Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes S 65 AMG: Na prodej je ojetina za 2 % původní ceny

Jako nový přišel tento mercedes na 200.000 amerických dolarů, tedy zhruba 4.400.000 korun. Nedávno auto z roku 2006 změnilo majitele za neuvěřitelných 3.750 USD, tedy asi 82.500 korun. A jak je tomu u nás?
Zpět na článek
10. 8. 2017 14:13
10. 8. 2017 15:13
10. 8. 2017 16:43
10. 8. 2017 15:12
10. 8. 2017 17:47
10. 8. 2017 14:13
Neni to..
škoda, nedat sem originální článek s videem, z kterýho jste vycházeli?
[odkaz]
Zvlášť když to video je to zásadní, teda.
Rozbalit vlákno
2
10. 8. 2017 15:13
Re: Neni to..
zrovna som si hovoril, ze podobny titulok som uz niekde videl, a bolo to presne to YT video. Este pouzili aj ilustracny obrazok aby to vyzeralo ako acz original...
Avatar - boost.
10. 8. 2017 16:43
Re: Neni to..
Zrovna včera nebo předevčírem jsem na to video koukal a bylo mi jasný, odkud Dusil čerpal. A ještě k tomu špatně čerpal, když píše, že to konkrétní auto je na prodej, když přece ve videu bylo řečeno, že ho už ten dotyčný vlastní.

Bože. 8-s
Avatar - Zappa
10. 8. 2017 15:12
dobrá cena!
dal by som aj 90.000!
Rozbalit vlákno
1
10. 8. 2017 15:15
Re: dobrá cena!
ved daj, kopec ich je na predaj.
10. 8. 2017 17:47
motýlek 65AMG
No, článek je opět plný nesmyslů..
- ABC je hydraulický systém v základech podobný Citroenu, jedná se o dost pokročilý systém na bázi hydrauliky a koulí. Žádný vzduch se nikam nenafukuje, není to Airmatic! Životnost se pohybuje kolem 150-300 tis. Km. Celková výměna systému dost přesahuje 300 tis. Kč. Tlumič stojí cca 40 tis. Kč, repasovat jde, ale jen do určité fáze poškození. K tomu to má zásobníky tlaku a docela sofistikovanej elektrickej mozeček včetně čidel přetížení a to u každýho kola. Pumpa moc neodchází a je společná se servem.

- Pofacelifotvej motýlek už moc nerezne, ale pořád to není 100%

- Motor rozhodně není zázrak spolehlivosti jak se v článku píše. Odchází na něm zapalovací lišty po cca 40 tis. Kč. Jsou tam dvě a vydrží maximálně 150tkm. Odchází přehříváním a do určité míry poškození jdou opravit. Umí i žrát olej. Ale výkonem je to dost bezkonkurenční strojovna a mimochodem do dnešních dnů se používá téměř stejnej motor. A pokud vím není přímovstřikovej.

- Sko je a vždycky bylo narvaný elektronikou a udržet ji v provozu něco stojí.

Nějaký zkušenosti se servisem starší ještě atmosférický V12 mám a nebál bych se odhadnout, že udržet takovýhleho motýlka v hezkým stavu (pokud majitel koupil slušný auto, tzn z horní poloviny nabídky) vyjde na 10-15 tis. měsíčně. Pokud se s tím nebude moc jezdit.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - N6600
11. 8. 2017 08:46
Re: motýlek 65AMG
Polozim asi uplne nemoznu otazku, ale ked s nim nebude majitel velmi jazdit, tak co ho bude stat 10-15 tisic mesacne? Poistka, palivo?
11. 8. 2017 09:24
Re: motýlek 65AMG
Vycházím z toho, že auto je 15 a více let starej topmodel, takže pro udržení ho v kondici bude třeba:
- vyřešit ABC tlumení a pružení odhaduju na 300tis. Kč
- brzdy pokud to nemá keramiky tak bych odhadl někam na 40 tis. Kč
- výměna zapalovacích lišt a rezerva na nějaké drobnosti v motoru 100 tis. Kč
- oprava SBC systému cca 100 tis. Kč
řekněme, že tohle udělá nový majitel během prvních 5 let, takže cca 100tis. Kč ročně a k tomu nějaká výměna olejů a doplnění klima, takže to těch 10 tis. měsíčně dá.

