Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Měření rychlosti na dálnici D1: Mělo přinést větší bezpečnost. Nepovedlo se

Než aby stát dával peníze obcím z rozpočtu, radši je vymačká z řidičů. A ještě se zaklíná bezpečností. Pomohl si k tomu zavedením úsekového měření na opravovaném úseku dálnice.
Zpět na článek
28. 10. 2017 21:13
28. 10. 2017 22:32
29. 10. 2017 02:05
30. 10. 2017 07:48
Avatar - CHerokee
28. 10. 2017 18:15
Dobře jeho voličům tak
Výsledek ministrování páně Ťoka (ANO). Buzerace, která nemá žádný výsledek. Nejde o bezpečnost, nejde o plynulost a už vůbec ne prevenci. Jde jen o to, podojit daňové poplatníky, tentokrát řidiče.

Ale zjevně se to čecháčkům zamlouvá, když jdou a StBáka pošlou do čela vlády. Takže za chvíli bude velký bratr na každém kroku.
Rozbalit vlákno
11
28. 10. 2017 18:33
Re: Dobře jeho voličům tak
Hele, souhlas, nicméně, celý takzvaný západní svět, ke kterému jakože vzhlížíme, je v těchto buzeračních praktikách ještě o pár let dál... Asi mají také bývalé StBáky na premiérských postech, že?
Avatar - CHerokee
28. 10. 2017 22:26
Re: Dobře jeho voličům tak
Já teda v Německu a ani jinde na dálnicích takový šlendrián jako je u nás nezažil. Ani ten stav, rozkopání, natahování oprav a ani to měření.
Avatar - _Karel_
28. 10. 2017 22:35
Re: Dobře jeho voličům tak
Ale kuny psal spíš o pokutování.Nebylo tak těžký to pochopit. Nebo spíš je těžký to pochopit jinak, když píše o "buzeračních taktikách".
Českým šoférům chodí z Německa pokuty i za překročení rychlosti o jednotky kmh.
Avatar - CHerokee
28. 10. 2017 23:25
Re: Dobře jeho voličům tak
S tím nemám žádnou zkušenost. Mě pokutovali akorát v Rakousku. Tam se teda na Čechy zaměřují, hlavně před Vídní. Ale takové úsekovky po vesnicích, jak se u nás zavádí, to jsem neviděl. Já ale reagoval na článek.
Avatar - fOE
29. 10. 2017 08:47
Re: Dobře jeho voličům tak
Tohle je absolutni vyjimka a neni organizovana statem, ale mistni horlivou samospravou. I v DE plati ze z pravidla se pokutuje az prekroceno o 10 a vic km, stejne jako v cr. A ze se podobne "darecky" posilaji I cez hranice taky neni nemecke specifikum.

Takze ano, v de je tech kontrol a zvlast buzeracnich kontrol podstatne min nez v CR nebo SR.
Avatar - Machýrek
29. 10. 2017 11:07
Re: Dobře jeho voličům tak
Do D a A jezdim casto a podobnou buzeraci tam maji taky, tedy spis v A, jen forma se lisi, napr. omezeni na 100 km/h na dalnici, pry kvuli komfortu lesni zvere apod. z Vidne mi ty pokuty chodi uz chronicky, omezenim na 30 je zasazena znacna cast centra, meri na dost mistech a to se fakt neda.
29. 10. 2017 14:53
Re: Dobře jeho voličům tak
presne, psal jsem o pokutach. zatim mi z ciziny nic neprislo, ale kolegove a kolgyne z prace uz opakovane nejruznejsi odpustky za prekroceni rychlosti postou dostali - zejmena z nemecka nebo francie a byla to hlavne auta z pujcovny (na letisti), jmenovatele to ma vzdy spolecneho - i kdyz se snazili jet tak, aby neprekracovali tamni limity, pokuty jim stejne prisly a samozrejme netusi, kde zrovna to bylo. takze jake je z toho ponauceni pro priste? v cizine si radsi vzit tago? asi ano, ale v obecne rovine - nikomu nic neudelali, nejsou si vedomi niceho, nevi, kde presne k tomu doslo, ale jsou vini a plati - at zije zapadni absurdistan!
Avatar - JDM
29. 10. 2017 16:32
Re: Dobře jeho voličům tak
Jednoduchý, ne zaplatit, odvolávat se napadat důkazy a počkat na promlčení, když oni podelavaji tak proč ne my? Lidi se odnaucili bránit a i unás radši zaplatí 500 za něco čeho si nejsou vědomí nebo je sporný než se domáhat spravedlnosti
29. 10. 2017 19:00
Re: Dobře jeho voličům tak
jo, to je casto komplikovane. kdyz te nadnarodni firma, pro kterou pracujes, posle na sluzebku letecky a v destinaci si pujcujes auto u nasmlouvane pujcovny na firemni kreditku (cash stejne neberou), tak se kolikrat o svem domnelem prohresku dozvis nejdrive tak, ze to firme strhne z uctu pujcovna a ty to musis co nejrychleji proplatit, jinak ti to strhnou z platu, atd. presumpce neviny? ani omylem... a tech postupu je samozrejme vice, ale obvykle jsi ty ten, co taha za nejkratsi konec provazu.
Avatar - fOE
29. 10. 2017 16:01
Re: Dobře jeho voličům tak
souhlas
Avatar - Ada je zase tady
28. 10. 2017 19:43
Re: Dobře jeho voličům tak
Omyl. Především jde o to, aby velký bratr věděl, kdo se kde pohybuje. Říká se tomu totalita. Výpalné je pro ně jen sekundárně pozitivní efekt. :-!
28. 10. 2017 18:23
Na omezení kašle 99% řidičů
U nás je na křižovatkách mimo město omezena rychlost na 70 km/h. Nikdo tam ale ani 80 nejede, takže se uvažuje o kamerách.

