MG 5: Čínský Golf s britským pasem je za dveřmi
Hatchback MG 5 sdílí platformu s čínským sedanem Roewe 350.
Na internet pronikly první snímky sériového provedení MG 5. Tento hatchback bude patřit do nižší střední třídy, konkurovat bude chtít především Volkswagenu Golf či Fordu Focus.
Křivky automobilu vychází z konceptu představeného loni na autosalonu v Šanghaji. Oproti studii však sériový vůz samozřejmě má umírněnější rysy. Zvětšily se hlavní světlomety i vnější zpětná zrcátka, kliky dveří jsou konvenční. Tvary přídě se pak podobají většímu MG 6.
Základním stavebním kamenem nového modelu je platforma AP, odtud pochází i jeho interní kód AP12. Tuto platformu vůz sdílí s dalším čínským pohrobkem Roveru, sedanem Roewe 350. Obě značky patří do koncernu SAIC.
Pod kapotou vozu bude pracovat stejný motor jako v Roewe 350, tedy 1,5litrový benzinový čtyřválec, který je v čínském sedanu naladěn na 77 kW. V plánech je také silnější, přeplňovaná varianta této jednotky, ta bude ale dostupná až později. Agregát bude spolupracovat s pětistupňovým manuálem, nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou.
MG 5 je dlouhé 4.363 mm, široké 1.800 a vysoké 1.492 mm, rozvor činí 2.650 mm.
Automobil má být k vidění na dubnovém pekingském autosalonu, krátce před tím by měl být zahájen jeho prodej na čínském trhu.
V průběhu loňského roku se ve Velké Británii začal prodávat MG 6, model na pomezí nižší střední a střední třídy, který je sesterský vozem čínského Roewe 550 (v prodeji od roku 2008). MG 6 je nabízeno jako liftback (s přídomkem GT) a jako sedan (MG 6 Magnette), v nárazových zkouškách Euro NCAP tento automobil získal čtyři hvězdičky.