No a na dalších 5 let jsem nechal:
- určitě to bude chtít nějaký díly podvozku a řízení
- repas převodovky
- chlazení a to stojí u tědlech motorů vždycky za to, počítám že hlavní chladič bude stát cca 25 tis. Kč. K tomu to určitě má chladič klimy, oleje a tohle bude mít podle mého samostatný i chladič převodovky. Visco spojka bude v originálu stát určitě 20 tis.
- určitě se najde nějaká plechařina. Tohle je z doby, kdy u MB začly používat vodou ředitelné barvy..
- tohle auto je narvaný elektronikou a každá z jednotek bude stát naprostej nesmysl. Na moje o generaci starší SL600 stojí škrtící klapka 120tis. bez DPH a má to dvě. A to nemluvím o jednotkách motoru a komfortních jednotkách.

No a za 10 let to už bude 25 let starej krám, na kterým zase odejde něco jinýho. Tyhle auta stojí majlant udržet v provozu. Proto každej, kdo si myslí, že vydělá na youngtimerech tak to povětšinou sotva lepí a nebo to uloží do stodoly. Jakmile to má bejt hezký, je to drahý a vůbec se na tom vydělat nedá.
Ale když to pak člověk nastartuje někde vedle tříválcový oktávky, tak je to prostě radost. Navíc tyhle auta řídí řidič, řadí v zatáčkách a mají kdykoliv naprosto okamžitě k dispozici nadbytek výkonu. Dobře načipovanej Golf R tomu uvisí téměř ve všech jízdních režimech, ale to podání výkonu je někde jinde.

Celkově jde podle mého o to, že náklady na řekněme 4 letý provoz a amortizaci luxusnějšího SUV (X5, Toureg) vyjde nastejno jako ježdění v lepším Superbu a k tomu třeba SL55AMG. Akorát až člověk za 4 nebo 5 let tu Škodovku prodá, tak mu to SL zůstane. Je to volba..
Avatar - N6600
11. 8. 2017 10:03
Re: motýlek 65AMG
Jo, uz tomu rozumiem. Rozpustil si celkove potrebne naklady.

V kazdom pripade je to darda. Ale u takychto aut sa neda riadit rozumom, ale srdcom. A ako vravis - je to volba. Uprimne som rad, ze sa taki ludia najdu. Hned su tie cesty krajsie.

Ktoru generaciu SL 600 mas? Tu s tymi hranatymi svetlami, alebo tu novsiu s okruhlymi?
11. 8. 2017 10:12
Re: motýlek 65AMG
Ono si to pak po čase sedne a už to tolik není, ale ten začátek bolí dost. Osobně bych se poučil z Číny a Mamuta a třídu S obecně jako adepta na veterána vypustil. Naopak SL si cenu docela drží.
Já mám žehličku, takže tu s těma hranatejma světlama. Mám ji tu i na moje.auto. Po tom novejším pokukuju, ale zatím moc nevím. Nelíbí se mi tolik jako žehlička a navíc druhý kabrio si člověk ospravedlňuje hůř než první. A žehličku neprodám dokud bude co jíst.
Krom toho mě děsí ten ABC podvozek, moc levně to řešit nejde a pak to s koupí vylítne hodně vysoko.
Avatar - N6600
11. 8. 2017 10:33
Re: motýlek 65AMG
Osobne si myslim, ze SL600 dava vacsi zmysel, nez S/S AMG. A tiez sa mi paci viac. Obecne ten model je z doby, ked Mercedes nebol na tom kvalitne uplne najlepsie a este sa to neskor zhorsovalo. Obdobie s Chryslerom bolo fakt zle...

