruté, nesmlouvavé místo k životu; stejně tak by však bylo i přehlednější a přímější – vždyť nač…

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…