Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Přechod na elektromobily je prý už v blízké budoucnosti nevyhnutelný. Mnozí si to však nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.
Zpět na článek
15. 12. 2018 13:49
15. 12. 2018 14:12
15. 12. 2018 14:46
15. 12. 2018 14:52
15. 12. 2018 18:33
15. 12. 2018 19:56
15. 12. 2018 14:50
15. 12. 2018 15:10
15. 12. 2018 17:34
15. 12. 2018 18:19
15. 12. 2018 19:19
15. 12. 2018 20:21
16. 12. 2018 01:37
15. 12. 2018 20:16
16. 12. 2018 07:56
16. 12. 2018 02:01
16. 12. 2018 10:32
16. 12. 2018 14:22
16. 12. 2018 14:36
16. 12. 2018 08:27
16. 12. 2018 12:20
16. 12. 2018 12:55
16. 12. 2018 10:30
17. 12. 2018 10:42
Avatar - VDC
15. 12. 2018 13:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
15. 12. 2018 14:12
Re: Dost
Jenže kostky byly už (bohužel) vrženy.Mám pocit,že spalovací motory už nezachrání i kdyby byly 100% eco..
Avatar - Floyd
15. 12. 2018 14:46
Re: Dost
Hmm, a co třeba Mazda se svým Skyactiv-G, který plní nejpřísnější emisní normu Euro 6d-Temp a žádný filtr ani jiné fičury nepotřebuje?
15. 12. 2018 14:52
Re: Dost
On to myslí v módu, že ostatní už nainvestovali tolik, že to ani nebudou chtít zastavit a investice si nechat zaplatit. Taky by pár automobilek mohlo zkrachovat.....ale uvidíme. ;-)
Avatar - WinDiesel
15. 12. 2018 18:33
Re: Dost
Pravda, do elektrodílů ale nainvestovaly nejvíc společnosti jako Bosch, Siemens, Continental, Delphi, Denso a výrobci baterií. Ty to tlačí a zatím se to moc nedařilo, a tlačí to i politici. Automobilky by braly spíš to co se vyplácí a elektro auta zdražuje takže se to nevyplácí a tak to moc netlačí ale snaží se přizpůsobit.
Nedávno byl od Škody vyhozen člověk, který dal dál s jakým prodělkem počítá Škoda v následujících letech, a prodělek přijde s výrobou elektromobil, VW už jasně sdělil že je připraven je prodávat pod výrobní cenou.
Avatar - _Karel_
15. 12. 2018 19:56
Re: Dost
Nejde o splnění aktuálních norem, ale těch budoucích - nižších o 30 a více procent.
15. 12. 2018 14:30
Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Ak pogooglime tak nájdeme dokonca archívny článok priamo z tohto webu (auto.cz) ktorý popisuje revolučný slovenský motor (800 koní a 7 l na 100 km) [odkaz]