Ta generacia sa mi paci viac. Ma svoje caro a posobi majestatne. Ale na ceste ho uz velmi nevidiet.
11. 8. 2017 10:58
Re: motýlek 65AMG
Hodně se mi líbí CL z téhle doby, dokonce to považuju za možná nejhezčí Mercedes. Ikdyž teda až po 190 SL, to je prostě taková malá kočička:-)
Ale já z toho mám strach přesně proto, co říkáš. MB v týhle době tápal a rezlo to a kvalitativně to byl sotva průměr. V 80. letech se říkalo, že v BMW je tolik elektroniky, co se tam vejde a v MB tolik, kolik je třeba. Ale koncem 90. let to začal MB masivně dohánět (on teda už Mamut s první CanBus sítí stál za to) a kolem přelomu to vygradovalo do směsi ne moc kvalitní výroby a mozečků kde to jen šlo. To už bych spíš radši něco přeskočil a počkal na nějakej novější. Ono teda vůbec jediná možnost mít hezkýho veterána je koupit to jako nový...
Avatar - N6600
11. 8. 2017 11:37
Re: motýlek 65AMG
Jednoznacne suhlas. Hlavne s tou poslednou vetou. Ale zase, je malo ludi, co dokaze zafinancovat S 63 a v plnej vybave.

Mne sa paci Ford T. Ale nemal by som dost casu okolo toho behat.
11. 8. 2017 11:22
Re: motýlek 65AMG
Vlastním SL600 R230 už rok a pol a rozhodne by som ho odporučil pokiaľ ma človek šťastie na dobrý kus, čo však môže byť problém. Ten môj má 130tis. km a je úplne ako nový, nedokážem si predstaviť že by sa s motorom či prevodovkou niečo stalo najbližších 100K ktoré navyše na ňom nenajazdím...
11. 8. 2017 13:49
Re: motýlek 65AMG
tak to blahopřeju! Jakej máš ročník a proč si vzal zrovna 600?
Já teda když už tak spíš přemýšlím o 55 nebo 63AMG. 55 má výhodu v téměř nezničitelným motoru a pak taky projevu a zvuku kompresorovýho motoru. Naopak 63 má krásnej zvuk ve vysokejch otáčkách a jde to sehnat s mechanickým samosvorem. Pak 63 má spojkovou převodovku, která je podstatně "modernější", což bohužel znamená taky nižší životnost spojek. Ale zase je podstatně rychlejší a na rozdíl od HDM má výrazně sportovnější projev. Pak 55 jsou levnější ale taky starší.
O druhým autě s V12 teda fakt nepřemejšlím, jednou už stačí...
11. 8. 2017 13:59
Re: motýlek 65AMG
Áno 55AMG vs 600 bola veľká dilema, o 63 som nerozmýšlal, pretože je len po FL a to sa mi až tak nepáči, je nepomerne drahšia napriek tomu, že pocitovo motor nie je silnejší ikeď ten motor je veľká legenda. Má ho ale dobrý kamarát takže keď mám naňho chuť tak môžme pomeniť :-) . 55 ide tiež fantasticky ale povedzme, že sa mi jeho jazdný prejav nesedí toľko čo V12, jednak celkovo tá snaha spraviť z SL športové auto mi je proti srsti. Nie, že by sa občas nevedelo zahrať na superšport ale ja to auto jazdím stále skôr ako GT preto pohodlnejšia a menej uprskaná 600 mi prišla lepšia voľba. Stále to ale bolo skôr o tom, že bola na 600 momentálne lepšia ponuka, keby sa zrovna vtedy objaví špičková 55 berem ju bez problémov. Stále však platí, že tá V12 biturbo má absolútne šialený ťah od prakticky voľnobehu tak ako to nevie žiadne iné SL a mám to rád je to taký môj parník. Foto: [odkaz]
11. 8. 2017 14:14
Re: motýlek 65AMG
Moc hezký auto!
Já mám teda i rád zvuk té V12, malá recenze je zde:
[odkaz]
ale spíš bych k ní přidal V8 a taky mě to táhne k 55 hlavně kvůli podstatně nižší ceně servisních úkonů a dílů než má 63. Ale chtěl bych ideálně takovej ten poloviční facelift takže rok 2006 až 2008 a to je zatím v hezkým stavu za ve výsledku milion. Ještě tomu rok dva asi dám.
11. 8. 2017 14:40
Re: motýlek 65AMG
Áno ten polovičný facelift mi príde najlepšia voľba mal som predtym SL500 z toho roku, parádne auto len túžba po vyššom výkone prišla pomerne skoro :P ..inak tvoju recenziu už som pozeral dávnejšie :)také auto by som si tiež rád vyskúšal...
10. 8. 2017 20:27
Celkem slusna sebevrazda
Cena neni prekvapiva, AMG modely od Mercedesu jsou fakticky neprodejne ojetiny. Nikdo kdo ma pud sebezachovy je totiz nekoupi, servisni naklady jsou astronomicke. Narozdil od BMW M kde je odlisnych relativne malo dilu a povetsinou se daji pohlidat nebo alespon (relativne) rozumne opravit, tak AMGcka jsou slozena ze spousty dilu zcela nekompatibilnich se seriovkami, vcetne dilu do kterych by to clovek ani nerekl a ktere nemaji nic moc spolecneho s vykonem nebo jizdnimi vlastnostmi. Vsechno specifickeho pak stoji strasidelnou raketu, klidne az o dva rady vyssi nez srovnatelny seriovy dil. Navic AMGcka nejsou prilis optimalizovane na zivotnost, takze maji problemy i modely, ktere jsou v seriovce neznicitelne.
Neprodejnost se netyka jenom top modelu, uz takovy kdysi zaklad C 32 AMG je zhusta levnejsi nez 200 CDI v zakladni vybave a stejne to nikdo nekupuje, protoze uvodni servis za pul milionu neni nic cim by se novy majitel mel nejak zasadne vzrusovat.
Narozdil od BMW M, kde je servis sice drazsi, ale stale v radu servisu vyssich seriovek, tak AMG ma servisnimi naklady blize k italskym supersportum nez ke svym seriovym sourozencum.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - jpor (RSKa)
10. 8. 2017 20:38
Re: Celkem slusna sebevrazda
Dovolim si nesuhlasit s viacerymi tvrdeniami:
- jednak s cenou dielov na AMG, rozhodne nie su drahšie o dva rády, a casto ani nie dvojnásobne. Aj ked su špecifické
- ďalej životnosť: neviem ako C32, ale E55 ani S63 netrpeli a netrpia nizkou životnosťou, a uz vobec nie ich motory
- servis AMG všeobecne má výrazne ďaleko od talianskych supersportov, naopak sa az tak vyrazne nelíši od normálu, nanajvys dvojnásobok, ale to je spojene aj s vecami ako velky objem oleja Mobil1, brzdových dosticiek neúrekom, apod. A napriklad konkretne cena brzdovych dosiek a diskov ma prekvapila dost príjemne

Takže záver je ten, ze príspevok je jemne mimo...
10. 8. 2017 21:05
Re: Celkem slusna sebevrazda
Mám s tím nějaké zkušenosti a tohle podle mého není pravda. Servisní náklady u AMG jsou vyšší než u běžných modelů, ale tak dvojnásobně (oproti vrcholným motorizacím, tedy ve srovnání s modely se stejným počtem válců). Nevím jak C32, ale 55amg třeba v E nebo v CLS není servisně nijak extra hrozná. 55/63AMG je oproti soudobý M5/M6 servisní procházka růžovým sadem. Obecně mají AMG motory podstatně míň problémů než vysokootáčkový BMW. A teda mimochodem už základní servisní úkony u vyšších MB nejsou zas tak hrozný, podle mého vyjdou na cca 60% podobných BMW.
Obecně servisní past je ABC podvozek, Airmatic je docela v pohodě. SBC brzdy jsou docela drahá zábava. Naopak díly motoru a podvozku drahý nejsou. Originál brzdy na moje SL600 stojí jen o malinko víc než na Passata. Keramiky (pouze přední) na SL 63 ale stojí za to. Prostě je to asi jako každý podobně silný a původně drahý auto. Ale oproti Audi je výhoda dostupnost téměř všech dílů do dvou dnů a oproti BMW jejich povětšinou nižší cena. No a na Jaga člověk musí mít prostě koule:)
Jak jsem psal výše, je prostě nutný počítat s cca 100-200tis vstupní investicí u auta v lepším stavu a pak cca 10 tis měsíčně údržba.
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 23:25
Re: Celkem slusna sebevrazda
sranda ze aj fabiu po 15 rokoch predas za viac ako 2 percenta z povodnej ceny ... tieto superdrahe extremne kdejake stare lokomotivy su ako jazdenky fakticky nepredajne suhlas... ( preto aj ta nizka cena ) ... a aj tie 2 percenta z povodnej ceny su z pohladu dalsieho majitela nic ine len vyhodene prachy... ... o nakladnoch na pripadny servis alebo nejaku tu opravu ani nevravim... prides aj o gate... takisto to asi bude zrat aj travu popri ceste... pod 15-16 to asi nepojde... to uz radsej supersport rovno ked clovek ma na vyhadzovanie a nie takuto lokomotivu
Avatar - Hittman
11. 8. 2017 06:38
Re: Celkem slusna sebevrazda
Ten, kdo si koupí auto za 4mice, neresi, za kolik hodin po x letech prodá..
10. 8. 2017 23:41
Re: Celkem slusna sebevrazda
Je možné, že AMGčka nejsou nějak extra optimalizovaná na životnost, ale proti Mkám jsou to držáky, speciálně motor M5 je s náskokem nejporuchovější motor na trhu.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 07:13
Re: Celkem slusna sebevrazda
[odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
11. 8. 2017 08:52
Re: Celkem slusna sebevrazda
Ano, ve všech statistikách spolehlivosti motorů je Mergl v popředí žebříčků, kdežto BMW na chvostu, verze motoru pro M5 je pak absolutně nejhorší.
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 09:12
Re: Celkem slusna sebevrazda
To neni tak absolutně pravda = z prémiovejch značek má nejnespolehlivější motory Audi = ale jestli se chceš držet toho vcelku zábavně dělanýho zjednodušení = za rok 2014 = tak jo [odkaz]

