Diskuse

Mercury Grand Marquis: Poslední mohykán u konce

6.1.2011

Americká značka Mercury s posledním vyrobeným vozem na začátku roku 2011 zaniká.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 06.01.2011  09:35

    NJN

    Marquis byl šíleně zastaralý, takže kromě úřadů, půjčoven a důchodců to němělo šanci. Ford to držel ve výrobě jen díky tomu, že se to vyrábělo na zařízených 20x zaplacených, takže to pořád generovalo zisk.

    I u policie už začly Crown Victorie a Marguisy prohrávat s modernějšími Chargery a poslední léta už jich neobjednávala police zdaleko tolik co kdysi (od 96tého po ukončení výrobu Chevroletu Caprice totiž byla CV jedinej klasickej model s V8 a náhonem na zadní do příchodu Chargeru).

    Konce Mercury je škoda, ovšem konce CV a Marguisu vůbec.
    To smaé Lincoln TownCar, to všem mělo být už před 5-7 lety komplet nahrazeno.
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 06.01.2011  10:04

      « Re: NJN

      Crown Victoria/Grand Marguis jsou pro mě poslední klasický ameriky ve stylu křižníků ze 70/80tých let. Samozřejmě chápu, že tento koncept zastaral a přežil se, ale když mě se prostě líbí :yes:

      Párkrát jsem loni potkal přímého předchůdce Crown Victorie - Ford LTD. Nádhnera! Manželka ho sice hned okomentovala výrazy, které na slušný web jako je tento nepatří (sám nevím, kam na ně chodí >:-[] ), ale já vím své. Je to krasavec :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 06.01.2011  10:38

        « Re: Re: NJN

        I klasický křižník jde udělat moderně.
        Ford to ale neudělal. Nebylo do toho skoro nic investováno - takže to zoufale zastaralo.

        LTD je nádhera, je to legenda, s tím souhlasím.
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 06.01.2011  11:25

          « Re: Re: Re: NJN

          když ty moderní křižníky už pro mě nemají toho ducha staré ameriky. samozřejmě se mi taky líbí, ale prostě ta stará garda je pro mě nej.

          Co vlastně teď má Ford jako největší model v US - myslím klasický sedany - Fusion?
          • 00 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 06.01.2011  12:36

            « Re: Re: Re: Re: NJN

            Taurus ne
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 06.01.2011  13:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: NJN

              aha, na ten jsem zapoměl. Já si pořád pamatuji ty podivné Taurusy ze začátku devadesátých let, ale ten aktuální je hodně povedený :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Subaru-in

        Subaru.in 06.01.2011  12:46

        « Re: NJN

        Vzhledem k odchodu techto typu aut a vozoveho parku v NY u taxisluzeb jez cini priblizne cca 12 000 - 15 000 aut, bude zajimave sledovat jak se obmeni tvar NY fleet taxi.

        Do roku 2013 ma byt zcela obmenen vozovy park NY taxi
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 06.01.2011  13:40

          « Re: Re: NJN

          právě nedávno jsem v bedně čučel na nějakou reportáž z centra NY, a v té žluté záplavě se jen občas ukázal nějaký Crown Victoria. Spousta moderních sedanů a taky hafo MPVček
          • 00 Reagovat !

            foto Subaru-in

            Subaru.in 06.01.2011  19:35

            « Re: Re: Re: NJN

            To je pravda v soucatne dobe je asi cca 12 typu aut od 6 ruznych vyrobcu, ale Cown Victoria stale officialne prevysuje ve vozovem parku. Pote co ma byt zavrena tovarna v Kanade, tusim, tak temto autum jiz odzvonilo ikdyz se tesi ohromne oblibe.

            Co mne desi, ze mistni Radnice v NY mela zamer vybrat jeden jediny typ auta pro nove flotily a zakazat obnovovat cimkoliv jinym.

            Do konce Ledna 2011 ma byt oficialne rozhodnuto co se bude kupovat v dalsich letech. Samosebou samotnym taxikarum se nelibi volba jen jednoho typu vozidla.
    • 00 Reagovat !

      foto Franke

      Franke 06.01.2011  12:50

      « Re: NJN

      Marquise jsem měl před 2 lety na 14 dní z půjčovny po mých cestách po USA. Měl najeto 12.000 mil a byla to bomba. A na dálnici mě nikdo nechtěl předjíždět (kdo tam byl, ví proč >:D ). Tady máte fotku, jakou nejlepší spotřebu se mi podařilo dosáhnout s 5ti litrovým v8, nebo kolik to mělo: [odkaz]
      A takhle to auto vypadalo: [odkaz]
      (v Daytoně - nezdá se, ale z toho písku to byla celkem sranda s tím vyjet)
      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 06.01.2011  13:44

        « Re: Re: NJN

        jedeš 110km/h a máš tam 1900otáček :-! :yes:

        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 06.01.2011  14:01

          « Re: Re: Re: NJN

          No a při 80-90 tak 1500. Při ploužení 50kou tak 1000-1000 :-)
          Motor si jen ševelí, jo to majitelé oturbených zázraků neznaj