Nebolo by od veci pripomenúť si v tejto dnešnej dobe extrémne prísnych emisií, že viac menej revolučné riešenia už tu boli a sú teda dobre známe a verím tomu že by nebol problém ani s ich masívnym rozšírením v sériovej výrobe a opäť by sme mali pár rokov pokoj od eko-teroristov všakže.To by ale museli chcieť rozšíriť práve veľké spoločnosti ktorým to asi nehrá zrovna do karát a upierajú svoj zrak tam kde je najviac prachov. Ešte pár rokov a snáď táto elektro fraška ktorá bezpochyby zaťažuje z obšírnejšieho merítka prostredie oveľa viac skončí... >:-[]
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Stewee
15. 12. 2018 17:45
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Budúcnosť ťa asi nepoteší, ale všetko ide k elektrifikácii. VW napríklad o pár rokov prekope svoju ponuku modelov áut a to smerom k elektrifikácii a v súvislosti s tým investuje do tohto miliardy... elektro nekľakne. Otázkou ostáva, čo na to infraštruktúra, čo na to recyklácia tých všetkých bateriek... to bude ešte veselo...
Avatar - WinDiesel
15. 12. 2018 18:14
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
A kdo to bude kupovat? Po odebrání dotací šly prodeje Mitsubishi Outlander plug-in a dalších elektrizovaných vozidel v Holandsku z několika desítek tisíc na 1 000 ks ročně. Skutečná poptávka po drahých elektromobilech s krátkým dojezdem které není kde nabíjet NEEXISTUJE. Prodávají se pouze v zemích kde jsou dotace, USA nevyjímaje, tam poskytuje obrovské dotace Kalifornie, takové Norsko v USA.
15. 12. 2018 19:58
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Presne súhlasím s tým čo si napísal a doplnil by som to aj do môjho prvého komentára keby sa mi ho chcelo pri jeho písaní viac rozvinúť. Elektromobily sa predávajú hlavne vďaka dotáciám a výhodám v meste vďaka ústupkom ktoré im zákonodarci vytvorili. Som elektrotechnik a jednoducho je pre mňa cesta elektromobilizmu z môjho pohľadu vopred prehraný boj, aspoň v tomto storočí. Niektorí si neuvedomujú čo vlastne taká celková výroba elektroauta obnáša, vidia len nulové emisie a ani zďaleka ich nenapadá zamyslieť sa čo obnáša pre životné prostredie taká výroba batérie alebo jej neskoršie zlikvidovanie. Keď už sme pri tých batériách stále nie sú niektoré revolučné riešenia schopné sériovej produkcie a tak sme proste stále pri "starých" baterkách ktoré nie sú na nejakej reálne použiteľnej úrovni. Samostatná kapitola je nabíjanie. A tu vidím ja osobne najväčší problém. Nedávno tu bol článok s pekným reklamným znením o novej nabíjačke od Porsche a BMW: "za 3 minuty nabíjania dojazd 100km"... Prosím vás ľudia, aby ste si mohli doma postaviť takú nabíjačku (alebo ak by ju vám mal doma postaviť niekto iný) tak si najprv preštudujte ako funguje elektrika pretože ak by na jednej ulici kde je trebárs 10 domov bolo 8 ľudí ktorí vlastnia elektromobil a každý by chcel nabíjačku s výkonom !_450kW(450000W)_! tak si budte istý že by museli elektrárne smerom k vám prekopať celú elektrickú sieť lebo stará by to skrátka nedala. Z toho plynie že ak by v budúcnosti mali byť v domácnosti elektromobily bežné ako sú dnes autá na benzín či diesel a aby si mohli svoje elektromobily ľudia dobíjať vo fakt krátkom čase ktorý sa vyrovná tankovaniu tak by sa museli kompletne prekopať elektrické siete v asi všetkých dnešných mestách. Nehovoriac o tom ako stúpne odber v elektrárňach čo povedie k vyššej produkcií bordelu ktorý budeme opäť púšťať do ovzdušia (nie všetci majú atómku) takže preto podľa mňa nie je elektromobilita aspoň v tomto storočí reálna. Je to akurát dobrá cesta ako investovať prachy a asi každý vie, že veľké firmy nemôžu len veľa zarábať ale musia aj veľa investovať. Prachy sa musia točiť...
Avatar - wakantanka
15. 12. 2018 20:43
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Načo by niekomu bola doma nabíjačka s takým výkonom? Doma to večer pichneš do zásuvky a ráno máš nabité ďaleko menším výkonom. Hento je taký supercharger na diaľnice.
15. 12. 2018 23:27
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Aj malý Renault Zoe sa z 230V zásuvky nabíja 18 hodín.
[odkaz]
16. 12. 2018 01:06
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Tak snáď si k tomu autíčku kúpiš aj poriadny nabíjací kábel, voči cene je tých 5-6 tisíc Kč nevysoká suma. 230V/16A, a 20 kWh baterku dobiješ za 6-7 hodín. S Renaultom Zoe sa ti už vyplatí priplatiť si za nabíjačku na 400V a nabíjaš 10-11 kW za hodinu.
Avatar - WinDiesel
15. 12. 2018 18:22
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Elektrofraška bez pochyby skončí. WLTP téměř pohřbila plug-in benzínové motory. EV mají pořád bídný dojez a pořád stojí příliš mnoho. A Německo je nemůže podporovat protože musí dávat 27 mld EURO na migraci. Francie de-facto s podporou končí protože hledá 10 mld EURO na uspokojení žlutých vest … a nemá je.
Avatar - praděda7
15. 12. 2018 19:14
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
Podle mě největší chyba byla v tom, že elekrolobby se místo prosazování pouze městského elektroauta, kde je s emisemi opravdu problém, vydala cestou univerzálního elektroauta, které má fungovat i tam, kde s emisemi problém není. To celou "akci" nesmírně prodražilo a zkomplikovalo.
16. 12. 2018 01:07
Re: Čo tak pozrieť sa pár rokov do zadu...?
:yes:
15. 12. 2018 14:50
Wiedeking
Tak Wiedeking proslul predevsim svymi astronomickymi zisky.
A svym platem v prepoctu vice nez 2 mld. Kc (ano 2.000.000.000Kc) >:D

