Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MINI One D: Nový základ se vznětovým motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Současná generace britského MINI nabízí zájemcům o vznětové motory jedinou možnost v podobě verze Cooper D. Od letošního září ovšem dojde k rozšíření nabídky směrem dolu k méně výkonnému One D.

MINI One D se stane druhým provedením, pod jehož kapotou pracuje vznětový motor a zároveň bude představovat nejméně výkonný model v nabídce své značky. Stejně jako u Cooperu D i zde je použit přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1,6 litru se systémem vstřikování paliva common rail a turbodmychadlem s variabilní geometrií, pocházející z koncernu PSA.

V novém MINI One D poskytuje turbodiesel výkon 66 kW (90 k) při 4000 min-1 a točivý moment 215 Nm při 1750 min-1. Tato pohonná jednotka spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Novinka v nabídce britské značky se může pochlubit systémem rekuperace brzdné energie, funkcí stop-start a indikátorem upozorňujícím na vhodný okamžik a rychlostní stupeň k přeřazení.

Nový model podle tiskových materiálů dosáhne maximální rychlosti 182 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 11,5 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má hodnotu 3,9 l na 100 km, což dělá z MINI One D vedle nejméně výkonného i nejúspornější model své značky. Emise CO2 jsou s hodnotou 104 g/km rovněž nejnižší ze všech konvenčních verzí MINI.

MINI One D bude standardně vybaveno elektrickým posilovačem řízení EPS, jehož elektromotor je aktivní pouze v situacích, kdy řidič potřebuje jeho výpomoc. Bezpečnostní výbava má zahrnovat čelní i boční airbagy a samozřejmě tříbodové bezpečnostní pásy na všech čtyřech sedadlech.

Nové základní MINI se vznětovým motorem bude mít stejnou výbavu jako jeho benzinová alternativa. Od provedení, v jejichž označení je použito jméno Cooper, se bude odlišovat střechou v barvě karoserie, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a maskou chladiče s chromovým orámováním a vodorovnými černými lamelami. Naopak s MINI Cooperem D jej bude vedle vznětového motoru spojovat chromovaná koncovka výfuku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2009 11:48
Re: dalsi ikona v haji
To je asi "reakce" na 1.6 TDi 66 kW v Audi A3 ;-\
Ve MINIvoze typu MINI mi to sice příjde "smysluplnější" než v nižší střední (kde má oblíbená Mazda 3 používá JEN variantu 80 kW) a celkem za "rozumné" považuji že snad již KONČí "zběsilý" hon stále za VYŠŠíMi VÝKONy, ale jinak - "žádné nadšení" ;-\
Pěkný den :-)
Avatar - white label
6. 7. 2009 09:39
Re: dalsi ikona v haji
Nevím proč by to zase měla být nějaká škoda, která pošlě
"ikonu do háje". Komu tahle zákl. motorizace nic neříká, může ji jednoduše úplně ignorovat, ale jinak vůbec nechápu, jak by to mohlo ovlivnit jiné motorizace a kvalitu auta
s nimi... :-!
6. 7. 2009 02:05
dalsi ikona v haji
....je to skoda, zakazniky si to ale urcite najde. Radsi si je ani nechci predstavit.