Současná fabia je spíš levná, komfortní a prostorná. Pokud se však nebojíte připlácet, můžete z ní vytvořit i velmi sebevědomý stroj. Stačí pak na slavné britsko-německé mini?
"Zásluhou lepší prostornosti a mnohem lepšího pružného zrychlení vyhrála v ustálené metodice Světa motorů fabia. Autor textu však šetří na mini."
Moc pěkně řečeno :-)
Opět si povedu svou mantru - vyzkoušej a uvidíš. První mini jsem koupil s tříválcem 1,5l a překvapivě Mini to konkurenci ve výběru natřelo mimo jiné i motorem. (Zvažoval jsem i Golf 1,4 TSI). Ta věc je neskutečné veselá, hravá, ten zvuk a projev tam sedí, vibrace se nekonají. A dopadlo to tak, že jsem si pořídil Clubmana - překvapivě opět se stejným motorem. Tady už ale začíná problém - motor je odhlučněn možná až moc, vibrace opět žádné. V otáčkách zvuk pořád super, ale na křižovatce prostě nevím, jestli motor běží, nebo ne.
Tříválce jsem měl dva v životě a oba to byly největší průsery motorově. Ono to ani jinak být nemůže vzhledem k jejich konstrukci. Mimochodem na co mini s tříválcem, když je tu levnější Fiesta ST...ještě se 4 válcem. ;-)
nad tím, co je ACZ schopno k propagaci Škodovky udělat. Další článek o ničem, jen opět o Škodovce, jak je skvělá. Srovnávat Fábii s Mini je úplně mimo mísu a pochybuji, že se najde někdo, kdo chce mít Mini, že se vůbec bude zajímat o Fábii a naopak
Nejsem zastáncem Škodovky, ale z testovaných dvou je Fabie Monte Carlo větší fešák a má silnější motor :-) V takové výbavě může se zavřeným okem působit jako stylovka.
Aj keď Fabia konečne po II. gen vyzerá v našlapanej verzii trochu k svetu a Miník už nie je miníkom (veľkosťou) osobne by som volil skôr miníka preto ako jazdí a pocitu veľkej motokáry, motor nemotor. >:D
a proc by nemohla? pokud budes porovnavat konkretni verze a vybavu, kdy mainstream dokaze drzet krok, resp. jako v tomzo pripade lepsi motor a vybava oproti soc. premii, tak mainstream muze byt nejen rozumnejsi ale i lepsi. Zvlast v nizsich kategoriich - takove BMW 1,2 v socialu se zakladnim motorem.. je proste objektivne po vsech strankach horsi auto nez adekvatne draha konkurence z mainstreamu apod. Neni to nic proti nicemu a nevin proc by takivy test nedaval smysl. Naopak ukazuje hezky co si myslim i ja, ze premie s motorem a vybavou "jiz od" je nesmysl a aby davala smysl,ten cenovy rozdil je uz hodne velky.
Ok, a co tedy podle tebe není mainstream? A podle jakého kritéria značky rozlišuješ? A aby si se nemusel dlouho vypisovat, zamířím rovnou na cíl : zajímá mě přesně ta hranice, která značka ještě jo a která už ne.
mainstream neni premie a luxusni znacky. Premie v EU - D3, Infinity, Lexus a tim vycet asi konci. Pak je tu jeste neco jako subpremie nebo spis neco co si na ni jen hraje - Volvo. Technicky podle vseho mainstream s nejakou malou pridanou hodnotou v designu a interieru, za to srovnatelnou cenou.
Ne ne ne, uhnul jsi ze stopy. Ptal jsem se, které značky do mainstreamu patří a které ne. Zcela konkrétně. Proč podle tebe Škoda a VW, proč ne tedy také Seat a Audi? Proč Mazda, když Ford? Proč Renault, a proč ne Peugeot nebo Citroën?
Víš, ona žádná exaktní hranice mezi prémií a mainstreamem neexistuje, stejně jako neexistuje žádná subkategorie, to jsou jen marketingové nesmysly. Doporučuji se tedy těmito výrazy v psaném textu neohánět, protože tě pak kdokoliv rozebere, nebo zažene do kouta. A podotýkám, že ani jedno nebylo mojí snahou.
Pak je klasická evropská prémie - Audi, BMW, Mercedes.
Já bych k nim osobně řadil i Jaguar, naopak bych měl trošku problém k nim dát Volvo a Alfu... tady můžeme diskutovat, ale tak či tak to na věci nic nemění.
Pak jsou mimoevropské prémiové značky, např. Lexus, Cadillac - v zásadě prémie, ale je to trošku jinak pojaté.
Pak jsou značky, které vyrábí jen omezený sortiment a začínají na L - Lancia, Lotus, LandRover ;-)
A ano, mainstreamová značka může klidně vyrobit auto jako Touareg, Alpine, Supra, NSX, Mustang... a pořád zůstat mainstreamovou značkou.
Souhlas, jen se ptám co nebo kdo rozhoduje o tom, co ještě je prémie a co už není? Obrat? Skladba motorů a modelů? Počet zemí kde prodávají? Prostě se ptám na exaktní měřítka, a ta podle mě neexistují. A pokud neexistují, nelze s určitostí říct, která značka kam patří. Viz tvůj Jaguar a Volvo.
Já vím, ale to je jako kdybys řekl, že díky míšencům není jasná hranice mezi černochem a bělochem, a tudíž nemá žádný smysl ta slova užívat... to je zbytečně fatalistický přístup.
Nerozebirejme tady kazde pismenko slova mainstream. On neuhnul ze stopy - uvedl priklady, coz za slovy doplnuje tremi teckami, tedy jeho vycet nekonci temi 5 znackami, ktere uvedl.
A proto - nechej si sva doporuceni za kloboukem ;-) Pokud tady zacnes slovickarit, je veskera diskuze nemozna, kazdy si v nejakem slove najde to sve. Slovo mainstream je obecne chapano dobre a to jestli nekdo do mainstream radi / neradi jednu konkretni znacku, na veci nic nemeni. To nevypovida o spravnosti slovicka mainstream a jeho presne definici, slovo se pouziva pro zjednoduseni oznaceni skupiny automobilu. A to je kazdemu celkem jasne, az na ty drobne nuance, ktere kazdy chape troche jinak.