[odkaz]

Porsche nezachranily SUV, ale prechod na TPS - vyrobni system Toyoty.

Skoda, ze se svymi penezi nedela neco smysluplnejsiho, nez zachranu spalovacich motoru.

Elonu Muskovi zdar
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Floyd
15. 12. 2018 15:10
Re: Wiedeking
Ten "kluk" rozhodně nebyl z levného kraje >:D
15. 12. 2018 17:34
Re: Wiedeking
Obcas bych byl rad, kdyby mi ty palce dolu, ted zrovna pet kusu, neco napsali. :-)

Jestli se jedna o nesouhlas se spalovacimy motory, nebo s Porsche a Toyotou.

Jestlize se jedna o to druhe, tak uvadim pro jistotu odkaz.

[odkaz]

A jeste preklad:
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
15. 12. 2018 18:19
Re: Wiedeking
Píšu ti palce dolů za Muska … slušně jsi požádal tak Tvé přání plním.
A spalovací motory nikdo "zachraňovat" nemusí, oni mají a budou mít ve světě své místo. S prodejním podílem do 1% mimo Čínu, kde TO SOUDRUZI NAŘÍDILI, a mimo Norsko, kde mají norští soudruzi zdroje o kterých si zbytek světa může nechat zdát (vodní elektrárny, a ano ………………. ta zatracená super ropa, ze které vznikají slavné norské fordy a která umožňuje dotační programy).
Norové jsou největší pokrytci na světě. Ať zastaví těžbu ropy a uvidíme všichni jací to budou kadeti.
Avatar - praděda7
15. 12. 2018 19:19
Re: Wiedeking
Tak tak ...a Norům to všechno nestačí a ještě kradou děti...... ;-) Minulý týden dostala jedna bába z Norska azyl v Polsku, protože se bála, že ji vezmou i druhé dítě.... ;-\ [odkaz]
Avatar - _Karel_
15. 12. 2018 20:21
Re: Wiedeking
Za to bych těm Norským *** (sorry, nemůžu líp) sekal ruce a nohy. Nedokážu si představit kromě smrti dětí nic horšího, než kdyby mi je vzali. Asi by se ze mě stal terorista. Je to banda zku.. zmr...!!! 8-s
16. 12. 2018 01:37
Re: Wiedeking
Ahoj Wine. OK, dik :yes:

Nebavi me koukat jen na palce dolu a zadnou reakci >:D

To me vubec nenapadlo, ze kvuli tomu...

Muska jsem napsal spis pro srovnani, co je mozny s penezma udelat.
A ceho je mozny dosahnout.
Myslim, ze Tesla dokazala vic, nez mikrovlnne zapalovani :-)
16. 12. 2018 01:08
Re: Wiedeking
To vždy spraví nejaký blbeček, ktorému to robí radosť. Keď podrží prst na klávese dlhšie, nasúka tam tých palcov hoci 50...
Alebo ako pozerám aj WinDiesel, ale on to aspoň slušne oznámi. :-)
Avatar - _Karel_
15. 12. 2018 20:16
Re: Wiedeking
Osmej ode mě. Myslím si, že lidi jako ty jsou velikým problémem dnešního světa. Chtěli by jste rozhodovat o druhých, s namyšleným přesvědčením, že konáte jediné správné dobro. :no:
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2018 23:45
Re: Wiedeking
O druhých rozhodovali komunisti = škoda že s nima neni ámen a škoděj dál eště i dneska ;-)
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2018 07:56
Re: Wiedeking
O druhých rozhodují všichni. Škoda, že tvé politické postižení ti znemožňuje vidět pravdu.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:26
Re: Wiedeking
Nestih sem editovat = zrovna sem ti to = to samý = chtěl napsat >:D

