Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ministerstvo dopravy navrhuje, aby STK povinně zapisovaly ujeté kilometry

Ministerstvo dopravy chce uzákonit povinnost, aby stanice technické kontroly (DTK) vpisovaly počet ujetých kilometrů do velkého technického průkazu vozidel.
Zpět na článek
3. 10. 2010 08:31
neregistrovaný "mmajor"
2. 10. 2010 19:55
2. 10. 2010 22:06
2. 10. 2010 22:36
neregistrovaný "rkpilot"
Avatar - eLzyx
2. 10. 2010 12:05
bude to ještě horší
dokážu si představit, jak se bude stáčet před návštěvou STK, následně auto půjde do prodeje s tím, že "tady to máte černý na bílým, že to auto má 136283km" a spokojená rodinka si odjíždí "zánovním" autem s 350t km na hrbu. Současná situace je dle mého názoru lepší. Málokdo ví, že STK stav tacho zapisují do DB a za určitý poplatek si tyto záznamy můžete "vyjet" u specializovaných firem. Snáze tak odhalíte podvodníka.
Rozbalit vlákno
6
2. 10. 2010 13:31
Re: bude to ještě horší
Ve vlastním zájmu by spíš automobilky měli vést životopis vozů. V dnešní době online databází to je naprosto triviální záležitost. S novým autem jezdí 99% lidí na garančky, kde by se zapisoval nájezd km. Po záruce, kdy už většina originální servis opouští by se o to mohla starat STK apod.

Investice a práce minimální, prospěšnost značná.
Avatar - saldy
2. 10. 2010 18:29
Re: bude to ještě horší
každá regulace co to stíží je dobrá, hlavně by to už mělo už být trestný jako podvod, stáčení se ale nikdy 100% neodbourá, tohle riziko k ojetinám prostě jednou provždy patří.
2. 10. 2010 22:15
Re: bude to ještě horší
Kazdej servis muze byt pichlej na net a pri kazdy navsteve auta to tam napsat. Nespravny udaj- trestny cin a tecka. Neco se udelat musi, v bazarech na pretaceni okradaj vsechny
neregistrovaný "mmajor"
3. 10. 2010 08:31
Re: bude to ještě horší
Automobilky tyto informace sbírají, některé je shromaždují globálně, některé zatím jen lokálně.

Firmy, které jsou zde zmíněny - čerpají info od DTK, ale zároveň u automobilek, se kterými se dohodly a ty jim servisní informaci poskytují...

(Mluvím zvlastní zkušenosti - programoval jsem rozhraní jednoho distributora pro napojení pro jednu z firem)

Ale k tématu: Podle mého názoru, bude méně stočených aut, ale když už bude stočené - tak pořádně. Vím o případech fleetových flotil, které jezdí sice do značkového servisu, ale po domluvě se servisem (úplatě?), nikde neexistují záznamy o servisních úkonech... První 4 roky auto na technickou stějně nejezdí a takovéto fleetové auto může mít najeto klidně 200kKm, je pak stočeno např. na 60kKm (jako voňávka) a hůra do bazaru a potom na první technickou... :-(

Nehledě na to, že kdykoliv jsem byl na technické, tak se mě technik jen zeptal kolik to má najeto a pak to zaneslo IS.. nikdy tacho nekontroloval.. :(
3. 10. 2010 16:00
Re: bude to ještě horší
Programovat rozhrani pro jednoho distributora pro napojeni pro jednu z firem- to zni kapku neprakticky.. to je to dneska s kompatibilitou tak hrozny?
Clovek by se mel mit na pozoru pred firmou, jako byvalym majitelem. Takovy auta najezdi klidne i 20 tisic za mesic- za dva roky tam je pul milionu a auto vypada celkem zanovne- staci prelestit predek od much, kaminku atd a fajnovka je na svete.
Pak si to koupi tata od rodiny, co najede 20 tisic za rok a do dvou let povymenuje pulku nahradnich dilu.. Smeje se firma i bazar.
Trestny cin podvodu to mel byt uz davno.
Ja mam passata s 300 tisici kilometry(ne z bazaru) a nemam problem, na motor jsem nesahl ty 3 roky, co ho mam(rotacka tdi). Vymenit olej a rozvody, jediny ukony. Kilometru se nebojim, staci slusne jezdit a jezdi to furt.
Pravy km na aute by zlevnily auta v bazarech.Ty by pak rychleji nahradily ty stary rakve na kolech,coz zachranuje obcas zivoty. Jde tedy o oboje, o penize i o zivot a tresta se to jen prestupkem. Vic netreba rikat :-)
3. 10. 2010 15:57
Re: bude to ještě horší
vzhledem k tomu že většina "smotanin" pochází z německa odkud to někdo doveze má to 250k stočí to na 127k a pak to prodává soudím že nevím ;-)
Avatar - jenik1
2. 10. 2010 19:55
DTK
Ta zkratka DTK je co?
Rozbalit vlákno
1
2. 10. 2010 22:06
Re: DTK
debilni technicka kontrola >:D
neregistrovaný "rkpilot"
2. 10. 2010 22:36
Je to krok jak znepříjemnit, ale ne zamezit
Vždyť lze přece přetočit tachometr vždy, než se půjde na technickou ne? Tak co tam nacvičujou chytrolíni a jak to bude u dovozů, kdy půjde na první STK u nás to stočí o 200 tis a bude záznam v TK a bude to OK? :no:
Vím, že je to problém, ale tímto krokem si zase budou hrabat do kapsy buď stanice STK nebo maníci co se tím živěj doposud akorát jim stoupne frekvence přetáčení, nepojedou tam jen jednou, ale holt každý dva roky to lze taky skousnout.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
3. 10. 2010 11:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
3. 10. 2010 16:01
to chce prostě
jednotný požadavek EU aby se to všude dělalo naprosto stejně se stejnými postihy
dále nějakou jednotnou mezinárodní evidenci kam by se každá garančka a technická prohlídka zanesly se všemi údaji a podvodníkům by se velmi stížila situace
v podstatě kdo by neměl známýho kterej mu stočí tachák tak by měl smůlu
do evidence by mohly v případě služebních vozů nahlédnout a kontrolovat i finanční úřady čož by odradilo od stáčení služebních vozidel takže by to v podstatě ustalo
akorát chudák český zákazník autobazaru by se už nemohl holedbat že má pěkný mondeo f plný palbě za "kilo" a že má najeto jen 115k km při stáří 11ti let >:D
Rozbalit vlákno
0