Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes S si nabijete jako mobil. Bezdrátově...

Chystaná modernizovaná verze Mercedes-Benzu třídy S dostane zásadně inovovanou techniku. Mezi ní nebude chybět ani bezdrátové nabíjení plug-in hybridu.
Zpět na článek
15. 10. 2016 21:21
16. 10. 2016 08:53
16. 10. 2016 11:52
16. 10. 2016 20:04
17. 10. 2016 07:27
16. 10. 2016 10:48
Avatar - Ada je zase tady
15. 10. 2016 21:21
Blbost
Dojezd aut na baterky je mizerný. Životnost baterie nízká. Spotřeba energie je vysoká a neefektivní, protože se převáží těžká baterie. Státy nemají vybudovány energetickou infrastrukturu k nabíjení aut na baterky. Výměna baterie bude extrémně drahá a bude hodně zatěžovat životní prostředí. Výroba elektřiny je všechno, jen ne ekologická.

Takže: proč k čertu propagovat takovou blbost, jako je bezdrátové nabíjení, při kterém se značná část energetického výkonu od vysílači k přijímači magnetického nabíjení ztratí v okolním prostoru? :no:

Asi zase někomu hrabe...
Rozbalit vlákno
4
16. 10. 2016 08:53
Re: Blbost
Jo všude se bojuje o efektivitu a omezení ztrát a tady klidně promrhají 10% energie jen proto aby líný řidič nemusel chviličku manipulovat s kabelem. Ještě bych to chápal u nějaké rychlonabíječky pro urychlení procesu, ale na pomalé nabíjení přes noc je to kravina
16. 10. 2016 11:52
Re: Blbost
kolik procent elergie se promrha spalovanim fosilnich paliv 60-70%? a to jen v samotnem motoru, kolik se jich jeste promrha pri tezbe, rafinaci a doprave? proti tomu je tech 10% + treba dalsich 20% jinde na trase doslova smesnych
16. 10. 2016 20:04
Re: Blbost
kolika procentni ze to ma ucinnost turbina v tepelne elektrarne? ... ono kdybys ropou rovnou topil v te elektrarne, tak bys mozna koukal, ze to s tou celkovou udinnosti tech elektromobilu nebude zas tak zavratne.
17. 10. 2016 07:27
Re: Blbost
a kde myslis ze se asi tak vyrabi elektrina pro rafinaci ropy? nebo si myslis ze benzin a nafta se zrafinujou tak nejak zazrakem sami? vyrafinovat 10 litru nektereho z tech 2 paliv znamena zhruba 16kWh elektriny ;) takze tady se ztraty fosilnich paliv jeste zvetsuji
15. 10. 2016 21:23
90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
... no, to bych chtel videt. ale jestlize tohle dame do podlahy garaze a musime se presne trefit na dane misto (nerikam, ze to nelze a ze je to problem), pak nevidim zadne zjednoduseni oproti standardnimu zaparkovani a pripojeni na zcela bezpecny kabel s ucinnosti prakticky 100%.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rokyta.p
15. 10. 2016 21:38
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
až budou některé části komunikací jako bezdrátové nabíječky tak to bude dávat smysl neboj ;-) však nějvětší myslitelé to mívali za svého života většinou těžké, protože prostě předběhli dobu ;-)
15. 10. 2016 22:10
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
ale houby. snazsi (levnejsi, efektivnejsi, bezpecnejsi) je natahnout trolej nebo dat draty do vozovky jako u autodrahy.
16. 10. 2016 11:53
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
kabale nema 100% ucinnost, kabelove nabijeni se udava s ucinnosti okolo 98-99%
16. 10. 2016 15:11
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
... napsal jsem "prakticky" 100%. pokud sis toho nevsiml. a hlavne, porovnavat tady muzes ztraty na ceste od vstupu po vystup, to znamena, ze u kabelu pocitas pouze ohmicke ztraty, tedy jeho odpor (lepe receno impedanci pri stridavem proudu) a ten je umerny delce kabelu a neprimo umerny jeho prurezu (krate materialova konstanta). obdobne pro konektory, takze svoje "98-99"% si strc za klobouk, to je hausnumero vycucane z prstu, kdyz uz nic jineho, silne odvisle od nabijeciho proudu a konkretniho reseni.
17. 10. 2016 07:29
Re: 90% ucinnost u indukcniho nabijeni?
stejne tak je to u indukce, zde uvadi 90% u reseni 3 firem ktere nabizeji indukci pro EV ruznych znacek se da najit pro jejich vyrobky ucinnost 95-96%
Avatar - praděda7
16. 10. 2016 10:48
oxomoron
Plug-in bezdrátové nabíjení........ :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 10. 2016 14:02
jako chytrá sekačka
Proč se musí řidič (řidička, tam to bude asi horší...) trefovat nad nějakou desku? Proč to není jako automatická sekačka, odněkud to nevyjede (ale s kabelem v zadku) a nepřicucne se to k autu. Odpadne elekromagnetický smog a nějaké šíbování v garáži??? Totéž by mohlo být kdekoliv, v autě bychom měli elektroměr a prostě by nám jednou za čas udělali odečet a co jsme kde vycucli, to bychom zaplatili.
Rozbalit vlákno
2
16. 10. 2016 15:50
Re: jako chytrá sekačka
presne. indukce je dobra jen pro male vykonny (kde te netrapi efektivita a ten elektrosmog), nebo pripadne v miste, kde klasicke nakontaktovani vodicu je velmi obtizne nebo nemozne. jak pises, jestlize mam trefit presne ctverec, muzu s mnohem vetsi toleranci trefovat kontakty a nebo jeste s vetsi "prostorovou toleranci" trefit misto, kam v garazi dosahne kabel.
17. 10. 2016 10:11
Re: jako chytrá sekačka
Ty si to predstavujes, ze budes musiet s auto na centimetre manipulovat. Tie cievky su navrhnute tak aby pri standardnom parkovani nebol problem. Ak aj nahodou zaparkujes ako subjekt zo stranky "parkujem ako *" tak ta SW upozorni aby si to zrovnala.

Dalsia vec je, ze indukcne riesenie nepozna konektory. Odpada jedna premenna a k nej hafo konvertorov a spojok co musis v aute vlacit aby si bola schopna vyuzit nabijacky vsetkych standardov. Pre prevadzkovatelov sluzieb bude tiez jednoduchsie zaliat par indukcnych cievok do parkovacich miest ako tam budovat nabijacie stojany.