BMW a Audi to po. když mezi sebou soupeřili = ty reklamy proti sobě byli sice vtipný ale kvalita a spolehlivost šla s nárůstem výroby docela zoufale dolu. MB se toho = předevšim právě v motorech = vyvaroval

Co se týče nákladů na provoz a údržbu = nemá si M a AMG moc co vyčítat: Šíleně drahý

V nákladech je na tom z prémiovek nějak zásadnějš jinak jen Lexus [odkaz]

[odkaz] [odkaz]
11. 8. 2017 09:24
Re: Celkem slusna sebevrazda
Diskuze byla o specifických motorech AMG a M a tam je evidentní, že se spolehlivostí je na tom AMG řádově lépe než M, tedy přesně opačně než psal Atila_. Že náklady na provoz a údržbu jsou vysoké o tom není sporu, to u supersportů jsou ještě násobně dražší.
Jinak MB je na tom v současnosti se spolehlivostí motorů lépe než Lexus (3. vs 6 místo)
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 09:50
Re: Celkem slusna sebevrazda
Píšu že motory MB sou zcela jinde než zbylejch průserářů z D3

[odkaz] :-)
Avatar - N6600
11. 8. 2017 10:08
Re: Celkem slusna sebevrazda
Ta statistika je celkom zaujimava, pretoze ta ista firma (Warranty Direct) vydala iny index spolahlivosti motorov a tam je Mercedes inde. I ked Lexus zostal 6. - [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 10:15
Re: Celkem slusna sebevrazda
Výbornej odkaz = přímo od zdroje :-)

Abych nezapomněl = máš malej vzkaz v diskuzi pod Priusem

Eště zajímavější je to když zadáš celkovou spolehlivost [odkaz] :yes:

Alfa a Audi se nemaj moc co vyčítat = Bentley a Maserati :yes: :yes: :-)

Je vidět že Porsche patří VW ;-)

