MINI One D: Nový základ se vznětovým motorem
Současná generace britského MINI nabízí zájemcům o vznětové motory jedinou možnost v podobě verze Cooper D. Od letošního září ovšem dojde k rozšíření nabídky směrem dolu k méně výkonnému One D.
MINI One D se stane druhým provedením, pod jehož kapotou pracuje vznětový motor a zároveň bude představovat nejméně výkonný model v nabídce své značky. Stejně jako u Cooperu D i zde je použit přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1,6 litru se systémem vstřikování paliva common rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií, pocházející z koncernu PSA.
V novém MINI One D poskytuje turbodiesel výkon 66 kW (90 k) při 4000 min-1 a točivý moment 215 Nm při 1750 min-1. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Novinka v nabídce britské značky se může pochlubit systémem rekuperace brzdné energie, funkcí stop-start a indikátorem upozorňujícím na vhodný okamžik a rychlostní stupeň k přeřazení.
Nový model podle tiskových materiálů dosáhne maximální rychlosti 182 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 11,5 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má hodnotu 3,9 l na 100 km, což dělá z MINI One D vedle nejméně výkonného i nejúspornější model své značky. Emise CO2 jsou s hodnotou 104 g/km rovněž nejnižší ze všech konvenčních verzí MINI.
MINI One D bude standardně vybaveno elektrickým posilovačem řízení EPS, jehož elektromotor je aktivní pouze v situacích, kdy řidič potřebuje jeho výpomoc. Bezpečnostní výbava má zahrnovat čelní i boční airbagy a samozřejmě tříbodové bezpečnostní pásy na všech čtyřech sedadlech.
Nové základní MINI se vznětovým motorem bude mít stejnou výbavu jako jeho benzinová alternativa. Od provedení, v jejichž označení je použito jméno Cooper, se bude odlišovat střechou v barvě karoserie, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a maskou chladiče s chromovým orámováním a vodorovnými černými lamelami. Naopak s MINI Cooperem D jej bude vedle vznětového motoru spojovat chromovaná koncovka výfuku.