Rozdíl mezi vládou komunistů a dnešní znáš = dneska to trochu můžeš ovlivnit = a nikdo zatim nic lepšího nevymyslel :-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 00:58
Re: Wiedeking
Vito,
Elon Musk investuje peníze své i peníze lidí, kteří mu věří, do své ho projektu = vize elektromobility
Mr. Wiedeking investuje své peníze do svého projektu (spalovací motor s drasticky nižšími emisemi) - a shání pro něj další investory

Skutečně se považuješ se za natolik technicky, obchodně, sociologicky (atd atd atd) vzdělaného, erudovaního a zkušeného člověka, že si troufneš projekt toho druhého šmahem označit za nesmyslný?
16. 12. 2018 02:01
Re: Wiedeking
Ahoj Jerry.

Chodim sem diskutovat a netvrdim, ze mam sociologicke, nebo obchodni vzdelani, ani ze jsem zkuseny erudovany clovek.

Pisu sem jen sve nazory, podlozene mym chabym vzdelanim a zkusenostmi. O cast z toho se snazim podelit i na zdejsim foru, predevsim pomoci odkazu.

Preci jen jsme v diskuzi na acz a ne na COP24, nebo jak se jmenuje ta klimaticka konference. A tady muze prispivat kazdy, kdo se zaregistruje ;-)

Vize elektromobility je bohuzel, jak uz jsem ti psal, pro lidi s pravicovejsim zamerenim neco jako komunismus. Bohuzel.

Zkus si predstavit, ze EV jsou vyrabeny v tovarnach vyuzivajich obnovitelne zdroje energie.
A jsou pohaneny stejnou energii.
Tohle je moje vize. Stejne jako kolegy Muska ;-)
Myslim, ze az toto nastane, tezko proti tomu budes neco namitat.
Obzvlaste vyplati-li se ti to i ekonomicky >:D

A oproti tomu je nejake zlepseni emisi mikrovlnnym zapalovanim proste marginalni.

PS Ekonomicky nevidim rozdil mezi Muskem a Wiedekingem. Oba shani investory. Jen Musk je o notny kus dal a uz jich pomerne mnoho sehnal..
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 10:18
Re: Wiedeking
Vito,
nesnažím se Tě mistrovat a pokud by to tak vyznělo, omlouvám se - diskutujeme a tříbíme si názory.

"Vize elektromobility je bohuzel, jak uz jsem ti psal, pro lidi s pravicovejsim zamerenim neco jako komunismus. Bohuzel." - To je bohužel dáno tím, že je prosazována (i prd prosazovaná, TLAČENÁ NA SÍLU AJ NA MOC) bandou zpovykaných ... istů a státním dirigismem bez ohledu na to, že člověk i s minimálním odborným vzděláním a zkušenostmi vidí, že TOHLE v TÉTO PODOBĚ prostě fungovat nebude a nemůže.

Nemyslím si, že by kdokoli příčetný protestoval proti (dejme tomu) elektromobilům. Co ale většinu lidí... sörö..., je fakt, že tito "pachatelé dobra" ho nutí všem lidem za peníze, které těm všem lidem seberou.

Bude-li někdo "páchat dobro" za své peníze - a když to zároveň nebude v rozporu s obecně pojímanou spravedlností, ať si dělá co chce.

Když někdo hodlá "páchat dobro" způsobem, se který BYTOSTNĚ nesouhlasím a zároveň bude chtít, abych ho při tom sponzoroval - tak mu budu vyjadřovat své projevy nevole do té doby, dokud ho od toho neodradím
16. 12. 2018 14:22
Re: Wiedeking
Napsal jsem ti dlouhy prispevek, ale bohuzel se mi (mou chybou) smazal.