Dále se kašle na zákony při přezouvání pneu. Pneuservisy 31. 3. již vesele přezouvají, ačkoliv smí od 1.4.
Rozbalit vlákno
5
28. 10. 2017 18:35
Re: Na omezení kašle 99% řidičů
Co to plácáš, Pepo, pneuservis smí přezouvat kdy chce a co chce, je na řidiči, jak a na co to použije, navíc nemáš pravdu, že bys před 31.3. nesměl jezdit na letňákách...
Avatar - woody-alien
28. 10. 2017 18:37
Re: Na omezení kašle 99% řidičů
:yes: To o těch pneuservisech jsem ani nekomentoval, možná šlo o nešťastné vyjádření.
Avatar - woody-alien
28. 10. 2017 18:35
Re: Na omezení kašle 99% řidičů
Znáš vůbec zákonnou úpravu o používání zimních pneumatik ? Zřejmě ne. Ale kafráš tady o porušování zákonů.
Avatar - Floyd
29. 10. 2017 11:39
Re: Na omezení kašle 99% řidičů
Pepo, vytáhni si hlavu z prd.le, nevidíš že už je neděle a o hodinu víc?!? >:D >:D >:D
Avatar - JDM
29. 10. 2017 16:34
Re: Na omezení kašle 99% řidičů
Slyšel jsem že obchody prodávají vánoční kolekce už v listopadu když smí až v prosinci. Někdo by jim to měl zarazit..
28. 10. 2017 18:26
A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly kšef
Jděte s těmi fňuk fňuk řečmi někam na dálnici, nejlépe do okolních civilizovaných zemí a tam ůředníkům, či policistům vysvětlujte, že jim jde jenom o napakování se z pokut. A nezapomeňte tu obratem poreferovat, nejlépe hned v nadpisu, jaký jste tam s tím měli ůspěch ! Za hloupost se platí, to bylo, je a bude.
Rozbalit vlákno
40
28. 10. 2017 18:40
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Ano, nutí, přirozenost a lehkost pohybu současných vozů. Protože u normálního auta je 80km/h nepřirozeně, až nebezpečně (hrozí usnutí), nízká rychlost. Jestli sis nevšiml, tak na hlavních tazích se přirozeně jede 110-120km/h. Devadesátka "vynalezená" před 40-ti lety pro stodvacítky (apod.) je dávno překonaná a zaváděním další a další represe (kamery, civilní policejní vozy, apod.) popřípadě vymývání mozků (kdo si troufne mít vlastní názor, je nepřítel republiky), kterému si sám zjevně podlehl, na situaci nic nezmění.
28. 10. 2017 18:58
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
A čímpak jsou ty "rychlosti" překonané, že jsou tyhle rychlostní limity plus mínus na celém světě, není Vám to podezřelé ? Lidi mají rychlejší reakce, větší řidišské schopnosti a větší schopnosti vymýšlet výmluvy ? Někde mimo dálnici se "přirozeně" jezdí 110-120, sem si nevšim, žeby z nějaké "dyskotéky", v jakém stádiu zhulenosti ? No a nakonec, není rychlejší a pohodlnější naučit se používat tempomat ? Není to moc otázek najednou ?
28. 10. 2017 19:02
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Souhlasím, tempomat na 120 je ideální :-)
Avatar - PlumJelinek
28. 10. 2017 21:30
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Jo ideální na to aby člověk usnul. Jezdit po dálnici 120 je samo o sobě nebezpečný, tím spíš s tempomatm. Buďto člověk po 5 minutách usne, nebo přestane dávat pozor a z nudy bude sledovat dění kolem namísto neustálého sledování provozu.
29. 10. 2017 07:16
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Řeč je o okreskách, ne o dálnicích
28. 10. 2017 19:23
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
vis, vem si stodvacitku, rozjed ji na devadesat na normalni silnici, ujed takhle dvacet kilaku. pak si vem nejaky moderni automobil, rozjed ho na teze silnici na pocitove stejnou rychlost a pak se koukni na tachometr. pojedes (podle vozu) pravdepodobne nekde okolo stopadesati. to jen tak na okraj.

ze se v zapadnim svete buzeruji ridici cca 40 let na +- stejnych limitech znamena, ze je to tak v poradku? to je fakt argument jak stehno. takze pojdme trochu k jadru pudla:

vzhledem ke svemu rocnimu najezdu cca 40000 km (polovina v cr) si myslim, ze vim, kolik se realne jezdi na nasich hlavnich silnicich. 90 to opravdu neni.

pokud tady zacnes vytahovat pojmy jako reakcni doba a ridicske schopnosti, tak ruku v ruce s tim jdou dalsi okolnosti - silnice (druh/stav - tady si predstav treba klikatku mezi vesnickami, kde (svete div se) plati stejna devadesatka jako na silnicich prvni tridy, ktere za poslednich 40 let doznaly znacneho zlepseni)), provoz, pocasi, vozidlo, technicky stav. pokud svou sedou kuru mozkovou pouzivas i k necemu jinemu, nez jen servilnimu papouskovani pritroublych zvastu pseudoexpertu z bulvarnich telviznich kanalu, tak jiste pochopis, ze pro kazdou jedinecnou kombinaci stavu a okolnosti jakoz i schopnosti ridice a technickemu stavu vozu prislusi jina bezpecna, chces-li spravna, rychlost. rozhodne to neni pausalni limit 90km/h, ktery je mnohdy nesmyslne vysoky (treba kdyz je ledovka, ze?) a jindy nesmyslne nizky.

kdyz se jeste vratime k dobe a duvodu zavadeni tech, jak pravis, velice podobnych rychlostnich limitu, tak to bylo v dobe ropne krize kvuli uspore paliva a s bezpecnosti to nemelo nic spolecneho. takze asi tak.
28. 10. 2017 20:30
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
No vokecávat umíte dobře (slušní lidé neznámému člověku vykají, jasný?), ale asi jezdíme každý po jiných silnicích a na věci to nic nemění, spíš vypovídáte o své osobnosti a povaze (v celém světě jsou samí hlupáci, jenom v tomto tátě máme jednoho chytrého a všeho schopného, tak určitě!). Občas nějakého blázna potkám co si jede podstatně víc a zatím žije on a jeho okolí, ale to je to občasné minimální minimum, smiřte se s tím, že jste v čím dál menší menšině, ať kolem sebe kopete, jak kopete. Žeby jsme se někdy potkali, nějaká zuřivá bílá dodávka ?
Avatar - m.z.
28. 10. 2017 21:51
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
To mě vždycky dostane, když někdo v diskuzi začne naříkat s vykáním... Jsi na netu první den?
Já např. s Kunym sdílím stejný názor a na hlavních okreskách se opravdu 90 moc nejezdí.
28. 10. 2017 23:49
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
hele, tady jsi v anonymni diskuzi, tykani je bezne, tak z toho nesil. co se tyce toho posuzovani vhodneho a nevhodneho chovani na silnici (vcetne rychlosti), tak nezlob se na me, ale ridic daneho vozu by mel byt ten nejkompetentnejsi. ne urednik se svym ctyricet let starym pravidlem a rozhodne ne policajt, jehoz schopnosti se obvykle krati na ovladani policejniho radaru (a ze je umej pouzivat jen na prehlednych rovinkach ;-)). pochybuju, ze jsme se na silnici potkali, kdyby jo, patrne by sis me nevsiml. nejsem dokonaly, ale obvykle problemy na silnicich netvorim, naopak jim svym chovanim predchazim. a neboj se, s urednickou a policejni sikanou se smirovat nehodlam, nejsem servilni blb. treba ti to take casem dojde.
29. 10. 2017 05:56
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Nemáš trochu úřednické chování? Od vykání po potřebu mít nařízeno jak si vázat tkaničky? ;-)
Avatar - Floyd
29. 10. 2017 11:42
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Vy jedna tkaničko >:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
28. 10. 2017 22:21
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Ne, že bych nesouhlasil, že 90 je někde málo, někde moc. Ale tam kde je to moc - je to maximální povolená rychlost, s tím, že rychlost musíš přizpůsobit aktuálním podmínkám.
A tam kde je těch 90 málo - ono pořád jezdí po silnicích dost starých/nemoderních aut, dost špatných řidičů atd. Jak bys to dokázal zahrnout do nějaké vyhlášky /povolené rychlosti? MB-S na špičkových gumách může jezdit 140kmh a fabia na čínských gumách s řidičem nad 60 let jen 90? Já limity nedodržuju, ale v podstatě s nimi souhlasím.
29. 10. 2017 00:22
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
podivej, ridic v prvnim kole musi umet prizpusobit svou rychlost stavu a povaze vozovky a okolnostem. tak nejak se to v zakone pise, pridani maximalnich rychlosti uz je nesystemove opatreni. no a jestlize umis projet zatacku, z ktere bys pri povolene devadesatce vypadl, tak zcela analogicky se umis na silnici pohybovat aniz by tam byl jakykoliv rychlostni limit, ne? copak si hovadko, ze potrebujes maximalku? nepotrebujes ji vubec... a ted to otocim, copak nejake hovadko od naprosto sileneho pocinani za volantem odradila maximalni predepsana rychlost? ani omylem. takoveho * obvykle odradi od takoveho pocinani pouze kriminal nebo futral (ono i bez papiru se da auto celkem v pohode ridit, to prece vsichni vime ;-) ).

takze jak bych to resil ja? v zasade bych nechal rychlostni omezeni v obcich (to bych i pokutoval, ale ne takovym zpusobem, jako dnes, kdy u cedule v polich meri cajti a na navsi na kocicich hlavach je nikdy nepotkas), mimo obce bych dal rychlosti pouze doporucene, urcite bych nechal policisty rychlost merit, ale byl by to pouze doplnkovy udaj - treba kdyz policajt v civilnim aute nafilmuje nejakeho myskare a prasaka, co se chova v danem provozu nebezpecne, tak namerena rychlost by byla doplnkovym kriteriem, ktera by tomu individuu v prestupkovem rizeni pritezovala (dokreslovala by situaci). osobne bych se na strane policie soustredil na ty opravdu nebezpecne veci - nedodrzovani dostatecnych odstupu, technicky stav vozidel, lepsi priprava v autoskolach (zataceni, brzdeni, ostrejsi jizda, pohyb na kluzkem povrchu, technicke souvislosti), pripadne kontrola schopnosti ridicu - ale ne, ze te zastavi na silnici a daji te dychnout, chtel bych ridice videt v praxi (dejme tomu po nejakych intervalech od autoskoly) - treba podle jistych vyzkumu az 70% ridicu neumi ani dupnout na brzdu, kdyz je to potreba. tohle je jen tema k popremysleni, jak mit ridice "kvalifikovaneho" a ne servilniho troubu, kteremu nadiktovali devadesatku, tak jede devadesat v zime v lete, ve dne v noci a poklada se tudiz za slusneho ridice ;-).

kdyz se vratim k tem nesmyslne nizkym limitum (treba ta devadesatka na silnici prvni tridy) tak kdyz bys treba pracoval s lidskou psychologii a fyziologii, tak bys vedel, ze uplne nejhorsi, co muze nastat, je situace, kdy vsichni jedou v baliku stejnou rychlosti (treba tou devadesatkou). tam postupne vsichni pomalicku prestanou vnimat provoz, ukolebaji se, podvedomne vypnou nebo zacnou hlavu zamestnavat vyplnkovymi aktivitami (radio, kochani se krajinou, stoparka ;-) ). pak staci jen drobny impulz (mikrospanek jednoho z chudaku, ktery se tak bal jet prirozene, az z toho usnul nebo nejaka srna vybehne z pangejtu) a v tommto baliku aut spravne (a dostatecne rychle) zareaguje pouze zlomek ridicu. to jsou prosim hola fakta. no a tomuto predejdes pouze tim, ze nechas ridice delat stoprocentne svou praci a pri ni kazda kombinace podminek, techniky, provozu a pocasi ma svou optimalni rychlost.

podotknul bych, ze tohle se nastesti od nepameti na silnicich deje, diky tomu se tam jezdi celkove velmi slusne a bezpecne a vsechny tyhle snahy o snizovani rychlosti maji jenom velmi lokalni ucinek, ktery nastesti zatim nedokaze tuhle solidni situaci znicit :-).

jinak ze svych cest dobre vim, ze na silnicich prvni tridy se jezdi osobaky tech 110-120 (stredni rychlost na kvalitnich sirokych cestach za normalnich podminek) no a na dalnicich se pak v levem pruhu obvykle jezdi 130-160. jsou to rychlosti prirozene a zcela bezne a bezpecne. potlacovat tuhle praxi neni zdrave a neni spolecensky zadouci. to je treba si uvedomit, pak muze dojit k obecnemu narovnani situace, kdy si tady prestaneme hrat na schovavanou.
29. 10. 2017 07:53
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
No jo, ale pokud daš rychlost pouze doporučenou, pak vlastně Vytváříš v dopravě naprostou nekompatibilitu provozu. Jde o to, že někdo si tu situaci vyložit tak, že může jet se svou S class 150 a druhý bude kvůli povaze svého vozu i svým schopnostem jezdit v daném úseku třeba 75. Oba to mají povoleno a oba se řekneme budou pohybovat po silnici bezpečně. A to jsou jen dvě auta. Představ si třicet různými rychlostmi jedoucích aut a třicet různých egoistů. Každý z nich bude mít pocit, ze právě jeho rychlost je ta správná. Takova situace povede pouze k vypjatym situacím a neočekávaným reakcím.
A teď obráceně. Značku maximální doporučené rychlosti budou dodržovat všichni stejně. Bude to přehledný úsek za hezkého letniho odpoledne. Všichni budou dodržovat zákonem stanovené bezpečné rozestupy. Může dojít k nehodě? Může tato situace vyvolat nervózní chování a nenadálé reakce?
Kolik nehod (včetně techna těžkými následky) se stane v Praze mezi tunely u Smíchova, kde je úsekový radar na 70. Je to v podstatě nejklidnejsi místo v republice.
Avatar - _Karel_
29. 10. 2017 08:25
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
:yes:
29. 10. 2017 08:35
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
ale to je preci naprosty nesmysl, ruznymi rychlostmi jezdi ruzna auta uz dnes a treba prikladem nirmalniho fungovani doporucene rychlosti je nemecka dalnice. mas snad pocit, ze tamni "egoiste" jsou jini nez mistni "egoiste"?

... a na tvou otazku - ano, muze. zejmena pokud budou vsechny useky presne takove, tak tam ridici budou za volantem chrapat. fatalni nehody muzou vznikat prakticky v jakekoliv rychlosti. jed se podivat a projet do usa - tam se nesmyslne nizke rychlostni limity dodrzuji vice nez kdekoliv jinde. svete div se, maj tam vetsi nehodovost nez my u nas.
29. 10. 2017 08:45
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Mně není jasné, proč máš pocit, že za volantem nízká konstantní rychlost uspává. Ve finále budeš více vyčerpaný z extrémně vysoké koncentrovanosti při neustálém předjíždění a manévrech, které vysoká a nekompatibilní rychlost obnáší. Pořád musíš něco sledovat, tvůj mozek to prostě vyčerpává. Nehledě na to, ze nemáš nikdy jistotu, ze tě změří. Každému vyhovuje něco jiného - a právě to je možná ten průšvih.
S tou nehodovostí v USA. Byla příčina rychlost? Nebo spíše pošli link na zdroj.
29. 10. 2017 10:45
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Pocit? To je přeci fyziologický fakt, jakmile děláš něco na čtvrt plynu, tak ty tři čtvrtiny kapacity, co Ti zbývají, způsobují to, že podvědomě přepneš nebo vypneš (přepneš = děláš něco jiného - kocháš se krajinou, ladíš rádio, myslíš na blbosti, apod.; vypneš = už máš něco za sebou - lehká únava - celkově se Ti zpomalí myšlenky, můžeš usnout). To jsou prosím fakta. Každý to má trochu jinak, trošku jindy a trošku jiný projev. Důsledek je ale vždycky stejný - tvoje pozornost klesá. A pozor, tomu poklesu pozornosti napomáhají i ty Tebou zmiňované situace, kdy máš mezi Blankou a Strahovským tunelem zklidněnou dopravu na 70 km/h. Při závodu F1 ještě nikdo neusnul. Dokud se prostě kolem Tebe něco děje, udržuje Tě to v pozoru. Ne nadarmo je nejnebezpečnějším jevem na silnici pomalu jedoucí kolona.

Nehodovost v USA? Jistě, že je příčinnou rychlost, jako jinde na světě. Pouze ten, kdo stojí, nemůže havarovat, to dá rozum ;-)

Když už jsi nakousl tu nekompatibilní rychlost, tak i tohle je kapitola sama pro sebe. Nekompatibilní jsou samozřejmě velmi vysoké rozdíly, ale také velmi malé rozdíly (zkus se nad tím zamyslet). Tyto velmi malé rozdíly paradoxně zapříčiňují právě ty nesmyslně nízké rychlostní limity.

Já také jezdím velice pomalu, klidně a plynule, vůbec nepreferuju adrenalinovou jízdu. Po hlavních silnicích jezdím obvykle kolem stodvaceti, na dálnici mi pak jako optimum vyhovuje stošedesát - ale záleží na okolnostech, často musím jet pomaleji (počasí, provoz, apod.) a samozřejmě každý to má jinak. Nevidím důvod všem přikazovat jednotný limit.

No a co se týče těch platných fyzikálních zákonů, tak jistě chápeš, že kombinace řidič - vůz - podmínky - provoz - typ silnice (a konkrétní úsek) má svůj individuální limit. Jistojistě to není paušálních 90km/h. Stejně tak jistě chápeš, že dnešní vozy jsou úplně někde jinde než vozy před čtyřiceti lety. Navíc opět podotýkám, že tehdy tu devadesátku nikdo nezaváděl kvůli bezpečnosti. Od těch dob se provoz dramaticky zrychlil, dramaticky zhoustl, přičemž množství obětí na silnicích významně kleslo. To vše bez ohledu na to, že policejní buzerace z radarem v ruce za tu dobu rovněž významně pokročila... Jak už se ostatně z článku dozvídáme, vymáhání nesmyslně nízkého rychlostního limitu (v tomto případě 80km/h) k žádnému snížení nehodovosti nevede.
Avatar - JDM
29. 10. 2017 16:58
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Pěkně napsáno.. Pravidla nedodržuji ale souhlasím s nimi pod to se podepíšu.. Máme tady u nás úsek prudká zatáčka z prudkého kopce, není měsíc aby tam někdo naboural a je to jen o tom že v tomhle počasí lidi nemysli a pošlou to tam jak jsou zvyklí... Kdyby tam byla 70 ničemu to nepomůže,protoze ti co tam konci většinou víc nejedou a být tam 50 tak zase bude nastvanejch 90%lidi co tam jezdí a nemají problém to tam projet
29. 10. 2017 07:38
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Nepřehánej to. Mám dost moderní automobil a devadesát je pořád devadesát. Na dálnici jedu mezi 110-115 a jsem naopak velmi čerstvý a odpocinuty.
A hlavně, ta rychlost není o dnešních nebo starých autech. Je to o kompatibilitě provozu. Pokud jedu 200 (což je u mého auta rychlost, kdy se můžeme bavit s posádkou stále polohlasem), tak je to vzhledem k 90 u řady souvisle jedoucích kamionů dost podstatný rozdíl.
Nemám problém jet pomalu (ale vždy tak, abych nikoho nezdrzoval) i 1000 kilometrů. Zjistil jsem, ze jsem daleko více odpočinutý po takové jízdě.
29. 10. 2017 08:39
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
... jako v basnicich: "petistovka je porad petistovka". cely narod se tomu chechtal.

