Mercedes se do tří let dostane zpátky před Audi, tvrdí nezávislá studie
Centrum automobilového výzkumu z německé univerzity Duisburg-Essen odhaduje, že do roku 2015 bude Mercedes-Benz druhým největším výrobcem luxusních aut na světě. Tento titul automobilka ztratila loni, když ji v prodejích překonalo Audi.
Také magazín CAR předpokládá, že se Mercedes-Benz vrátí na druhou příčku v prodejích německé prémiové trojky. Podle jeho odhadů Mercedes v roce 2015 prodá 1,68 milionu aut, zatímco BMW zůstane na první příčce s 1,76 miliony prodaných aut. Audi by s 1,63 miliony prodanými auty bylo třetí.
Během loňského roku Mercedes-Benz prodal 1,26 milionů automobilů. BMW v roce 2011 prodalo 1,38 milionu automobilů, následované Audi s 1,3 miliony prodanými automobily.
Mercedes-Benz chce být v budoucnu největším výrobcem luxusních aut. Tímto titulem se automobilka chlubila už v minulosti, od roku 2005 však prémiové trojce vládne mnichovské BMW.
Součástí plánů na zvýšení prodejů je modelová ofenziva. Mercedes chce do roku 2015 uvést na trh 10 nových modelů. Cílem pro rok 2015 je prodat 1,6 milionu vozů.
Mercedes chce sázet především na novou generaci kompaktních modelů. Na stejném základu bude postaveno pět vozů – vedle již představeného pětidveřového hatchbacku třídy A a MPV třídy B to bude sportovně laděný sedan CLC a SUV, které se pravděpodobně bude jmenovat BLK. Pátým modelem automobilka zřejmě myslí chystané stylové kombi CLC Shooting Brake.
Rozšiřovat se bude nabídka i těch největších modelů. Vozy značky Maybach totiž budou nahrazeny automobily odvozenými od nové generace třídy S (W222). Mercedes slibuje celkem šest takových aut – vedle základní verze je jistotou nová vlajková loď celého koncernu a konkurent Rolls-Royce a Bentleye, 6,5 m dlouhý Mercedes-Benz S 600 Pullman.
Chystá se i sporťák SLC s klasickou koncepcí s podélně uloženým motorem vpředu a pohonem zadních kol. Automobil má konkurovat sportovním vozům jako je například Porsche 911.
Zvyšovat své prodeje chce také Audi. Cílem ingolstadtské automobilky je prodávat do roku 2020 dva miliony aut ročně. Audi se zaměří především na americký trh, kde oproti BMW a Mercedesu zatím významně ztrácí.
I proto Audi otevře továrnu v Mexiku, díky které rozšíří počet svých modelů nabízených v USA. V roce 2016 se v tomto závodě má začít vyrábět SUV Q5.