Takze - nebud hnidopich, protoze pak te kdokoliv rozebere nebo (ktere se pise bez carky pred, hnidopichu) zazene do kouta! >:D
Já se nepřu o písmenka, nejsem v auto oboru odborník, patřím jen k těm mezikusům mezi volantem a pedály, takže se ptám fakt se zájmem. Čtu o mainstreamu a nemainstreamu ve spoustě článků a mám z toho v hlavě trochu guláš, tak proto jsem vznesl dotaz.
...kdokoliv rozebere, nebo zažene... V1, V2 - souvětí souřadné. V tom se zase vyznám já, ty hnidopichu:-)
V Evropském kontextu je to docela jednoduché... ta hranice je Alfa Romeo a Volvo, které jsou ty první značky, které už nejsou mainstream, i když fakticky s ním mají hodně společného.
Já souhlasím, teď jsem viděl hodně Giulií a i v běžné výbavě působí dobře :-) Giulietta mne kdysi překvapila, jak měla povedený interiér, přijemné materiály, ale už je to taky dost dlouho, dnes už je konkurence jinde :-)
Nesouhlasim. Volvo i Alfu radim absolutne do mainstreamove produkce. Mozna neni mainstream poctem uzivatelu, ale rozhodne je mainstream vybavou, prostorem, technologiemi....RWD neznamena premie, stejne jako AWD u Volva...
Mam cerstvou zkusenost s ca. 2000 km v brand-new XC70 D4 a jeho prime porovnani na ceste zpet v brand-new VW Passat 2.0 TSI.
Nenapadlo me, ze to vyzni tak jednoznacne, ale po primem srovnani bych o Volvu neuvazoval ani v nejmensim. Prakticky vse v tom aute je horsi, mene kvalitni a mene funkcni nez Passat. O sladeni motoru a prevodovky ve Volvu by se dala napsat cela story, tak line auto s relativne velkym motorem a za 1.2 mil. Kc jsem jeste neridil.
Nejlepší metrika je nakonec cena. Není tajemství, že třeba pro Volvo je sladění pohonu v poslední době oříšek... ale prostě má jiné priority. Pro mě to není plnohodnotná prémie, ale zase je to víc než mainstream - průměrné Volvo je za kolik, za mega?
U Alfy naopak, tam třeba provedení středového panelu nestačí ani na ten Passat, jinak ale věřím, že svezení s QV bude něco, na co žádný mainstream odpověď nemá. Alfu ale vidím taky níž, kvůli paletě modelů.
muzes kopat nožičkama, ze se ti to nelibi, ale tady jde prece o jedine - styl a image je to, co není do tabulek zahrnuto v mire, jaky to ma vliv na prodejni cenu.
automobilce nejde o to, jestli ti to dava smysl, ale o to, zda je za takových podmínek schopna prodat. A pokud je, pak zjevne prinasi zakaznikum něco, co tabulky SM nedokazou postihnout.
mne se třeba fabie nelibi natolik, ze bych si ji nekoupil nikdy. ale s tim tat tabulka pocitat neumi a nechce.
ve srovnavacim testu SM by skodovka mohla byt ohrozena maximalne tranzitem, ale s tim ji SM srovnávat nebude, ackoli je to podobne nesmyslne, jako srovnávat fabii s mini ci superba s e-classe
To neni o brýlých, mě prostě Mini přijde ošklivé, nemám slabost pro kulaté a oblé tvary >:D Ale chápu, že v ČR je to symbol krásy už od dob věstonické Venuše >:D >:D
A za půl míče mám mnoho jiných stylových aut B segmentu :-)
Nejde ani tak o hmotnost, jako o design a vnější rozměry. Vem si třeba Minulou R56 a postav ho vedle týhle hrůzy F56. Lehkost předchozího zpracování zmizela. I vedle tý Fabky vypadá F56 jak otesánek ;-)
Presne, divný test. Takýmito testami nejde o nič iné ako dostať ľuďom do povedomia, že aj SKODA môže byť porovnávaná s premiou, s extravagantným a jedinečným autom, čo by jej malo dať podprahovú výhodu v porovnaní s Kiou, Fordom, Opelom...
No je smola že RR nevyrába supermini, aj tam by sa našla výhoda Fabie :-)
dilema mam xx penez a nabizi se zakladni a spatne vybavena premie/nalozeny mainstream neni zadne scifi ale myslim pro mnoho kupcu bezny jev. takze proc nesrovnavat. znamy bral auto na operak do firmy. puvodne se nechal nalakat na operaky jiz od od BMW. Ukazali mu 3 a 5er v socialu a pry nemohl verit svym ocim. jaka ubohost to byla oproti Passatu do ktereho nakonec sel. Kdyz si zacak 5er konfigurovat podle svych predstav (vicemene na urovni toho slusne vybaveneho Passatu) splatka byla temer 2x vyssi nez na Passika a rozdil v porizovaci cene skoro 400 tisic. Jo, kdyby to bral cash, dostal by slevu.. Ale to i na toho Passata..
Dotovanej možná nebyl úplně nejpřesnější výraz, ale pravda je, že Passat se nechá na operák sehnat podstatně levněji než konkurence. Slyšel jsem, že důvodem je to, že Volkswagen poskytne delaerům/firmám velké množství vozů s obrovkou slevou pod podmínkou, že vozy budou použity v rámci firmy a nebudou obchodovány. Což se řeší tím, že nabídka OL platí pouze pro živnostníky, se kterými se na oko sepíše nějaká smlouva o poskytování finančních služeb či co. Aby se ten člověk tvářil, že pro tu firmu vlastně dělá, přitom má klasický operák pro vlastní potřebu za skvělou cenu, na kterou se normálně jinak nejde dostat. Jestli je to pravda nevím, každopádně jsem Passata poptával a v momentě, kdy jsem jim sdělil, že nemám živnostňák, tak mě poslali do zádele s tím, že o zákazníka bez ŽL nestojí, takže na tom asi něco bude..
promin, tady ji srovnají klidne s RR!
za cenu RR nakoupi 5 fabii se vsim, co se do toho da narvat, a vyhody budou nasledujici:
1) zavazadlovy prostor peti fabii je podstatne vetsi.
2) fabie uvezou vic lidi
3) souhrnny vykon bude vetsi, a vykon v jednotlivých vozech vic nez dokaze ridic vyuzit, proti tomu bude RR jasne premotorovany...
4) když nekam jedes ve vice lidech, každý muze ridit a uzit si tak navíc vetsi obratnosti fabie
5) fabie ztrati pul bodu za trosku horsi komfort odpruzeni a hlukove izolace
6) když chces jet pro rohliky, nemusíš brat všech 5 fabii, ale diky modularni strukture takového reseni vezmes jen jednu a navíc přitom usetris...
7) RR nedokaze jet na vice mist zaroven, narozdil od peti fabii
8) 5 fabii vypada celkem k svetu, zatímco RR je z mnoha uhlu obtloustly
9) image peti fabii je plne srovnatelny s jednim RR
10) kazda fabie muze mit jinou barvu...
pre mna je test OK.. ja zrovna pred rokom ked som vyberal auto a chcel som male auto s automatom zvazoval som Mini a zrovna aj Fabiu Monte Carlo..nakoniec osobna preferencia zvitazila a zobral som Fiestu ale ked realne kupujes male auto a si ochotny dat za neho viac penazi tj. dosiahnes napr.na zaklad Mini tak je to uplne relevatny vyber.
Ale jo, normálně bych si asi taky ťukal na čelo, ale taky jsem se rozhodoval. Konkrétně operativní leasing a i Fabia byla jedno z aut, na které jsem myslel. Proč? Protože cena. Sice máš určité finance, ale přeci jen se aspoň na chvíli zamyslíš, jestli by levnější alternativa nestačila. U mně to nakonec vyhrálo srdce, ale dovedu si představit člověka, který místo Mini pořídí právě Fabii. Je to jen o vkusu a osobních preferencích. Pro mně jsou auta důležitá, někdo jiný dá při cenovém rozdílu přednost Fabii a dražší dovolené.
Podle me dobry test a mimochodem si myslim, ze tyto vozy se maji srovnavat, ikdyz ma kazdy jine prednosti a klientelu.
Jen cela ta mini sranda podle me zacina s dvoulitrem, coz je cenove trosku neco jinyho... :-)
Presne to mi z toho vyslo. Mini se ctyrvalcem a neni co resit.
Na druhou stranu, az ve Fabii skonci ta 1.2, bude o duvod mene o ni uvazovat, za ty penize, no neber to, na Monte Carlo se.re pes, to si namichas jak chces, ale ctyrvalce bude skoda.
Čo to píšeš za blbosti, porovnávať by sa malo porovnateľné, niečo medzi čím sa skutočne môže niekto rozhodovať čo je v tomto prípade vylúčené. Poznám troch ľudí s Mini a tí by o Fabii nepremýšľali ani keby im dal niekto devinu k hlave. Je to tak ako tu hore ktosi písal, promo článok s cieľom dostať ľuďom do podvedomia, že Škoda sa smelo môže porovnávať s prémiou viď posledný (trápny) AutoTip kde to Superb natrie Audi A5... 8-s
Proč by se nemohly porovnávat? Vždyť to je právě zajímavé vidět, co dostaneš v opačných extrémech. Srovnávací test může být mezi auty, která jsou plně srovnatelná a hledáš to lepší, ale klidně může být i mezi těmi, která až tak moc srovnatelná nejsou a můžeš dobře pozorovat, kde má která "koncepce" jaké rozdíly. Pochopitelně je potřeba mít jeden jednotící prvek. Třeba to, co dostaneš za danou cenou u našlapaného low-endu a úplně oholeného high-endu.
Pokud jde o to, že člověk, který bude uvažovat o Mini a nebude uvažovat o Fabii, tak tím bych si vůbec nebyl jist. Jasně, nebude jich hodně, ale třeba osobně znám člověka, který vybíral mezi Kiou Sorento a Mercedesem ML. Nejprve koupil Kiu (vedle Sorenta i Ceeda) a má i to ML. Opravdu mi nepřijde nic divného na tom se rozhodovat, zda mi stojí za ty prachy nějaká stylovka nebo si raději nabouchat výbavou tradiční auto.
OK, dajme tomu, ale aké percento kupujúcich je "schopných" pri kúpe auta robiť tak "široké" (a podľa mňa nezmyselné) porovnanie? 1-2%?
Skrátka, keď ideš kupovať auto tejto triedy a máš nato určitú - vyhradenú sumu tak zahrnieš do výberu zopár značiek ktoré ponúkajú cca to isté a nie všetky značky ktoré v tejto kategórii majú svoj model. Neverím, že niekto by pri výbere auta tejto kategórie zvažoval porovnať napríklad: Audi A1, Mini, Kiu Rio, Škodu Fabiu a Daciou Sandero... ;-\ blbosť...
To porovnání dává větší smysl v případě kupce než v případě testu. Já jako kupec řeším běžně auta napříč třídama, nové vs. ojeté vs. operák, main vs. prémie atd. U testu fajn, proč ne, ale je potřeba to brát jen jako kuriozitu doplněk standardních testů.
Jak píše Emel, je to zejména zpestření, zajímavé porovnání dvou různých pohledů na věc. Mě osobně zajímá, zda je lepší koupit oholenou prémii nebo vybavený mainstream. Proč by mělo být nesmyslné toto srovnat? Vždyť je naprosto normální chtít vědět, kde má které řešení ve výsledku přednosti a slabiny, s čím je nutné počítat a kdy a kde má která volba smysl. Mě zajímá, zda se ta větší "image" skutečně někde projeví, když si koupím třeba základní BMW, kde a zda to bude lepší, než když koupím třeba výbavou naloženou Škodu nebo Ford.
1-2%? No tak to bych hodně přitlačil. Vem si to takto. Když máš třeba 250 tisíc na auto, tak taky se nepůjdeš podívat jen na Fabii a i20, ale buedš zvažovat zda koupit mírně jetou nižší střední, někteří možná i více jetou střední. V podstatě nesrovnatelné věci dle tvých kritérií, ale v praxi to takto funguje. Mnoho lidí se rozhoduje, zda za danou cenu koupit lepší malé nebo horší velké auto. To je úplně normální. Jde právě o to, že mnozí nejsou fixování na jednu třídu a právě přemýšlí, co jim nabídnou různá řešení. Zda má smysl si "udělat radost" nebo ne.
Já když si kupval auto (přiznám, že ojeté), tak jsem měl ve výběru nejrůznější věci od hybridů přes klasickou nižší střední až po střední třídu s objemnějším benzinem. Vše za plus minus stejnou cenu. A řešil jsem, zda mám být rozumný (nižší střední s menším benzinem, novější) nebo si udělat radost buď atmosférickou velkou klasikou nebo naopak progresivním hybridem. Dvě naprosto totálně odlišné koncepce, a přesto byly ve výběru.
Takto šílený rozptyl samozřejmě mnoho lidí nemá, těch je skutečně málo, ale vybavená Fabie a Mini od sebe zas tak šíleně daleko nejsou. Sandero a A1 ve výběru samozřejmě nebude, protože tam už nedochází k tomu jednotícímu prvku. Ale vybavená Fabie nebo základní A1, proč ne, stejně jako vybavené Sandero nebo základní Fabie. Stejně se budou lidi rozhodovat mezi vybaveným Rapidem a základní Octavií a podobně.
Myslím že tohle tady nikdo nezpochybňuje,je spousta kritérií které musíš zohlednit při výběru auta a většinou je to finanční stránka,jen tady (včetně mě) rozčiluje jak probíhají testy pokud je testována škodovka.Když si přečteš test v SM tak je škoda že si na to nemůžeš vsadit :-) Vždy je to udělaný tak že škodovka vyhraje ,už třeba jen tím že dostane lepší známku za dizajn .Ten bych nehodnotil vůbec!!!!!!!!!!!!!A myslím že hodnocení by mohlo i zmizet ,soustředit se na konstatování vlastností.
Ak ty znami mali rozpocet na rozumne Mini, t.j. nie zakladny motor a minimum vybavy, tak je jasne ze nad Fabiou neuvazovali, kedze sa pohybovali v cenovej hladine dvojnasobku beznej fabie (~ 600k czk).
Avsak preco by to nemalo fungovat opacne? Niekto kto ma rozpocet 450k a moze si bez problemov kupit tu vybavenu Fabiu, tak moze realne pokukovat po Minikovi v zaklade. Mozno to nie je bezne, ale je to uplne relevantne porovnanie - co zakaznik dostane za urcitu sumu penazi.
Áno, ten kto rieši Mini tak si základ nekúpi, v pohode sa tak po zaškrtnutí pár extras dostáva na cenu napr. Oktavie (keď už redakcia trvá na porovnávanie so Škodou >:-[] ).
Opačne si to fakt neviem predstaviť (netvrdím, že to nieje možné ;-\ ) ale pochybujem, že niekto čo si zaškrtne v cenníku Fabie všetko možné (napr. autom. klímu, vyhrievané sedadlá, väčšie disky, park. senzory atď..) a dostane sa až na cenu holobytu u Mini sa zrazu zriekne tej výbavy čo si chcel užívať vo Fabke. Nie, to určite nie, fakt si toto neviem predstaviť... :-(
ale koupi. koukni do inzerce nebo nahlizej do aut na ulici, myslim tim premii, jestli vetsina z noch jsou lepsi mozorizace narvane vybavou, nebo "socky". navic nejde jen o prodeje cash, velka cast tech aut jde na operak, uver.. ja si myslim, ze z Mini v zakladu bys mel v realu smutny pocit a nadaval sis, za co sis to priplatil. premie ma smysl az s lepsi nez zakladni motorizaci a dobre vybavena.
Ľudia ktorí si kupujú Mini sa riadia emóciami, dizajnom prípadne jazdnými vlastnosťami (motokáry) môžeme povedať, že sú to trošku extroverti ktorým záleží na tom aby boli videný v niečom štýlovom čo masová hoc aj načančaná Fabia skrátka nieje...
Ak by tí ľudia čítali napr. recenzie tak by možno do Mini nešli, Mini nemá zrovna dobrú povesť čo sa spoľahlivosti týka, ale to týmto ľuďom nevadí (ako napr. Alfistom) takže si mimo...
Ale no tak... zaujímať sa môže no ak máš nejaký limit ktorý hraničí s cenou "od" u prémie nebudeš sa tým asi zaoberať lebo už len príplatok za metalízu bude za hranicou rozpočtu... Zaujímať sa môžem aj o auto o triedu vyššie, tiež budeš lízať cenu "od". ;-)
Taky jde o důvod, proč si vybírat prémii. Já jsem skončil u Mini, protože mě nadchlo svým projevem, podvozkem, motorem. A proč bych automaticky ze srovnání vyloučil i běžnou konkurenci? Samozřejmě mezi kupci Mini bude hodně lidí, kteří budou auto vybírat kvůli image - prostě proto, že na to mám a chci to ukázat. A není to nic odsouzeníhodného, tady v ČR si už musíme zvyknout, že za úspěch se není nutné stydět. Tahle část kupců o Fabii nezavadí ani pohledem.
Hodnotit design Fabie, který je přísně účelový a zaměřený na co nejlepší využití obestavěného prostoru a design Mini, který je stavěný "na krásu a efekt" a psát, že je těžké rozhodovat, které auto je hezčí a nakonec dát Mini známku 1 a Fabii 1,5 to se musel autor řádně praštit do hlavy. Stejným rozdílem, kterým Fabia dominuje ve vnitřním prostoru dominuje Mini v designu, tedy výrazně a ne rozdílem půl bodu a ještě to zazdít moudry o tom, že Mini se bude líbit ženám a Fabia je "chlapácká" tak to autor už totálně sjel z cesty. Ten, kdo jde pro Mini podle mě programově počítá, že dostane výrazný design a že daní za to mohou být právě ústupky a kompromisy v prostornosti či praktické použitelnosti auta a naopak, ten kdo chce za své peníze co největší kus auta, tak jde jinam a zase programově počítá, že maximálně obestavěný prostor asi nebude žádná designová bomba. Pindy autora v textu jsou docela trapné.
Podle mě jedinou slabinou Mini (vzhledem k zaměření) je motor, tam je ostuda, že mainstreamové auto jako je Fabia má za menší peníze daleko lepší motor, ale jinak mělo Mini jasně navrch.
Jj, hodnotenie Mini ko ženského auta a Fabie ako chlapáckej, to chce hodne domáceho páleného so zvyškovým metanolom. Poznám človeka, ktorý nechal svoju Q7 žene a pre seba si kúpil Mini Cooper. A ako píšeš, záujemca o Mini o Fabiu ani nezakopne, sú to úplne iné svety, na jednej strane svet ľudí, ktorí nepozerajú na centy, chcú štýl, image a jazdné vlastnosti, na druhej strane prevažná väčšina tých, ktorí idú po value for money, racionálnych argumentoch, centimentroch v interiéri a litroch v kufri. Tam nie je žiadny, ale úplne žiadny prienik.
