Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Měření průměrné spotřeby: Kde dělá Evropská unie chybu?

Oficiální údaje o spotřebě nových vozů jsou nereálné, ovšem výrobci nás stále ujišťují, že se jen řídí normou. Zda se situace nedá zlepšit, jsme zjišťovali za oceánem.
Zpět na článek
22. 10. 2014 12:23
22. 10. 2014 13:20
22. 10. 2014 13:37
22. 10. 2014 16:14
22. 10. 2014 16:23
22. 10. 2014 16:42
22. 10. 2014 16:55
22. 10. 2014 16:47
22. 10. 2014 16:55
22. 10. 2014 17:01
22. 10. 2014 17:49
22. 10. 2014 17:40
22. 10. 2014 17:47
23. 10. 2014 10:45
23. 10. 2014 11:04
23. 10. 2014 14:31
23. 10. 2014 14:58
22. 10. 2014 12:29
Avatar - Choochoo
22. 10. 2014 12:15
Papirova spotreba v EU
To uz ale vime davno, ze USA ma lepsi cyklus, vice se blizici skutecnosti. Je ale spise zajimave, ze nektere motory vykazuji v EU cyklu rozdil oproti USA jen okolo 10-20% a jine i 60%. Tady to take vypada, ze evropsti vyrobci sve prevodovky navrhuji primo na EU cyklus, tak aby to melo u nas bomba spotrebu. Dale je zajimave, ze se vyskytnou papirove hodnoty u nekterych vyrobcu lepsi nez u jinych a skutecnost je pak opacna nez papirove srovnani s konkurenci. Do spotreby tedy mluvi i dalsi nalhane udaje o aerodynamice. Papirova spotreba je dnes v EU o nicem, je to udaj, ktery s konkurenci nejde seriozne porovnat.
Rozbalit vlákno
2
22. 10. 2014 12:23
Re: Papirova spotreba v EU
A ještě k tomu EU chce pokutovat (nebo možná už postihuje) automobilky, které mají v průměru vysokou průměrnou spotřebu, pardón, vysoké emise CO2. Takže jsou motory a vůbec celá auta navržena tak, aby byl výsledek v jednom nesmyslném měřícím cyklu co nejlepší, všichni přitom vědí, že je to špatně. Auta mají například nesmyslně dlouhé převody (zvláště dvojku a trojku), protože je to pro měřící cyklus výhodné. Je to jako když se pes honí za svým vlastním ocasem.
22. 10. 2014 12:42
Re: Papirova spotreba v EU
Co je ta tvá skutečná spotřeba? Jak jezdíš ty, nebo jak jezdím já? Je mi celkem jedno, jestli v papírech bude 8, nebo 10, když s ním pak jezdím za 14. Čím vyšší hodnoty bude norma dávat, tím větší tlak bude působit na automobilky a tím horší auto pravděpodobně dostanu. Limity na spotřebu si můžou strčit, kam slunce nesvítí.
22. 10. 2014 12:23
Chyby EÚ
EÚ robí chyby všade a stále. :no:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 13:20
Re: Chyby EÚ
EU je jedna chodící nebo lépe řečeno stojící chyba... Která prospívá snad jen těm, kteří sedí na teplých místech v Bruselu
Avatar - Emel
22. 10. 2014 13:37
Re: Chyby EÚ
Takhle natvrdo bych to nenapsal. Třeba zrušení hraničních přechodů nebo cel je dobrá věc, stejně jako snaha o harmonizaci práva nebo třeba patentů... a nakonec i to Euro je dobrá myšlenka, jen problematicky provedená. Za evropské peníze se toho taky hodně postavilo... investice do infrastruktury prospívají konkurenceschopnosti Evropy jako celku.
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 16:14
Re: Chyby EÚ
Euro je právě naprostý ekonomický nesmysl a čistě politický projekt...ve stylu "jedna země jeden vůdce"... a snaha o vytvoření protikladu k dolaru... ve skutečnosti s přijetím Eura jakákoli země okamžitě automaticky ztrácí nástroj měnové (monetární) politiky... a likviduje svoji vlastní centrální banku.. v dobách konjunktury to nevadí, v dobách krize se absence tohoto nástroje ukáže velice bolestivě... v dnešní době Euro prospívá vlastně jen Německu, většina ostatních zemí (hlavně ty na jihu Evropy) na Euro (a nejen na něj) velice hrubě doplácejí... nemohou snížit hodnotu svojí měny (protože žádnou svoji nemají) i když by to potřebovali aby nastartovali svůj export, který je pro zahraničí moc drahý a prakticky neprodejný... ČR tu možnost (zatím má) a taky ji loni využila... a i díky tomu ČR krizi už de facto překonali... na rozdíl od jiných států eurozóny...