Takze z toho bude jen jedna otazka:
Opravdu si myslis, ze to prosazovani, ten tlak pusobi jen z jedny strany?
16. 12. 2018 14:36
Re: Wiedeking
A maly priklad - napoveda v odkazech:

Zelena od vlady:
[odkaz]

Majitel VW:
[odkaz]

Export zemniho plynu:
[odkaz]

Je opravdu tezky tam tu souvislost nevidet - tvoji terminologii - tlak silou a moci ;-)
Tohle v podstate sponzorujes (zemni plyn bez dane) a ani o tom nevis ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 00:35
Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Já se obávám, že TAKTO ta otázka vůbec nestojí.

99% pokroku a nápadů, které skutečně zlepšily lidem život, mají "na svědomí" lidé práce. A je úplně jedno, zdali to jsou mechanici s rukama zas-ratýma od šmíru až po loket, inženýři za rýsovacím prknem nebo páni vědátoři s vysokými čely, silnými brejlemi a dětskou chutí si hrát a vodzkoušet si to.

Naopak, ty největší prů... švihy v lidských dějinách mají na svědomí politici, kteří se (náhodou či usilovnou vlastní prací) dostali na post, kdy jsou lidmi pod sebou nekritizovatelní, nekontrolovatelní a neodvolatelní.

Nelíbí se mi Apple a celý ten "kult" okolo firmy a Steve Jobs jako člověk (otec, přítel, manžel...) i jako šéf byl dozajista velmi odpudivým zjevem, ale přesto to byl velký muž a inovátor.
Henry Ford podporoval Adolfa Hitlera a se svou rodinou zacházel také krajně hnusně, ale i on dokázal změni svět (jak jsem přesvědčen) pozitivním směrem.
Společnost VW také příliš nemusím - a přesto považuji Heinricha Nordhoffa (první poválečný generální ředitel VW) za geniálního managera.
Podle toho, co se o něm píše v jeho životopise, je Elon Musk také člověk, řekněme ne zcela milý a 105% času jsoucí "napřesdržku" - a zároveň je i on geniálním vizionářem a mágem marketingu a (bez jakéhokoli postranního úšklebku či ironie) je obdivuhodné, co dokázal.

To co prý slibují hoši z MWI vypadá natolik úžasně a skvěle, že se tomu člověk až zdráhá uvěřit.
ALE - chtějí mne obrat o nějaké peníze bez ohledu na mou vůli? Chtějí mi něco rozkázat či zakázat? Chtějí nějakým podstatným způsobem omezit moji svobodu rozhodování?
3 různé otázky, jedna odpověď NE!

Bohužel, u stávající politické elektroloby je tomu právě naopak

EU = prostě vám to rozkážeme a zakážeme. Všechno a všem
S EUropským svazem tajak s jedovatým plazem
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 00:46
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Takový to bylo pěkný :yes:

Než si to zase zazdil ideologickym závěrem

Už sis zkusil položit otázku = jak to bude po Czechzitu? V čem to bude lepší = a teď bacha = v čem všem to bude horší? ;-)

Já tu rovnoramennou jazýčkovou váhu vidim = je hodně hodně nakřivo >:-[]
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 01:25
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
EHS byl vynikající a dobře fungující systém hospodářské spolupráce jednotlivých států.
Od chvíle, kdy nad hospodáři nabrali vrch politici, směrujeme... přímo tam.
Směr, kam se (řekněme posledních 6-8, možná i 10 let???) ubírá EU považuji za krajně, ba nesmírně nešťastný a upřímně se děsím situace, kdy by se odchod z nereformovatelné EU ukázal být jako méně škodlivým, než naše další tamní setrvání.

Mimochodem, otázkou drastických dopadů "Czech-outu" se vzájemně trumfovali i PRO a PROTIreformní ekonomové v RVHP v polovině 80. let. V první polovině 90- let jsme padli na hubu, ale přežili jsme to - a zvedli se k výrazně vyššímu výkonu,

Nedělám si iluze o tom, že by naše budoucnost po odchodu z EU byla ozářena sluncem, běhali tu jednorožci, spásali duhu a kadili zlaté nugety - ale pokud si negativní trendy a tendence EU (a nepřesvědčuj mne prosím o tom, že tam žádné nejsou) posledních 6-8 let protáhnu do budoucna, vidím horizontu ne příliš vzdáleném cosi KRAJNĚ odpudivého.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 01:32
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
6-8 možná 10 let = přesně tohle vtloukaj lidem do hlav = ruský hoaxy = náhoda? ;-)

Na hubu sme padli předtim = od tý 1. poloviny 90. let = se naopak zvedáme a zvedáme = sem ekonom :-)

Já vidím ty váhy = taky KRAJNĚ nakřivo = takže nepřesvědčuju že žádné nejsou = jen když to dáš na váhy = je to hodně hodně jednoznačný
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2018 07:55
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Na ruské hoaxy nevěřím, ale názor mm stejný jako Jerry. EU jde posledních 8-10 let do ***e a za poslední tři roky objevili zkratku. Chci návrat EHS, ne tenhle politicky nesmyslný spolek.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:11
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Nevěříš? Až tak si mimo realitu? [odkaz] :-)

Bohužel = úspěšný hoaxy = jak vidno ;-)

EU de přesně tam = koho zvolíme. Takže nezapomeň příští rok na jaře sou volby
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 10:25
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
A vidíš, já vlastně zapomněl, že:
(1) EU žádné chyby ani negativa nemá
(2) protože je nemá
(3) protože je nemá
(4) protože prostě PROTO

A kdo by si snad myslel, že abi EU bebí dokonaá a má chyb celkem dost, ten je
(1) politováníhovným naivou, který věří russssssssské propagandě a hoaxům
(2) aktivním šiřitelem těchto protistátních piklů
(3) koblihou, Zemanofilem, Babišofilem a Putinofilem
(4) a vůbec zavrženíhodným člověkem morálního profilu notně pochybného

za techto okolností možná bude lépe, když na sebe v otázkách okolo EU nebudeme reagovat, protože je ZCELA zřejmé, že se v nich asi nikdy neshodneme
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:15
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Nojo tos fakt zapomněl = viz já včera 1:32 = závěrečnej odstaveček ;-)

Takže 1) proč tak blbě plácáš?
2) žvaníš
3) kecáš
4) a kecáš.. :-)

Jj kdybys radši myslel
1) bylo by to lepší
2) neplácal bys
3) nebyl za koblihu >:-[]
4) a vůbec ;-)

Vzdáváš diskuzi? Nedivim se :-)
Ale diskutujme = třibme názory ;-)

Hele = že ty ses doteď nepodíval na ty jazýčkový váhy? Vidíš ten rozdíl [odkaz] :-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 12:25
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Diskusi nevzdávám, ale ani v ní nehodlám pokračovat.
Se zarputilým zastáncem ... čehokoliv (teorie ploché Země, teorie kreacionismu, teorie že EU je to nejlepší, co nás mohlo potkat atd ) je totiž jakákoli diskuse nemožná a bezpředmětná.

Ber to z mé strany na EU téma vůči Tobě jako poslední slovo, dále reagovat vskutku nehodlám
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:29
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Chvíli sem počkal jestli budeš editovat = hned v druhym slově tam máš navíc "ne" :-)

Plochá Země? Já spíš Zeměplocha ;-)

Jak věděl už Karel IV a to nehrozily trable od asijskejch velmocí = něco jako Spojená Evropa je nutnost. Dneska = naprostá nutnost

Třeba jen z ekonomickejch důvodů = ale jak píšeš = pro někoho sou vyšši znalosti a chápání v širšim kontextu = bezpředmětný ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 11:51
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
"ANI EU NENÍ DOKONALÁ" a ne "Abi EU bebí dokonaá"...

POLITOVÁNÍHODNÝM a ne politováníhovným...