Design je čistě subjektivní věc. 100 lidí, 100 chutí.
V tomto testu se mi víc líbí fabia než mini, který má navíc hnusnou taxikářskou barvu a celkově na mě z venku působí obyčejně. Na ulici bych ho v pohodě přehlídnul.
Síce platí, že 100 ľudí, 100 chutí, ale skús sa tých 100 ľudí opýtať, či sa im viac páči Mini, alebo Fabia. Tipujem aspoň 80% v prospech Mini. ;-)
Ale inak áno, redakcia spravila maximum, aby z toho Fabia vyšla dobre, t.j. vyšperkovaná top výbava s výraznou farbou vs. holota Mini vo farbe zažltnutého plastu.
Aby bolo jasné, Fabia sa mi páči a v danej triede by som o nej uvažoval, napr. bicolor modrá alebo zelená vyzerá dobre. Ale stále je tam ten dizajn podriadený forme, t.j. maximálny úžitok na danej ploche.
Čéče ty si to trafil >:D som si predstavil koľko času to zabralo nejakému "géniovi" vymyslieť nezmyselný - neporovnateľný test a obsadiť tam vyčančanú Škodofku a hlavne čo proti nej aby opäť aspoň o piii chlp vyhrala... >:-[]
Machala je borec, ode mě má za tento totálně nesmyslný test 1000 :yes:
Teda on vlastně smysl má: je pátek, opět je tu test Škodovky (nebo snad škodovky?, jak se tu nedávno snažil pan Mička obhajovat), do pondělí naklikáme co potřebujeme a výsledky pošleme mecenášům do MB, že jsme stále jedničky a že tu Fabii lidi fakt chcou. Juchuuu >:D >:D >:D
? Machala? Ne náhodou Vaculík?
Mmch, nějak jsem si nevšiml označení- tváří se to (i kapitolami) jako test Auto.cz, a dělá ho redaktor SM. Docela by mě zajímalo, jestli se M.Vaculík stal redaktorem Auto.cz.
Design není subjektivní věc. To si jen vsugerovává netalentovaná skupina lidí aby byli schopni obhájit něco čemu nerozumí. Pokud si myslíš, že existuje nějaký opravdový designér, který se postaví třeba k Multiple a řekne "fuj to je hnus", tak to jsi vedle jak ta jedle. Každé auto je krásné protože jeho vzhled navrhují velmi talentovaní lidé a rozdíly v kvalitách designu jde proto hodnotit velmi objektivně.
Nadčasovost základních rysů Mini je nezpochybnitelná a značně převyšuje spíše funkční vzhled Fabie poplatný době jejího vzniku a mírnému strachu z neúspěchu případné extravagance.
Mně Mini taky nesedí. Nechci natvrdo napsat že to je 4% auto nebo tak něco, ale fakt je, že jediná verze, ve které bych se cítil dobře, je 3dv Cooper nebo tak něco.
Iste, základ nie je to pravé orechové, chce to aspoň Cooper s nejakými extras. Ostatne postav vedľa tejto Fabie za pol milióna (!!!) základ.
A Mini podľa mňa rozhodne nie je 4% auto, ja ho radím do kategórie Swift Sport, teda áut zameraných na radosť z jazdy a to, že je malé, automaticky z neho nerobí ženské auto. Tým je pre mňa Fiat 500.
Nejde jen o velikost, jde i o takovou tu roztomilou vypiplanost s chromovým rámečkem kolem každého světýlka... :-)
A možná teda i o to, že jsem znal jen dva lidi s Mini... a oba byli 4% :-) . Ale fajn, tuhle klasifikaci nemám rád a vždycky se vztekám, když se tak píše o MX-5... tak už mlčím :-)
Mini má být gay. ;-) Lingvistická vsuvka: Gay ještě v polovině 20. století v (britské) angličtině znamenalo veselý nebo bezstarostný. To je historický význam toho slova. Časem se vyvinulo spojení se sexualitou, kdy například proutníci byli gay. Lidé, kteří si užívali a nehleděli na morálku. Jako označení pro homosexuály je to celkem nové, změna proběhla hlavně v té druhé polovině minulého století po dekriminalizaci (tenkrát to nebylo něco, o čem by žertovali; respektive na to měli společensky přijatelnější eufemismy).
Supr supr, už se těším na přístí test, BMW 5 v základu nebo našlapaná Octa RS? Mini si koupí člověk, který ho chce, protože je stylové a krásné, takový člověk si na Fábii ani neodplivne.
Trochu pritlac.. Za 5er v zakladu mas Supa v plny.A neverim tomu, ze bys sel do ty zakladni 5er...resp..neznam cenu 5er beru to podle E Ktera zakladni 200 d stoji 1 250 000. Snad nikdo nemysli vazne to porovnavani stredni premie vs. stredni mainstream. Leda ze by ty auta nikdy nazivo nevidel :-) A ja bych teda nad premii v socialu neuvazoval ani na chvili. A ze se neprodava? Vetsina tech aut co se proda je v zakladni motorizaci s par priplatkama..
Hmm, porovnávačka Škoda vs. XY, pozriem na fotke redaktora s logom Sveta motorov na bunde a je mi jasné, ktorá bije. Škoda vyhráva na body. Mám pravdu?
Ak je XY superšport, Škoda vyhrá, lebo má väčší kufor a odvezie 5 ľudí. Ak je XY offroad, Škoda vyhráva, lebo má lepšie jazdné vlastnosti na ceste a menšiu spotrebu. Ak je XY prémiovka, Škoa vyhrá, lebo má nižšiu cenu, nižšie ceny náhradných dielov a lacnejší servis. Atď. atď.
:yes::yes::yes:
Přesně vystižená pravidla! Bohužel se tohodle pravidla drží všechna mně známá média (ACZ, SM, Autosalon atd.) Kam koukneš, tam je Škoda vždy vítěz ;-)
Na to musia mať hádam jedno oddelenie ľudí ktorí sú schopní takéto nezmyselné testy neustále vymýšľať.. 100% súhlas s tebou, porovnávajú neporovnateľné a "hlavné" kritérium je pri teste vždy iné teda také aby vyhrala Škodofka.
