mě pořád připadá, že zákonodárce stále postihuje následek a příčinu nechává plavat. Osobně mi vadí lidé jezdící na červenou, nerespektující přechody pro chodce a podobně. Určitě mi ale nevadí, že někdo jede po magistrále (3 pruhy) 55 místo 50. Takže nepotřebujeme všude radary. Potřebujeme polici, která bude kontrolovat na skutečně nebezpečných místech a ne jen tam, kde se dají snadno vybrat peníze
Rychlost nesmí být omezena kvůli hluku, tak řekla EU. Proto v Praze, na místech, kde byla zřízena padesátka kvůli hluku, tato dodatková tabule zmizela, ale padesátka zůstala. Kor na magistrále mezi sjezdem na Pankrác a sjezdem na Krč je ta padesátka mezi kancelářskýma budovami zcela zbytečná.
Nemluvě o tom, že většina aut má při 60-70km/h nižší emise než při 50.
sice ses neptal mne, ale za sebe hlásím "NEVA". Kolik druhej jede (nebo kolik vydělává, co jí, kde spí) mi je úplně jedno.
Řešit se má jen následek. Jede li někdo jak de-Bill, a způsobí li škodu, tak má teprve přijít trest.
Záleží na tom kde to je. Nedávno jsem jel 110 na 30 a budeš se divit bylo to naprosto vpořádku. Oni tam totiž den před tím prořezávali stromy a jaksi zapomněli odnést značky. Takže říct generelně, že mi vadí když někdo jede 80 na 50 nejde. Může mi to vadit a nemusí záleží na okolnostech.
Já ale nikde netvrdil, že všechny omezení jsou nesmysl. Jen konstatuju, že je rozdíl 50 a 50 a nejde generelně říct, že mi všeobecně vadí když někdo jede rychlejc než přikazuje značka.
50 je vždy 50 a není v tom žádný rozdíl ;-) vraťme se ovšem k meritu věci, vadí mé osobě, že stát bude monitorovat rychlost prostřednictvím chytrých radarů a pod.? Vůbec ne, na dálnici stejně víc jak 130 nejezdím (většinou, zrychlit zpravidla musím v případech, když předjíždím a zezadu přiletí někdo rychlejší) a na okreskách, kde teď jezdím kilo budu jezdit 0,9 kila a mé lidské práva ani svoboda myšlení a rozhodování nijak netrpí.
nedodržení 50 ve městě je mnohem horší prohřešek než nedodržení 50 na 4 proudový silnici kde je přehledná situace a nehrozí, že ti tam skočí malý dítě. Takže rozdíl je tam obrovský. No mě osobně to teda přijde dost obtěžující. Na tachometr celkem logicky furt nekoukám, takže situace kdy pojedu 150 a změří mě se zdá být dost reálná.
Omezení rychlosti ale neslouží jenom k tomu, abys zabrzdil před dítětem, co ti z nenadání vlítne před auto. Někde je to z důvodu omezení hluku, někdy pouze proto, že auto jedoucí 50 zabírá za jednotku času mnohem míň místa, než auto, co jede 80 a komunikace tak zůstane po delší dobu líp průjezdná (třeba před blížící se dopravní špičkou i na 4 proudovce), to ovšem vy, osvícení dopravní inženýři, víte mnohem líp, než úředníci, kteří se snaží všechny buzerovat jenom proto, že mohou. Jinak to s bezpečností souhlas, hrneš to po silnici a po chodníků se tetelí 12 škvrňat ze školky? I 40 kmh je moc. Je noc, nikde nikdo a široká silnice, proč nejet 70? Ale narážíme na to, že auto jedoucí rychle je hlučnější.
Omezení kde je snížená rychlost jen kvůli hluku je na silnicích naprostý minimum osobně vím o jednom na výpadovce na Brno kde teda jezdím poctivě 50. Pokud je tak hustý provoz, že nestíhá kapacita komunikace, tak stejně nejedu podle značek, ale podle okolního provozu tak abych si udržoval pořád odstup od přede mnou jedoucího auta a eliminoval jsem nebezpečí, že se někomu podívám do kufru. A s tím hlukem je to sporný. Můžeš mít auto, který dělá v 50 větší kravál než jiný v 70. Navíc tím si omezil debatu jen na jízdu v zástavbě. Když budeš mít to omezení někde v polích tak nemusíš nadměrný hluk vůbec řešit.
hele, ty dopravní inženýre, počítáš také někde s tím, že ta rychleji jedoucí auta potřebujou k přemístění z bodu A do bodu B méně těch jedntek času? Nejvíce jednotek času byť na nejmenším prostoru pak zabere vozidlo stojící.
o tom ale preci nemuvim. ciste teoreticky kdyby vsechna auta cestovala prumerne dvojnasobnou rychlosti, bude v kazdy jeden okamzik na silnici polovina aut. takze pri dvojnasobne rychlosti cestovani staci polovicni kapacita site.
Tohle by fungovalo do určitého počtu aut na komunikaci. Jinak je dobré si uvědomit, že kapacita sítě se se zvyšující rychlostí téměř nemění. Uvažuješ-li stejný časový interval mezi 2 projíždějícími auty (ony známé 2 sekundy), tak jedním bodem projde stejný počet aut jak "třicítkou", tak "stotřicítkou". Rozdíl je v tom, že auto jedoucí 130 "spotřebuje" za sekundu jízdy 36 metrů silnice, auto jedoucí 30 něco přes 8. Velice zjednodušeně přicházíme k tomu, že buď pojedeš rychleji a další stojí a rozjíždějí se (tohle tvoří největší prodlevy) nebo pojedou všichni pomaleji a míň zastavují a rozjíždějí se, jedou plynuleji a bez prodlev (a zvýšeného hluku, smradu, spotřeby a opotřebení některých mechanických částí auta) při neustálém rozjíždění.
kapacita ale neni pocet aut za hodinu, to je vykon. kapacita je pocet aut na danem useku silnice... jinak to ztraci analogicky vyznam. stejne tak nic z toho, co rikas, nedava smysl pro zavedeni rychlostniho limitu.
aj napriek tomu, ze sa to Pargi snazil obhajovat medzerami medzi autami, tak mas samozrejme pravdu. Nenadarmo maju v Nemecku tu rychlost na znacnej casti neobmedzenu, lebo kazdemu racionalne uvazujucemu musi byt jasne, ze za jednotku casu prejde danym usekom vacsie mnozstvo aut.
Take matematizovanie o preddefinovanych fixnych medzerach je dobre pre teoretikov. V praxi to aspon v Nemecku funguje. Preco by to nemohlo aj tu - teda aspon pri tej 150/160ke ? No lebo vychova v autoskolach, atd... Vodicaky sa rozdavaju ako poukazy na zlavu v Baumaxe a podobne... :-!
A jsme u toho, že všichni laikové si myslí, že uvažují racionálně. Klidně můžeme zkrátit odstup z 2 sekund na 1, daným místem projede pořád stejný počet aut jak při 50 km/h, tak při 150 km/h (každou vteřinu jedno, tedy 60 za minutu, tedy 3600 za hodinu), na maximální kapacitu nemá vliv rychlost. Že se vyšší rychlostí dostaneš rychleji z bodu A do bodu B platí pouze pro specifické příklady (omezený počtem účastníků provozu).
A k té teorii, kdyby ses kouknul na nějaké simulace dopravních proudů třeba v Aimsunu, divil by ses, jak se zvýší plynulost prostým (plošným) snížením rychlosti, platí totiž to teoretické, že auto jedoucí pomaleji zabírá za jednotku času mnohem míň místa. Místo je konstantní, ale úpravou rychlosti se na něm může pohybovat různý počet aut (buď pojede pár jedinců rychleji na úkor dalších a opravdu se dostanou někam rychleji, ti další ovšem o to později, nebo pojedou všichni stejně). Vyžaduje to však důvěru v zavedený systém a trochu stádovité chování účastníků provozu. Stačí ale několik racionálně ;-) uvažujících a plynulý dopravní proud je čudu.
Ty to celý špatně chápeš. Když pojedu 150 tak ne proto, aby byla propustnost silnice co největší (takhle pojedu stejně jen ve chvíli kdy nebude provoz a tudíž nebude hrozit, že mi někdo z pravýho skočí před auto) a nepojedu tak ani kvůli tomu, že chci být někde rychlejc. Pojedu tak prostě proto, že mi to vyhovuje a pro radost, že se nemusím plížit. Hele pokud bude někde 80 a všichni pojedou 80 tak pokud se objeví jeden blázen, který chce jet rychleji, tak stejně nic nevyřeší, protože mu nezbyde než jet 80 s ostatníma. Tím spíš pokud se jedná o 2 proudovku. Typicky v Praze na ucpaným okruhu, tam když se objeví jeden pospíchač, tak má prostě smůlu a pojede holt spolu s ostatníma.
ja ti jeste jednou zopaknu jednoduchou matematickou uvahu - kdyz vsichni pojedou polovicni rychlosti, budes potrebovat v kazdem okamziku na silnicich poskladat dvojnasobne mnozstvi aut. moje trasa je napr deset kilometru do prace - kdyz ji prumerne pojedu stovkou, budu na silnici smrdet sest minut. kdyz ji prumerne pojedu padesatkou, budu tam zabirat sice mensi misto, ale celych dvanact minut.to je oc tu bezi. zcela logicky a zjednodusene se da rici ze s vysimi rychlostmi klesa mnozstvi aut vyskytujicich se na danem useku komunikace. pochybuju, ze tento prosty fakt v tech tvych modelech nekdo zohlednil, navic by me zajimalo, jak chces modelovat cechy, nemce, italy a nebo treba jeste muzeme sahnout nekam do latinske ameriky nebo do asie... aby ti ty modely nedavaly stejne spolehlive vysledky jako modely globalniho oteplovani.
Když řidiči jezdí 85 v 50tce a nejsou v tom úseku zaznamenány dlouhodobě žádné nehody, tak to znamená jen jedno, rychlostí limit je nastaven špatně... :-!
..v nebezpečných úsecích se nekontroluje, protože tam většina lidí zpomalí instinktivně a nedojde k porušení trestatelného předpisu, tedy se nic nevyrejžuje.
za 55 na magistrale fakt pokutu nedostanes, mam to tam celkem najete (bydlim par set metru od tama) a ac podle GPS prumer na tom merenem useku mam 55-56, tak za tuhle rychlost me jeste neprisla pokuta ani jedna, znamemu prisla za 68, predpokladal bych tedy ze maj system nastaveny na 60+ ,a zbyle namerene to proste dal k provereni osobou ani neposila
...protože nejvíce u nás zabíjí rychlost na dálnicích!! Ale je fakt, že takto se řídí stát jako firma - investuješ 18 mld., do 5 let máš zpátky 25...super business. Mrtvých neubyde a ty bbudeš mít argument pro další investice. A pak vše šup hurá do podpory biopaliv a obnovitelných zdrojů >:D
Kdyby se to využívalo k trestání opravdu nebezpečných přestupků, nemám nic proti, ale tak nějak tuším, že to bude sloužit spíše jako dojná kráva při pokutování za marginality :-(
Přesně tak...mě osobně nic moc účinného a zároveň jednoduchého nenapadá, ale rozhodně nejsem žádny dopravní expert...Myslím, že nejdůlžitější je prevence (oproti represi), tj. začít u autoškol, zkoušek, pokračovat můžeme u smysluplného a přehledného značení silnic (méně značek, postranní čáry, označení zatáček + svodidla), smysluplná osvěta (ne Renčovy klipy), zařazení do výuky na středních školách...kolik by stálo toto a kolik by to ušetřilo životů? A i do budoucna...??
Suhlas ! :yes:
Dnes hadam vacsina "vodicov" ani nedokaze poriadne zvladat svoje auto v trosku inych, nez standardnych jazdnych situaciach, nieto v krizovych. Mnohonasobne viac by som sa na tento problem zameral - na vychovu techniky jazdy ! Toto by sposobilo to, ze ti, ktori by autoskolou presli, boli by kvalitnejsi soferi a nielen premiestnovaci svojich zadkov. :-! Tym by ale velmi rychlo nastalo zaujimave zistenie, a to take, ze velke mnozstvo ludi nema patricne "zrucnosti" na to, aby takuto sprisnenu autoskolu zvladali. Potom by takychto ubudlo z ciest, cesty by boli prazdnejsie ( ok, dajme tomu ze priechodnejsie - teda menej ucpate ) hrozilo by tym padom mensie riziko stretu aut, teda mensie riziko zraneni a mrtvych.
Radary na dialniciach a viacprudovkach su fakt len dojna krava a neucinny system v postihovani tych, ktori aj tak maju minimalny podiel na tazkej nehodovosti na predmetnych cestach, pokutu sice zaplatia, ale v pripade ze ich prijmy su dostatocne na platenie tych pokut pravidelne, tak sa ani ich rychlost rapidne neznizi.
Aby něčeho ubylo, to taky není cílem. Prodej aut a pohonných hmot a všeho kolem představuje pro stát veliký zdroj příjmů. Prázdné silnice leda ve snu :-)
:-)
Ved principialne mi ani neide o to, stretavat na cestach menej aut - to ani omylom. Mne mnozstvo aut nevadi, vadia mi ti ich "soferi" 8-s
Keby teda bola autoskola intenzivnejsia a viac zamerana na jazdu, predpokladam, ze aj ten VP by bol drahsi, neviem ako je to u vas, ci tam mate tiez kolky - dal by som aj tie drahsie, nech ti, ktori tu autoskolu robia ju beru trochu vaznejsie a maju zaujem splnit tie prisnejsie limity a bol by pokoj. Baran cely, vlk syty: poplatky by sa vyberali z kolkov, a na cestach by boli kvalitnejsi soferi, ktori by sposobovali svojimi jazdeckymi chybami menej nehod a tym menej zranenych a umrelych. Vybavene !
Když ovšem posuneš laťku výš (jak cenovou tak kvalitativní), přibude těch, kteří ji nepřelezou (což by nebylo na škodu, jenom zrovna o tohle není zájem). A kolik se za autoškolu platí dnes, to ani nevím :-)
Kolem desítky. Strávíš tři měsíce nebo kolik ježděním třicítkou mezi vesnicemi po úzkých vedlejších (pokud neděláš AŠ ve velkém městě), párkrát zaparkuješ před Lidlem, zkoukneš výuková videa z kraje 90. let a máš papíry.
Tak vzhledem k tomu, že jsem už dokázal řídit auto v 15 letech a do těch 18ti jsem se v řízení snažil zdokonalit, tak ano uměl jsem už v autoškole řídit.
Pockej, ty myslis ovladani auta a ne rizeni, vid? O rizeni si muzeme popovidat treba po 20 letech za volantem, a to jeste pokud se budes hodne snazit. Ne pred autoskolou.
Nekomu ne, mas pravdu :yes: Pocet let stravenych za volantem urcite jeste neznamena, ze umi dotycny ridit. Minimalne tim ale ziska zkusenost z provozu, odhad a predvidavost, vetsinou i rozvahu a trochu te trpelivosti a shovivavosti. Na rozdil od strelcu, co kdyz se +- nauci kroutit volantem a slapat na pedaly, tak jsou z nich uz hotovi piloti a vsichni okolo jim jenom zavazi.
