Mercedes třídy A dostane dva plug-in hybridy, čistý elektromobil v plánu není
Když jsme novou třídu A vítali v rámci tiskové konference na českém trhu, dozvěděli jsme se třeba to, že nejsilnější A 45 S dostává z dvoulitru výkon 310 kW (416 k) a 500 N.m točivého momentu. S příjezdem sportovního provedení se tak dočkáme nového nejvýkonnějšího dvoulitru na světě, jenž spolupracuje se samočinnou dvouspojkou a pohonem všech kol.
Při prezentaci neunikl pozornosti ani sloupeček informující o elektromotorech, který ovšem při představení modelu zel prázdnotou. Od té doby ale jistě víme, že tvůrci třídy A chystají i nějakou formu elektrifikace.
Britský Autocar nyní přichází s podrobnějšími informacemi, přičemž odkazuje na interní dokument automobilky. Uvádí, že Mercedes připravil dva plug-in hybridy, které ponesou označení A220e 4Matic a A250e 4 Matic. V obou případech bude elektromotor podporovat zážehovou třináctistovku, která vznikala ve spolupráci s Renaultem (dostal ji kupříkladu Captur). Zatímco spalovací agregát má pohánět přední kola, elektromotor pošle výkon na zadní nápravu.
Jediný rozdíl mezi variantami bude ve výkonu spalovacího motoru, jenž bude k dispozici s výkony 100, respektive 120 kW. Elektrický motor poskytne v obou případech 66 kW. Zatím nepadla informace o oficiálním představení plug-in hybridů, ale výše zmíněný zdroj informuje, že bychom se premiéry mohli dočkat na blížícím se autosalonu v Paříži.
Hybridní pohonné ústrojí by přitom nemusela dostat jen třída A, spekuluje se o nasazení do dalších kompaktních modelů, kupříkladu příští třídy B a GLB, které stojí na totožné platformě. Stavba čistě elektrické třídy A prý není na pořadu dne. Důvodem je vývoj rodiny EQ, jež kromě jiného čítá i EQ A, čistě elektrický hatchback či SUV EQ C.