Autobusy Setra modelové řady MultiClass jsou určené do městského a blízkého okolí. Začínají dvoudveřovým modelem 412 UL o délce 10,8 m.

Setra v rámci koncernu EvoBus drží pozici luxusní značky. Přesto v rámci základní řady MultiClass dosahuje až do provozu typického pro hustě zalidněné oblasti.

Řada MultiClass se vyznačuje širokou škálou a příkladnou flexibilitou. Zahrnuje devět modelů od kompaktního jedenáctimetrového až po devětašedesátimístný autobus. Tato modelová řada v sobě kombinuje praktičnost městského vozidla často s prvky komfortu typickými pro zájezdové typy.

Nejmenší

Firma z Neu Ulmu s mottem „Best in class“ produkuje produkční řady MultiClass, ComfortClass a TopClass. V případě základní MultiClass pro městskou a příměstskou dopravu jde o méně významnou co do celkových prodejů značky. Hlavní zaměření Setry směřuje do dálkové dopravy s velkým důrazem na luxusní vybavení a technicky špičková vozidla.

Přesto výrobce nabízí kompaktní model S 412 UL, který stojí na rozvoru 5290 mm, a vyniká tedy manévrovatelností v úzkých ulicích měst. Pohání jej dvanáctilitrový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW spojený s převodovkou MB GO 190. Nákladový prostor o objemu 3,2 m3 zcela stačí potřebám malých skupin. Do typického městského prostředí se však ještě lépe hodí nízkopodlažní typy NF.

Zcela na míru

Speciálně vyrobené autobusy Setra dovolují zohlednit potřeby klienty s osobitým řešením výbav autobusů a splňují optimum hospodárnosti. Množství barev exteriéru, vnitřních materiálů a barev nebo typů sedadel Route či Transit umožňuje zcela výjimečné vyhovění téměř jakýmkoliv přáním zákazníka.

Městské typy

Pro transport ve velmi zalidněných oblastech jsou určeny nízkopodlažní autobusy S 415 NF a S416 NF. Variabilita dvanáctimetrové řady S 415 NF se dvěma či třemi dveřmi nabízí počet sedících cestujících 42, resp. 39. Vozidla poskytují vysoce komfortní interiér, který je možno maximálně přizpůsobit potřebám cestujících.

K dispozici je u značky Setra také třináctimetrový typ S 416 NF osazený 48 sedadly, ale kvůli pouze dvojici dveří by se mohl uplatnit na linkách spíše po okraji měst.

Linkové

Klasická linková vozidla řady MultiClass se jmenují UL. Od již zmíněného modelu S 412 UL, který se pyšní nejmenším průměrem otáčení 18,068 metru a je vhodný pro klikaté cesty nebo do úzkých ulic města, pokračuje sortiment přes klasická dvanácti- a třináctimetrová vozidla s označením S 415 UL a S 416 UL. Poskytují vysoký komfort a v této kategorii velké prostory pro zavazadla.

Univerzál

Několikeré použití představuje MultiClass S 415 H o délce 12,2 m spolu s delší verzi S 416 H (+1,2 m). Oba vznikly pro zvýšení konkurenceschopnosti a tlaku na náklady. Velké zavazadlové prostory a variabilní zařízení interiéru přispívají k tomu, že jsou tyto vozy ideální pro regionální dopravu. Díky své mnohostrannosti otevírají nové obchodní příležitosti.

Bezpečnost na výši

Rovněž základní řada MultiClass obdržela nejmodernější prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Ergonomické pracoviště řidiče zajišťuje nejlepší možný komfort obsluhy - a následně vysokou úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující. Elektronický brzdový systém (EBS), stejně jako standardní profi blokovací ABS a protiprokluzové ASR, zajišťuje bezpečnou jízdu i na kluzké vozovce a v případě potřeby maximální zpomalení. Pro pohodlí cestujících nabízejí autobusy klimatizaci, informační panely, kontrolu vstupního prostoru apod. Příkladnými pasivními prvky bezpečnosti jsou ergonomické přídržné tyče a madla spolu s volitelnou vnitřní kamerou.

