Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini Cooper SE: První elektrický miník bude čistokrevným hot hatchem

Stanislav Kolman
Diskuze (14)
V letošním roce se světu konečně představí první sériový elektromobil značky Mini. A prý to nebude jen městské přibližovadlo, má poskytnout i porci sportovních zážitků.

Koncept prvního elektrického Mini spatřil světlo světa v roce 2017 a od té doby o sobě chystaná novinka prozradila jen velmi málo informací. Britský Autocar však s odkazem na vlastní zdroje hovoří o dalších podrobnostech, které jsme doposud nevěděli.

Vůz má nést označení Mini Cooper SE a tvůrci říkají, že půjde o první elektrický hot hatch vůbec. Auto dostane platformu UKL1 konvenčního třídveřového Mini, avšak upravenou pro uložení akumulátorů a elektrického pohonu.

Úplným tajemstvím už není ani dojezdová vzdálenost na jedno nabití. Poslední čísla hovoří o dojezdu 320 kilometrů a výkonu 135 kW, přičemž pohonné ústrojí má elektrický miník sdílet s BMW i3s. Model prý bude mít vizuálně hodně společného s Cooperem S. Očekávat lze drobné „elektrické“ úpravy, na které jsme zvyklí od jiných výrobců. Třeba zaslepenou masku či specifický design kol.

Automobil se oficiálně představí ve druhé polovině roku a krátce poté zamíří k prvním prodejcům. Start sériové produkce je v Oxfordu na plánován na listopad 2019. První produkční elektromobil si tak značka Mini nadělí k 60. výročí od svého založení.

Stanislav Kolman
Diskuze (14)

Doporučujeme

17. 1. 2019 14:25
Re: Úsměvné
Ano, je 2019. Bohužel. Tisíckrát radši bych se ale probudil tak v roce 1970. Ale samozřejmě ne v husákovském Československu, ale třeba v severní Itálii. :-) To by byl opravdu ten nejkrásnější zmotnělý automobilový sen! :-)
Avatar - wakantanka
17. 1. 2019 11:04
Re: Příšerné...
Ako auto primárne určené do mesta typu Londýn je to v pohode. JCW to nie je, tak v čom je problém? Inak Issigonis by musel hlavou krútiť nad všetkými novými Miníkmi, už nie sú ani malé, ani jednoduché, ani lacné. :-)
Avatar - elektrikar
16. 1. 2019 23:18
Re: Úsměvné
Bla bla bla. Mám první verzi BMW i3 s baterií 22kWh (tak malá baterie se už dnes vůbec nevyrábí) a zvládá 124kW. Současná i ta nejmenší baterie zvládne od 150kW nahoru >:-[]

Arese. Cink cink. Budíček. Je 2019.
16. 1. 2019 21:45
Re: Úsměvné
Dát silnější elektromotor určitě problém není, ale z čeho ho napájet, že? >:-[] >:-[] >:-[]
16. 1. 2019 20:57
Re: Úsměvné
Ono to je u EV jinak. U spalovaku se pro vysoky vykon musi dat do auta velky, tezky, drahy motor, ktery ma pak i vetsi spotrebu, takze ma smysl uvazovat, ze auto s velkym vykonem pro me nema smysl. U EV je vykon limitovan hlavne baterii, takze dat vetsi vykon, ktery se hodi pri rozjezdech neni takovy problem.