Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes slaví 25 let airbagu

Libor Zezulka
Diskuze (36)
Před 25 lety Mercedes-Benz představil svůj první produkční automobil vybavený airbagem. Vývoj začal o mnoho let dříve.

Před 25 lety Mercedes-Benz představil svůj první produkční automobil (třídu S) vybavený airbagem. Vývoj systému tvořícího v dnešní době nedílnou součást základní výbavy i nejmenších automobilů odstartoval v laboratořích Mercedesu v roce 1967, až o 13 let později, po 250 crash testech a sedmi milionech ujetých kilometrech v testovacích vozech se unikátní novinka dostala do sériové výroby.

Tip: Jak fungují airbagy zjistíte v slovníku.

Význam airbagů býval v průběhu jejich existence přeceňován (nač pásy, když mám airbagy) i nedoceňován, nejlepší důkaz o důležitosti tohoto prvku pasivní bezpečnosti však podávají čísla. Od roku 1987 zachránily airbagy v Americe přes 14 200 lidských životů a zabránily 2500 těžkým zraněním, německé statistiky hovoří o 2500 zachráněných lidských životech od roku 1990.

Stručná historie airbagu podle Mercedesu

1967Zahájen vývoj airbagu v laboratořích Mercedesu
1971Inženýři Mercedesu žádají o patent na systém airbagu
1974Vedení Mercedesu schvaluje sériovou produkci airbagů
1980Mercedes-Benz třídy S se stává prvním produkčním automobilem vybaveným airbagem
1984Airbag je nabízen jako příplatková položka u ostatních vozů MB
1985Mercedes nabízí airbag řidiče jako součást standardní výbavy v USA
1987Na autoshow ve Frankfurtu Mercedes-Benz představuje první airbag spolujezdce
1991Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy třídy S, SL a E500. Mercedes nabízí airbag spolujezdce v základní výbavě v modelech s dvanáctiválcem.
1992Airbag řidiče se stává součásti standardní výbavy všech modelů Mercedesu.
1993Mercedes-Benz představil na autosalonu v Ženevě boční airbag
1995Mercedes-Benz nabízí boční airbag jako volitelnou položku výbavy pro třídu E
1996Mercedes představil systém automatického rozpoznání dětské sedačky a deaktivace airbagu.
1998Mercedes-Benz představil v třídě E okenní airbagy.
2000Adaptivní čelní airbagy se stávají standardem pro třídu C.
2001Mercedes-Benz představil hlavové airbagy pro SL.
2005Nová třída S je vybavena airbagy, které se podle údajů z počítače naplňují ve dvou fázích v závislosti na druhu nehody.

Libor Zezulka
Diskuze (36)
31. 10. 2005 21:28
Re: upresnene z lexikonu
:-) Naštěstí je nás tu dost na to, abychom věděli kdo ví... :yes:
31. 10. 2005 21:19
Re: upresnene z lexikonu
Tomáši, pozor na Lonese... hodně ví... znalec... autoagent z USA ;-) Dobře se sním komunikuje, ale pozor na ameriky (auta), tam na něj nikdo tady nemá. Hodil bych jeden airbag do ringu... ;-)