Marquis byl šíleně zastaralý, takže kromě úřadů, půjčoven a důchodců to němělo šanci. Ford to držel ve výrobě jen díky tomu, že se to vyrábělo na zařízených 20x zaplacených, takže to pořád generovalo zisk.
I u policie už začly Crown Victorie a Marguisy prohrávat s modernějšími Chargery a poslední léta už jich neobjednávala police zdaleko tolik co kdysi (od 96tého po ukončení výrobu Chevroletu Caprice totiž byla CV jedinej klasickej model s V8 a náhonem na zadní do příchodu Chargeru).
Konce Mercury je škoda, ovšem konce CV a Marguisu vůbec.
To smaé Lincoln TownCar, to všem mělo být už před 5-7 lety komplet nahrazeno.
Crown Victoria/Grand Marguis jsou pro mě poslední klasický ameriky ve stylu křižníků ze 70/80tých let. Samozřejmě chápu, že tento koncept zastaral a přežil se, ale když mě se prostě líbí :yes:
Párkrát jsem loni potkal přímého předchůdce Crown Victorie - Ford LTD. Nádhnera! Manželka ho sice hned okomentovala výrazy, které na slušný web jako je tento nepatří (sám nevím, kam na ně chodí >:-[] ), ale já vím své. Je to krasavec :yes:
Vzhledem k odchodu techto typu aut a vozoveho parku v NY u taxisluzeb jez cini priblizne cca 12 000 - 15 000 aut, bude zajimave sledovat jak se obmeni tvar NY fleet taxi.
Do roku 2013 ma byt zcela obmenen vozovy park NY taxi
právě nedávno jsem v bedně čučel na nějakou reportáž z centra NY, a v té žluté záplavě se jen občas ukázal nějaký Crown Victoria. Spousta moderních sedanů a taky hafo MPVček
To je pravda v soucatne dobe je asi cca 12 typu aut od 6 ruznych vyrobcu, ale Cown Victoria stale officialne prevysuje ve vozovem parku. Pote co ma byt zavrena tovarna v Kanade, tusim, tak temto autum jiz odzvonilo ikdyz se tesi ohromne oblibe.
Co mne desi, ze mistni Radnice v NY mela zamer vybrat jeden jediny typ auta pro nove flotily a zakazat obnovovat cimkoliv jinym.
Do konce Ledna 2011 ma byt oficialne rozhodnuto co se bude kupovat v dalsich letech. Samosebou samotnym taxikarum se nelibi volba jen jednoho typu vozidla.
Marquise jsem měl před 2 lety na 14 dní z půjčovny po mých cestách po USA. Měl najeto 12.000 mil a byla to bomba. A na dálnici mě nikdo nechtěl předjíždět (kdo tam byl, ví proč >:D ). Tady máte fotku, jakou nejlepší spotřebu se mi podařilo dosáhnout s 5ti litrovým v8, nebo kolik to mělo: [odkaz]
A takhle to auto vypadalo: [odkaz]
(v Daytoně - nezdá se, ale z toho písku to byla celkem sranda s tím vyjet)
já měl u 6,1 SRT8 rekord lehce přes 10, ale to se fakt nedá jezdit do 90. Raději 2-3 litry dám navíc a fakt jedu, za tu jízdu to opravdu stojí. No jo no, není nad V8. Jednou tomu propadneš a už nechceš jinak :-)
Končí poslední ryze americké auto: pohon zadní nápravy, motor V8, kastle na tuhém rámu, palubka bez středového panelu s řazením pod volantem a hlavně pořádnou výdrží.
Jinak pro mě jeden z nejhezčích sedanů, kterej se jako novej dal pořídit za dobré peníze i tady v evropě, vzhledem k cenám stejně velkých vozů jako Mercedes, Audi atd.
Škoda, šetřil jsem na něj usilovně, akorád jako novej se už nepodaří sehnat. Hold dnešní móda zelených mozků nezná mezí.
Kdyby někdo chtěl argumentovat spotřebou. Takže kombinovaná spotřeba poslední verze s motorem 4,6 měla podle přepočtu z americké normy průměrnejch 13l/100km. Pro mě, jako člověka kterej bere auto né jako dopravní prostředek ale jako koníček, je to stejně jedno.
Tohle auto bylo tak zastaralý, že na trhu už dávno nemělo co dělat. A značka Mercury jako taková se živila jen prodejem Fordů s jinym logem :-! Když ameriku, tak nový CTS :yes:
cts je proti cvic/marquis malý auto...a proč nemělo co dělat na trhu? Kupoval to někdo? Kupoval. Nemusí chtít každý poslední výdobytek techniky, s milionem "kurvítek"...to auto, bezesporu, dávalo své cílové skupině smysl...a pro straší generaci tuplem - dopředu se dobře leze, je to široké, těžké, bezpečné, nemusí se učit idrive apod., a připomíná to dobu, kdy amerika byla ekonomicky nahoře...:o)
Ford ztratil v Mercury obrovský potenciál dělat auta s identitou pro řidiče, pro něž se běžné Mercury ladily. Koncept World car se Fordu vymstil a je důvodem jeho stagnace. To, že se Marqisy prodávaly nejlépe postarším pánům žijícím duchem ve svém mládí, kdy o Mercury jen snili, je pouze drobný střípek z celkového obrazu. US manažeři zavraždili i Saab, který marně vzdoroval alespoň vlastními motory a dalšími konstrukčními prvky, což byl důvod k jeho zaříznutí (náklady problémem nebyly, kdyby šlo o vlastní švédskou konstrukci). Celý US management je destruktivní a bez jakékoli systémové strategie, je orientován výhradně na čistý výnos, a to krátkodobě. Doufejme, že to Trump změní.