Autobusy Setra modelové řady MultiClass jsou určené do městského a blízkého okolí. Začínají dvoudveřovým modelem 412 UL o délce 10,8 m.

Setra v rámci koncernu EvoBus drží pozici luxusní značky. Přesto v rámci základní řady MultiClass dosahuje až do provozu typického pro hustě zalidněné oblasti.

Řada MultiClass se vyznačuje širokou škálou a příkladnou flexibilitou. Zahrnuje devět modelů od kompaktního jedenáctimetrového až po devětašedesátimístný autobus. Tato modelová řada v sobě kombinuje praktičnost městského vozidla často s prvky komfortu typickými pro zájezdové typy.

Nejmenší

Firma z Neu Ulmu s mottem „Best in class“ produkuje produkční řady MultiClass, ComfortClass a TopClass. V případě základní MultiClass pro městskou a příměstskou dopravu jde o méně významnou co do celkových prodejů značky. Hlavní zaměření Setry směřuje do dálkové dopravy s velkým důrazem na luxusní vybavení a technicky špičková vozidla.

Přesto výrobce nabízí kompaktní model S 412 UL, který stojí na rozvoru 5290 mm, a vyniká tedy manévrovatelností v úzkých ulicích měst. Pohání jej dvanáctilitrový šestiválec OM 457 hLA o výkonu 220 kW spojený s převodovkou MB GO 190. Nákladový prostor o objemu 3,2 m3 zcela stačí potřebám malých skupin. Do typického městského prostředí se však ještě lépe hodí nízkopodlažní typy NF.

Zcela na míru

Speciálně vyrobené autobusy Setra dovolují zohlednit potřeby klienty s osobitým řešením výbav autobusů a splňují optimum hospodárnosti. Množství barev exteriéru, vnitřních materiálů a barev nebo typů sedadel Route či Transit umožňuje zcela výjimečné vyhovění téměř jakýmkoliv přáním zákazníka.

Městské typy

Pro transport ve velmi zalidněných oblastech jsou určeny nízkopodlažní autobusy S 415 NF a S416 NF. Variabilita dvanáctimetrové řady S 415 NF se dvěma či třemi dveřmi nabízí počet sedících cestujících 42, resp. 39. Vozidla poskytují vysoce komfortní interiér, který je možno maximálně přizpůsobit potřebám cestujících.

K dispozici je u značky Setra také třináctimetrový typ S 416 NF osazený 48 sedadly, ale kvůli pouze dvojici dveří by se mohl uplatnit na linkách spíše po okraji měst.

Linkové

Klasická linková vozidla řady MultiClass se jmenují UL. Od již zmíněného modelu S 412 UL, který se pyšní nejmenším průměrem otáčení 18,068 metru a je vhodný pro klikaté cesty nebo do úzkých ulic města, pokračuje sortiment přes klasická dvanácti- a třináctimetrová vozidla s označením S 415 UL a S 416 UL. Poskytují vysoký komfort a v této kategorii velké prostory pro zavazadla.

Univerzál

Několikeré použití představuje MultiClass S 415 H o délce 12,2 m spolu s delší verzi S 416 H (+1,2 m). Oba vznikly pro zvýšení konkurenceschopnosti a tlaku na náklady. Velké zavazadlové prostory a variabilní zařízení interiéru přispívají k tomu, že jsou tyto vozy ideální pro regionální dopravu. Díky své mnohostrannosti otevírají nové obchodní příležitosti.

Bezpečnost na výši

Rovněž základní řada MultiClass obdržela nejmodernější prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Ergonomické pracoviště řidiče zajišťuje nejlepší možný komfort obsluhy - a následně vysokou úroveň bezpečnosti pro řidiče a cestující. Elektronický brzdový systém (EBS), stejně jako standardní profi blokovací ABS a protiprokluzové ASR, zajišťuje bezpečnou jízdu i na kluzké vozovce a v případě potřeby maximální zpomalení. Pro pohodlí cestujících nabízejí autobusy klimatizaci, informační panely, kontrolu vstupního prostoru apod. Příkladnými pasivními prvky bezpečnosti jsou ergonomické přídržné tyče a madla spolu s volitelnou vnitřní kamerou.

POHON PRO MULTICLASS
Motor OM 457 hLA
Zdvihový objem (cm3) 11 967
Výkon (kW) 220 260
Točivý moment (N.m) 1250/1600
Emisní třída Euro 5/EEV/Euro 6
 Euro 5/EEV/Euro 6

Dvanáctilitr

Vozidla Setra řady MultiClass pohání řadový šestiválcový agregát OM 457 hLA s technologií BlueTec. Vzhledem k velikosti autobusu se volí ze dvou výkonových verzí 220 a 260 kW. Nabídka převodovek zahrnuje dvojici automatického ústrojí Voith a přímo řazené Mercedes-Benz GO 190. Všechny verze pohonu plní požadavky dobrovolné normy EEV bez filtru pevných částic, což je důležité zejména pro městské použití bez nutnosti regenerovat zachycovač pevných částic.

Jen na přání

V Česku nemá řada MultiClass na růžích ustláno, protože jde o vysoce kvalitní vozidla se štědrou výbavou, což dopravci většinou nechtějí či nemohou zaplatit. Na tuzemském trhu jsou spíše zastoupeny městské a příměstské univerzální autobusy v provedení Comfort-Class s produkty blízkými řadě Multi-Class.

V západní Evropě je však situace jiná. Nároky cestujících na komfort vzrostly, a proto nejžádanější nízkopodlažní model nese označení S 415 NF. Jde o univerzální městský autobus, který poskytuje vysoký komfort a bezpečnost cestujícím.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 

Štítky Profi Autobusy

 

Přidat názorDiskuse: Městské autobusy: Od řady 412 UL

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 





 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…