Německá značka MAN se na městská vozidla specializuje nejvíce. Řadu Lion’s City dostanete i ve specifikaci Euro 6.

Mnichovský výrobce zaujímá ve třídě městských autobusů v Evropě druhé místo a tržní podíl se pohybuje kolem třinácti procent. Koncepty s velkým obestavěným prostorem, jako jsou prodloužená kloubová vozidla nebo největší evropský městský patrový autobus, MAN významně přispívá ke snižování produkce škodlivin na přepravovanou osobu.

Proto jsou téměř všechny autobusy osazeny motory plnícími dobrovolnou emisní úroveň EEV. Kromě standardní nabídky vznětových pohonů najdeme u německého producenta rovněž alternativní pohonné systémy dieselelektrického typu či spalování zemního plynu.

Příjemnosti

Autobusy MAN určené do městského prostředí se vyznačují technickými vychytávkami. Jedná se například o pneumaticky odpruženou nízkopodlažní přední nápravou umožňující vysoký jízdní komfort a sníženou míru pohybu nástavby. Zadní portálová náprava s planetovým převodem a odpružená pomocí čtyř měchů vyžaduje jen malý prostor. To se pozitivně projevuje při průběžném nízkopodlažním provedení s nástupní výškou pouhých 320 mm. Střední ulička je konstruována bez schůdků či podesty. Matky s kočárky či hendikepovaní najdou velký prostor proti druhým dveřím.

Volitelně lze získat rampu pro postižené osoby či sklopnou sedačku pro jejich doprovod. Bezpečnost v autobusech MAN představují standardně elektronický brzdný systém EBS, antiblokovací ABS, regulace prokluzu ASR a požární hlásič v motorovém prostoru s indikací u řidiče.

Motory bez AdBlue

Horizontálně či vertikálně uložené motory se vstřikováním common rail a technologií Pure Diesel nepotřebují činidlo AdBlue. Pohonné jednotky v provedení EEV disponují elektronicky řízeným filtrem pevných částic CRTec jištěným před zablokováním.

Ten účinně zachycuje všechny nejjemnější pevné částice ze zplodin. Jako alternativu k dieselovým agregátům nabízí MAN různá provedení autobusu Lion’s City s ekologickými motory na zemní plyn. Šestiválce mohou mít výkon 200 či 228 kW. V závislosti na profilu trasy, na které má být autobus nasazen, je možné zvolit ze dvou automatických převodovek ZF EcoLife s programem řazení TopoDyn Life nebo Voith se systémem SensoTop. Lion’s City obdržel dvakrát ocenění za design iF-Award.

Poslední inovace

Nabídku nízkopodlažních autobusů začneme u typu Lion’s City M. S kompaktními rozměry, rozvorem náprav 4,39 m a průměrem otáčení jen 18 m je vhodný do stísněných a úzkých ulic vnitřních center měst. Tento model s vertikálně uloženým motorem common rail D08 lze dostat ve dvou- či třídveřovém provedení. Hlavní nabídka celé konstrukční řady je představena nízkopodlažním sólo autobusem Lion’s City s motorem D20 umístěným naležato pod podlahou. Vozidlo lze získat s horizontálně uloženým agregátem Euro 6. Společnosti se podařilo integrovat pro Euro 6 nutnou technologii čištění výfukových plynů motoru o výkonu 320 HP takovým způsobem, že nedošlo ke ztrátě žádných míst k sezení.

Třínápravové řady Lion’s City L a Lion’s City C (o metr kratší) používají aktivně řízenou třetí nápravou. Vozidla se proti konvenčním typům vyznačují mimořádnou obratností.

Maximalisté

Největší obsaditelnost s více než 150 místy pro stojící i sedící cestující nabízejí kloubová vozidla. Kromě standardního typu Lion’s City G je možné získat ještě prodlouženou verzi GL s maximálně přípustnou délkou 18,75 m a kapacitou cestujících zvýšenou na 164.

Dvoupatrový Lion’s City DD najdeme zejména v Berlíně a jde o nejnovější fázi čtyřicetileté zkušenosti značky MAN ve výrobě patrových autobusů.

Minimální výška pomáhá

Nízkopodlažní koncept konstrukční řady Lion’s City představuje provedení LowEntry. Používá nízké nástupy, od druhých dveří ale nabízí vyvýšená místa k sezení a vychází vstříc přáním cestujících mít více sedadel orientovaných po směru jízdy. Výhodou vozidel pocházejících z produkce MAN v polském městě Starachowice je nejnižší konstrukční výška na trhu, která s hodnotou 2,88 m umožňuje překonat specifické překážky městského provozu. V délkách autobusů Lion’s City více než dvanáct metrů najdeme provedení LE výjimečně.

Nejprodávanější dvanáctimetr

V současnosti je největší zájem o dvanáctimetrovou třídveřovou verzi Lion´s City s vertikálně uloženým motorem. Důvod spočívá ve značné přepravní kapacitě při zachování obratnosti vozidla a efektivity provozu.

CNG

V pohonu na zemní plyn hraje MAN mezi městskými autobusy v Evropě prim. Základ tohoto úspěchu tvoří motory CNG řady E08 a E28. Agregát E08 se zdvihovým objemem 6,9 litru se vyrábí ve třech výkonových verzích 162, 184 a 206 kW. Tato jednotka s nízkou pohotovostní hmotností pouhých 650 kg se nabízí k zabudování výhradně externím výrobcům autobusů. V kompletní konstrukční řadě Lion’s City německá firma používá 12,8litrový motor E28/200 či 228 kW.

Alternativa

Německému výrobci nechybí ani hybridní technologie ve vozidle Lion’s City Hybrid. Oceněními ověnčené vozidlo snižuje ve srovnání s konvenčním pohonem až o 30 procent spotřebu nafty. Hybrid, který při ročním proběhu 60 000 km uspoří cca 10 000 litrů nafty, může spalovat také biopaliva druhé generace.

Spolupracujeme s TipCars.com
Rusko prý na facebooku neovlivňovalo brexitové referendum Rusko prý na facebooku neovlivňovalo brexitové referendum

Rusko se pomocí sociální sítě facebook nesnažilo ovlivnit…

Na burzu šlo nejvíce firem za deset let Na burzu šlo nejvíce firem za deset let

Na světových burzách se uskutečnilo 1624 primárních úpisů…

Zápisník Daniela Nováka: Plyn nad zlato Zápisník Daniela Nováka: Plyn nad zlato

Google otevře v Číně centrum na výzkum umělé inteligence.…

Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu Britský parlament si navzdory Mayové odhlasoval rozhodující slovo v brexitu

Britský parlament dnes proti vůli premiérky Theresy…

 

Štítky Profi Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia! Škoda Fabia edition R5 naživo: Toto je nejrychlejší trojková Fabia!

Škoda dnes na tiskové konferenci věnované motosportu…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Ojetý Saab 9-3 II: Tohle je nejlepší čtyřválcové zážehové turbo!

Dnes 08:00

Automobilka Saab sice od roku 2011 již v podstatě neexistuje, přesto se však její někdejší produkty těší oblibě kupujících ojetin. Důkazem budiž fakt, že recenzovaných 9-3 rok od roku v naší zemi přibývá.




Blesk.cz

Člen Sněmovny spáchal sebevraždu kvůli obvinění ze sexuálního obtěžování

Člen Sněmovny spáchal sebevraždu kvůli obvinění ze…

Člen Sněmovny reprezentantů amerického státu Kentucky Dan Johnson, kterého jistá žena obvinila ze sexuálního…

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na krku měla stopy po škrcení

Ivana (†18), která zemřela po pádu z 20. patra: Na…

Kariéra nizozemské modelky Ivany Smit (†18) v Malajsii raketově stoupala vzhůru. Módní mola si už ale nepodmaní.…

 

iSport.cz

Hrdina Růžička: Jandač měl pravdu, hráli jsme ho**o, něco jsme si řekli

Hrdina Růžička: Jandač měl pravdu, hráli jsme ho**o,…

V extralize je nejlepším střelcem. Na kontě má i titul mistra světa z roku 2010, ale v národním týmu v podstatě…

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal i Liverpool ztratily

SESTŘIHY: City mají patnáctou výhru v řadě, Arsenal…

Fotbalisté Manchesteru City v 17. kole anglické ligy deklasovali poslední Swansea na jejím hřišti 4:0 a vedou…

 

Reflex.cz

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit člověka v zombie

Bokori: Zloději duší, kteří prý dokáží proměnit…

Nejkratší cesta na Haiti vede ze sousední Dominikánské republiky. Zvláštní - zatímco v jedné zemi pulzuje…

Pavel Fischer: Přímá volba prezidenta je pro lidi zajímavou příležitostí, s referendy bych však šetřil

Pavel Fischer: Přímá volba prezidenta je pro lidi…

Postupně jsem se sešla se všemi osmi vyzyvateli prezidenta Miloše Zemana na kávě. Čtenáři tištěného Reflexu si o…