Myslím, že toto už fakt veľa ľudí nežerie a myslí si o tom svoje plus buduje sa tu pevná skupina odporcov Škody už len z princípu týchto mozgovymetačských článkov, pritom autá ako také môžu byť fajn. Veď občasná (samozrejme veľmi veľmi tesná >:D ) prehra by Škode určite neuškodila...
Dalsi vec je, ze se rozplyvate nad motorem ve fabii, resp. jeho pruznosti, pritom zrychleni z 80-120 na sedmicku zvlada za 19,1, zatimco mini na sestku, ktera je tezsi, nez sedmicka ve skodovce, za 18,5.
nechapu to vynášení MC do nebes.předek příliš obludný diky velkým svetlum a černá kola nesluší prakticky žádnému autu.ty pak musí být min o rad větší , aby to vykompenzovalo vizuální zmenšení a západnuti kol do karoserie.klasická a vy šperkovnice Fabie bude vypadat mnohem lépe než MC.
Mně také MC nevoní. Snad na žádném modelu, na kterém to kdy měli. Pro mne je takhle kombinace až vulgární, ale přiznám se, že jsem si to naživo nikdy neprohlédl. Dá se to vůbec objednat v jiné barvě než té červené? Nějak si neuvědomuji, že bych kdy v testu viděl MC v jiné. A také jsem za světlejší ráfky.
A mne sa zas pozdava design Fabie - sebavedomy, zdravo agresivny, moderny. Mini vyzera ako nejaka vykysnuta buchta, ktora designom uz len po 100 x vykrada samu seba...
Přiznám se, že než toto porovnání hrušek a jablek by mě daleko více zajímalo srovnání s takovým Suzuki Swift Sport, ten je v 5-dvířku s 100 kW atmosférou 1.6 za 390.000 v podstatě plné výbavě.. A navíc je i červený...
Ostatně i Jeremy Clarkson vždycky psal, že komu připadá Mini moc drahý, ať si koupí Swift Sport.
Ja mám 192 cm, občas si zoberiem manželkynho Svišťa a čuduj sa svete sedadlo nemusím dať ani maximálne dozadu... Milujem takéto výplody niekoho kto v tom evidentne nesedel. :no:
Stačí pozrieť na ten obrázok a je vybrané. Ľudia vyberajú tak, že niečo nechcú ani keby to bolo pozlátené. Ja som prišiel do predajne už rozhodnutý pre Fabiu a keď som videl čierny interiér ako z pohrebáku, tak som sa hneď otočil. Nakoniec som sa po dlhom vyberaní rozhodol pre Yaris, ktorý ma spočiatku odpudzoval škaredým predkom a variátorom. S vybavením, ktoré som chcel vyšiel lacnejšie ako Fabia. Výsledok je pohodlíčko, škaredý predok je zaujímavejší ako ten najtuctovejší predok Fabie, kombinácia variátora s motorom bez turba sa ukázala skvelá (po zošliapnutí na podlahu je ten podráždený štyrvalcový zvuk motora v optimálnych otáčkach úžasný - bez nezmyselných pohybov rukami a nohami s napínaním uší či dosiahnem to, čo perfektne robí počítač len na púhe zošliapnutie plynu) a o povestnej spoľahlivosti Toyoty ani nehovorím.
Porovnávat si klidně můžete, co chcete, nicméně jak už v diskuzi někdo poznamenal, Fabia je určena odlišnému publiku než Mini. Dále, slovo Sport dávno pozbylo u výrobců aut svůj původní význam, je to jen prázdný marketingový termín, neboť prokazatelně přitahuje zájem kupujících. To znamená, že takto označený výrobek neslouží ke sportování, ale jen se tak tváří. Podobně, jako stotřicetikilový baculatý cyklista s přeteklým pupkem napěchovaným do přiléhavého strakatého dresu není sportovec, ale pitomec.
Mini je konstruováno jako sportovec, aniž to o sobě vykřikuje do světa, Fabia je konstruována jako povoz, který se marketing výrobce pokouší vylepšit nálepkami. Mini má v základu slabý tříválec, neboť výrobce si uvědomuje, že mnoho lidí si ho kupuje kvůli designu a silný motor neupotřebí. To, že u nás Mini na silnicích téměř nepotkáte, má jediný důvod, a tím je vysoká cena a nízká užitná hodnota. Zatímco za to, že u nás potkáte tolik Fabií, může nižší cena a vyšší užitná hodnota, tedy Fabie může sloužit jako rodinné auto, zatímco Mini jen stěží. Mini je prostě nákladná hračka, zatímco Fabia mnohem levnější povoz. A dokud budeme v Česku s příjmy s bídou na třetině německého průměru, Mini u nás pšenka nepokvete.
P. S. Gratuluji panu redaktorovi, že má z čeho šetřit na drahou hračku.
Klasický test dvou aut, která si přímo nekonkurují, s klasickými omezeními takových testů a klasickým "tabulkovým" výsledkem... k tomu asi nemám co dodat.
Každopádně chválím provedená měření, to je super a doufám, že se toho dočkáme i u nějakých zajímavějších testů.
PS: pokud se nepletu, má Monte Carlo v ceně krom sedaček a pedálů i ten pěkný volant...
Asi tak. Medzi tymito dvoma autami sa zrejme nikto rozhodovat nebude. Kto chce Mini, nezavadi o Fabiu ani pohladom, a kto chce Fabiu, na Mini ani nepomysli. Druha vec je, ze dat pol miliona Kc za Fabiu musi byt tazka diagnoza...
vysledok je jedna vec... ale podla mna si tie auta v urcitom zmysle konkuruju..
za prve blizia sa cenou za druhe u fabie v urcitom zmysle priplacas za "image"tou vybavou Monte Carlo..
pred rokom som kupoval male auto s automatom a zvazoval som obe.
mi jen designové hodnocení... Sice mi široká maska Mini nijak extra nesedí, ale oproti Fabii, která s přisednutým předkem vypadá jak nepovedená žehlička, je to extraliga. A ta červená to jen zvýrazní, bohužel. To fakt není na půlbodový rozdíl.
Prostornost je u mini na skvělé úrovni, když vezmu v úvahu fakt, že je o téměř 20 cm kratší, než Fabia.
Porovnání pružnosti je tradičně směšné. Tím spíš, když je i ze samotných časů a otáček vidět, jak si jsou poslední stupně podobné a ten "sedmý stupeň" je vložen někde ve spodní části řady. Pak to ale Fabia prohrává na plné čáře se slabším autem... Ne, to se nesmí napsat, Fabia nesmí nikdy prohrát!
Nerozumim. Citace: "ve fabii jsme si různých nakopávání na nerovnostech užili víc než dost, s nimi i odskakování zádě do strany".
Hodnocení v bodě "jízdní komfort": Čistá 1,00.
Vy to někdo chápete?
Jinak mi to přijde strašně divně napsaný, ale to může bejt můj problém.
Z těch dvou bych případně volil Fabii, ale určitě ne cirkusové MonteCarlo. Třeba v modré metalíze s prosklenou střechou a na normálních stříbrných kolech vypadá Fabie výborně.
Mini je mala sportova retro imidzovka od BMW a to ze je tu v zakl. vybave a slabym motorom to na veci nic nemeni. Mozme to porovnavat s Fabiou to na tom nic nezmeni . Mini je super jazdiace mini auto s imidzom ktory Skoda proste nema a nebude mat. Klienti co kupuju Mini ho kupuju lebo na to maju a nemusia pozerat po Fabiach.
Takže shrnutí, nemáš na Porsche kup si fabii, jezdí jak motokára, trojka ta je krátká jak ve wrc, sice nemáš řazení jak f1 a na pace je to obráceně proti logice ale to u vw nevadí vynahradí to velké náklonu v zatáčkách a 17 ti palcový kola na kterejch to moc nedrží (možná by na ně chtělo nazout gumy) takže tu máme stylovku mini u které se platí za design a sportovní svezení a pak fobii že který se zase dělá sporťák, zase se srovnává s nesrovnatelnym a zase vyhrává protože kufr voe a je levnější.
Rok 2022 - Fábie TSI výměna turba, servis si neví rady s hlučností a spotřebou oleje. Nabídnut odkup za 100tis.kč. Mini - stále jezdí bez poruchy, odhadní cena 250000kč :-)
Jinak - motor 1.2 TSI mám a do 1700 je mrtvý, co tam píše autor za bludy fakt nevím, asi PR od Škody tlačí... :-)
Kdepak mám Rapid 2016 1.2 TSI a ten opravdu má problém ve městě a nebo s vozíkem, kdy potřebujete sílu v nízkých otáčkách.
Nemám nic proti 1.2 TSI, ale autor článku nějak měl asi jiný motor :-D, prostě dynamika v celém spektru otáček se nekoná, to spíše až 2.0 TSI :-)
neviem, čo prskáte. Redakcia zaviedla každý piatok test, tak občas sa tam uletí aj malý nezmysel, ale prečo nie? Ja som si to rád prečítal a zabavil som sa. Že mini je ženské a fabka mužská, to bola chuťovka. Alebo že cez kufor vyhrala fabka (to by dala dole aj ferari). Keď to človek vezme z nadhľadu dá sa zabaviť, neberte to tak fatálne. Je jasné, že v praxi fabkár nekúpi mini a miňák fabku, ale šak neberte tak vážne, dalo sa o tých autách niečo dozvedieť aj separé. Keď som ten test zbadal, hneď som si povedal, že wau prečítam, aspoň bude trochu srandy k väčšine ťažkých upracovaných porovnávačiek.
vhodnejsi konkurent taka alfa MiTo alebo audi A1 ... ;-) .... ono porovnavat stylovku mini s masovou fabiou fakt nejde ... su to dva svety... jak pohladu zakaznika tak z pohladu zamerania vozu... mozno papierovo su podobne... a ano... obe maju 4 kolesa a volant.. ale v reale su to dva odlisne svety...
z tejto dvojice je mini jasny vitaz.... nie je o com... ono mat len "super" motor k celkovej vitaznej aure auta nestaci... ale chapem ze skoda je tu doma... a jej neuspech sa tu nepripusta .... navyse je to suboj 3 dveraka s 5 dverakom... takze zase jablka vs hrusky.... skoda debat taketo testy ktore su zase robene len papierovo na body ... pritom v reale ale obe auta su uplne oslisne
este by to chcelo evoque kabrio vs yeti ;-) .. tiez docela konkurenti >:D ;-\
Proč by nešlo porovnávat to co je v testu srovnáno? Pokud hraje roli pouze cena, tak ty dvě auta porovnatelné jsou. To zpochybnit nelze. Prostě za tu cenu můžete mít to i to. Zase tak odlišné světy to nejsou. Pro mě je odlišný svět Renault Espace a Porsche 911. Že je mezi nimi větší rozdíl, než mezi Mini a Fabiíí snad cítí i podprůměrně inteligentní člověk. Navíc metodika testování a hodnocení aut Světa motorů má jasná pravidla. Na rozdíl od různých přiblblých testů v duchu beletrie na dobrou noc. Naopak test je velice objektivní. Prostě v parametrech, které se měří a rozhodují vyhrála Fabia. A v parametrech, které nejsou moc měřitelné zase Mini. Co je na tom k nepochopení? Připadá mi, že někteří diskutující tady jsou asi z jiné planety, no lépe z jiné galaxie. Jinak to fakt nechápu.
Jiste, ze vse jde srovnavat, ale v momente, kdy hodnotici kriteria opomiji silnejsi stranky jednoho a zduraznuji silne stranky druheho, je to srovnani smesne a na to tady diskutujici upozornuji.
Pak proti sobe muzes postavit imidzovku a to nejobycejnesi auto na nasich silnicich, jedno v automatu, druhe v manualu. A pak predstirat prekvapeni, ze imodzovka neni tak prakticka, tvrdit, ze fabie leti, zatimco mini nejede... Dolozit to treba merenim pruzneho zrychleni ( opet 7st. automat vs manual). A ackoli sam napises, ze sedmicka ve fabii je kratsi nez sestka v mini, a pri porovnani pruzneho zrychleni na 6/7 je mini presto rychlejsi, zaver je jasny, fabie lita....
On vlastne zadny srovnavaci test neni fer. Fer by bylo zmerit/ popsat vlastnosti a nechat na lidech, ktera kriteri jsou pro ne dulezitejsi. Metodika SM je ale roky vysmivana a zjevne se na tom nic menit nebude.
Metodika SM jako taková je v pořádku. Jsou tam nějaké mušky, jako body za udávanou spotřebu, ale jsou to spíš detaily. Jen je ta metodika orientovaná na testování běžných rodinných aut a jsou tak nastavené priority - i v případě, že to redaktor hodnotí objektivně.
Dělat test pouze formou měření je k ničemu, to by nikdo nečetl... vůbec nevím jak si to představuješ, asi by tam byly věty, jako že zpětná vazba v řízení dosahuje hodnoty 2Nm.
Hodnotit prece muzes slovne, merit muzes objem kufru, zrychleni, vnitrni prostor...
Proc sis zrovna vybral zpetnou vazbu rizeni, nechapu. Tam prece staci napsat ktere z aut je na tom lepe. Blbost je podle me bodovani. Pro kazdeho ma dana vlastnost jinou vahu.
Konecne shrnuti redaktora ma take svou vypovidaci hodnotu. Clovek ze zkusenosti vi, komu muze verit a kdo jen papouskuje, co se po nem chce.
ale o tom vedeme diskusi, ne?
potrebujes, aby za tebe někdo bodoval? jen proto, aby byl vysmivanym zpusobem urcen vitez? nemas svoji hlavu? bodovani designu? 10 litru zavazadlového prostoru ma často vetsi vahu nez mizernej motor apod.
Ty krááávo to už je snad trochu moc ne? Když jsem zahlídl fotku odkazu na článek tak jsem doufal že je to vtip. Bohužel ne. A vítěze ani nekomentovat. Příště vyhraje ... oproti ... protože odveze ledničku a je o ... levnější. Klasika.
Keď redaktor šetrí na Mini a v teste vyhrala Fabia tak by mal bežať vyplniť objednávku na Fabiu néé? Veď má toľko kladov a pri troche skromnosti aj ušetrí... >:D
jsem taky olajkoval, nicméně mě trochu se.....e, že mini neumí fabii naložit motoricky. Pokud mají stejný objem, oba turbí, tak mini by mělo jet líp, v Mnichově by měli být lepší motoráři. ;-)
Na zacatek - najezdil jsem s Mini 10 tis. km, takze si dovolim pridat skutecne zkusenosti na rozdil od rady diskuteru, kteri v nem nikdy nesedeli.
Jizdni vlastnosti - excelentni. To je auto u ktereho pred zatackou nebrzdite, ale jen otacite volantem a jede jako na kolejich. Ohromne zabavne. A dale - vyborna zpetna vazba od volantu, takze skutecne vite, po cem jedete. Zadne naklaneni, jen cista zabava a emoce.
Motor - mel jsem 3 valec, zive OK, ale vibrace a hluk pri volnobehu na krizovatkach - dost neprijemne, to ano, ale zasadne pri vypnutem Start / Stop. Nicmene - prejel jsem s nim i Grossglockner tam a zpet a muzu rici, ze jsem prohanel nejen osobaky ale i nektere vetsi motorky.
Prostor - pro dva super, sedacky super. Stisnenost jsem nepocitil - ve dvou. Da se s tim jet i slusne ve 4 v Mini 5 door. Kufur je ovsem mrnavy, to ano.
Ja mam pocit, ze redaktori v Mini nikdy nesedeli, jinak by nepsali ty hovadiny.
Vubec nechapu, jak nekdo muze vyhodnotit Fabii jako lepsi auto oproti Mini. A ted myslim auto jako auto a ne jako dalsi on-line zarizeni nebo stehovak. Proc se tento web jmenuje jeste porad Auto.cz, vzdyt je to SkodaAuto.cz.
Muzeme o rade aut polemizovat, ale vyhodnotit Fabii jako lepsi auto zrovna nez Mini .... TO SNAD NE, TO NIKDO SOUDNY NEMUZE MYSLET VAZNE.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… />
REDAKTORI, SKUTECNE SE NAD SEBOU ZAMYSLETE, NEBOT U MINI SKUTECENE UZ PISETE HOVADINY.
Ted jsi tomu mini moc nepomohl :-)
Uz to, ze si mel mini s trivalcem...
Ty reci o prohaneni motorek po grosglockneru me vzdycky bavi...
Kdybys mel trochu soudnosti a zkusenosti, nenapises takovou volovinu.
Holt pokazdy kdyz ty jedes naplno, ostatni jedou kochacku vime? >:D
To, ze jsi nebrzdil pred zatackou, je vzhledem k motoru celkem logicke :-)
Sice nevim jak to souvisi, ale kdyz vezmu motorky, tak bmw r1200gsw, jinak bmw 330cd, porsche 911 turbo 997, letos jedu s porsche gt4...
S mini jsem jezdil jen s jednickovym cooperem a jcw. Soucasna generace mi prijde jako zaba nafouknuta brckem... A jednou jsem mel countryman jako nahradni auto na par dni s 1,8 ci co to bylo a bylo to dost otresny auto :-(
Skoda Octavia RS vs Ferrari F12 podla karacz (To Vas najskôr musi tato dvojica napadnut, ale na karacz vsetko mozne..):
Dizajn
1,5 : 1,5
Vykon:
2 : 1
Pruznost:
2 : 1,5
Priestor (pre dvoch dospelých s trojickami a dvoma kocikmi):
1 : 6
Spotreba:
1 : 6
Jazdne vlastnosti (hlavna jazda v Prahe na kôstkach):
1,5 : 3
Dizajn predných svetiel:
1,5 : 3 (na Ferrari az priliz ale priliz nudne...)
Vitaz je velmi tesne ale predsa Skoda RS, dakujeme za pozicanie F12-ky, no v buducnosti si take vraky radsej nechajte...
"byť jeden to nakonec dělá podstatně lépe", "fabia masivně zrychluje ", ohledne designu - "Takže zkrátka mini za jedna, fabia jedna minus.", "Však také v základu nestojí svět – 353.900 Kč za nejsilnější verzi (1.2 TSI 81 kW) je velmi pěkná cena.", "Zcela dokonalé charakteristiky bylo dosaženo – dříve něco takového dokázaly jen elektromotory. Tříválec 1.0 TSI 85 kW, který čtyřválcovou jednotku i ve fabii zanedlouho nahradí, už nemůže být v tomto směru lepší.", "Donekonečna musíme opakovat, že dnešní auta nedělají hromové rány odzadu proto, že by byla moc tvrdá, jak nám bohužel často píšete, ale právě proto, že jsou měkká. Na německé dálnici se pak pěkně houpou, na českém tankodromu jim však létají kola vzduchem.", "Po stránce jízdních vlastností je mini nejlepší malé auto současnosti a přeměkčená fabia proti němu nemá šanci."