omlouvám se za překlepy ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:15
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Neomlouvej se = příště edituj ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 12:20
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Pokud překlep objevím v době, kdy jej již editovat nelze, pak jej již editovat nelze
16. 12. 2018 01:35
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Problém je, že ten vizionář Musk se nechává masivně dotovat také státními penězi - už v roce 2015 to bylo celkem 5 miliard dolarů a rozhodně neplánuje je vracet. Jeho produkty používají vesměs pracháči, kteří rozhodují o tom, kam peníze z daní půjdou. Proč by je dávali na zlepšení životních podmínek normálních lidí? Raději je nacpou do výroby předraženého elektromobilu pro snoby, který reálně nikdo nepotřebuje. Chce vyrábět elektromobily? Ok, ale za svoje. Nevyplatí se to a pracháči za ně odmítají platit nedotované ceny? Tak ať zkrachuje a jde bydlet pod most. Každá koruna nebo dolar, který je darován Muskovi musel být prvně vytažen z kapsy někoho, kdo většinou má maximálně na nějaký starý křáp a bydlí v nájmu nebo v přívěsu.
Ale abych nebyl jen negativní - takové BMW i3 s REXem má smysl. Karbonový rám, plastové panely karoserie a hmotnost díky tomu velmi zajímavá stejně jako neomezený dojezd díky REXu. i3 REX je elektromobil, který plánuji koupit - vezmu do kufru kanystr benzínu a dojedu klidně 500 km daleko. Přestavby klasických aut na elektromobily nedávají smysl kvůli hmotnosti a ostatní elektromobily bez motorgenerátoru jsou pro mě o ničem, těch 500 km bez možnosti dobíjení občas prostě potřebuji.
Avatar - Blue Sun
16. 12. 2018 07:52
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
Hodně štěstí s nákupem něčeho, co se přestalo vyrábět...
Myslíš, že do fosilních paliv nejdou dotace? Nebo do klasických aut? V kolika zemích za poslední roky proběhlo šrotovné, jen aby se autoprůmysl nezhroutil? Nemáš rád Muska, OK. Napiš to upřímně a nemaskuj za dotace, protože ti obratem někdo vpálí dotace do spalováků, které jsou daleko vyšší.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:16
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
:yes: ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 12. 2018 11:38
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
2 MegaCruis:
A jsme opět u pravice x levice, individualismu x etatismu, kapitalismu x socialismu.

Kdesi v Brně(??) snad stojí prvorepubliková vila, v jejímž průčelí se skví nápis "komu se nelíbí, co jsem si postavil za moje na mým, ať si za svoje na svým lepší postaví"

Zásadní problém dneška tkví v tom, že "majitelé státu"
(1) se snaží stále více omezovat to "za moje na mým"
(2) a naopak stále více tlačí na to, že oni budou rozhodovat (co, kde, komu a za čí peníze se postaví) a já budu platit a nadšeně chválit a když by se mi to náhodou nelíbilo, tak jsem špatný člověk, xenofob, fašista, kremrole.. dále lze doplňovat dle libosti
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:16
Re: Spalováky vs elektromobilita, Ford vs Musk
:yes: :-!
Avatar - Googlit
16. 12. 2018 08:27
Blbost
Emise sem, emise tam. Koho to zajímá? Řidiče určitě ne. Já chci motor co nejživější a nejkultivovanější a v těchhle dvou aspektech EV poráží spalováky absolutně a žádná mikrovlnka je nemá šanci zachránit.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2018 12:20
Re: Blbost
Řidiče Pašíka TDI z éry Dieselgate co mu z vejfuku leze jak z 10ti autobusů = fakt asi ne. Toho co stojí na červený za nim = určitě jo
Avatar - Googlit
16. 12. 2018 12:55
Re: Blbost
Mě to třeba neva. Černý obláček za pašíkem = aspoň vím s kým mám tu čest = prase.
Avatar - BassHunter
16. 12. 2018 10:30
mikrovlny
Tak uvidíme jak se tato nová technologie spalování pomocí mikrovln ujme.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2018 10:42
Zajimave
Opet je tu zazracna nobinoa, ktera dokaze ze spalovaciho motoru udelat cistic vzduchu >:D kolik tu uz takovych bylo? A kolik se jich dostalo na trh?
Nejak nedokazu prijit na to, jak by mikrovlnne zapalovani dokazalo snizit spotrebu bez extremniho ochuzeni smesi... A jak by se takove ochuzeni obeslo bez produkce co2. Nejak to cele smrdi.
Je ale mozne, ze nejaky prinos co se tyce emisi by technologie mohla mit, pokud dokaze zapalit smes v celem objemu a jeste pomoct odparovani kapek paluva.
Rozbalit vlákno
0