Volkswagen by konečně měl koupit tu Alfu a asi i Maserati = jedna vwelká spolehlivá rodina >:-[]
Avatar - N6600
11. 8. 2017 11:03
Re: Celkem slusna sebevrazda
Mas odpoved :-)
11. 8. 2017 09:38
Re: Celkem slusna sebevrazda
Zásadní rozdíl je, že u MB hnali výkon z objemu a ne z otáček. Tím vznikly motory jako bylo 60 a 73 AMG. Oba měly výkon v 5500 otáčkách. Následovala dvousvíčková generace opravdu spolehlivých 55AMG v atmo a i kompresorové verzi. Ta atmosféra je snad nezničitelná a ten kompresor taky vydržel strašně moc. Dostávalo to zabrat akorát v SUV, kde se to dalo propálit. Ono teda i ty 60AMG na to uměly trpět, ale až v vysokým nájezdu a s mizerným chováním.
První samostatně AMG vyvíjenej motor byla 63AMG, která už otáčky měla. Sice to mělo perfektní zvuk, ale takovou sílu jako 55AMG to nemělo. Lepší časy nahnaly spojkovou převodovkou místo HDM. No a taky už životnost nebyla taková sláva.
V12 ve verzi 65AMG je poměrně spolehlivej motor, teda až na ty lišty a olej. Znám ale auta co mají přes 300tkm a jezdí normálně. Ale životnosti původní atmosférický a mechanicky složitější V12 se to nevyrovná. Znám i auta co mají přes 500tis. km a motor je v pořádku.
Další AMG verze už neumím porovnat co se týká spolehlivosti.

Jinak tvoje diskuze je bohužel opět mimo mísu. Projitej internet máš možná dobře, ale tohle o provozu topmodelů jako je v článku neříká naprosto nic. Každý auto co má motor v12 se prostě tabulkově s Golfem/Priusem, libovolně dosaď cokoliv nižší střední třídy, srovnat prostě nedá.
A teda zrovna když vím, jak se sháněly díly na Toyotu Celicu a to šlo o blbý synchrony, tak bych to srovnání s lexusem rovnou vypustil. Protože u BMW a MB se sice za odporný peníze, ale pořád dají sehnat téměř veškeré díly a to fakt do dvou dní. A třeba BMW má na netu k dispozici výpisy dílů a kompletní rozkresy elektroinstalace. A ne že budeš jak blbec půl roku shánět základní mechanickej díl na Toyotu..
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2017 10:07
Re: Celkem slusna sebevrazda
:yes: :-!

Jen nerozumim těm synchronum = na ebay, monkeywrenchracing atd. no problem :-|

V česku je samozřejmě dodnes nabídka všeho včetně dílů na ne běžný auta krutě omezená = ale to je jinej příběh = děkujeme soudruzi, nikdy nezapomeneme >:-[]
11. 8. 2017 10:20
Re: Celkem slusna sebevrazda
Tohle byla taková ta točivější verze dvoulitru tuším se 180koněma a řešilo se to snad půl roku. Originál se sehnat nedaly a různá druhovýroba tam právě neseděla. Takže se to mnohokrát vracelo. Oproti dvou dnům u MB rozdíl.
Ale nechci to zase moc chválit, trefil jsem se s chladičem přesně na konec výroby jedné série (končil Behr,výrobce pro MB a hledali jinýho) a ten pak reklamoval, takže jsem jezdil se starým a na novej čekal rok. No a některý díly z mýho auta podle winu nesedí, takže je nutný vyndat díl původní. Třeba BMW má tohle lepší, tam ti fakt dají dokumentaci. U MB si na to přijď po večerech sám. Ale tohle se týká 2/2 90. let. Pak přešli na digitání servicebook a tam to už funguje.
Ale je fakt, že servis Lexusu RX350 na cca 250tkm stál fakt jiný peníze než totéž u Cayenne nebo X5.
Ale já si fakt myslím, že nejde hodnotit automobilku jako spíš ten konkrétní model s tím konkrétním motorem. Jde najít naprosto spolehlivý auto/kombinaci u VW a taky šílenou popelnici u MB..
Avatar - N6600
11. 8. 2017 12:06
Re: Celkem slusna sebevrazda
Ja si osobne stale myslim, ze primarny dovod velkej poruchovosti u modernych aut je ten, ze sa stavaju ako Lego. Japonci to maju zladene a funkcne. Nasledne akurat umoznia zase len nejaky extra paket. Ziadna moznost vytvorit miliardu kombinaci, ktora nakoniec povedie k chybovosti.

