Od té doby co BMW opustilo britskou značku, nevznikl prakticky žádný nový Rover. Zatím šlo buď o převzaté (CityRover), nebo odvozené modely (Rover Streetwise, verze prodávané pod značkou MG), nové motory (Rover 75 s osmiválcem Ford V8) nebo malosériovou výrobu, která také neměla čistý rodokmen (MG XPower SV-R). Vývoj zcela nového modelu zajisté potřebuje svůj čas, ale ani jedna ze dvou značek (Rover, MG) to už příliš dlouho nevydrží bez zásadní novinky.
Už dubnu předvedl Rover facelift řady 45. Důkladně přepracovaný kabát ve stylu většího kolegy 75, se může pochlubit novou maskou, světlomety sdruženými pod čirými krycími skly a novou zádí. Nové vnější tvary doplňuje přepracovaný interiér. Pod tím vším však nalezneme už dříve zavedenou techniku.
Menší dvojčata Rover 25/MG ZR dostaly facelift později a spolu s dalšími inovacemi byly představeny na autosalonu v Birminghamu na konci května. Styling je opět aplikací obdobných tvarů větších modelů, přídi vévodí nové světlomety a změněná maska, v interiéru je nová přístrojová deska s kruhovými výdechy ventilace.
Největší řada 75 má v nabídce, mimo běžných čtyř a šestiválců, navíc také verzi s motorem V8 resp. verzi s prodlouženým rozvorem o 200 mm.
Rover letos slaví 100. výročí založení, značka MG má také letos výročí 80 let od založení.