"za evropské peníze se toho hodně postavilo" ano to je velmi častý argument, ale mezi námi i za komunistů se toho tady mnoho postavilo... a nezdá se mi že bychom díky tomu snad žili lépe...

i ty "evropské peníze" někde, nebo spíš někomu musíš vzít a nebo se zadlužit... i my (ČR) do rozpočtu EU přispíváme a ne malou částkou... a takové peníze potom jdou na rozvoj zemí, které jsou slabší než my, případně se potácejí na hranici státního bankrotu

EU dotace jsou dalším a velkým morem celého EU systému, a je na něm založený jeden velký business lidí a firem, které s tím umí a de facto ty EU peníze legálně tunelují

"prospívají konkurenceschopnosti EU" to posledních 15 let vůbec není pravda, EU svým ekonomickým "růstem" zaostává nejen za rozvojovými a rozvíjejícími se zeměmí (například BRIC) ale i za zbytem rozvinutého světa... pozice EU a její podíl HDP na světovém pravidelně klesá... bez zemí jako je Německo nebo Velká Británie je EU jedno velké, zadlužené, nekonkurenceschopné nic...
Avatar - Emel
22. 10. 2014 16:23
Re: Chyby EÚ
Ano, přicházíš o nástroje měnové politiky, což se ukázalo v Řecku, které se díky Euru připravilo o možnost devalvovat měnu a zvýšit tak svou konkurenceschopnost.

Z druhé strany dostáváš větší stabilitu, třeba vůči spekulantům.

Soukromníkům zjednodušuješ cestování. Pokaždé když jedu do Polska nebo Švýcarska tak nadávám, že zase musím shánět jakési divné peníze.

Firmám zjednodušuješ podnikání - všechny výkazy, problémy kurzových rizik a rozdílů, účtování ve dvou měnách, hodnocení investic v cizí měně... to všechno jsou relativně komplikované agendy.

Sečteno a podtrženo - myšlenka je dobrá, pokud v té měnové unii nemáš příliš odlišné země...
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 16:42
Re: Chyby EÚ
a to je ten problém... odlišné země tam máš... s odlišnou ekonomickou strukturou, výkonem i kulturním prostředím...

jít si vyměnit na hranicích peníze a nebo platit v zahraničí kreditní kartou je pro ekonomiku jako celek absolutně marginální problém... rozhodně marginálnější než možnost rozhodovat i o vlastní monetární politice, řídit si inflaci jak potřebuješ ty a ne jak potřebuje někdo na druhém konci evropy...

zbývá ta stabilita, ale ta je diskutabilní... když máš dobrou měnu a přijatelnou inflaci, tak i tvoje měna může být stabilní, naopak nikdo ti nemusí garantovat stabilitu Eura, kdo ti tady garantuje, zda-li za 5-10 let tu Euro jak ho známe dneska vůbec bude?
Avatar - Emel
22. 10. 2014 16:55
Re: Chyby EÚ
Ano, to je ten problém... nastavená kritéria se nedodržovala, statistiky se falšovaly a pak to dopadlo jak to dopadlo. Já neříkám že teď máme honem přejít na Euro, jen že Euro má smysl.

Dobře, nech soukromníky chvíli stranou a zaměř se na firmy. Máš představu, jak je to dnes složité, pokud chceš rozjet nějaké podnikání v evropském měřítku? Různé zákony, různé jazyky a dokonce abecedy, různé měny, DPH, elektrické zásuvky, bankovní protokoly... to prostě brání konkurenceschopnosti a EU se snaží tohle unifikovat... obvykle nepříliš efektivně, ale ta unifikace je potřebná.
Avatar - Emel
22. 10. 2014 16:47
Re: Chyby EÚ
Ještě k tomu, cos dopsal později. Mít dálnici nebo nemít dálnici není žádné dilema. Pokud ti EU pomůže s financováním a druhotně tak pomůže všem, co přes ČR jezdí nebo něco přepravují, je to prostě dobře. Že si z EU peněz někdo ulije peníze na nové auto je daň za kapitalismus ;-) .

Jako pravičák taky nevidím dotace moc rád... ale pokud se podívám na postkomunistické země (ČR, Polsko atd.), pak musím nezaujatě říct, že to asi funguje. Pokud chceme silnou EU, která může být vyrovnaným partnerem při jednání třeba s Ruskem, pak holt potřebujeme ochotu pro společnou Evropu něco udělat a třeba solidárně obětovat. Vyjednávací síla samotné ČR se totiž rovná nule...
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 16:55
Re: Chyby EÚ
já s dotacemi z principu nesouhlasím protože logicky vzato: subvence má vždy opačný směr než kapitál. Nedávno jsem četl, že ČR přispívá do rozpočtu EU cca podobnou částku jakou potom dostává, ale s tím rozdílem, že místo toho aby tyto peníze zůstali v našem rozpočtu, tak musí naši politici jezdit do Bruselu a ty peníze si tam vyškemrat, v tom lepším případě je dostanou, v tom horším když je politik brambora, tak jich dostanou méně.

nehledě na to, když na tom projektu, na který máš dostat dotaci je něco špatně, tak poté musíš celou dotaci vracet a ještě platit tučné pokuty (viz například ROP severozápad)

"vyjednávací síla ČR se rovná nule" ano rovná máš pravdu, ale právě na Rusko-Ukrajinské krizi se ukázalo, že EU je v zahraniční politice absolutně bezzubá... :no: tedy v oblasti, kde se měla konečně ukázat naprosto selhala...
Avatar - Emel
22. 10. 2014 17:01
Re: Chyby EÚ
Nějak detailně to nesleduju, ale ČR byla dlouho čistým příjemcem. Většina rozpočtu EU jsou zemědělské dotace, EU vyznává politiku potravinové soběstačnosti... což je asi dobře, opět na základě příkladu s energetickou soběstačností vs. závislostí na Rusku.

Ty programy ti mají zajistit, že se ty peníze proinvestují, tedy mají působit prorůstově. Pokud to někdo zvrtá, tak se ty peníze musí vracet... no, to je logický, ne?

Přesnější je říct, že EU není ochotná obětovat dobré obchodní vztahy s Ruskem kvůli Ukrajině, která členem EU není. Jakmile dojde na pušky, tak už to pak je asi spíš o NATO než o EU.
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 17:49
Re: Chyby EÚ
[odkaz]

to že ČR je jen příjemcem není dávno pravda, je to teda dost starý článek, a je to rok od roku jiné... ale když to rozpočítáš, tak cca ČR odvedla přibližně tolik, kolik z EU i dostalo, no a vzhledem k tomu že ČR není schopno to dotace efektivně čerpat, tak ty dotace mizí... buhvíkam... a komu
22. 10. 2014 17:40
Re: Chyby EÚ
Promiň, ale takhle dotace EU nefungují - žádný politik tam nejezdí škemrat. EU stanoví účel a formu, hodnocená kritéria a objem penez. Kdo splní, má nárok.
Že su musí vracet peníze za zkorumpované projekty je v pořádku..
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 17:47
Re: Chyby EÚ
tak ono to funguje cca tak že se stanovují vždy na 7 let... momentálně 2014-2020 ? ;-) no a co si tam v Bruselu nevyjednáš tak nemáš... v ČR je čerpání dotací dlouhodobě velice slabé... takže ČR si ty dotace nejspíš vyjedná, ale pak je není schopné vůbec čerpat... a když už tak je kolem toho tolik tahanic, že to trvá buďto roky a nebo se musí vracet... :no: nevím jestli je to zrovna ideální cesta
23. 10. 2014 10:45
Re: Chyby EÚ
Pánové, přečetl jsem si Vaši diskuzi a musím smeknout. Konečně nějaká diskuze tady co lze číst a není to jenom neustálé urážení.
Co se týče dotací, tak do toho trošku vidím a můžu říct jedinné. Kdyby dotace neexistovaly (nebo existavaly v omezené míře) a ty peníze se rovnoměrně rozprostřely mezi subjekty státní správy (kraje, obce, atp.) tak by jsme toho mohli vybudovat mnohem víc. Problém dotací je ten, že klidně 20-30 procent peněz zmizí na administrativu kolem nich. To nemluvím o "soft" dotacích na integraci nepřispůsobivých atp., ale o dotacích na infrastrukturu. Takže to není o tom, že si úředník uleje peníze na auto, ale že najme firmu, která za miliony připraví papírování kolem toho (a že ho je neskutečně moc).
Další problém je v tom, že hodně hlavně menších obcí má obavy vůbec o dotace žádat. Kromě velkých peněz, které se do toho musí nacpat bez jistoty úspěchu, Vám hlavně hrozí případná kontrola, kterou ale vůbec nezajímá, že jste to dílo dokončili a slouží občanům. Kontrolu zajímá jestli máte v pořádku papíry. Pak přijdou na to, že máte někde chybějící razítko, nebo že jste poslali hlášení o 10 minut později a musíte vracet celou dotaci + 100% pokutu. A na závěr novináři napíšou, že MF odpustilo tyto pokuty obcím a jak tím odírá státní rozpočet. Což na tom, že ty pokuty jsou fakt nesmyslné, hlavně že si pepík večer u piva zanadává (o to jim snad jde 8-s ).
Avatar - Emel
23. 10. 2014 11:04
Re: Chyby EÚ
Ano jasně, kdyby úředníci místo papírování vzali do ruky krumpáč... jenže to nevezmou, což? Já souhlasím, že je ta administrativa přebujelá a je to papírování pro papírování... ale nakonec, i ten úředník má doma rodinu ;-) .

Pokud bys peníze rozdělil mezi obce, tak nikdy žádnou dálnici nepostavíš. Jsou věci, které je potřeba řešit na lokální úrovni... a jsou věci, které je nutné řešit na vyšší úrovni... a ani národní úroveň nestačí.
23. 10. 2014 14:31
Re: Chyby EÚ
Problém je tom, že tím krumpáčem vytvoříš nějakou hodnotu, ale papírováním tak moc ne. Samozřejmě nemyslím projekty, stavební deníky a tak, ale třeba žádost o dotaci (která je dost složitá a tím i drahá) ve výsledku žádnou hodnotu nepřinese. A to nemluvím o tunách nesmyslných dotazníků atp. Ať je to jak chce, tak ty úředníci bez dělníků chcípnou hlady, což naopak moc neplatí. Dnes už nikdo nechce dělat rukama, všichni by nejradši seděli v kanceláři za PC, ale tak to prostě nejde.
Peníze bych dělil mezi subjekty státní správy tzn. nejenom obce, ale třeba i ministerstva, popř. jejich podřazené organizace. A ti tu dálnici staví.
Nevím co je potřeba řešit na vyšší úrovni než státní a zároveň jsou na to dnes poskytovány dotace ?
Avatar - Emel
23. 10. 2014 14:58
Re: Chyby EÚ
Pravda je, že v dnešní technické civilizaci prostě dost smysluplných pracovních pozic nemáš... protože okopávat celý den motykou pole, které traktor přejede za minutu, to smysluplná práce není. Ale to je jiná story.

Ty dálnice a železnice by se měly stavět minimálně s nějakým vědomím návaznosti na okolní země, náročnější obory vědy, vzdělávání a výzkumu (třeba kosmonautika, CERN)...
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 12:29
realita
Takže to po roce 2020 bude vypadat asi takto: Automobilky budou nuceni v ještě mnohem vetší míře vyvíjet a mít v nabídce automobily s hybridním pohonem, jejichž vývoj nepochybně velmi zatíží jejich už tak nahnuté rozpočty... Výsledkem bude nadměrná nabídka těchto ne příliš praktických automobilů s vysokou cenou, které si koupí naprostá marginální část zákazníků (čest výjimkám) . Některé země nejen evropské unie se budou snažit tento fakt zlepšit dotacemi či daňovými úlevami aby podpořili nákup těchto aut. Z kapes všech daňových poplatníků... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
22. 10. 2014 12:38
Konstatování stavu,
že v USA je norma pro měření spotřeby mnohem blíže realitě provozu je fajn, že stejné audi má podle ní o dva litry vyšší spotřebu než dle normy EU taky, no a?! Co z toho? Otázkou je snad spíše proč? Proč má EU nesmyslnou normu, a proč výrobci dělají auta cíleně tak, aby právě při měření podle této normy vykazovali nejnižší hodnoty. Je důvodem snaha výrobců oklamat zákazníka? A proč by to dělali? Je veřejným tajemstvím, že reálná spotřeba neodpovídá deklarované, tohle kupce spíše naštve, marketing výrobců není tak hloupý, aby nechápal, že to je cesta nikam. Proto také sami výrobci tlačí na změnu normy.

Podstata problému je v tzv. flotilových emisích, jejichž hodnoty stanovuje EU, a dělá to podobným způsobem jako kdysi UVKSČ stanovovalo budovatelské cíle, tj. hlavně ambiciózně a ať to stojí, co to stojí. Stačí si prostým násobením spočítat, kolik stojí automobilku gram CO2 navíc u jednoho modelu a každému musí být jasné, proč svá auta nutně konstruují hlavně s ohledem na normovaný cyklus spotřeby. Článků na dané téma je na netu x, vyjádření výrobců také, jeden docela dobře zpracovaný článek vyšel i v SM. [odkaz]
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2014 12:58
Re: Konstatování stavu,
vyborny prispevok, palec hore :yes:
Avatar - Emel
22. 10. 2014 13:00
Re: Konstatování stavu,
Dobře napsáno :yes:

Reálná norma zní dobře. Pikantní na tom je, jestli by tahle reálná norma obsahovala například jízdu 110 km/h po okreskách... jestli vůbec něco takového obsahovat může, jestli by to neznamenalo přiznání si reality do takové míry, že by to někdo musel řešit.

To je totiž docela podstatná část problému. Ono by se za ty normy nakonec možná i jezdit dalo... pokud bychom jezdili plynule, klidně a podle předpisů, což nejezdíme a ani jezdit nechceme.

Druhá část problému jsou "technické chyby"... jako třeba že z pohledu normy je lepší 5st než 6st., to je prostě nesmysl a je potřeba to napravit.
22. 10. 2014 13:08
Re: Konstatování stavu,
Přesně tak. Na NEDC se sice nadávalo i dříve, ale na dnešním stavu mají lví podíl limity na spotřebu, respektive emise CO2.
Avatar - Bristol
22. 10. 2014 13:18
Re: Konstatování stavu,
Naprosto skvělý článek o tom jak EU funguje... Respektive nefunguje
22. 10. 2014 14:13
Re: Konstatování stavu,
Je tě poopravím - automobilky samozřejmě cíleně klamou zákazníka, ale především proto že si to sám přeje.
Začíná to u údajů podle PP, protože v testech aut až na vyjímky neměří skutečnou spotřebu, ale odečítají ji z počítače, a kdo víc lže, ten vyhrává - u koncernového 2,0 tdi jsem měl rozdíl cca 0,5 l nafty na 100 km (samozřejmě PP byl optimističtější než skutečnost).
Půlka lidí vybírá auta podle tabulky spotřeby, o fleetmanagerech ani nemluvě. Jak vidí normo spotřebu o 0,2l na 100 km vyšší, tak se v noci budí zpocený hrůzou.
Přitom pokud vím tak u nás se daně z flotil podle normospotřeba neplatí, takže je zbytečné nadávat na EU - tyhle biče si každý stát plete sám ze svého rozhodnutí jako vítaný zdroj daní.
Avatar - Dinar
22. 10. 2014 14:37
Re: Konstatování stavu,
Možná si přečti aspoň ten článek v SM, ať víš, co znamenají flotilové emise, jinak je to já o voze, ty o koze. ;-)
22. 10. 2014 14:44
Re: Konstatování stavu,
Vím že automobilky platí podle produkce co2 svých prodaných aut, já psal o poplatcích co v různých zemích platí firmy z provozu svého parku. Chápu že to může vypadat "matoucně".
Nakonec by mě i zajímaly skutečné výše oněch pokut automobilek - jaký je například rozdíl u auta co vykazuje 5,6 l a které vykazuje 5,9 (což by byl třeba reálnější údaj)
22. 10. 2014 15:22
Re: Konstatování stavu,
100€ za každý gram navíc / vyrobené auto
22. 10. 2014 16:04
Re: Konstatování stavu,
odpovězeno níže
22. 10. 2014 16:12
Re: Konstatování stavu,
Pokuta se ale nepočítá ze spotřeby konkrétního auta, počítá se z průměru. A tu pokutu zaplatí za každé registrované auto, nehledě na to, jakou spotřebu mělo.

První gram = 5 €,
druhý gram = 15 €,
třetí gram = 25 €,
každý další = 95 €.

1 gram CO2 na km ~= 0,0431 litru benzínu na 100 km ~= 0,0377 litru nafty na 100 km.

Pokud bych tvůj dotaz přeformuloval: Jaká by byla pokuta, pokud by průměr automobilky byl 137 gramů CO2 na kilometr (což zhruba odpovídá 5,9 litrům na 100 km benzínu)? Pak by odpověď byla 425 € za každé registrované auto. Pokud automobilka prodala v EU za daný rok milion aut (řekněme, že jsou všechna registrovaná), je to 425 milionů €.
22. 10. 2014 16:21
Re: Konstatování stavu,
Díky.
22. 10. 2014 16:23
Re: Konstatování stavu,
Jen pro ujasnění, skočil jsem dopředu do roku 2015, kdy bude závazným limitem 130 gramů. Konkrétní limit pro automobilku se odvíjí od průměrné hmotnosti vozu ve flotile. Pro jednoduchost jsem to nezohlednil.
22. 10. 2014 14:45
Re: Konstatování stavu,
2x
22. 10. 2014 16:24
Re: Konstatování stavu,
automobilky vs. EU je uzavrety kruh... problem je v tom ze ak by zaviedli nove realne testy, automaticky by stupla spotreba o 30% (minimalne) lenze k tomu by sa musela prisposobit cela legislativa celej EU, ako napr dane v niektorych krajnach, uroven od ktorej automobilky platia pokutu za nadlimit CO2 atd
problem nastal uz par rokov spat kedy sa EU rozohodla ze znizi spotrebu aut do 2020 o xx,x% a reakcia automobiliek bola logicka - is cestou najmensieho odporu - prisposobit auto testom :-)
krasny priklad je golf tdi s 5 rychlostnou prevodovkou ktora bude mat vzdy nizsiu spotrebu ako 6rychlostna
a vysledom je to ze napr mercedes C prejde faceliftom a spotreba klesne o 17% >:D (rovnaky motor, rovnaka prevodovka - ale dobra optimalizacia)
kde je sa stala chyba vieme, uz len najst cestu ako z toho von...
22. 10. 2014 13:39
Na "meracich valcoch"???
"...Test probíhá na měřicích válcích, na kterých vůz ujede jedenáct kilometrů..."

No jo, AutoTip. Cakat od nich terminologicku presnost je asi velmi naivne. Takze len pre poriadok: meria sa to na "testovacom stave" (snad som to dobre prelozil z "Test-bed" a "Prüfstand"), kde "valce" maju len za ulohu brzdit/pohanat kolesa, a drzat vahu celeho auta. Nie su "meracie", nic nemeraju. Su pripojene na aktivne dynamometre, a odpor na kolesach bud meria dyno samotne, alebo tzv. "meracia priruba" (torque-meter flange). Popri tom sa meria este stovky dalsich parametrov, a na to cele dohliada software na RT-systeme...