POHON PRO MULTICLASS
Motor OM 457 hLA
Zdvihový objem (cm3) 11 967
Výkon (kW) 220 260
Točivý moment (N.m) 1250/1600
Emisní třída Euro 5/EEV/Euro 6
 Euro 5/EEV/Euro 6

Dvanáctilitr

Vozidla Setra řady MultiClass pohání řadový šestiválcový agregát OM 457 hLA s technologií BlueTec. Vzhledem k velikosti autobusu se volí ze dvou výkonových verzí 220 a 260 kW. Nabídka převodovek zahrnuje dvojici automatického ústrojí Voith a přímo řazené Mercedes-Benz GO 190. Všechny verze pohonu plní požadavky dobrovolné normy EEV bez filtru pevných částic, což je důležité zejména pro městské použití bez nutnosti regenerovat zachycovač pevných částic.

Jen na přání

V Česku nemá řada MultiClass na růžích ustláno, protože jde o vysoce kvalitní vozidla se štědrou výbavou, což dopravci většinou nechtějí či nemohou zaplatit. Na tuzemském trhu jsou spíše zastoupeny městské a příměstské univerzální autobusy v provedení Comfort-Class s produkty blízkými řadě Multi-Class.

V západní Evropě je však situace jiná. Nároky cestujících na komfort vzrostly, a proto nejžádanější nízkopodlažní model nese označení S 415 NF. Jde o univerzální městský autobus, který poskytuje vysoký komfort a bezpečnost cestujícím.

Spolupracujeme s TipCars.com
Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím Letadla budoucnosti s oddělitelnými křídly. Futuristický koncept má odlehčit letištím

Budoucnost letadlové dopravy se rozbíhá do nejrůznějších…

ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie ČSSD bude chtít přidat na mzdy, rodičovskou či výbavu policie

Sociální demokraté budou při jednáních o rozpočtu na…

Cestovky hlásí rekordní sezonu Cestovky hlásí rekordní sezonu

Růst platů, nízká nezaměstnanost a opadnutí strachu…

Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států Trump označil Evropskou unii za jednoho z mnoha nepřátel Spojených států

Americký prezident Donald Trump označil Evropskou unii za…

 

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Městské autobusy: Od řady 412 UL

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem? Audi A7 Sportback očima našeho čtenáře. Tak jak je to s tím podvozkem?

Vnímání jízdních vlastností aut je často hodně…

 





 
Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Formule 1 v Česku: Připomeňte si krasavce, kteří závodili v Mostě

Včera

Na okruhu v Mostě závodily vozy formule 1, které tvořily na přelomu 70. a 80. let minulého století dějiny. Poháněly je tehdy atmosférické třílitrové osmiválce.




Blesk.cz

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a spoustu drobných oprav

Třetí betaverze Androidu P přináší tmavý motiv a…

Google uvolnil třetí betu Androidu P, záhy následují také jednotliví výrobci. My jsme aktualizaci nainstalovali…

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“. Rozohnil ho dopis z Itálie

Babiš kvůli migrantům mluví o „cestě do pekel“.…

Česká republika dostala žádost italského premiéra, aby země Evropské unie pomohly se 450 migranty, kteří jsou na…

 

iSport.cz

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak zklamání i hrdost

U Chorvatů při finále! Reportérka na ramenou, pak…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Nevyhráli, přesto jsou naši hrdinové. Zaplněné centrum Záhřebu věřilo, že se dočká…

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený, ale gólman se bude stydět

Experti Vízek a Podaný o finále: Titul zasloužený,…

Francie to zvládla! Po dvaceti letech „Les Bleus“ znovu ovládli mistrovství světa ve fotbale, ve finále porazili…

 

Reflex.cz

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi, nejvíc tweetuje o Rusku a v schůzkách vede premiér Japonska

Trumpova statistika: Nejčastěji volal Macronovi,…

Svět je fascinován neustálým tweetováním amerického prezidenta Donalda Trumpa, který si přes Twitter vyřizuje…

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava připomíná časy maršála Tita

Skvosty brutalistické Jugoslávie: unikátní výstava…

Zlatá éra brutalistické architektury. I tak lze pojmenovat období od jugoslávsko-sovětské roztržky v roce 1948…