          Pokud se to nehoní, dá se s tím jezdit delší tratě v pohodě za 11 - i když to má 350 Hp a skoro 6 litrů.
          Kdo v tom nejel, nevěří.
          • 00 Reagovat !

            foto sam74

            sam74 06.01.2011  14:22

            « Re: Re: Re: Re: NJN

            já měl u 6,1 SRT8 rekord lehce přes 10, ale to se fakt nedá jezdit do 90. Raději 2-3 litry dám navíc a fakt jedu, za tu jízdu to opravdu stojí. No jo no, není nad V8. Jednou tomu propadneš a už nechceš jinak :-)
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 06.01.2011  14:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: NJN

              tak já v US tomu taky propadl, ale ceny benzinu v ČR mě rychle resuscitiovali >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 06.01.2011  23:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: NJN

                :-) Když to máš jako koníčka - nebo tam hodit LPG no.
  • 00 Reagovat !

    foto magirus

    magirus 06.01.2011  12:10

    doháje

    Končí poslední ryze americké auto: pohon zadní nápravy, motor V8, kastle na tuhém rámu, palubka bez středového panelu s řazením pod volantem a hlavně pořádnou výdrží.
    Jinak pro mě jeden z nejhezčích sedanů, kterej se jako novej dal pořídit za dobré peníze i tady v evropě, vzhledem k cenám stejně velkých vozů jako Mercedes, Audi atd.
    Škoda, šetřil jsem na něj usilovně, akorád jako novej se už nepodaří sehnat. Hold dnešní móda zelených mozků nezná mezí.
    Kdyby někdo chtěl argumentovat spotřebou. Takže kombinovaná spotřeba poslední verze s motorem 4,6 měla podle přepočtu z americké normy průměrnejch 13l/100km. Pro mě, jako člověka kterej bere auto né jako dopravní prostředek ale jako koníček, je to stejně jedno.
    • 00 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 06.01.2011  12:39

      « Re: doháje

      Njn - ale - palubka vypadal jak roku 97; 4stupnovej automat, mizernej výkon té V8ky - konkureční 5,7 má 360-375 HP, chudá výbava atd.

      To auto nemohlo ničemu konkurovat a zoufale mu chyběli zákazníci ve věku 20-55 let.
      I když začly opadávat i fleetové prodeje, tak bylo rozhodnuto.
      • 00 Reagovat !

        foto alambert

        alambert 06.01.2011  14:19

        « Re: Re: doháje

        nechapu, na co by mela mit prevodovka vic rychlosti, kdyz sme tuu videli, ze ze to pri stovce toci asi 1800 ot/min...:-D tak na co vic rychlosti probuh?:-D
        • 00 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 07.01.2011  00:00

          « Re: Re: Re: doháje

          spotřeba.....
          • 00 Reagovat !

            foto alambert

            alambert 07.01.2011  00:14

            « Re: Re: Re: Re: doháje

            no ja furt nevim na co vic rychlosti >:D jeste tezsi prevody? aby to ten motor jeste taky utah, 1800 pri 110 km/h mi pripada uz tak dost malo...:-D myslim, ze vzhledem k tomu, jak prisny jsou v USA postihy za prekroceni rychlosti, tak by 90% zakazniku tu vyssi rychlost ani nemohlo zaradit :-D
  • 00 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 06.01.2011  14:51

    Neni proč brečet

    Tohle auto bylo tak zastaralý, že na trhu už dávno nemělo co dělat. A značka Mercury jako taková se živila jen prodejem Fordů s jinym logem :-! Když ameriku, tak nový CTS :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 06.01.2011  22:39

      « Re: Neni proč brečet

      cts je proti cvic/marquis malý auto...a proč nemělo co dělat na trhu? Kupoval to někdo? Kupoval. Nemusí chtít každý poslední výdobytek techniky, s milionem "kurvítek"...to auto, bezesporu, dávalo své cílové skupině smysl...a pro straší generaci tuplem - dopředu se dobře leze, je to široké, těžké, bezpečné, nemusí se učit idrive apod., a připomíná to dobu, kdy amerika byla ekonomicky nahoře...:o)
  • 00 Reagovat !

    foto petr164

    petr164 19.03.  15:17

    čas plyne, názor stejný

    Ford ztratil v Mercury obrovský potenciál dělat auta s identitou pro řidiče, pro něž se běžné Mercury ladily. Koncept World car se Fordu vymstil a je důvodem jeho stagnace. To, že se Marqisy prodávaly nejlépe postarším pánům žijícím duchem ve svém mládí, kdy o Mercury jen snili, je pouze drobný střípek z celkového obrazu. US manažeři zavraždili i Saab, který marně vzdoroval alespoň vlastními motory a dalšími konstrukčními prvky, což byl důvod k jeho zaříznutí (náklady problémem nebyly, kdyby šlo o vlastní švédskou konstrukci). Celý US management je destruktivní a bez jakékoli systémové strategie, je orientován výhradně na čistý výnos, a to krátkodobě. Doufejme, že to Trump změní.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…