Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes třídy A dostane dva plug-in hybridy, čistý elektromobil v plánu není

Stanislav Kolman
Diskuze (28)
Oficiální informace o alternativních pohonech pro novou třídu A zatím nepadla, Britové se ale dostali k dokumentům, které naznačují budoucí vývoj motorové palety.

Když jsme novou třídu A vítali v rámci tiskové konference na českém trhu, dozvěděli jsme se třeba to, že nejsilnější A 45 S dostává z dvoulitru výkon 310 kW (416 k) a 500 N.m točivého momentu. S příjezdem sportovního provedení se tak dočkáme nového nejvýkonnějšího dvoulitru na světě, jenž spolupracuje se samočinnou dvouspojkou a pohonem všech kol.

Při prezentaci neunikl pozornosti ani sloupeček informující o elektromotorech, který ovšem při představení modelu zel prázdnotou. Od té doby ale jistě víme, že tvůrci třídy A chystají i nějakou formu elektrifikace.

Britský Autocar nyní přichází s podrobnějšími informacemi, přičemž odkazuje na interní dokument automobilky. Uvádí, že Mercedes připravil dva plug-in hybridy, které ponesou označení A220e 4Matic a A250e 4 Matic. V obou případech bude elektromotor podporovat zážehovou třináctistovku, která vznikala ve spolupráci s Renaultem (dostal ji kupříkladu Captur). Zatímco spalovací agregát má pohánět přední kola, elektromotor pošle výkon na zadní nápravu.

Jediný rozdíl mezi variantami bude ve výkonu spalovacího motoru, jenž bude k dispozici s výkony 100, respektive 120 kW. Elektrický motor poskytne v obou případech 66 kW. Zatím nepadla informace o oficiálním představení plug-in hybridů, ale výše zmíněný zdroj informuje, že bychom se premiéry mohli dočkat na blížícím se autosalonu v Paříži.

Hybridní pohonné ústrojí by přitom nemusela dostat jen třída A, spekuluje se o nasazení do dalších kompaktních modelů, kupříkladu příští třídy B a GLB, které stojí na totožné platformě. Stavba čistě elektrické třídy A prý není na pořadu dne. Důvodem je vývoj rodiny EQ, jež kromě jiného čítá i EQ A, čistě elektrický hatchback či SUV EQ C.

Stanislav Kolman
Diskuze (28)
Avatar - Machýrek
3. 7. 2018 22:56
Re: Prvni dojem
Kdybych chtel kupe tak M2 je asi jasna volba. Ale kdyz hb, tak me se libi jen MB A nebo Golf, nic jinyho ;-\
3. 7. 2018 13:49
Re: Jinak fakt petrolheadí web
No neviem, či je on ten čo má na to prísť. Ty si pletieš Hybrid s diesel-elektro konceptom. Každý full-hybrid aj keď nie je plugin ma batérie vie prejsť určitú vzdialenosť s vypnutým ICE. A úplne každý hybrid ma extra batériu do ktorej sa ukladajú energetické prebytky, využiteľné počas vysokej záťaže.
3. 7. 2018 13:42
Re: Jinak fakt petrolheadí web
No ty si z toho dobre mimo. To čo si popísal je diesel elektricky pohon u lokomotiv, alebo iných ťažkých strojov, aby si eliminoval prevodovku.
Každý full hybrid ma batériu na ktorú dokáže prejsť určitú vzdialenosť v vypnutým spaľovacím motorom. U hybridov Toyoty je to asi 2km a batéria je prevažne využívaná ako buffer vykrívajúci špičky(ukladá energiu pri spomalení s možnosťou jej využitá pri zrýchlení). U plugin hybridu je batéria väčšia a stále využívaná ako buffer. A je možnosť ju nabiť zo siete a využívať tak auto ako EV.
Avatar - Zetti
3. 7. 2018 12:35
Re: Jinak fakt petrolheadí web
je to marny, jednou na to prijdes sam (mozna)
3. 7. 2018 12:27
Re: Jinak fakt petrolheadí web
To, že dokáže něco málo ujet na elektriku nic neznamená. Je to samozřejmě hybrid a možnost nabíjet přes zásuvku z něj elektromobil nedělá ;-)

PHEV
Je anglická zkratka "plug-in hybrid electric vehicle" česky elektrické auto do zásuvky. Jedná se o hybridní automobil, který lze dobíjet z běžné zásuvky nebo z veřejné dobíjecí stanice. Jeho baterie má vyšší kapacitu, než jaká je u běžných hybridů, obvykle v jednotkách kWh. Plug-in hybridy neboli PHEV stojí někde na pomezí mezi klasickými hybridy a elektromobily.