Mini připomíná koncepty vytvořené pod křídly BMW

Mini připomíná koncepty vytvořené pod křídly BMW

 
 

Britská značka Mini patří BMW již osmnáct let. Za tuto dobu vznikla díky mateřskému podniku celá řada konceptů, které více či méně odhalovaly budoucnost Mini.

BMW získalo Mini v rámci Rover Group, kterou koupilo v roce 1994 a v následujícím roce začalo pracovat na nástupci původního modelu uvedeného na trh koncem padesátých let. Ten byl s průběžnými modernizacemi v prodeji až do roku 2000. První generace novodobého Mini vstoupila na trh v roce následujícím.

Nabídka značky Mini se od uvedení nového modelu v roce 2001 rozrostla o klasický kabriolet, kombi Clubman, SUV Countryman, dvoumístné kupé a roadster a v blízké době se dočkáme i sériové podoby crossoveru Paceman. Prakticky všem těmto modelům předcházela minimálně jedna koncepční studie představená na některém z velkých mezinárodních autosalonů.

Kromě studií, které byly předskokany sériových modelů, má Mini ve své novodobé historii i několik konceptů, z nichž sériový model prozatím odvozen není a najdou se i takové, které již zcela upadly v zapomnění.

Mini se proto rozhodlo, že některé své koncepty připomene prostřednictvím několika fotografií. Jako první nabízí dvojici nejmladších studií Mini Rocketman II z letošního roku a Mini Rocketman z loňského ženevského autosalonu. První z nich nese barvy britské vlajky a oba naznačují, jak by mohl vypadat návrat ke kořenům značky, i když Mini samotné možnost sériové produkce popřelo.

Na začátku roku 2011 měl v Detroitu premiéru koncept crossoveru Paceman, který je prozatím posledním Mini mířícím do sériové výroby. Automobilka nedávno zveřejnila sadu fotografií předsériového vozu s lehkým maskováním zadních partií. Přední část tento třídveřový model sdílí s pětidveřovým Countrymanem.

V roce 2010 se představil elektřinou poháněný skútr Mini Scooter E, který přenesl typické designérské prvky britské značky do jedné stopy, ale sériové produkce se nedostal. Zcela jinak na tom byl koncept Mini Beachcomber představený ve stejném roce na autosalonu v Detroitu. Ten tehdy naznačil podobu sériového SUV Countryman a přitom svou otevřenou karoserií bez střechy a dveří připomněl klasický Mini Moke.

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2009 se stal místem světové premiéry dvojice konceptů označovaných Oxford Twins. Za touto přezdívkou se ukrývala doposud nejsportovněji vyhlížející moderní Mini. Jednalo se Coupé Concept a Roadster Concept. Dvojice sportovních vozů sdílela do jisté míry přední i zadní partie se sériovými modely, ale měla více skloněné čelní sklo, byla nižší a měla pouze dvoumístné interiéry. I z této dvojice konceptů byly odvozeny sériové modely pojmenované Mini Coupé a Mini Roadster.

První náznak možné podoby kompaktního SUV se značkou Mini představoval v roce 2008 koncept pojmenovaný Mini Crossover, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Paříži. Kromě vzhledu svého exteriéru a interiéru přitahoval pozornost i přístupem do interiéru. Při pohledu na pravou stranu vypadá tento koncept, že má klasicky pojatou pětidveřovou karoserii, ale na levé straně vozu chybí B sloupek a druhé dveře se odsouvají směrem vzad.

Na příchod stylového kombi Mini Clubman v roce 2007 připravovala britská značka veřejnost skutečně důkladně a v letech 2005 a 2006 představila celkem čtyři koncepty pojmenované podle míst na nichž se představily Mini Concept Frankfurt, Mini Concept Tokyo, Mini Concept Detroit a Mini Concept Geneve. Všechny čtyři koncepty měly téměř identický design a odlišovaly se pouze svým stylem. První z nich Concept Frankfurt bylo čisté kombi, Concept Tokyo nesl vybavení pro piknik, Concept Detroit měl nadchnout lyžaře a poslední Concept Geneve byl upraven jako asistenční vůz pro soutěžní speciál.

Poslední z konceptů, který automobilka Mini připomíná působí s ohledem na novodobou historii značky, jakoby dorazil z dávné minulosti. Jedná se o Mini Concept Monte Carlo Rallye z roku 1997, který vznikl jako pocta slavnému vítězství klasického Mini v rallye Monte Carlo v roce 1967.

Zároveň měl tento koncept otestovat reakce veřejnosti na design, který by mohla nést připravovaná nová generace. Ta se jím inspirovala především v horní polovině v oblasti sloupů nesoucích střechu a nabídla stejné barevné řešení. Tvary přední části a boků tohoto konceptu se do sériové produkce nedostaly. Důvodem může být i skutečnost, že spíše než Mini tento koncept právě svými blatníky a řešení masky s hlavními světlomety připomínal klasický roadster Austin-Healy Sprite přezdívaný Frogeye.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající? Komentář Pavla Sikory: Bitcoin drahý, pomalý a umírající?

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, triumfuje…

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

 

Štítky Mini Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 





 
Test dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Test dojezdu elektroaut v reálných podmínkách. Některé nezvládly ani 80 km...

Dnes 08:00

Kolegové z německého Auto Bildu postavili na start osm elektrovozů, které měly ujet trasu dlouhou 143 km. Do cíle jich dorazilo pět.




Blesk.cz

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní stůl? Inspiraci najdete v galerii

Jak stylově a originálně prostřít štědrovečerní…

Zasedněte letos ke štědrovečerní večeři u krásně vyzdobeného stolu. Hezky prostřít stůl není zas až tak složité,…

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých nábytkářů. Komplikuje jim výrobu

Zdechovský s výpadem proti IKEA narazil i u českých…

Před Vánoci se znovu rozhořel spor o certifikaci českých lesů. Olej do ohně tentokrát přilil europoslanec Tomáš…

 

iSport.cz

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny překvapil na lavičce

Bojovník! Kouč Sevilly 16 dní po operaci rakoviny…

Trenér fotbalistů Sevilly Eduardo Berizzo, bojující s rakovinou prostaty, se pouhých 16 dnů po operaci vrátil ke…

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři zahraniční posily!

Slavia začíná redukovat kádr. Na odchodu jsou tři…

Ve fotbalové Slavii pokračují změny, které odstartovaly s příchodem nového sportovního manažera Jana Nezmara.…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než Babiš Zemana

Václav Klaus ml.: Zeman potřebuje Babiše více než…

V pravidelné páteční Pětce se dnes Václav Klaus mladší mimo jiné věnuje možnosti Ruska ovlivnit prezidentské…

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…