Samozrejme taketo meranie je na mile vzdialene realite. Su faktory, ktore na skusobnom stave jendoducho do merania nemozete zahrnut (napr. jazda v zakrute, predklananie/zaklananie pri brzdeni/akceleracii), niektore sa pri tychto meraniach vynechavaju aj ked by sa dali realizovat (napr. praca podvozka, jazda po nerovnostiach), a potom je kopec veci ktore EU "pozabudla" zakazat, tak sa zneuzivaju (napr. pneumatiky s minimalnym valivym odporom, nafukane na prasknutie, zalepene vsetky spary, odpojene dobijanie akumulatora alternatorom, specialny riedky olej do motora, atd, atd).
Rozbalit vlákno
1
23. 10. 2014 15:58
Re: Na "meracich valcoch"???
Zalepené spáry a "optimalizovaná" zrcátka se používají při stanování koeficientu součinitele odporu na dráze. Na testovací stolici už nemají žádný vliv.
22. 10. 2014 14:05
Chyba je v očekávání..
že si někdo myslí že co má v techničáku za tolik bude jezdit. Přitom si často nechá auto vybavit po střechu výbavou, přiobjedná širší pneu, vozí metrák zbytečných krámu, sám taky neváží oněch normovaných 75 kg. To vše jsou zabijáci slušné spotřeby.
A to jsme se nedostali k tomu klíčovému - k řidiči. Já sám se zatím dostal na normovanou spotřebu u Každého auta, pokud jsem se jen trochu snažil (tzn. především zavčas sundával nohu z plynu před zatáčkami a obcemi), a to i u současného turbobenzinu.
Onen vliv řidiče je vidět nejvíc u flotil, kde jsou jednotné auta, ale rozdíl 1,5 l u nafty a 3 l u benzinu je naprosto běžný.
Rozbalit vlákno
6
22. 10. 2014 15:31
Re: Chyba je v očekávání..
kecy v kleci... Když každý den jezdíš s autem po městě třebas jako servisním, nemáš naprostou šanci dostat se na "normovanou spotřebu" a obzvláště na tu městskou. Neznám nikoho, kdo by dokázal dlouhodoběji jezdit za spotřebu, která je v TP, Jasně, dokážu jet za mimoměstskou spotřebu po okresce, kde nikdo není v sobotu nebo neděli ráno, totéž po městě dokážu jet za normospotřebu na maloměstě mimo semafory o víkendu brzo ráno. A pro prázdný dálnici do 120km/h taky. Jenže to není reálnej provoz a dlohodobě jsem prostě litr a něco nad údajem. U služebních je to ještě horší, neb v zahraničí jsou vyšší rychlostní limity a zácpy na dálnicích i o víkendu (Německo).
22. 10. 2014 16:07
Re: Chyba je v očekávání..
Ale to není v rozporu s tím, co jsem napsal. Pokud jezdíš jen po městě, musíš taky počít s jinou spotřebou než průměrnou. Jizda po městě může znamenat taky plynulou jízdu po okruhu nebo poskakovaní v kolonách. Někdo v noci, jindy ve špičce.
Tohle žádná norma postihnou nemůže.
údaj v TP prostě říká, že v normovaném cyklu stejném pro všechna auta dosahuje tento automobil této hodnoty. Nic více, nic míň.
22. 10. 2014 16:23
Re: Chyba je v očekávání..
Pokud by normovany test sice neodpovidal realite, ale auta se dle nej dala vicemene srovnavat, tak by nebyl problem, jenomze motory, ktere se v testu lisi klidne i v radech litru mohou mit v realu podobnou spotrebu. O to horsi je fakt, ze automobilka, ktera neumi tolik lhat a nechce pristoupit na downsizing a s nim spojene vysoke investice (ktere ale v realu nemaji zadny pozitivni prinos), dostane pokutu a jde z kola ven.
22. 10. 2014 16:53
Re: Chyba je v očekávání..
Tenhle argument beru - např v tom že měření vyhovuje více pětikvaltům. Ovšem o přínosu downsizingu je to už na diskuzi. Auta jsou dnes větší a bezpečnější (tzn. těžší)a zároveň dynamičtější a přesto žerou méně než kdysi - a to i reálně. Ne každému a v každé situaci, ale v součtu ano.
Já jezdím v autě střední třídy se 115 kw dlouhodobě za 6,8l benzinu(reálných). To prostě dříve nebylo možné.
To jak popisuješ motory s reálnou spotřebou stejnou a v testu rozdílnou sedí tak na rozdíl atmo x turbo ve vysokém zatížení.
22. 10. 2014 18:04
Re: Chyba je v očekávání..
Velikost aut je skutečně větší, jenže hmotnost už několik let klesá. U benzínu je spotřeba výrazně nižší, to je fakt, ale co takové nafťáky s DPF???? Až budou tímto vehiklem přiškrceny i benzíny, pokles spotřeby nebude žádný...alespoň ne ten reálný
22. 10. 2014 15:49
Re: Chyba je v očekávání..
Takže, ak si pôjdeš kúpiť golfa a dajú ti fabku a povedia, že chyba je v očakávaní, predsa by si nechcel za takú nízku deklarovanú cenu golfa, to musí byť každému jasné, že odídeš s fabkou, bude to ok? Alebo kde končia hranice akceptovateľného klamstva?