MINI Renocar Academy 2015

Prezentace klienta
Díky firmě Renocar, která prodává v Brně – Slatině a Praze – Čestlicích vozy BMW a MINI se mi naskytla příležitost, která se neodmítá - vyzkoušet zbrusu nové vozy MINI John Cooper Works s vrcholnou motorizací o výkonu 231 koní rovnou na Masarykově okruhu

Třídveřové provedení však nebylo jediné na trati, a tak jsem na vyzkoušel i nabroušený MINI Paceman ALL4 John Cooper Works a také MINI Countryman John Cooper Works. Testování probíhalo při akci, kterou Renocar pořádal pro své klienty – John Cooper Works Performance Academy 2015.

Hned při příchodu mě potěšil pohled na krásné hostesky, no jen si to představte – dlouhonohé kočky v uplém MINI tričku s Vámi vyplní formulář, provedou registraci a jde se na věc. V prvních několika boxech byly švédské stoly s občerstvením, které také potěšily, ale jsme tu přeci jen kvůli cool autům. Po úvodním seznámení s okruhem a pravidly při ježdění se rovnou šlo na závodní trať. Celkem bylo pro účastníky připraveno 12 vozů - v první linii stálo sedm MINI JCW a v druhé tři Peacemany JCW a dva Countrymany JCW. Zábava může začít!

mini mini

Jako první jsem usedl za volant krásného, jasně červeného MINI JCW s černou střechou. Díky tomu, že MINI jsou vlastně taková menší BMW, si hned uvědomíte, že nesedíte v jen tak ledajakém hot-hatchi, ale v pravém prémiovém automobilu. Zmizel gigantický rychloměr ze středu palubní desky a namísto něj se nyní nachází displej infotainmentu s velmi dobrým rozlišením. Za tříramenným volantem potaženým kůží, jenž mi připomínal ten skvělý z M divize od BMW, vyčnívá tachometr s otáčkoměrem, který začíná ukazovat červené pole lehce nad 6000 ot./min. Volič automatické převodovky v podobě páky je designově hezky zpracovaný a v interiéru nenajdete žádné laciné plasty a materiály. Polokožená sedadla potažená alcantarou obejmou záda i zadek perfektním bočním vedením.

mini mini

Na exteriéru se objevily nové nárazníky, mlhovky nahradily další nasávací otvory pro chladič, nová kapota s průduchem, prahy, hezky zpracované přítlačné křídlo na zádi vozu a mohutnější difuzor. Samozřejmostí jsou lehká kovaná kola. Všudypřítomné znáčky John Cooper Works jen dodávají na pocitu, že máte tu čest s neobyčejným autem.

Po nastartování Cooper díky novému, mistry laděnému výfuku Akrapovic, uslyšíte chraplavý baryton a při každém jemném sešlápnutí plynového pedálu si hlasitě odplivne. Řadím déčko, páku převodovky tlačím na levou stranu pro manuální řazení pádly pod volantem a kulatým voličem před ní nastavuji režim sport. Ten zostří reakci na plyn a nechá vás točit až do omezovače v 6 500 ot./min. Nastavením manuálního módu se řidič vyhne jakékoliv intervenci automatu, takže v červeném poli bude nutné řadit. Takhle si představuji nastavení pro ostré auto…

mini mini

MINI John Cooper Works

Hned před první zatáčkou si uvědomuji, že to opravdu nebude nějaký normální rychlý hatch-back, šlapu na brzdový pedál a auto okamžitě boří čumák do země. Firma Brembo tu na nových brzdách odvedla opravdu dobrou práci! Brzdnému účinku přidává i velmi nízká hmotnost 1 295 kilogramů. Před půlkou zatáčky začínám přidávat plyn a za apexem dávám nohu na podlahu. Dvoulitrový agregát s přeplňováním jde hravě po otáčkách a hodnota 231 koní (170 kW) to jen potvrzuje. Auto okamžitě vystřeluje, tlačí tělo do sedáku a je velmi, ale opravdu velmi rychlé. Přenosu výkonu v zatáčkách navíc pomáhá nová elektronická uzávěrka diferenciálu. Řazení pádly pod volantem je přesné a dobře zpřevodovaná šestistupňová převodovka i v automatickém režimu volí ten správný rychlostní stupeň. Podvozek poslouchá na slovo, bleskově mění směr, nabízí ukázkovou přilnavost a to samé platí i o řízení, které je strmé a přesné. MINI se v zatáčkách zakousne a jede přímo tam, kam míří kola bez náznaku nedotáčivosti. Neznám mnoho aut, co by zatáčela s takovou ochotou a měla limity tak daleko. Na podvozku kluci z dílen JCW odvedli pořádný kus skvělé práce a do toho si ještě připočtěte rozverný charakter projevu auta a úsměv na tváři je zaručený - tohle je prostě řidičské auto připomínající bez nadsázky motokáru. Strhne Vás a bude bavit!

mini mini

MINI Paceman JCW a Countryman JCW

Po nejmenším z rodiny MINI přesedám do většího a ještě stylovějšího Pacemana JCW ve stříbrné metalíze, která byla navíc kombinována s dvěma červenými pruhy. V interiéru je to ta stejná, jen trochu zvětšená pohádka s rozměrnějšími a pohodlnějšími sedadly.

mini mini

Auto sice působí mohutně, ale hmotnost je pouhých 1495 kilogramů, což je pořád velmi slušné číslo. Pod kapotou najdeme přeplňovaný čtyřválec 1.6 s klidněji naladěnou automatickou převodovkou a nižším výkonem 218 koní (160 kW), točivý moment je 300 Nm. Podvozek na okruhu odhaluje měkčí nastavení a v utáhlejších zatáčkách se vůz vlivem vyšší světlé výšky mírně naklání. Na klasické okreskové silnici, to ale bude parádní auto, které v segmentu nemá jízdně přemožitele. Pořád je tu totiž ono DNA této značky, které je tolik opojné - auto jde ihned za volantem, drží stopu, nezná nedotáčivost a reaguje na sebemenší pokyny řidiče. Ostatně to samé platí i pro praktičtější variantu Countryman JCW, který je naladěn velmi podobně. Je dobré zjistit, že s praktičtější a větší karoserií nepřijdete o zábavu z řízení a fantastické jízdní vlastnosti.

mini mini

Chtěl bych tedy poděkovat firmě Renocar za pozvání na tuto vydařenou akci a potvrzení si faktu, jak jsou tyto vozy výjimečné a zároveň doporučit všem těm, kterým se nové MINI líbí, navštívit salony Renocar v Praze – Čestlicích nebo Brně – Slatině, kde Vám ochotně tato auta představí osobně.

Prezentace klienta
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly