Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ministerstvo dále brojí proti filtrům pevných částic. Servisy budou žalovat!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (56)
Novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích usnadní vlastníkům a provozovatelům vozidel kontakt s úřady.

Od června budou moci motoristé přihlašovat auta na kterémkoliv úřadu obcí s rozšířenou působností. Počítá s tím novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která začíná platit 1. června. Její součástí je též povinnost autoservisů oznámit majiteli při zásadních zásazích do vozu, například při odstranění filtru pevných částic, že tím vozidlo ztrácí způsobilost provozu. Na setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Povinnost informovat je důležitá proto, že v minulosti se při odhalení podobných změn majitel vozidla často odvolával na to, že je udělali v servisu bez jeho vědomí. "Teď bude existovat dokument o tom, že klient věděl, že jeho vozidlo ztrácí technickou způsobilost," uvedl mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Servisy mohou být postiženy až půlmilionovou pokutou za to, že klienty o změnách odporujících řádnému používání vozidla dostatečně neinformovaly. Další změnou je povinnost fotograficky dokumentovat testy vozidel ve stanicích měření emisí. Podobně se už fotí vozidla při STK, fotografie pak slouží jako důkaz, že vozidlo bylo skutečně fyzicky přítomno na zkušební lince, uvedl Ťok. Stejná povinnost začne do konce roku platit pro emisní měřicí stanice.

Zjednodušením pro motoristy má být možnost nechat úřad přepsat prodané auto na nového majitele bez toho, že by nový majitel k tomu poskytl součinnost. Dosud se museli prodávající a kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat žádost na příslušný registr vozidel nebo tak učinit na základě plné moci. Nově bude moci nový majitel registrovat vůz na jakémkoliv obecním úřadu s rozšířenou působností, kde se mu to bude hodit. Nebude tak kvůli registraci muset jezdit přes celou republiku, pokud auto koupil na druhé straně země, jako se to dělo doposud.

Do dokončeného převodu na nového majitele je za majitele považován původní vlastník, kterému tak například mohou chodit pokuty za přestupky, které s jeho vozidlem spáchal jeho nový majitel. "Všichni, kteří prodávají auto, by se měli takovéto situaci spíše snažit bránit, aby se nestala standardem. Chceme ale lidem vyjít vstříc a tuto možnost jim umožnit, dodal Ťok.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (56)
25. 5. 2017 22:31
Re: Nadpis
... smutné, že jen podle nadpisu už to vypadá že článek psal negramot..... proč se pak zabývat obsahem..... 8-s

Vrcholem této stupidnosti je iDnes, který tuším včera přišel s nadpisem "Button v tréninku na GP Monaka sjel do vody" a v článku se ukázalo že trénoval na simulátoru na PC..... >:D :*) :-O
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2017 16:45
Re: Podle sebe soudím tebe
Hlavně, že se vyhazuje za kdejakou homologační nálepku na okně, motor zamazaný od oleje a podobné hovadiny.
Avatar - twistedTSD
25. 5. 2017 16:37
Re: PRASKNIDIESEL.cz / s DÍZLKURVAMA SE LID VYPOŘÁDÁVÁ PO
To bych neřekl. Jako nejsem zas tak technicky zběhlý a u nejmodernějších, vysokovýkonných benzínových motorů by se dalo polemizovat, ale v současnosti stále platí, že přímý vstřik (s drahými a na kvalitu paliva citlivými vstřikovači), turbo/a, dvouhmota, drahé DPF, aditiva a podobné srandy jsou pravidlem pro diesely, ne pro benzín.
25. 5. 2017 16:32
Re: jeste mi chybi moznost
No tak jestli je to co píšeš pravda, tak je to zářný příklad jak jsou amíci v některých věcech daleko za náma. Tohle už máme za sebou a je to jedna z mnoha chyb předrevoluční doby. Vychází to sice z přirozený lidský závisti, ale aby to režim podporoval to je fakt hnus. Pozoruju ale celkem často jak západ dělá chyby, kterými jsme si už prošli za komoušů, takže je to možná holt normální. Každá generace si asi musí udělat stejný chyby jako ta před ní, aby se z nich poučila >:D
25. 5. 2017 16:26
Re: jeste mi chybi moznost
Tak to si vystihnul >:D >:D :yes: