Autobusy Setra modelové řady MultiClass jsou určené do městského a blízkého okolí. Začínají dvoudveřovým modelem 412 UL o délce 10,8 m.

Setra v rámci koncernu EvoBus drží pozici luxusní značky. Přesto v rámci základní řady MultiClass dosahuje až do provozu typického pro hustě zalidněné oblasti.

Řada MultiClass se vyznačuje širokou škálou a příkladnou flexibilitou. Zahrnuje devět modelů od kompaktního jedenáctimetrového až po devětašedesátimístný autobus. Tato modelová řada v sobě kombinuje praktičnost městského vozidla často s prvky komfortu typickými pro zájezdové typy.

Nejmenší

Firma z Neu Ulmu s mottem „Best in class“ produkuje produkční řady MultiClass, ComfortClass a TopClass. V případě základní MultiClass pro městskou a příměstskou dopravu jde o méně významnou co do celkových prodejů značky. Hlavní zaměření Setry směřuje do dálkové dopravy s velkým důrazem na luxusní vybavení a technicky špičková vozidla.

Přesto výrobce nabízí kompaktní model S 412 UL, který stojí na rozvoru 5290 mm, a vyniká tedy manévrovatelností v úzkých ulicích měst. Pohání jej dvanáctilitrový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW spojený s převodovkou MB GO 190. Nákladový prostor o objemu 3,2 m3 zcela stačí potřebám malých skupin. Do typického městského prostředí se však ještě lépe hodí nízkopodlažní typy NF.

Zcela na míru

Speciálně vyrobené autobusy Setra dovolují zohlednit potřeby klienty s osobitým řešením výbav autobusů a splňují optimum hospodárnosti. Množství barev exteriéru, vnitřních materiálů a barev nebo typů sedadel Route či Transit umožňuje zcela výjimečné vyhovění téměř jakýmkoliv přáním zákazníka.

Městské typy

Pro transport ve velmi zalidněných oblastech jsou určeny nízkopodlažní autobusy S 415 NF a S416 NF. Variabilita dvanáctimetrové řady S 415 NF se dvěma či třemi dveřmi nabízí počet sedících cestujících 42, resp. 39. Vozidla poskytují vysoce komfortní interiér, který je možno maximálně přizpůsobit potřebám cestujících.

K dispozici je u značky Setra také třináctimetrový typ S 416 NF osazený 48 sedadly, ale kvůli pouze dvojici dveří by se mohl uplatnit na linkách spíše po okraji měst.

Linkové

Klasická linková vozidla řady MultiClass se jmenují UL. Od již zmíněného modelu S 412 UL, který se pyšní nejmenším průměrem otáčení 18,068 metru a je vhodný pro klikaté cesty nebo do úzkých ulic města, pokračuje sortiment přes klasická dvanácti- a třináctimetrová vozidla s označením S 415 UL a S 416 UL. Poskytují vysoký komfort a v této kategorii velké prostory pro zavazadla.

Univerzál

Několikeré použití představuje MultiClass S 415 H o délce 12,2 m spolu s delší verzi S 416 H (+1,2 m). Oba vznikly pro zvýšení konkurenceschopnosti a tlaku na náklady. Velké zavazadlové prostory a variabilní zařízení interiéru přispívají k tomu, že jsou tyto vozy ideální pro regionální dopravu. Díky své mnohostrannosti otevírají nové obchodní příležitosti.

Bezpečnost na výši

Rovněž základní řada MultiClass obdržela nejmodernější prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Ergonomické pracoviště řidiče zajišťuje nejlepší možný komfort obsluhy - a následně vysokou úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující. Elektronický brzdový systém (EBS), stejně jako standardní profi blokovací ABS a protiprokluzové ASR, zajišťuje bezpečnou jízdu i na kluzké vozovce a v případě potřeby maximální zpomalení. Pro pohodlí cestujících nabízejí autobusy klimatizaci, informační panely, kontrolu vstupního prostoru apod. Příkladnými pasivními prvky bezpečnosti jsou ergonomické přídržné tyče a madla spolu s volitelnou vnitřní kamerou.

POHON PRO MULTICLASS
Motor OM 457 hLA
Zdvihový objem (cm3) 11 967
Výkon (kW) 220 260
Točivý moment (N.m) 1250/1600
Emisní třída Euro 5/EEV/Euro 6
 Euro 5/EEV/Euro 6

Dvanáctilitr

Vozidla Setra řady MultiClass pohání řadový šestiválcový agregát OM 457 hLA s technologií BlueTec. Vzhledem k velikosti autobusu se volí ze dvou výkonových verzí 220 a 260 kW. Nabídka převodovek zahrnuje dvojici automatického ústrojí Voith a přímo řazené Mercedes-Benz GO 190. Všechny verze pohonu plní požadavky dobrovolné normy EEV bez filtru pevných částic, což je důležité zejména pro městské použití bez nutnosti regenerovat zachycovač pevných částic.

Jen na přání

V Česku nemá řada MultiClass na růžích ustláno, protože jde o vysoce kvalitní vozidla se štědrou výbavou, což dopravci většinou nechtějí či nemohou zaplatit. Na tuzemském trhu jsou spíše zastoupeny městské a příměstské univerzální autobusy v provedení Comfort-Class s produkty blízkými řadě Multi-Class.

V západní Evropě je však situace jiná. Nároky cestujících na komfort vzrostly, a proto nejžádanější nízkopodlažní model nese označení S 415 NF. Jde o univerzální městský autobus, který poskytuje vysoký komfort a bezpečnost cestujícím.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer Sdílejte data bezpečně s aplikací Safety4Transfer

Společnost CNS a.s. uvádí na český trh software pro…

Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman Hamáček porušil naši dohodu, že nenavrhne Pocheho, tvrdí Zeman

Prezident Miloš Zeman se podle svých slov před týdnem s…

Největší zábavní firmou je Netflix Největší zábavní firmou je Netflix

Tržní hodnota Netflixu dnes stoupla na rekordních 153…

 

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Městské autobusy: Od řady 412 UL

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké Chcete levně natankovat? Jeďte do Polska. Ceny paliv v ČR jsou rekordně vysoké

Za poslední dva měsíce vzrostla cena paliv zhruba o dvě…

Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny Nový Ford Focus už se vyrábí. Podívejte se do upravené německé továrny

Příchod každého nového modelu si žádá prázdniny pro…

 





 
Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku? A jak je to s jejich účinností?

Výhody a nevýhody elektromobilů: Proč třeba nepotřebují převodovku?

Včera

Elektromobily jsou dle mnohých pohonem budoucnosti. Co od nich může řadový motorista očekávat?




Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…