Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

47 milionů korun za repliku? Proč ne, když jde o Aston Martin DB4 Zagato

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Aukční server eBay je plný replik nejrůznějších aut. Jedna je k mání v texaském Houstonu za 2,4 milionu dolarů. Je to hodně?

Částka nutná k pořízení je vskutku vysoká, ovšem jedná se o Aston Martin DB4 GT Zagato Sanction I. Původních aut tohoto typu vzniklo v letech 1959-1963 jen devatenáct. Řadový hliníkový šestiválec objemu 3,7 l dával 234 kW při 6000 otáčkách a střela určená výhradně k závodění jela až 245 km/h. Stovku z klidu zvládla za úctyhodných 6,1 s. Mimochodem, ještě další čtyři kousky postavil Richard Williams v jedenadevadesátém roce za použití zkrácených šasi DB4, ty nesly označení Sanction II a posvětil je i samotný výrobce.

Dražené DB4 Zagato je spíše přesnou kopií než nějakou doma v garáži slepenou replikou, tedy napodobeninou slavného vozu. Tvarem karoserie navržené Ercolem Spadou do puntíku odpovídá originálu z roku 1960. Má však pětistupňovou převodovku Getrag místo čtyřstupňové, další novinky představují klimatizace a motor s kompresorem Eaton z DB7 speciální edice Alfred Dunhill. Jedná se také o šestiválec, ale daleko modernější s objemem 3,2 l a výkonem 244 kW (331 k). Byl rozebrán do šroubku, vyčištěn a znovu sestaven. Šatičky jsou pochopitelně vyrobeny ručně z hliníku stejně jako na přelomu 50. a 60. let. Na jejich vzniku pracoval britský karosář Clive Smart z firmy Tickford z Newport Pagnell, také motor byl do vozu zamontován v Anglii. Tickford byl úpravami Aston Martinů dříve proslulý, jednalo se dokonce o jednu z divizí firmy Aston Martin Lagonda. Kopie DB4 GT Zagato tedy nese jeho štítek kromě slavného stylizovaného Z právem.

Zbytek už se dodělával v USA: elektronika, čalounění interiéru, podvozek a další práce. Auto dostalo i nový VIN kód. Ruční znovuzrození trvalo dlouhých osm let. Nádherná drátová kola pocházejí od Borrani, také zmíněný kompresor byl upraven. Kopie dostala moderní kotoučové brzdy od AP Racing a DBS (původní vozy měly hydraulické Girlingy) a nerezový výfuk, řízení je hřebenové. V interiéru najdeme navigaci Pioneer a reprosoustavu Diamond včetně subwooferu. Displej pravda, jinak do puntíku dotažený retro vzhled trochu ruší.

Houstonská firma Collector Motors LLC, která za tímto vzkříšením klasika stojí, jej nabízí za v přepočtu 46,9 milionu korun. Exemplář má dle informací najeto 130 mil, tedy 209 km. Není to originál. No a? Ty jsou dnes prakticky nesehnatelné.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
17. 8. 2013 16:19
Re: DB4
Hlavne ta navigace s wooferem, to nechapu. Kdyz uz se s*ali s tou anglii atd. To to mohli rovnou zadat West Coast Customs a privezt jim tam staryho bavoraka.
Avatar - DawQa
17. 8. 2013 13:39
DB4
Takové auto se staví z lásky a né na milionový kšeft, který se možná ani neuskuteční .. :no:
Avatar - flyboyeda
17. 8. 2013 13:31
47 mega bych za repliku nedal
:no: