Michelin Hy-Light 2: Vodíkový střízlík

Michelin Hy-Light 2: Vodíkový střízlík

 

Vůz s vodíkovým pohonem prezentoval Michelin v Šanghaji na závodě vozů s pohonem budoucnosti, kterou pod názvem Michelin Challenge Bibendum spolupořádá. Díky hmotnosti, pouhých 790 kilogramů, zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund.

Francouzský výrobce pneumatik představil studii Hy-Light 2. Svůj vůz s vodíkovým pohonem prezentoval v Šanghaji na závodě vozů s pohonem budoucnosti, kterou pod názvem Michelin Challenge Bibendum spolupořádá. Díky jeho hmotnosti, pouhých 790 kilogramů, zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 10 sekund.

Jak souvisí pneumatiky a ekologie?
Valivý odpor. To je fyzikální veličina, jejíž hodnoty u pneumatik aut způsobují vrásky ekologům. 20 procent síly motorů vozidel padne obvykle v boji proti valivému odporu pneumatik. A to u osobních vozů – u nákladních aut je situace ještě horší. Jedná se až o více než 30 %.

Michelin se proto svými aktivitami snaží nejen o vývoj co nejvíce ekologických pneumatik, ale také o propagaci tématu nutnosti hledat nové alternativy ke klasickým benzinovým a naftovým agregátům. To je důvod vzniku závodu Michelin Challenge Bibendum, na němž francouzská firma každoročně dává prostor ostatním společnostem automobilového průmyslu a univerzitním týmům, aby v praxi předvedly své horké novinky, které přispějí k menší zátěži životního prostředí v následujících letech. Jméno Bibendum je odvozené od maskota společnosti, typického „nafukovacího panáčka“. A právě na závodě Michelin Challenge Bibendum v Šanghaji prezentoval Michelin svůj Hy-Light 2, tedy již druhou verzi konceptu využívajícího palivové články.

Z nuly na stovku za méně než deset sekund
Zaklínadlo, které platí na zvýšení dynamiky Hy-Light 2 má dvě slova – redukce hmotnosti. S pouhými 790 kilogramy dosáhne Hy-Light maximální rychlosti 145 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za méně než deset sekund. Maximální dojezd je 450 km. Proti předchůdci je Hy-Light 2 o 100 kilogramů lehčí. Hy-Light 2 umí mimo jiné ukládat energii spotřebovanou při brzdění, kterou ukládá do li-ion baterie.

Hy-Light 2 využívá systém aktivního kola (active wheel system), který integruje elektromotory do kol tak, aby zajišťoval nejen jejich pohon, ale i brzdění. To umožňuje jednak zvětšení místa ve voze (vzhledem k tomu, že motory jsou v samotných kolech), ale například také redukci velikosti klasických brzd, které mohou mít ve vozech s active wheel systémem pouze doplňkovou funkci. Michelin očekává, že active wheel system se dostane do výroby do 10 až 15 let.

Michelin však vyvinul také verzi EV-Light, k jejímuž napájení slouží výhradně li-ion akumulátory. Maximální rychlost této verze je o 5 km/h nižší. Také maximální dojezd je „jen“ 400 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…