Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Microcar Mitsubishi i příjde do Evropy

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Na začátku roku 2006 se na japonském trhu začne prodávat nové mini s logem Mitsubishi Motors. Podle listu The Times se v květnu 2006 objeví také v Evropě, nejdříve v květnu 2006 v Británii.

Na začátku roku 2006 se na japonském trhu začne prodávat nové mini s logem Mitsubishi Motors. Automobil, který bychom spíše čekali od Smartu, bude vedle japonského trhu nabízen také v Evropě. Podle listu The Times se v květnu 2006 objeví nejdříve ve Velké Británii, další země starého kontinentu se mají dočkat v následujících měsících poté.

Neobvyklému jménu "i" sekunduje netradiční koncepce. Přeplňovaný tříválec je totiž umístěn vzadu a pohání zadní nápravu.

Pětidveřový čtyřmístný mikrovan Mitsubishi I (anglicky já) s vnějšími rozměry 3395 x 1475 x 1600 mm byl několik let prezentován jako koncept, ale v lednu 2006 by se domácí japonský trh měl dočkat zahájení prodeje vozu, který se od letošní tokijské studie nebude příliš lišit.

Motor umístěný vzadu je sice v této třídě netradiční, ale ne neznámé řešení. Stejnou koncepci totiž využívá Smart u svých nejmenších vozů ForTwo. Mitsubishi vyzdvihuje bezpečnostní výhodu, protože příď je nyní měkčí a je možno snáze naladit tuhost deformovatelných částí. Motor umístěný vzadu umožňuje také zvětšení prostoru pro cestující, kola jsou vysunuta dále do rohů karosérie, což potvrzuje i extrémní hodnota rozvoru 2550 mm.

Nový zážehový tříválec 660 cm3 je přeplňován turbodmychadlem, systém přeplňování využívá také chladič stlačeného vzduchu, variabilní ventilový rozvod MIVEC přispívá k nízké spotřebě paliva a nízkým hodnotám emisí škodlivin v celém spektru otáček motoru. Nejvyšší výkon činí 47 kW. Stejný motor bude používat také nástupce Smartu ForTwo.

Mitsubishi Motors vyvíjí také verzi poháněnou elektromotorem, která by měla mít podstatně větší akční rádius, než současné elektromobily. Na trh se však tato novinka má dostat až v roce 2010.

Ondřej Láník
Diskuze (16)