Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle
Šestilitrové dvanáctiválcové biturbo je pohonná jednotka, která dokáže rozpohybovat na slušnou maximální rychlost i těžký stroj v podobě Mercedesu-AMG G65. A čerstvá svolávací akce řeší hodně kuriózní problém: kromě sympatické rychlosti vpřed je terénní „géčko“ příliš rychlé i při couvání!
Zní to komicky, ale i to může být důvod ke svolávací akci. Mercedes říká, že vozy dané série mohou být vybaveny nesprávným softwarem pro omezování rychlosti couvání. Už při překročení rychlosti 25 km/h se vůz při náhlých změnách směru jízdy stává podle automobilky nestabilním a posádce hrozí nebezpečí. Řešením je aktualizace softwaru, jež rychlost omezí.
Trable se týkají nejvyššího provedení předchozího géčka, kde motor poskytuje výkon 463 kW a 991 newtonmetrů točivého momentu. Síla putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky, z klidu na 96 km/h vůz zrychluje 5,1 sekundy. Nejde o žádného drobečka, v dané konfigurací váží auto přes 2,8 tuny, což je o 400 kilogramů více než nové G63.
Jak ukazují data serveru Svolávačky.cz, není to jediný problém, který třída G musela v posledních měsících řešit. Sérii z roku 2016 trápilo lanko mezi vnitřní klikou a zámkem dveří, které nemusí být dostatečně pevné a po nehodě vás uvězní v autě. Kousky vyrobené v letech 2012-2017 mohou mít problémy s kloubem řízení, jenž se kvůli nedostatečnému utažení nadměrně opotřebovává. Pozor si máte dávat i na software stabilizace, jenž mohl nadělat neplechu u aut stvořených v letech 2015-2017.