Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mini v Paříži

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Značka Mini se stává plnohodnotným hráčem v konkurenci světových automobilek. Představuje nový vlastní turbodiesel a chystá se na vstup do mistrovství světa rally.

Stánek kvetoucí britské dcery německého BMW byl jako obvykle černý s bílými prvky, bohatě prostorově členěný, plný tajemných zákoutí a chytrých nápadů. A bohužel také lidí, protože o okaté minisporťáky je tradičně velký zájem. Jak by ne, chytře řízená značka přináší více radosti a chytrých nápadů, než je obvyklé. Stánku samozřejmě dominovala světová premiéra ostrého závodního speciálu Countryman WRC, který až budí dojem, jakoby byla nová pravidla pro WRC ušita na míru právě anglickým závodníkům.

Celá základní rodina, tedy Mini, Clubman i Cabrio, prošla pro modelový rok 2011 faceliftem, který oslavil v Paříži oficiální start. Přinesl ještě decentnější retuše vzhledu, než obvykle, na první pohled prakticky nerozeznatelné. Přibyly nové barevné odstíny, vzory kol a také prvky výbavy, mj. adaptivní xenonové světlomety či obdoba Connected Drive v BMW.

Největší změnou je ale zcela nový hliníkový diesel, s podobnými výkony jako předchůdce od PSA, znovu ve dvou výkonových verzích, avšak s malinko větším zdvihovým objemem a především podstatně nižší spotřebou. Ten se – také poprvé – podívá pod kapotu kabrioletu a Clubman dostane nově i jeho slabší verzi.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)