reklama


Mercedes slaví 25 let airbagu

Mercedes slaví 25 let airbagu

 

Před 25 lety Mercedes-Benz představil svůj první produkční automobil vybavený airbagem. Vývoj začal o mnoho let dříve.

Před 25 lety Mercedes-Benz představil svůj první produkční automobil (třídu S) vybavený airbagem. Vývoj systému tvořícího v dnešní době nedílnou součást základní výbavy i nejmenších automobilů odstartoval v laboratořích Mercedesu v roce 1967, až o 13 let později, po 250 crash testech a sedmi milionech ujetých kilometrech v testovacích vozech se unikátní novinka dostala do sériové výroby.

Tip: Jak fungují airbagy zjistíte v slovníku.

Význam airbagů býval v průběhu jejich existence přeceňován (nač pásy, když mám airbagy) i nedoceňován, nejlepší důkaz o důležitosti tohoto prvku pasivní bezpečnosti však podávají čísla. Od roku 1987 zachránily airbagy v Americe přes 14 200 lidských životů a zabránily 2500 těžkým zraněním, německé statistiky hovoří o 2500 zachráněných lidských životech od roku 1990.

Stručná historie airbagu podle Mercedesu

1967Zahájen vývoj airbagu v laboratořích Mercedesu
1971Inženýři Mercedesu žádají o patent na systém airbagu
1974Vedení Mercedesu schvaluje sériovou produkci airbagů
1980Mercedes-Benz třídy S se stává prvním produkčním automobilem vybaveným airbagem
1984Airbag je nabízen jako příplatková položka u ostatních vozů MB
1985Mercedes nabízí airbag řidiče jako součást standardní výbavy v USA
1987Na autoshow ve Frankfurtu Mercedes-Benz představuje první airbag spolujezdce
1991Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy třídy S, SL a E500. Mercedes nabízí airbag spolujezdce v základní výbavě v modelech s dvanáctiválcem.
1992Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy všech modelů Mercedesu.
1993Mercedes-Benz představil na autosalonu v Ženevě boční airbag
1995Mercedes-Benz nabízí boční airbag jako volitelnou položku výbavy pro třídu E
1996Mercedes představil systém automatického rozpoznání dětské sedačky a deaktivace airbagu.
1998Mercedes-Benz představil v třídě E okenní airbagy.
2000Adaptivní čelní airbagy se stávají standardem pro třídu C.
2001Mercedes-Benz představil hlavové airbagy pro SL.
2005Nová třída S je vybavena airbagy, které se podle údajů z počítače naplňují ve dvou fázích v závislosti na druhu nehody.
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 






 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama