Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG TF - "efko" s drsným výrazem

Michal Fokt
Roadster TF je sice podle tvrzení automobilky MG zcela novým vozem, zvenku se však až na přísnější výraz podobá předchůdci s označením F více než dost. Je stejná i použitá technika?

Automobilové uskupení MG Rover Group, které vlastní britské konsorcium Phoenix, má bohužel stále hluboko do kapsy, a tak je i obměna vozového parku spíše improvizací, než čímkoliv jiným. Chystaný supersport X80 (celý článek o X80 najdete zde), chystající se na Porsche, je vlastně převlečenou Mangustou od firmy Qvale, modely Rover 25 a 45 jen de facto druhým faceliftem bezmála deset let starého Civiku. Sportovně laděné vozy MG ZS a ZR jsou vlastně jen tuningem zmíněných vozů (celý článek najdete zde). Pouze Rover 75 je novým produktem, vzniklým ještě pod taktovkou BMW.

Svůj věk již má také vůbec první novodobé MG, kterým je roadster MGF, přestože je již několik let v Británii nejprodávanějším vozem své kategorie. Vedení se tedy rozhodlo jej nahradit vozem TF, tedy pardon - opět výrazně omladit. Profil novinky totiž zcela koresponduje s předchůdcem a TF má jen o něco větší sací otvor za dveřmi, záď se chlubí pouze novým nárazníkem a větším integrovaným spoilerem na víku motorového prostoru. Teprve na přídi lze zaznamenat více rozdílů. Ta má totiž novou masku chladiče, nárazník i šípovité světlomety. Celá kompozice nyní vyhlíží podstatně agresivněji, jak se na ostatně na sportovní značku sluší a patří. Bohužel se tak stalo na úkor elegance MGF.

V interiéru je změn ještě méně. Shodný je volant, přístrojová deska, sedadla i "golfový míček" na konci řadicí páky mechanické převodovky. Pouze kaplička přístrojů nyní ladí se zbytkem plastů, zatímco dříve byla černá.

O to více se u MG snaží poukazovat na změny pod kabátem. Hovoří se o dvacetiprocentním nárůstu tuhosti karoserie, snížení světlosti o 10 mm, díky novému posilovači také přesnějším a strmějším řízení, ale zejména o zcela přepracovaném podvozku. Vzadu je nové víceprvkové zavěšení a konstruktéři také vyměnili systém pružení Hydragas za "klasiku". Tyto modifikace by měly zlepšit ovladatelnost a jízdní vlastnosti tohoto automobilu s motorem před zadní nápravou a pohonem zadních kol.

Právě motory jsou jednou z nejpodstatnějších inovací. Na rozdíl od původní osmnáctistovky se dvěma výkony u MG F bude mít TF k dispozici dvě pohonné jednotky s několika výkonovými spektry, které pokryjí nejen požadavky na poklidné přibližování se pro něžnou část populace, ale vyhoví také nárokům na ostré svezení. Základem palety je šestnáctistovka s výkonem 85 kW pro model TF 116, nejslabší motor 1,8 l v TF 120 disponuje 88 kW a je k dispozici výhradně s převodovkou CVT s předvolenými šesti rychlostními stupni. Model TF 136 se již vrací k mechanické převodovce a nabízí rovných 100 kW a vrcholem palety modelů je TF 160 s osmnáctistovkou vybavenou proměnným časováním ventilů, díky nimž disponuje výkonem 118 kW. Všechny "té-efka" jsou s výjimkou modelu 160 posazena na patnáctipalcových kolech o rozměru 185/55 vpředu a 205/50 vzadu. Nejvýkonnější varianta obouvá šestnáctipalcové ráfky do pneumatik 195/45 vpředu a 215/40 vzadu.

Michal Fokt