Samozrejme nepocitam s dovodmi ako je napriklad stensenie materialu suciastky, aby sa usetrilo, pripadne ine "levarny".

Mne sa osobne paci Mercedes R. Nemozem si pomoct, ale posobi mohutne a nie je to uplne typicky kombik. Aj by som do neho mozno siel, kedze Lexus nema kombiky a SUV mode som nepodlahol, ale ta poruchovost (hlavne elektroniky) je strasidelna.
11. 8. 2017 14:01
Re: Celkem slusna sebevrazda
Teda zrovna Rka jezdily v mým okolí dvě od nova v rukou staršího pána a obě to byly fakt pasti. Po cca 140tkm začly odcházet měchy (stejně jako u GL), pak to umělo dost divně zlobit po stránce elektroniky (v podstatě nikdy pořádně nešla navi) a k tomu to mělo i mechanický problémy. Ono to mělo dost komponentů společných s GL a to byl prostě průšvih. Ono když člověk kupuje jakýkoliv prémiový SUV, tak hodně riskuje. Ty auta jsou šíleně narvaný technikou aby dobře jezdily, k tomu jsou těžký a i motoricky to ve výsledku je namáhaný. Vem si, že jsou auta, který mají vzduchovej podvozek, stavitelný tlumiče, svorný diferenciály a k tomu všemu stavitelný stabilizátory. A to je technická past, která cpe do stabilizátoru převodovku nebo předepínací mechanismus. A celá tahle hromada komponent se hejbe před každou zatáčkou. Ostatně není tajemství, že Airmatic (vzduchovej podvozek, ne ABC) vydrží u MB S klidně 400tkm, zatímco v GL se nedožije ani poloviny.
Ale narovinu řečeno, šíleně mě takováhle hromada přetechnizovanýho šrotu láká:))

Ohledně poruchovosti já si fakt nemyslím, že dnešní auta jsou celkově vzato horší než starší. Chce to ale vybrat s rozumem a pokud to má člověk na 4 roky a je to do firmy, která an to má, klidně bych si vzal "past" jako je Range Rover nebo Cayenne. Ale pokud si člověk kupuje auto domů a za svý peníze na klidně 8 nebo 10 let, pak bych si sakra zvážil vzít si složitej diesel nebo riskovat "tuhle už vychytanou" generaci TSI...
11. 8. 2017 17:24
Re: Celkem slusna sebevrazda
To si vůbec nemyslím. Stavebnice nedělají problém, pokud je umíš používat a jednotlivé komponenty jsou dobře udělané (pokud neumíš udělat komponentu, tak je úplně jedno, jestli je to stavebnice, nebo ne). A stavebnice mají své výhody, protože jsou univerzálnější, náklady na ně rozprostřeš přes víc produktů, můžeš si tedy dovolit na nich strávit víc času, a používáš již ověřené komponenty.

Sice se pohybuji v jiném oboru, ale hodně využíváme právě tenhle přístup. Někdy je to jako jít s kanónem na vrabce, ale kvalita je vyšší, než kdybychom pokaždé spíchli něco ad hoc.

Japonci kdysi vychytali elektroinstalaci. To jim tenkrát pomohlo k té vysoké spolehlivosti. To bys nevěřil, kolik škody dokáže trocha vody napáchat. Nepřijde mi, že by řídící jednotky (a komponenty) odcházely kvůli problémům s kompatibilitou (což je základní problém příliš mnoha kombinací - nemůžeš všechno vyzkoušet). Ne, odchází ze zcela obyčejných důvodů, které nemají nic společného s množstvím možných konfigurací.