ja ti tvou 110-115 preci nerozporuji. pisu snad nekde, ze mas jezdit rychleji? je to tvuj pocit, tvoje volba. a ted mi rekni, kolik bys musel jet v te stodvacitce na stejny pocit "pohody"?
29. 10. 2017 08:58
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Z hlediska platných fyzikálních zákonů je to tak.
O pocit z jízdy různými auty vůbec nejde. Jde o kompatibilitu provozu. Nebo chceš tvrdit, ze neustálé dojíždění a předjíždění aut je pro bezpečnost provozu to nejlepší?
Mne nedělá problém jet vždy tak, abych nebyl brzda provozu. Pokud jedou všichni 150, je to pro mě a auto, ve kterém jezdím naprosto v pohodě. Ale je to taky o rozdílných povahach řidičů. Jeden musí pořad někde spěchat, druhy jede na pohodu, třetí ukazuje sílu svého auta, čtvrtý se baví rychlou jízdou. Někde musí být hranice, ktery tyto egoisty (to neni mysleno hanlivě) dostane do bezpečného souladu všech, i těch, kteří se boji No a vzhledem ke skladbě vozového parku (včetně starých LIAZ, náklaďáků se dřevem apod) je 90 naprosto ideální.
29. 10. 2017 10:50
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Svět není ideální, nikdy nebudeš mít zcela "bezpečný soulad". Ty "egoisty" do patřičného souladu může dostat pouze rozum, represe k tomu nikdy nevedla. Jak jsem psal výše, rychlostní limit 90km/h existuje už snad 40 let a přitom rychlosti na silnicích neustále rostou. Pokud nejsme spokojeni se současným stavem věcí na silnicích, měli bychom se poohlédnout po jiné metodě než je neustálá policejní buzerace s radarem v rukách a zpřísňování limitů a pokut při jejich překročení, co myslíš?
29. 10. 2017 13:28
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
promiň, ale po kterých dálnicich jezdíš 110 v klidu? možná tak ve Skandinávii. to je naopak recept, jak se brzo unavit... vpravo mezi kamiony a při předjíždění prostě do levýho bez ohledu na ostatní nebo poslušně přibrzdit, počkat, předjet? u nás je nejvýhodnější jet 140, sledovat provoz před sebou a závodníky zezadu
29. 10. 2017 18:09
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Jezdim 110-250 podle provozu, situace s počasí a Ty nízké rychlosti uspávají jednoznačně nejvíce.

Dovol dvě otázky:
Jak to že na německých dálnicích bez rychlostního omezení panuje tak pohodový provoz?

K čemu využíváš výkon svých upřímně úžasně motorizovaných aut, když jezdíš pod legálními limity?
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2017 11:09
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Jezdím po hlavních jedničkových tazích poměrně často, protože mě nebaví věčně ucpané dálnice, ale 110 rozhodně není běžné tempo jízdy. Najde se pár takových, kdo mají potřebu spěchat, ale jinak je obvyklá rychlost kolem 95-100 km/h.
Jediné, co z toho tvého dnešního vystoupení září je fakt, že jsi silniční prase a chtěl bys anarchii, aby tě za to nikdo nemohl pokutovat.
29. 10. 2017 13:22
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
:-))))) Země je placatá, a každého, kdo si troufne říci něco jiného, tak upálíme.

Víš co? Sám si zjevně silniční prase, když neumíš dodržovat devadesátku, takové jako Ty by měli ze silnice co nejrychleji odstranit... Jéžiš, to je zase porce demence tady takhle při neděli...
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2017 21:22
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
No jo, hlupáčku, jenže já o své rychlosti vůbec nic nepsal... to je pech, co? Asi se radši odstraň sám, ty porce...
29. 10. 2017 23:02
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Kazdy se na svet diva svyma ocima, nekdo nemocnyma, jako treba ty.
29. 10. 2017 18:04
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Tvůj přístup je velmi úzkoprsý. Silnice od silnice se to liší, jedničkové tahy ale bezpečných 110-120 rozumným řidičům v klidu umožňují.
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2017 21:23
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Neznám jedničkovou silnici, která by umožnila bezpečnou jízdu nad sto kilometrů za hodinu. Nikde nejsou takové rozhledové vzdálenosti, oplocení a prostor k podobné jízdě.
Avatar - _Karel_
29. 10. 2017 22:02
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
>:D
29. 10. 2017 22:59
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
... blue sun je dobrej, ma svuj styl, to se mu musi nechat >:-[]
29. 10. 2017 23:06
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Neni spokojenej. Proto sem porad pise srac*y.
Avatar - _Karel_
29. 10. 2017 23:45
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
To je smutná pravda.
Avatar - _Karel_
29. 10. 2017 23:45
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
A tak zase já jak nemám kolem silnice plot, 4 pruhy a rovinka nejmíň 3tis. metrů dlouhá, tak taky nad sto nejedu. Takže ideál je ranvej.
30. 10. 2017 07:11
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
... pochopitelne, aby ti neuletl klobouk. >:-[]
30. 10. 2017 07:29
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Tak to asi máš opatrnost nastavenou na maximum. Respektuju, respektuj ale i právo moje Tě ohleduplně a bezpečnę předjet...:-)
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2017 17:42
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Kuny kecíš, že to snad i víš...
:-)

Porušování pravidel je projev vlastního názoru? Neuvěřitelné...

A ano, začíná to u toho, že auta jsou zbytečně velká a výkonná... a přitom pro radost za volantem je to zbytečný - všechno, co má aspoň 100 koní už umí jezdit rychle - pokud to umí řidič!
A všechno nad 4 metry délky už odveze celou rodinu...
Avatar - Ja Prvni 123
2. 12. 2017 17:38
Re: A to někdo nutí ty řidiče překračovat rychost, aby byly
Tohle je prostě dneska už jednom bulvár... a tenhle článek má super čtenost i diskutovanost, a proto tady je.

Mně měření nevadí... vadí mi polointeligentní řidiči služebních oktávek a podobně, co spěchají nevím kam a mají auto rychlejší než hlavu.

Jsem často v Anglii... jezdím tam po dálnici na tempomat, ano na 123km/hod, a kolem mě jedou všichnis tejně rychle - včetně Jaguarů a Aston Martinů!
A víc co? Pokud nejedu přes Londýn, tak jsme v cíli všichni dřív, než v ČR.
Avatar - Ada je zase tady
28. 10. 2017 19:50
Policajti by měli
víc jezdit po silnicích a brát pod krkem nafoukané idioty ohrožující ostatní stejně, jako blby v rendlících, ohrožující ostatní řidiče svou nízkou inteligencí. A nebuzerovat normální řidiče za bezpečnou jízdu.
Piráty jsme volili hlavně proto, že nesouhlasí s montáží dalších kamer pro Velkého bratra!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - woody-alien
28. 10. 2017 23:03
Re: Policajti by měli
No, Ádo, ty si zahráváš. ;-) Počkej až se policajti dozvědí, pod koho teď patří Mitsubishi. A ještě ke všemu tahle veřejně dávat najevo svou inteligenci...pokud by policie vzala tvou výzvu vážně, aby ses rovnou objednal na přezkoušení odborné způsobilosti. :-)
29. 10. 2017 05:57
Re: Policajti by měli
>:-[] >:-[] >:-[] :yes:
29. 10. 2017 08:17
Re: Policajti by měli
Prebúchaný rrndlík s tédéíčkom. Aďa sa dočkal poriadneho dízlu pod kapotou rendlíka >:D
Avatar - praděda7
28. 10. 2017 21:05
Jasný....Piráti
....za odmontování všech buzeračních kamer......... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
28. 10. 2017 22:31
Re: Jasný....Piráti
V tomto jm jednoznačně fandím, třeba se opak obecní policie vrátí k tomu, k čemu původně byla určena.
Avatar - Fána
28. 10. 2017 21:13
rychlost
Je zajímavé že se neustále trestá rychlá jízda. Proč kamery nesledují i pomatence jedoucí 110 km po dálnici v levém pruhu? Nebo dva kamioňáci jedoucí vedle sebe a několik kilometrů bezostyšně uzavřou dálnici aby si mohli pokecat? Nebo dementy co za jízdy vyhazují cokoli z okna, hlavně kuřáci vajgly!
Tak že je to diškriminácia! Pokud jedu pomalu mohu si na silnici dělat co chci, Super.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
28. 10. 2017 22:32
Re: rychlost
Zaměřují se na to, na čem se dá vydělat. A schovávají to za bezpečnost a prevenci apod.
29. 10. 2017 02:05
nenažranost
diskuze o oprávněnosti měření by nemuseli být pokud by peníze z pokut šli někam kde se nedá zpochybnit že by výběrčí nemotivovali nějaké "bohulibé zájmy" . Co tak s nimi uhradit nepokutovaným řidičům část poviného ručení - tzn. že by obce měření prováděli na vlastní náklady -ne že z pokut uhradí "podivné vysoké " pořizovací a provozní náklady na měření).
Pak teprve uvěřím že záměrem měření byla opravdu bezpečnost provozu. To jestli se záměr povedl nebo ne, je jiná -ale co, každý kdo něco dělá , udělá odčas NECHTÍC chyby. Pokud ale někdo udělá nesmysl a dostane za to královsky zaplaceno...... to už to NECHTÍC trochu zavání. A mnohdy nenažraností. (moji CZ gramatiku ignorujte please :-) )
Rozbalit vlákno
0
29. 10. 2017 08:11
Proc se vyrabeji auta s max. nad 130 km/h ?
Krome Nemecka je v podstate v cele Evrope omezena rychlost na max. 130 km/h, a meri se a pokutuje se jeji prekroceni. Proc tedy auta bezne nemaji omezovac rychlosti na 130 km/h ? Byl by klid, vsichni by jezdili sporadane podle predpisu - alespon na dalnicich.

Rychlost - nekde je max. povolena rychlost zbytecne omezujici, jinde nebezpecna - vse zalezi na konkretni situaci. Ale na silnicich jsou dalsi, mnohdy nebezpecnejsi situace, agrese, arogance, ktere policie v podstate neresi.
Rozbalit vlákno
3
29. 10. 2017 08:58
Re: Proc se vyrabeji auta s max. nad 130 km/h ?
... auta s vyssi maximalkou nez 130 se vyrabeji proto, protoze si je v drtive vetsine zakaznici zadaji. a zadaji si je proto, protoze 130 limit na dalnici je vopruz, ktery si tu a tam prekroci uplne kazdy normalni jedinec. ti, co rikaj, ze nikdy nejedou rychleji nez jsou limity, jsou bud obycejni lhari nebo extremne nebezpecni ridici, neschopni ovladat dobre svuj vuz, k cemuz proste neodmyslitelne patri chapani jeho fyzikalnich limitu.

... a take: nekdy je nutne maximalni rychlostni limit prekrocit (treba pri predjizdeni), s tim pocitaji zcela spravne i ruzne judikaty resici konkretni dopravni situace. umele limitovani maximalni rychlosti muze vest k nehode a za to take nikdo nechce byt odpovedny.

cely ten stav je duhovy, nikoliv cernobily, tabulkove zjednoduseni na "menis nez 90 = sympatak, vetsi nez 90 = prase" a vymahani tohoto formou "policajt za bukem" je proste zakladni selhavani systemu.
29. 10. 2017 12:34
Re: Proc se vyrabeji auta s max. nad 130 km/h ?
JJ - ja jsem jenom chtel ukazat urcitou absurditu systemu stanoveni a mereni max. dovolene rychlosti. Taky si obcas na peknem useku dalnice sjedu 200, ale samozdrejme jen v Nemecku.
29. 10. 2017 13:36
Re: Proc se vyrabeji auta s max. nad 130 km/h ?
uvedomeni si, ze je system absurdni, je zaklad k tomu, abychom chapali, ze by se mel zmenit. a pochopitelne, rychlostmi vetsimi nez 130 take jezdim jenom v nemecku a o tech vyssich rychlostech na silnicich nez 90 se mi stejne jenom zda ve snu. stne jako ty nebo ostatni zdejsi diskutujici ;-).
30. 10. 2017 07:48
Ach ta buzerace
....lidi, neprizpusobivych nikoli barvou pleti a zivotu kocovnemu...ale svym chovanim. Cesko je zeme zaslibena prave takovym. "Ridit moje auto podle predpisu je utrpenim", "Moje auto stalo ..xxx....penez a mam jezdit jako nejaka socka?"..."Rocne najezdim pul milionu km a moc dobre vim, jak rychle je pro me bezpecne jet..."..."Stejne 99% nedodrzuje predpisy"
V tom je v CR nejvetsi problem..."ja, ja , ja"... Prilis benevolentni zakony tomu nesvaru pouze napomahaji. Neprizpusibivi se mylne domnivaji, ze 99% ridicu jezdi jako oni. Faktem je, ze 99% ridicu tyto neprizpusobive nazyvaji prasaty, hovady apod.
Na tuto skupinu "ridicu" zadna benevolentni represe nepomaha, financni postihy pokut v CR jsou jim k smichu a bodovy system je fraska. Castecne by napomohl svycarsky / finsky system odneti veskerych prijmu na urcitou dobu.
At je to jak chce, kamer mue byt kolem silnic tisice, pro slusneho ridice, respektujiciho ostatni a predpisy se nic nemeni. Muze pokracovat v jizde bez buzerace statniho organu.
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2017 00:31
A vovovovo tom to je
Tak jako cesty do pekel bývají dlážděny dobrými úmysly, musí se pro šikanu a vybírání pokut vytvořit vhodný důvod, obhajitelný správným strašidlem. A pak už jen stačí inkasovat, inkasovat a znovu inkasovat za přestupky, které nikoho neohrozily, zatímco předjížění v zatáčkách či na horizontech neřeší nikdo.
Rozbalit vlákno
0