Autobusy Setra modelové řady MultiClass jsou určené do městského a blízkého okolí. Začínají dvoudveřovým modelem 412 UL o délce 10,8 m.

Setra v rámci koncernu EvoBus drží pozici luxusní značky. Přesto v rámci základní řady MultiClass dosahuje až do provozu typického pro hustě zalidněné oblasti.

Řada MultiClass se vyznačuje širokou škálou a příkladnou flexibilitou. Zahrnuje devět modelů od kompaktního jedenáctimetrového až po devětašedesátimístný autobus. Tato modelová řada v sobě kombinuje praktičnost městského vozidla často s prvky komfortu typickými pro zájezdové typy.

Nejmenší

Firma z Neu Ulmu s mottem „Best in class“ produkuje produkční řady MultiClass, ComfortClass a TopClass. V případě základní MultiClass pro městskou a příměstskou dopravu jde o méně významnou co do celkových prodejů značky. Hlavní zaměření Setry směřuje do dálkové dopravy s velkým důrazem na luxusní vybavení a technicky špičková vozidla.

Přesto výrobce nabízí kompaktní model S 412 UL, který stojí na rozvoru 5290 mm, a vyniká tedy manévrovatelností v úzkých ulicích měst. Pohání jej dvanáctilitrový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW spojený s převodovkou MB GO 190. Nákladový prostor o objemu 3,2 m3 zcela stačí potřebám malých skupin. Do typického městského prostředí se však ještě lépe hodí nízkopodlažní typy NF.

Zcela na míru

Speciálně vyrobené autobusy Setra dovolují zohlednit potřeby klienty s osobitým řešením výbav autobusů a splňují optimum hospodárnosti. Množství barev exteriéru, vnitřních materiálů a barev nebo typů sedadel Route či Transit umožňuje zcela výjimečné vyhovění téměř jakýmkoliv přáním zákazníka.

Městské typy

Pro transport ve velmi zalidněných oblastech jsou určeny nízkopodlažní autobusy S 415 NF a S416 NF. Variabilita dvanáctimetrové řady S 415 NF se dvěma či třemi dveřmi nabízí počet sedících cestujících 42, resp. 39. Vozidla poskytují vysoce komfortní interiér, který je možno maximálně přizpůsobit potřebám cestujících.

K dispozici je u značky Setra také třináctimetrový typ S 416 NF osazený 48 sedadly, ale kvůli pouze dvojici dveří by se mohl uplatnit na linkách spíše po okraji měst.

Linkové

Klasická linková vozidla řady MultiClass se jmenují UL. Od již zmíněného modelu S 412 UL, který se pyšní nejmenším průměrem otáčení 18,068 metru a je vhodný pro klikaté cesty nebo do úzkých ulic města, pokračuje sortiment přes klasická dvanácti- a třináctimetrová vozidla s označením S 415 UL a S 416 UL. Poskytují vysoký komfort a v této kategorii velké prostory pro zavazadla.

Univerzál

Několikeré použití představuje MultiClass S 415 H o délce 12,2 m spolu s delší verzi S 416 H (+1,2 m). Oba vznikly pro zvýšení konkurenceschopnosti a tlaku na náklady. Velké zavazadlové prostory a variabilní zařízení interiéru přispívají k tomu, že jsou tyto vozy ideální pro regionální dopravu. Díky své mnohostrannosti otevírají nové obchodní příležitosti.

Bezpečnost na výši

Rovněž základní řada MultiClass obdržela nejmodernější prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Ergonomické pracoviště řidiče zajišťuje nejlepší možný komfort obsluhy - a následně vysokou úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující. Elektronický brzdový systém (EBS), stejně jako standardní profi blokovací ABS a protiprokluzové ASR, zajišťuje bezpečnou jízdu i na kluzké vozovce a v případě potřeby maximální zpomalení. Pro pohodlí cestujících nabízejí autobusy klimatizaci, informační panely, kontrolu vstupního prostoru apod. Příkladnými pasivními prvky bezpečnosti jsou ergonomické přídržné tyče a madla spolu s volitelnou vnitřní kamerou.

POHON PRO MULTICLASS
Motor OM 457 hLA
Zdvihový objem (cm3) 11 967
Výkon (kW) 220 260
Točivý moment (N.m) 1250/1600
Emisní třída Euro 5/EEV/Euro 6
 Euro 5/EEV/Euro 6

Dvanáctilitr

Vozidla Setra řady MultiClass pohání řadový šestiválcový agregát OM 457 hLA s technologií BlueTec. Vzhledem k velikosti autobusu se volí ze dvou výkonových verzí 220 a 260 kW. Nabídka převodovek zahrnuje dvojici automatického ústrojí Voith a přímo řazené Mercedes-Benz GO 190. Všechny verze pohonu plní požadavky dobrovolné normy EEV bez filtru pevných částic, což je důležité zejména pro městské použití bez nutnosti regenerovat zachycovač pevných částic.

Jen na přání

V Česku nemá řada MultiClass na růžích ustláno, protože jde o vysoce kvalitní vozidla se štědrou výbavou, což dopravci většinou nechtějí či nemohou zaplatit. Na tuzemském trhu jsou spíše zastoupeny městské a příměstské univerzální autobusy v provedení Comfort-Class s produkty blízkými řadě Multi-Class.

V západní Evropě je však situace jiná. Nároky cestujících na komfort vzrostly, a proto nejžádanější nízkopodlažní model nese označení S 415 NF. Jde o univerzální městský autobus, který poskytuje vysoký komfort a bezpečnost cestujícím.

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Městské autobusy: Od řady 412 UL

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…