ja v tom spredu vidim skor captur... tvar prednych svetiel je takmer identicky [odkaz] a aj ten sipovity predok s logom v strede je podobne rieseny u MG ako u capturu
Stačí jmenovat např Clio, Captur, Megan.... tvar světel, otická llinka pod kapotou a směřování do výrazného znaku firmy je jasný designový prvek firmy Renault.
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
No - to si právě nejsem jistej.
Když se budu držet příměru té dcery - tak v kterémsi filmu je krásná věta: holka chce jet kamsi pryč - myslím, že mezi indiány, ale to není podsttané... a otec ji jako argument říká "nedělej to. Když budeš mít štěstí, tak Tě zabijou rovnou a když smůlu, tak z Tebe udělají * pro všechny svoje bojovníky...".
Tak asi tak.
A kromě toho - Britové si ty značky asi nezničili sami... svět se změnil a oni se nedokázali přizpůsobit.
A změnil se - podle mého názoru - k horšímu. A to je asi kořen té nostalgie.
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
To je na dlouhý povídání... důležitý je, co je začátek - příčina.
Co bylo dřív - fénix nebo oheň?
Vejce nebo slepice?
Už vznik British Leyland byl důsledkem toho, že se britským firmám a firmičkám nedařilo přizpůsobit se měnícímu se světu.
A to bylo roce 1968!
Pro většinu lidí historie... ale přesto jen důsledek svých příčin.
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
Je to klasický příklad tradiční značky, která zkrachovala a koupil si jí někdo, kdo ji nechce dál budovat (v původním duchu), ale pouze využít (resp. zneužít) jako podporu prodeje svých No Name (z pohledu většiny světa) výrobků... Bohužel ta značka bylo asi to nejcennější, co se dalo zpeněžit a věřitelé kašlou na nějaké pokračování tradice...
Podobný osud hrozí SAABu, i když tam je to naštěstí ošetřeno o něco lépe (kupce nemůže používat logo, pouze název)... Ale i tak se můžeme již brzy dočkat toho, že název SAAB bude umístěn na nějaký šmejd (aktuálně o něj má zájem snad Mahindra)...
Naštěstí existují i opačné příklady, jako Jaguar a Land Rover, ale to byly (a jsou) asi přece jenom výraznější ikony než bylo MG... V tom to možná je, jak výrazná původní značka byla, zda jde navazovat na výrazně samostatnou cestu a místo na trhu u daného výrobce...
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
No - a to je právě až přilišné zobecnění. :-(
V Anglii vznknul konglomerát British Leyland jako důsledek toho, že svět už neocenil jedinečné konctrukce a začal se řídit primárně cenou.
Tento uměle vytvořený moloch, navíc v historicky krátkém levicovém poblounění, byl znárodněn... a pak přejmenován na MG Rover!
A ten moloch následně chcípnul - zcela logicky až zákonitě...
Je komické tvrdt, že Land Rover měl vyšší hodnotu - byla to původně jen odnož Rovera.
Rover vyhrál po válce soutěž na využítí již nepotřebné - protože válka skončila - továrny na výrobu letadel. Proto tam bylo tolik hliníkového plechu ve skladech a proto byla tak rozšířená technologie nýtování...
Ale jak říkám - to je dlouhé povídání.. a asi se mi nechce. :-(
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
:-)
A kolečko se uzavřelo: firmy zanikly, protože se nedokázaly přizpůsobit tomu světu.
Tedy spolu víceméně souhlasíme...
Ty silné dostaly rozhodnutím "státu" na krk věnec těch malých... a pak se utopily společně, no.
Pořád platí, že kritické bylo špatné manažerské rozhodnutí vedení Rovera, soustředit se na pohon turbínou místo pístového motoru.
Minuli se asi o 20 let... možná by stačilo i 12... ale tehdy to prostě ještě nešlo. :-(
Re: Hmm. Strávil jsem s MG Roverem asi 14 krásných let...
Zneužitím to vidím v případě, kdy se nabízí pod danou značkou něco, co s původními výrobky, které byly pod touto značkou známé, již nemá nic společného (a často to bývá horší kvalita)... Je to podvod na neinformované zákazníky, kteří třeba netuší, že současný vlastník nemá s původní firmou nic společného, a koupí si produkt na základě svých dobrých zkušeností s produktem této značky v minulosti... V tomto případě je to myslím zjevné, co jiného použil SAIC z MG než jenom značku?