Mini připomíná koncepty vytvořené pod křídly BMW
BMW získalo Mini v rámci Rover Group, kterou koupilo v roce 1994 a v následujícím roce začalo pracovat na nástupci původního modelu uvedeného na trh koncem padesátých let. Ten byl s průběžnými modernizacemi v prodeji až do roku 2000. První generace novodobého Mini vstoupila na trh v roce následujícím.
Nabídka značky Mini se od uvedení nového modelu v roce 2001 rozrostla o klasický kabriolet, kombi Clubman, SUV Countryman, dvoumístné kupé a roadster a v blízké době se dočkáme i sériové podoby crossoveru Paceman. Prakticky všem těmto modelům předcházela minimálně jedna koncepční studie představená na některém z velkých mezinárodních autosalonů.
Kromě studií, které byly předskokany sériových modelů, má Mini ve své novodobé historii i několik konceptů, z nichž sériový model prozatím odvozen není a najdou se i takové, které již zcela upadly v zapomnění.
Mini se proto rozhodlo, že některé své koncepty připomene prostřednictvím několika fotografií. Jako první nabízí dvojici nejmladších studií Mini Rocketman II z letošního roku a Mini Rocketman z loňského ženevského autosalonu. První z nich nese barvy britské vlajky a oba naznačují, jak by mohl vypadat návrat ke kořenům značky, i když Mini samotné možnost sériové produkce popřelo.
Na začátku roku 2011 měl v Detroitu premiéru koncept crossoveru Paceman, který je prozatím posledním Mini mířícím do sériové výroby. Automobilka nedávno zveřejnila sadu fotografií předsériového vozu s lehkým maskováním zadních partií. Přední část tento třídveřový model sdílí s pětidveřovým Countrymanem.
V roce 2010 se představil elektřinou poháněný skútr Mini Scooter E, který přenesl typické designérské prvky britské značky do jedné stopy, ale sériové produkce se nedostal. Zcela jinak na tom byl koncept Mini Beachcomber představený ve stejném roce na autosalonu v Detroitu. Ten tehdy naznačil podobu sériového SUV Countryman a přitom svou otevřenou karoserií bez střechy a dveří připomněl klasický Mini Moke.
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2009 se stal místem světové premiéry dvojice konceptů označovaných Oxford Twins. Za touto přezdívkou se ukrývala doposud nejsportovněji vyhlížející moderní Mini. Jednalo se Coupé Concept a Roadster Concept. Dvojice sportovních vozů sdílela do jisté míry přední i zadní partie se sériovými modely, ale měla více skloněné čelní sklo, byla nižší a měla pouze dvoumístné interiéry. I z této dvojice konceptů byly odvozeny sériové modely pojmenované Mini Coupé a Mini Roadster.
První náznak možné podoby kompaktního SUV se značkou Mini představoval v roce 2008 koncept pojmenovaný Mini Crossover, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Paříži. Kromě vzhledu svého exteriéru a interiéru přitahoval pozornost i přístupem do interiéru. Při pohledu na pravou stranu vypadá tento koncept, že má klasicky pojatou pětidveřovou karoserii, ale na levé straně vozu chybí B sloupek a druhé dveře se odsouvají směrem vzad.
Na příchod stylového kombi Mini Clubman v roce 2007 připravovala britská značka veřejnost skutečně důkladně a v letech 2005 a 2006 představila celkem čtyři koncepty pojmenované podle míst na nichž se představily Mini Concept Frankfurt, Mini Concept Tokyo, Mini Concept Detroit a Mini Concept Geneve. Všechny čtyři koncepty měly téměř identický design a odlišovaly se pouze svým stylem. První z nich Concept Frankfurt bylo čisté kombi, Concept Tokyo nesl vybavení pro piknik, Concept Detroit měl nadchnout lyžaře a poslední Concept Geneve byl upraven jako asistenční vůz pro soutěžní speciál.
Poslední z konceptů, který automobilka Mini připomíná působí s ohledem na novodobou historii značky, jakoby dorazil z dávné minulosti. Jedná se o Mini Concept Monte Carlo Rallye z roku 1997, který vznikl jako pocta slavnému vítězství klasického Mini v rallye Monte Carlo v roce 1967.
Zároveň měl tento koncept otestovat reakce veřejnosti na design, který by mohla nést připravovaná nová generace. Ta se jím inspirovala především v horní polovině v oblasti sloupů nesoucích střechu a nabídla stejné barevné řešení. Tvary přední části a boků tohoto konceptu se do sériové produkce nedostaly. Důvodem může být i skutečnost, že spíše než Mini tento koncept právě svými blatníky a řešení masky s hlavními světlomety připomínal klasický roadster Austin-Healy Sprite přezdívaný Frogeye.