Znám lidi, který prostě nemají na řízení buňky a i po 30 letech za volantem jezdí tak, že bych jim zrovna sebral řidičák. Možná je to tím, že jsou fakt leví a možná i tím, že je to prostě jen nikdo nenaučil.
jj ovládání auta, ale fakt je že už když jsem šel do autoškoly tak jsem uměl auto ovládat na tolik, že pro mě nebyl problém jet v zimě zatáčku smykem ;-) Samo sebou pokud sem tím neohrožoval další účastníky silničního provozu. Samozřejmě jsem byl i tak jalovej řidič. Nicméně jsem si uvědomoval, že nejsem mistr světa a snažil se jezdit opatrně a zbytečně nepřeceňoval svoje schopnosti. Fakt, že jsem jezdil s rozumem mi pomohlo přežít naštěstí mládí bez nehody. :-)
Vítejte v Utopialandu. V zemi, kde jezdi pouze mladi a zdravi ridici s mnohaletou praxi, s bleskovymi reflexy, vzdy pozorni a odpocati, provadejici minimalne 2x za mesic skolu smyku, nebo aspon trackdays. Aby meli zafixovane vzorce reseni krizovych situaci jdoucich casto proti prirozenosti, zato resicich ev. vzniklou krizi. Samozrejme musi jezdit v totoznych automobilech, kvuli stejne trajektorii, brzdne draze apod. . Potom nebude potreba zadny silnicni zakon, ani nejaka omezeni a limity. Vsichni si to muzou svihat rychle a tesne za sebou, protoze bude kazdy dokonaly, zodpovedny a bude znat limity sveho vozu i sebe sama.
Kravina, ze? Tohle nemuzes ocekavat ani od profesionalnich ridicu, natoz si myslet, ze bude takove androidy produkovat nejaka, byt sebelepsi, autoskola.
a jsme zase u toho - řidiči a majitelé aut jsou prostě dojnou krávou státu. Abych byl objektivní, tak když jsem tuhle četl na idnes kolik stojí pouhé vlastnictví obyč oktávky v Itálii, tak si ještě můžeme gratulovat :/
Správná cesta by byla nastavit korektní rychlostní limity odpovídající stavu vozovky a hustotě provozu. Na to ale stát nikdy nepřistoupí. A dobře ví proč. My taky >:-[]
nebyly by, kdyby stále platila povinnost na upozornění přítomnosti radaru. Pak je to prevence. Když ho schovám do křoví, je to represe, která je ve výsledku k ničemu
Když ovšem budeš jezdit tak, jak předpis káže (vím, je to často opruz), tak tě žádný represivní nástroj, navíc schovaný do křoví, trápit vůbec nemusí ;-)
?? mas velmi zvlastni schopnosti, jestli umis zaostrit na tachometr a na silnici zaroven. bacha at to nezjisti malder a skaliova, mohli by te prijit zkoumat.
Já tedy preferuji jet citem. Řídit se tím, jak rychle se věci přibližují a jaký mám výhled (plus samozřejmě viditelnými překážkami, stavem komunikace atp.). A pak se může stát, že na prázdné ulici, kde není jediný člověk, jediné auto, citem nedodržím předepsaných 20/ 30/ 40. Ne proto, že bych neměl referenci, ale jsou to věci, kvůli kterým přirozeně zpomalím, stejně jako zpomalím na dálnici, když dojedu někoho jedoucího výrazně pomaleji. I malá odchylka ve stlačení akcelerátoru udělá rychle rozdíl dost velký na to, abych dostal nějaký bod. Motor v tak nízkých rychlostech vůbec neslyším a automatická převodovka si stejně dělá, co chce, takže se nemohu řídit hlukem.
Jestli dokážeš zkontrolovat přístroje, aniž bys spustil oči z vozovky, tak gratuluji (teď nemluvím o průhledovém displayi, to je šikovná věc, ale pěkně klasické přístroje).
Nejde o celkový čas, ale o to, že věnuji pozornost dodržování rychlosti. Dodržování rychlosti není to, co zabrání nehodě. Záleží, v jakém autě jedu, ale v mém hlavním jsem tak dobře izolovaný (proto ho mám), že v nižších rychlostech jinak než podle přístrojů rychlost neudržím. Ve výsledku pak na měřeném úseku častěji kontroluji přístroje než zrcátka. Kdo si myslí, že je tohle správně, je podle mne padlý na hlavu. Když se něco v tu chvíli stane, tak mi to minimálně zdvojnásobí reakční dobu. A kdybych to přeměřil, nedivil bych se, kdyby to bylo ve skutečnosti mnohem horší. A to kvůli dodržování nějakého hausnumera? S tím se můžou jít vycpat.
Kdybych se natočil a dostal se do toho stavu "musím dodržet rychlost, nesmím dostat body" (podle mne je nebezpečné tímhle stylem jezdit, takže jsou mi body a pokuty u zadku), nedivil bych se, kdybych se na přístroje podíval tak jednou za vteřinu až dvě. Když si vezmeš, jak dlouho takové podívání se celkově zabere, jak dlouho zabere mozku se znovu zorientovat venku, to je hodně času stráveného sledováním něčeho, co bezpečnost jako takovou nevylepší. Nemluvě o vlivu stresu a mentální kapacitě věnované takové pitomosti.
Můžeme se zeptat všech těch vybouraných, jestli narazili proto, že se koukli na rychloměr nebo proto, že něco ladili (rádio, klima), telefonovali nebo si zrovna čistili kravatu od hořčice.
To tvoje auto, co tak jede a je tak dobře izolované, nemá ani head-up displej nebo alespoň omezovač rychlosti, když už ti přijde sledování budíků v kapličce tak nebezpečné? Tak mě napadlo, kdy na ten rychloměr a otáčkoměr vlastně koukat, když u toho jde vlastně o život? ;-)
Aha.
- Ale to by museli odklízet omezení rychlosti třeba na 30 tam kde o víkendu nic nedělají a omezení je naprosto zbytečné.
- Dávat do nebezpečných zatáček pravdivé omezení/doporučení rychlosti. (v Rakousku pokud projedu zatáčku tou rychlostí jako je na značce tak je to akorát, v ČR můžu ještě 20km/h přidat a je to úplně v pohodě).
- Snížit počet značek kolem silnic - občas se v tom vyznat a všechny přečíst je na vysokou školu a 5 minut času.
- Dávat značku konec/začátek obce tam kde skutečně začíná a ne do polí 300m od nejbližšího domu.
- Atd, atd.... .
No jasne! Každý jeden predpis sa musí do bodky dodržať a o ničom sa nesmie rozmýšľať. Všetky predpisy sú vždy iba správne a presne zodpovedajú potrebám všetkých ľudí. Hádam nechceme, aby niekto používal vlastný rozum. To by tak vyzeralo... Keď policajto povie, že tá 30-ka tam bude, tak to je určite najsprávnejšie.
V zásadě máš pravdu, každý předpis bys měl dodržovat. Ale zpět k té rychlosti, tam kde je 90, pojedeš 90, kde 130, pojedeš 130, kde 70, pojedeš 70... jestli je tohle pro tebe tak složité >:-[]
No jasne! Každý jeden predpis sa musí do bodky dodržať a o ničom sa nesmie rozmýšľať. Všetky predpisy sú vždy iba správne a presne zodpovedajú potrebám všetkých ľudí. Hádam nechceme, aby niekto používal vlastný rozum. To by tak vyzeralo... Keď policajt povie, že tá 30-ka tam bude, tak to je určite najsprávnejšie.
Jestli to nebude tím, že Němci nejsou Češi. Asi jsou zvyklí trochu míň všechno šulit a berou asi zákony trochu vážněji.
Tím netvrdím, že já vzorně dodržuju rychlosti.
Ja bych to dal i na chodniky co kdyby chodec sel rychleji nez je povoleno. trapny to napad od ministerstva dopravy. hlavne ze silnice jsou v dezolatnim stavu. kdyz by se opravili ubylo by nehod a tezce zranenych a tim i mrtvích. ale oni chtej spis buzerovat aby jeste mohli vybírat mastne pokuty.
a jeste jedno. za komunistu se stezovalo ze jsou lidi sledovani ale s timhle co se deje dnes tak tak to nema obdoby kamery radary jsou vlastne vsude a jsme sledovani na kazdem kroku. a stezuje si nekdo??? dnes se udava verejne a nikomu to nevadi za komunistu se udavalo tajne a lidi z toho byli nas rani. tak co se zmenilo? jen to ze vseho je mnohonasobne vic jak sledovani tak udavani a to vse VEREJNE.
Dovedeš si představit, jak by to vypadlo za komančů, kdyby měli takhle pokročilou a lehce dostupnou sledovací techniku??? Ale jinak je to pravda, špephováni jsme všude
Rozhodně. Protože pokud se nic nestane, tak bude hůř a hůř.
Bureš přetransferuje ČR na výnosnej podnik.
Už začal, pomalu, ale jistě - (podpora biopaliv 1. gen, které v EU již nepodporují a jdou na biopaliva další generace). Prostě Agrofert neumí biopaliva >1. gen.
>:-[] >:-[] >:-[]
Jo jo, jestli jsi viděl Matrix, tak jak byli lidé pro stroje baterkami a měli je pěkně v líhních, lidi pro stát jsou takové malé kasičky či dojné krávy, takže je stát chce mít co nejvíce pod kontrolou a bude to jen horší. Co můžeme a nemůžeme jíst, čím topíme, co máme všechno doma, pošťák má za úkol koukat přes plot, zda máte bazén a jaké auto, atd atd.
nemáte pravdu. Kolony se budou tvořit i tak, protože řada lidí nepoužívá levý pruh dálnice pouze k předjíždění. Budou vedle sebe jezdit auta stejnou rychlostí a nikam se nepohneme.
Při dnešní hustotě a vozidel i s nižší maximální rychlostí než je 130 km/hod (kamiony, autobusy) se člověk ani nediví, že skoro celou D1 z Brna do Prahy valím v levém pruhu (dříve i dílem dnes to byl i důvod dezolátního stavu pravého pruhu, kdy mi samozřejmě stát nedá náhradu za zlikvidované penu, tlumiče, atd. díky tomuto stavu vozovky).
Dobrý den, ale "budou vedle sebe jezdit auta stejnou rychlostí" jaksi implikuje pohyb. Plynulý pohyb, ne to poskakování, co musí slušný řidič dělat, když jede po dvouproudové dálnici, kde je z jedné strany každou chvíli kamion a z druhé strany nějaký řidič, co jede 140-150 (případně 90-100 na osmdesátce, atd) myslíce si, že pro něj zákon neplatí.
Mimochodem souhlasím, že razantní několikakilometrové omezení rychlosti na dálnici kvůli uzavření jednoho pruhu (zvlášť když někdo pracuje jen na pár metrech, pokud vůbec) je hloupost. V USA to moc neřeší, tam se prostě silnice zúží a povolená rychlost je stejná :-)
Můžeš mi vysvětlit, co tě nutí poskakovat, když jedeš 130 km/h po dálnici, slušný řidiči? Jestli tím myslíš zrychlování a zpomalování kvůli provozu, tak to je jaksi normální při rozdílných rychlostech dopravy.
Jediné řešení jak tomuto předejít je zavést plošný limit 90 km/h, to už vážně 99% provozu pojede v jednom proudu a poskakovat budem jedině v kopcích...
Kdyby všichni jeli maximálně 130 (jak jim ukládá zákon), tak by slušní řidiči jedoucí těch 130 nemuseli zpomalovat (až na nějaký ten vzácný případ sanitky apod.), takže ne, poskakování není normální.
Ne tím jsem myslel, že ne všichni po tý silnici jedou 130. Takže si může vybrat buď pojedeš 80 nebo musíš vždycky zrychlit zpomalit zrychlit zpomalit. Ideální stav, že všichni pojedou, jakoukoliv, stejnou rychlostí neexistuje.
Ale nikoliv, kdyby se dodržovaly zákony (včetně neomezování), tak by 95% zdržování zmizelo :-) . Když někdo jede pomaleji, tak tu přece je druhý pruh a když ubude rychlíků, ubude slušným lidem zpomalování.
Jenže když pojedeš v pravým 90 za kamionem tak je pro tebe levý pruh jedoucí 130 rychlý a ty musíš zrychlit a vecpat se tam, aby si mohl předjet. Což je v zásadě situace, která panuje i dnes a bude panovat na dálnicích vždycky. S tím prostě těžko něco uděláš.
Asi mu jde o to, že se nedokáže do levého probojovat, když někteří jezdí řekněme 150. Mně spíš vadí nezařazování se zpět do pravého. Kdo ví, odkud vytáhl těch 95 %... vsadil bych se, že tam slunce nesvítí. >:-[]
Mě nedělá problém zrychlit, abych při předjíždění co nejmíň omezoval auta jedoucí v levým. ;-) Jestli to někomu vadí, tak to je jeho problém. Je potřeba se přizpůsobit okolnímu provozu.
A řidič jedoucí 120km/h není slušný řidič? A co ten co jede 110km/h? Ten musí kvůli těm co jedou 130 poskakovat ještě víc. Jak k tomu chudák příjde? Cítím z tvého příspěvku otrávení, že nemůžeš jet celou cestu v levém pruhu a kašlat na to, co se děje za tebou a to je smutné...
Mimochodem, mě při pohybu po dálnici rychlostí 130 km/h dle GPS nezpomalujou rychleji jedoucí kolegové, ale především ti pomalejí jedoucí kolegové a hustota provozu. Vážně by mě zajímalo kde jezdíš, když to máš jinak...
Cítíš špatně a ignoruješ co jsem psal výše. TO je smutné.
Řidič, který jede pomaleji jede pomaleji z vlastní vůle a je to jeho věc a holt musí počítat s tím, že by se měl klidit těm jedoucím 130. To je přece přirozené.
Jezdím po pražských okruzích, po D11, D1. Hustota provozu mě zpomaluje opravdu vzácně, asi jezdím v lepší dobu :-)
Takže když tě někdo zdržuje, protože jede 120, je to slušný řidič a je to jeho vůle, ale když tě někdo zdržuje, protože jede 140, tak už je neslušný a musíš poskakovat.
A ty holt musíš počítat s tím, že se musíš klidit těm, co jedou 140, protože se v zákoně mimojiné praví, že máš uvolnit cestu rychleji jedoucímu vozidlu ;-)
Já se jen pozastavuji nad tím kastováním řidičů na slušné a neslušné.
To víš, v civilizovaných státech se porušování základních zákonu bere jak neslušnost :-)
V zákoně je konflikt mezi maximální povolenou rychlostí a tím univerzálním neomezováním, pořád se na to chci zeptat někoho, kdo o tom něco ví... Každopádně že zákon první porušil ten stočtyřicátník je bez debaty.
V tom případě je spousta situací, ve kterých jsem rád za neslušné lidi, nedodržující doslova (zdaleka nejen silniční) zákony a předpisy a i já nadále budu rád neslušným člověkem :-) Není mnoho věcí horších, než člověk, který vyžaduje dodržování zákonů a předpisů vždy a do důsledku.
Ad konflikt mezi rychlostí a neomezováním - tím, že rychlejší porušil zákon první znamená jako co? Když mi někdo ukrade peníze a já pak půjdu vyloupit banku, zbavuje mne to viny?
Ano, typická výmluva, že zákon je tu od toho, aby nás omezoval, svazoval, že vlastně je špatný, že vy byste to napsali lépe. Tak končí každá diskuse na auto.cz:-) . Nebo ještě lépe, "používej mozek", čti "porušuj zákon, který tu je pro dobro všech".
To, že porušil první znamená, že porušení zákona toho "omezovače" je důsledek už jednoho porušení zákona, což logicky znamená, že se to dá vyřešit ideálně znemožněním toho prvního porušování. Důsledek bude, že zákon nebude porušovat ani jeden ani druhý. Složité, že?
Vy byste byl ideální stvoření pro komunismus. Uznáváte všechny zákony i ty špatné. Je jasné, když je tu zákon, který podstatná část populace nedodržuje a nikomu to neubližuje, zákon je špatný a je ho třeba přepracovat. Není to tak dlouho, když tu byla diskuze na téma 160k/h navrhovaná ministrem dopravy pro určité úseky dálnic. To je logická cesta. Nastavit vyšší limit a sledovat jak se osvědčí. Pokud bude výsledek kladný, limit zvýšit permanentně a přidat k nim další úseky. A zase sledovat a tak dál. Má s tím někdo problém?
ano, z toho co ctu je mi naprosto jasne, ze se tu situujes do pozice toho, kdo ma patent na rozum. kdyby zakon narizoval, ze se ma jezdit jenom v sukni, tak zrejme budes prvni, kdo vykoupi damske oddeleni.
ale k veci. ty tu nejsi k tomu, abys urcoval kdo co smi. od toho tu je policie. tudiz pokud jede nekdo rychleji, nez se zda tobe pripustne, tak se mu (ano, dle dalsiho zakona, ktery tak chces dodrzovat) MUSIS uhnout, alebrz nemas co omezovat silnicni provoz v tomto pripade v levem pruhu. a k tomu ti je prdlajz po tom, proc on jede rychleji. slozite, ze?
Ale nikoliv, jen si na rozdíl od některých primitivů uvědomuji, že drtivá většina zákonů má nějaký význam a přínos.
Však ano, pokud budu mít příležitost, tak uhnu komukoliv, rychlost ale přetáhnu jen kvůli modrým majákům.
Dědo, jestli myslíte "uznávat" ve smyslu dodržovat, tak ano. Špatný zákon jsem ještě nepotkal. To, že podstatná část populace není schopná dodržovat ty nejjednodušší zákony není problém zákonu, ale populace. Když je někdo vychováván podobnou pakáží jako se vyskytuje tady, to je ve smyslu nulový respekt k zákonu, policajti jsou ***, ostatní na silnici jen překáží a hlavně typicky české "však von se nepoto". Jakožto dost zcestovalý člověk vím, jaké to je v civilizovanějších zemích jezdit v provozu, kde všichni jezdí stejně, skoro nikdo nepřekračuje rychlost ne protože "by mu ty *** daly pokutu", ale protože prostě ví, že "se to nedělá". Protože to by si mohl říct každý jaký zákon se mu líbí a jaký ne.
A jestli podle vás dodržování zákona je známka komunismu, tak se doporučuji dovzdělat.
A ano, ať dají klidně rychlost neomezenou, aspoň trochu prořidnou řady břídilů a zase se to usadí na normálních hodnotách.
V Anglii měli kdysi zákon, že před každým autem musel jít člověk a mávat červeným praporkem. Kdyby byli všichni z blbých zákonů připosraní jako ty, tak tam s tím červeným praporkem mávají do dnes. :-!
Máš to nějaké popletené. Vzdělání tady dávám já a ještě k tomu zdarma. :-! Argument byl o tom, že některé zákony jsou špatné nebo špatně nastavené. A tom nemůže být pochyb. A je dobře, že vždy byli lidé, kteří si to nejen uvědomovali, ale také s tím něco udělali. Re - red flag. :-!
tak potom je predmetne vozidlo nesposobile prevadzky na verejnych komunikaciach!
zakonom povolena odchylka tachometra je ( aspon u nas ) 10%.
15 kmh pri 130-ke je nad limit. :-!
To ale nic nemění na podstatě že když pojedou všechny auta přesně tachometrovejch 130 km/h pojedou v reálu hodně různejma rychlostma
A kdyby po českejch a slovenskejch silnicích jezdily jen auta co všechno splňujou a sou v naprostym pořádku vod pneumatik přes brzdy po přesnost ukazatelů tak by se nám dvěma myslim jezdilo docela dobře. Představ si ty furt prázdný silnice :-)
I těch deset % je slušnej rozptyl žejo :-)
Pokud vzpomínám na přeměřování který se před pár lety houfně provádělo tak byly i horší případy. Ale jo u novýho vozu by to snad nemělo bejt přes 10%
Takže, když pojedu max 130 tak nebudu poskakovat? To by mě zajímalo jak to chceš udělat, když někteří jedou jenom 90 a u nájezdů/sjezdů to v provozu občas padá i na 60.
Tak pojedu v levém pruhu. Že Češi jezdí jako prasata a létají do sjezdů z levého pruhu na poslední chvíli, aby ještě stihli "trhnout" to jedno auto, a že to mrskají z nájezdu rovnou do levého pruhu i když ještě nejsou na "cestovní" rychlosti, to je věc jiná.
Jo to musim potvrdit. Fakt žeru když mi rozjíždějící se idiot vjede před čumák a zatimco von se se svou šunkou a pedálem na podlaze pomalu rozjíždí já musim na brzdy
A když potkáš někoho kdo v tom levém pojede 110 protože předjíždí jiné auto tak do něho vrazíš? Nějak nechápu logiku toho, že tě omezuje ten kdo jede 170 a musíš kvůli němu poskakovat... Mě omezují jenom ti co jedou pomaleji pokud jsou ve stejném pruhu a když někdo jede 170 tak kvůli němu nějak brzdit nemusím, když jedu 140...
Budu citovat sám sebe, když už se musíš ptát na něco, co bylo zodpovězeno:
"Řidič, který jede pomaleji jede pomaleji z vlastní vůle a je to jeho věc a holt musí počítat s tím, že by se měl klidit těm jedoucím 130. To je přece přirozené."
ano, a stejne prirozene je a zakonem pozadovane, je jezdit v pravem jizdnim pruhu. takze co resis? proc ti tedy vadi ti, co jedou rychleji? pokud dodrzujes zakony, tak kvuli nim poskakovat fakt nemusis. proste zapadnes do praveho pruhu, kde mas, dle zakona, byt.
Ach jo. Copak vy lidi neumíte číst dál, než poslední příspěvek? Jedu v pravém 130. Přede mnou se objeví auto jedoucí 90. Kouknu do zrcátka, vidím vola řítícího se 160, takže místo abych naprosto v klidu předjel, tak musím zpomalovat a pak zase prudce zrychlovat, protože se za ním valí samozřejmě další auta.
Chápu, že pro někoho, komu je zákon akorát tak k smíchu to je něco nepochopitelného.
Tady ti musim trochu odporovat. Nevim kdy přesně se to změnilo ale funguje to už docela dlouho že auto co dojede v pravym pomalejší náklaďák nebo něco skoro automaticky přejede do levýho. Trochu taková přednost z prava >:-[]
A to nejedu ani náhodou 160! Trochu tam může mít vliv rozptyl rychloměrů ale když to trochu přeženu snad víc aut vjede suveréně do levýho než aby přibrzdili a počkali
Jo? Jeden kolega to sice dělá, ale on to dělá z části schválně. "Když von může porušovat zákon, tak já taky". V zákoně je, že řidič smí přejíždět "neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí", ale to se samozřejmě může vykládat mnoha způsoby. Například "já tě neomezuji, to zákon!" >:D
Přirozeně, kdyby všichni ten zákon dodržovali, tak bychom tohle vůbec nemuseli rozebírat, což většina místních diskutérů není s to pochopit.
Kdyby zákon všichni dodržovali budou stejně jezdit rozdílnou rychlostí v rozmezí tak 10-15 km/h což vůbec neni málo. A tvuj kolega má bohužel tisíce napodobitelů. Jestli to dělaj z blbosti sou tak špatný řidiči nebo taky schválně nevim. Že jich sou mraky bohužel jo :-|
No jistě, ultimátní argument, který je ovšem naprosto irelevantní k aktuální diskusi. Nikdo se tu o úmrtnosti nebaví, bavíme se o plynulosti dopravy, což narušují zejména ti, kdo překračují rychlost.
A už tady končím, nebaví mě furt odpovídat na výmluvy rebelů a nevychovanců, kteří si myslí, že jsou nad zákonem. Hezký víkend přeji.
jen mezi nami, ty se mas dle zakona drzet v pravem a levy pouzit pouze pro predjizdeni. a jak jsem psal vyse, dle dalsiho zakona nesmis omezovat ostatni. tzn pokud za tebou jede nekdo rychleji, nez ty, tak mas co? UHNOUT.
Vy "znalci" mě fascinujete. Tomu se říká ultracrepidarianismus, víte? Existuje dost případů, kdy podle zákona uhýbat řidič nemusí.
Ale nevím, co do toho pořád motáte tohle, původně jsem mluvil o tom, že musím kvůli podobným oslům zpomalovat. Ale když vy to vidíte jen z toho úhlu typu "ty pitomí svatoušci mě zase otravujou, že nemůžu jet svých pohodlných a zcela bezpečných 180, kterýma nikoho rozhodně neomezuju"... to je pak těžké >:D
když pojedu 130 a dojedu někoho kdo jede 127 tak v dnešní době šlápnu na plyn a předjedu... až budou všude radary tak pojedu dál svých 130 a vy ostatní se třeba protože místo 1s ho bude předjíždět možná i několik desítek minut pokud si vzpomene, že chce jet 129,9 >:D
To není úplně pravda. Jeden z výkladů je, že by ses v takovém případě neměl do předjíždění ani pouštět. Vím, že několik let zpět padlo, že je to potenciálně trestné a je jen na policii, jak se k tomu postaví. V levém zkrátka nemáš co oxidovat a předjíždění s relativní rychlostí 3 km/h je špatný vtip.
Mimochodem, jsou situace, v kterých jiní účastníci mohou jet vyšší než nejvyšší povolenou rychlostí a nejsou to jen ti s modrým majákem. Tobě do jejich důvodů vůbec nic není, tvou starostí je jen v levém nevegetovat.
Ano...... je to špatný vtip, když někdo předjíždí kamion rychlostí 95 kmph na dálnici, kde je limit 130. Jinak žádný vtip není a když jedeš na rychlostním limitu, tak se prostě na tebe nemá kdo co lepit a dožadovat se přednosti a je jedno, jestli předjíždíš někoho jedoucího 125 nebo 90.
Jaká je ta situace, kdy mohou "obyčejní" řidiči ject rychleji? Kromě porodu a jiných ultravzácných zdravotních potíží?
Že jedeš nejvyšší povolenou rychlostí, na situaci nic nemění. Předjíždění ti nemá trvat půl dne a nemáš v levém oxidovat. Pokud za žádnou cenu nechceš překročit 130 a ten před tebou jede 127, tak máš smůlu. Nikdo neříká, že se ti to musí líbit.
Například dobrovolný hasič povolaný k výjezdu. A pokud tam není vyloženě značka, prakticky každý, kdo tak zvládne jet, aniž by ohrozil státem chráněný zájem. Pouští se tím samozřejmě na tenký led, v minulosti však u soudu padlo rozhodnutí, že samotné překročení rychlosti přestupek nedělá, což říká i zákon. U značky platí, že řidič není v pozici, aby mohl posoudit důvody k jejímu umístění. Na značky se musí jít úřední cestou. Pokud tě změří automatický systém a není tam značka, tak se z toho můžeš ve správním řízení/ u správního soudu vyvléknout. Hůř se jim dokazuje, že šlo skutečně o přestupek, když žádný příslušník nebyl přítomen.
Jaképak máš smůlu? Můžeš mi říct, kde je stanovená minimální rychlost předjíždění? A to nemluvím o okruzích, kde, pokud vím, platí souběžná jízda.
Jasně, dobrovolného hasiče bych taky bral. Nevím sice, jak to má s pravomocemi když jede na zásah, ale předpokládám, že toho by nepokutovali. Takže je zahrnut v "sanitky apod.", což už jsem tu někde psal :-)
proste a jednoduse je na tobe videt (dle prispevku), ze jsi samozvany vykladac prava. akorat, ze driv nebo pozdeji (at uz to pak verejne priznas, nebo ne), se sam chytis na smycku, kterou zde ostatnim predhazujes.
a tolerance vuci ostatnim? to uz asi nema vubec cenu zminovat, ze?
Tolerance? Myslíte toleranci vašeho typu "zůstaň v pravém pruhu, neotravuj a já tě budu tolerovat"? Ne, to opravdu nemá cenu zmiňovat.
Ale věci jako "zákon platí pro všechny stejně", nebo "možná bych nemusel myslet jen na sebe" by možná mělo cenu zmínit.
Co vy vidíte je není moc relevantní, když do toho plácáte bludy. Připomínáte mi ten typ lidí, kteří tvrdí, že se má blikat podle toho kam vede hlavní, a ne podle značení. Nejste jedním z nich?
Já nevím, ale když jedu 150 a někdo mě dojíždí tak mu uhnu, když chce jet rychle tak at si jede. Pokud nejsi policista ve službě tak nemáš právo nikoho vychovávat.
A proč je v tom zákoně zrovna to co tam je? Jak se přišlo na to, že se může jet max. 130 a ne třeba 120 nebo 140? Někdo prostě vymyslel číslo a strčil ho na všechny dálnici bez ohledu na konkrétní místo... takže chápu, že někdo nechce dodržovat zákon, který je prostě určený, protože to někoho zrovna napadlo.
No jo, to je jeden docela zásadní nedostatek Evropy. Nicméně ty rozdíly jsou minimální a pokud vím, jsou stanovené nějaké meze zákonem.
Nicméně zastávám názor, že i tak by každý měl vědět co je pravá rychlost jejich aut, ale to je jen takové zbožné přání ve státě, kde polovina řidičů kouká na rychloměr jen když projíždí úsekovým měřením.
Za protektorátu Böhmen und Möhren byla taková svoboda, že lidé mohli v Praze skákat z mostu přímo do Vltavy. Za komunistů byla taková svoboda, že do jisté doby nebyla omezení rychlosti na silnicích. Dnes? Kamery, radary všude. Totální, absolutní konec svobody bude až se nepůjde proti státní zvůli ani nijak bránit (antiradary atp.). Jak se bránit proti úsekovému meření nevím. Automatické schovávání RZ je sice možné, ale takové auto bude zase budit pozornost.
Smrt státu!
Netrap ho my tu dobu narozdíl vod tebe nepamatujeme >:-[]
A nevim co se ti nezdá když vo tvym alter egu poslední dobou tolik píšou [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
V čem plácám? Že se za protektorátu smělo skákat z mostu do Vltavy mi jednou řekla pamětnice. Že za komunistů nebyla do jisté doby omezená rychlost je pravda.
komunistický vozyový park netvořili jen dýchavičné Trabanty, škody 105 a lady 1200. Taková Lada 1500, 1600, samara, škoda 130, favorit, tatra 603 a 613, čajky a zily + západní káry typu Escort, sierra, simcy, mercedes, bmw , renaulty , káry z ambasáad vč. několika desítek amerik atd těch 110 hravě překonaly.
A bylo jich tu celkem dost, nejméně 300-400 000 (lady, tatry + západní auta)
Ty si pěkně afektovanej panáček. Neni to v tvym věku vo zdraví? Vim že to poslední dobou nemáš lehký když i tvýmu slušnějšímu alter egu se lidi už unahlas smějou [odkaz] Kdybys nebyl tak nefér bezpáteřní hajzlík tak bych s tebou měl snad i soucit
Tak a teď si znova v klidu přečti co sem napsal a jak mimoňsky si na to reagoval >:-[]
Řikat mi že sem Kylie je trapný řikat jí že je kráva už těžce ubohý. Nebo by si to v tvý hlavě odkazem na wikipedii fakt zasloužila? V tom případě si přiznej kam ses to dostal ;-)
K tomu jeden citát: Domýšlivost a ortodoxní přesvědčení o vlastních vědomostech je největší překážkou racionálního uvažování a úspěšného řešení problémů.
Tohle je jen tip ale: mohlo by ti to osvětlit tvou míň úspěšnou kariéru než sis představoval. Sbohem zakomplexovanej zlej důchodče
Kdyby ses náhodou chtěl zlepšit čemuž dávám tak jedno promile a možná sem eště těžkej optimista tak tady máš doporučenou četbu [odkaz] :-!
Ne, byla neomezená a omezení určitých hodin (od 23:00 do 5:00) se týkalo pouze neomezené rychlosti v obci. Vyhláška 141/1960 Sb. stejně platilo dále i ve vyhl. 80/1966 Sb. a 100/1975 Sb.
Ono v zemích jako Česko nebo třeba Rusko, ve kterých prevence nefunguje a korupce kvete, to ani jinak nejde. Ještě by bylo dobré zrušení blokových pokut, bodového systému a všechny postihy řešit "finskou cestou". Tzn. Odnětí výdělku na určitou dobu. Věřím, že poté by se i v Česku místní "závodníci", nerespektující pravidla provozu, konečně poučili a naučili.
Jenže ve Finsku podle mně policie ve Finsku nenachytává jako u nás. Jet 70 před školou a po čtyřproudovce není jedno totéž, přesto že je tam 50 stejně.
On tento finský systém je nejlepší možnou prevencí. Nikdo z nás si přece nechce vzít veškerý výdělek (za určitou dobu).
I tak jsou i ve Finsku kamery rozmístěny i na místech, kde by být "nemusely" . Na dlouhých rovinkách, pod kopcem, apod. Ono jde o to, že pravidla provozu se musí dodržovat všude... i na bezpečných a přehledných místech. Pokud je označena max. 80, tak víc než 80 jet nesmíš a je úplně jedno jestli řidič Trabanta nebo Lambo.
Jsou ale místa kde se dá tolerovat víc, protože společenská nebezpečnost toho přestupku je násobně nižší ne li nepodstatná. Pak jsou ovšem místa (typicky kolem škol a v silně zastavěných a obydlených zónách) kde je potřeba trvat na striktním dodržování maximální rychlosti. Je obrovský rozdíl jestli nedodržím zapomenutou 50 na dálnici nebo ji nedodržím kolem školy.
Ona každá značka omezující max. povolenou rychlost má okraj červený úplně stejně. (Tady jsou kolem škol rychlosti omezeny na 30, max. 40km/h.)
Pravidla jsou od toho aby se dodržovaly. Nikdo tě však neomezuje v tom, aby sis smysl omezení na určitém úseku nechal od úřadu vysvětlit, popř. si na něj stěžoval.
Pravidla jsou od toho aby se dodržovaly to nikdo nerozporuje, ale jsou situace (místa) kde je třeba důsledně kontrolovat dodržování pravidel a místa kde to nutný není, protože jejich případný porušení není řekněme společensky natolik nebezpečné, aby bylo potřeba plýtvat lidskými zdroji na kontrole jejich důsledného dodržování. Čili platí to co jsem napsal.
Jezdím takhle už 17 let. Řídím se pravidlem, že není nutný vždycky dodržovat všechny předpisy, ale je vždycky potřeba brát ohled na ostatní v silničním provozu a nikoho svým chováním neohrožovat ani neomezovat. Funguje to a budu to tak praktikovat i dál. ;-)
jj, hnat se v zime v mlze a pri naledi 130 km/h na dalnici je pak vrcholnym cislem zodpovednych ridicu, kteri by zakon nikdy neporusili. jenom blb neschopny vlastniho usudku muze slepe lpet na vyhlasce. ryccardo to popisuje naprosto presne, ja jen dodam ze mnohdy v ramci bezpecnosti silnicniho provozu je dobre vyhlasku prekrocit (treba i v povolene rychlosti). priklady jmenovat nebudu, kdo opravdu jezdi s rozumem, vyjmenuje si jich mraky. ti ostatni to stejne nepochopi.
teraz som si spomenul na situaciu z vasej D1 okolo Vyškova z pred 6(?) ci kolkych rokov:
Uz ked som vyrazal z SK do Prahy, vedel som predpoved a uz aj pred tym tam byvali strasne hromadne buracky - v zime - ked nasnezilo, urobila sa hmla a zacalo fukat.
Neviem uz presne mesiac, ale to pocasie sa blizilo tomu "kalamitnemu". V case, ked som minal Brno bolo este ako tak v pohode, nefukalo, nesnezilo, ale uz bolo vidno tmavosive mraky. Tak som dal lehce po plyne, nech ten usek stihnem este za pekneho pocasia...
Ku koncu prejazdu toho rizikoveho useku uz zacinalo fukat a snezit, chalabohu predo mnou nikto, za mnou pomaly ale isto viac mracien a na ceste viac vlociek. Ale za par km zase pohoda.
Za asi 3 hodiny, ked som na navsteve popijal kavicku, zapli TV a uz tam ukatovali reportaz z hromadnej buracky asi 80 aut !!!!!!!!!! :-!
Podla vsetkeho to nastalo par minut po tom, ako som ten usek prefrcal... :-!
Tym netvrdim, ze D1 je nebezpecna, ale to, ze vdaka vnimaniu predpovedi pocasia a okolia som sa vedel patricne zariadit a vyhnut sa riadnej slamastike...
Hromadná bouračka se přihodí, když za snížené viditelnosti řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost zároveň při překročení bezpečné rychlosti kterou řidiči nepřizpůsobí povětrnostním podmínkám.
Měl jsi štěstí.
Řidiči nedodržují bezpečnou vzdálenost za jakéhokoli počasí. Když jí dodržim já je to pro ty za mnou signál k předjetí ;-)
Je to pár dní co česká policie vyhlásila že se na tenhle big nešvar konečně zaměří. Tak sem zvědavej
To řeší jen část problému navíc se mi nechce zbytečně zpomalovat. To že v česku a asi ani na Slovensku víceméně nejde dodržovat ani minimální doporučenej odstup je realita. Díra do který se vejdou pro spousty řidičů znamená impuls k předjetí. Že jí tam máš protože to je prostě rozumný a správný je nezajímá. Je to díra do který se vejdu = předjíždim
Zase tak kritické to není. Nejsem sám, kdo ctí předpisy, kdo udržuje bezpečnou vzdálenost. Pár takových cholerických magorů mě předjede, ale vždy se najde někdo, kdo jede zodpovědně.
Na ten nezodpovědný povl potom finskou metodu. Max. 2x přijde na určitou dobu o veškerý příjem a bezpečné vzdálenosti se začnou formovat i na "divokém východě" českých silnic.
hele, premyslel jsi nekdy nad tim, proc maji ve finsku tu finskou metodu? nebo v britanii tu britskou? myslis, ze je to tim, ze tam jsou vsichni tak uvedomeli a slusni?
Nemůžeš dávat rovnítko mezi cholerickýho magora a řidiče, který občas poruší povolenou rychlost pokud to situace dovolí. To motáš dohromady hrušky s jabkama. Sám bych se pasoval do tý druhý skupiny a vsadím se s tebou, že by sis mě na silnici vůbec nevšimnul.
Měl bys jít zpátky do autoškoly. Ta 130 v červeném kruhu ti nenařizuje jet 130.
Jinak ano, rozum je třeba užívat. Jen mezi těma ušima ten rozum musí být. V tvém případě, podle toho co jsi nepsal, bys na slovo "rozum" měl rychle zapomenout.
Jo to je krásnej příklad. Normální řidič totiž omezení rychlosti k jízdě nepotřebuje. Na to že mám jet u školy 30 mi stačí značka pozor děti nepotřebuju tam mít to omezení a pokud tam bude chumel dětí na chodníku tak pojedu klidně i 20. Na zasněžený dálnici poznám i bez značek, že je 130 moc a uberu na takovou rychlost abych měl auto pořád pod kontrolou. Takovýhle žvásty jako tu prezentuje marianek může napsat jen neschopnej řidič, kterej nedokáže řídit bez toho, aniž by mu někdo řekl kolik má kde jet. Osobně beru značku s omezením jako informaci, že se tam asi něco děje a uberu, abych ale úzkostlivě hlídal kolik zrovna jedu a jestli nejedu 60 nebo 40 místo 50 to mě vůbec nezajímá.
Asi to nechápeš. To, jak se popisuješ zní, že seš rozumnej řidič. Seš si jistej, že i ostatní na tom jsou stejně? Že jsou všichni uvědomělí a zodpovědní, berou ohledy na ostatní? To si přece nemůžeš myslet.Kdyby všichni byli uvědomělí, zodpovědní a ohleduplní, nepotřebovali bychom vůbec žádné zákony.
Myslím, že by rozumných řidičů mohlo být víc pokud by je k takovému chování v autoškolách vychovávali a ne že jim budou do hlavy tupě meldovat nesmysly typu zdravověda a stavět testy tak, že nezáleží jestli danou věc víš, ale jestli seš schopnej mezi odpověděma lokalizovat tu správnou. Pak to na silnicích vypadá jako to vypadá. I když faktem je že potkávám na silnicích víc slušných a ohleduplných řidičů nežli čuňat.
Souhlasím, že se to pomalu s ohleduplností lepší.
V autoškole bych zásadní problém neviděl, ta bl.ba nepřevychová.
Nedávno byl na novinkách článek o USA policajtovi, co zastřelil vyplašenýho černocha, kterej utíkal kvůli dluhu na alimentech, z pěti metrů do zad. A když vidíš kolik lidí nadšeně aplauduje- "no jasně, neměl utíkat", tak nemám o lidech moc iluzí.
No někdy může stačit tomu blbovi ukázat, že existuje taky jiná cesta jak se může chovat. A hlavně lidem v autoškole vtloukat do hlavy, že sobectví a arogance na silnici prostě nepatří a správnej řidič musí bejt ohleduplnej a přemýšlet i za ostatní. O USA si nedělám velký iluze. Podle mě je to sociálně a morálně zaostalej stát, kterej si hraje na pupek světa. Na mě tasila ochranka bouchačku (i když na mě vyloženě nemířil jen po ní šáhnul do pouzdra) na letišti v L.A. jen kvůli tomu, že jsem jim neřekl při rentgenový kontrole, že mám v baťohu notebook a chtěl jsem jim ukázat, že je to fakt jen notebook. Jinak souhlas s tebou taky si nedělám přehnaný iluze o lidech.
Co to plácáš? Tak já ti napíšu, že jezdím ohleduplně, abych nikoho neohrožoval a neomezoval a tobě to přijde jako špatně? Víš co ty řidiči na baterky nech si svoje názory a oblažuj s nima někoho jinýho.
Okraj má možná červený stejně, ale je kurňa rozdíl, zda je ta třicítka před školou, nebo ji na místě nechali obecní dělníci přes noc jen proto, že /občas/ kopou kousek od cesty.
Aha tak ty budeš asi důchodce když máš tolik času. Normální uvažující řidič vidí, že se na daným úseku nic neděje a že ji tam zřejmě někdo zapomněl, tak se na značku prostě vykašle a jede tak jako kdyby tam nebyla. Jak řešíš situace kdy někdo zapomene dát konec omezení? Taky jedeš jak tupá ovce 30 dalších 10-15 kilometrů? A pravdu a nehraj si tady na Mirka Dušína >:-[]
Úžasnou situaci nám teď připravili silničáři na R10 u Loukova, kam inteligentně umístili 60 bez ohledu na to jestli prší nebo ne. Ačkoliv se tam nic nekope, není tam zůžení, prostě jen zatáčka na mostě. Takže by se na tý 4 proudový silnici kde se ještě před pár měsíci mohlo jet 130 mělo teď jet 60. Samozřejmě na to každej kašle protože je to holej nesmysl. Pochopil bych kdyby tam dali 80 za mokra a za sucha 110. To by bylo tak adekvátní situaci. Těch 60 tam pojede leda blázen nebo zbloudilej traktor.
Tvůj odkaz jasně ukazuje, že ve Finsku umírá na silnicích v poměru méně než je průměr EU. A to i přesto, že průměrné stáří automobilů na silnicích Finska je podobné, ne-li starší než v Česku, povětrnostní podmínky (zimy) neporovnatelné a v potaz musíš brát i účast řidičů "divokého východu", na které v západní Evropě nebo i ČR nenarazíš nebo potkáš velice zřídka.
Ano, umírá jich méně než je průměr, ale o pár procent - spíše bych FInsko zařadil do vyrovnaného průměru EU. Já bych čekal, že budou suverénně první, když mají tak výborný systém >:D
A přitom se prakticky stejně umírá na Slovensku, kde máš taky podíl "divokého východu" a třeba řidiči ve Španělsku nebo relativně benevolentním Německu umírají dokonce méně, než v represivním Finsku.
To je bordel! Tomu říkám úspěch represe >:D 3x hurááá... Takže odkaz potvrzuje, že represe životy nezachrání :-!
Spíš porovnej Česko a Slovensko. Slovenská policie je agresivnější, svým pohybem a výskytem podél silnic výkonnější než policie ČR. Na slovenských silnicích umírá méně lidí než na českých.
Nepleť si represi s motivací. Finský systém motivuje řidiče dodržovat předpisy.
P.S. Jak známo, Finsko je zemí s nejvyšším počtem sebevražd. Nejčastějším způsobem sebevraždy ve Finsku je čelní náraz do náklaďáku.
nemyslis si, ze od tebe nebylo ubohe vysvetlit velmi podobne mnozstvi mrtvych na silnicich ve sporadanem finsku jako v naprosto anarchistickem cesku temi sebevrazdami? bagatelizujes tim objektivni fakt, ze pres zcela likvidacni formu represe nejsou prazdne a rovne finske silnice o nic bezpecnejsi...
kecy v kleci... cr je lehce podprumerna, finsko je lehce nadprumerne, nepatrne lepsi nez finsko je treba nemecko, kde se odehravaji na dalnicich primo rychlostni orgie. mimochodem, za rok 2013 se cr posunula s poctem mrtvych na cislo 55 lidi na milion. to je za dva roky pokles o nejakych 20%. urcite to nebude snizenim obeti na dalnicich vlivem porizeni passatu...
To je vtip? Slovenští policajti se nahánějí s řidiči, schválně se táhnout jak smrad a začnou zrychlovat, když je někdo předjíždí (což je samo o sobě proti předpisům), aby ho vyprovokovali k rychlejší jízdě a měli vyšší ryto.
To je vtip? Slovenští policajti se nahánějí s řidiči, schválně se táhnout jak smrad a začnou zrychlovat, když je někdo předjíždí (což je samo o sobě proti předpisům), aby ho vyprovokovali k rychlejší jízdě a měli vyšší ryto.
ide iba o prachy, nebavme sa o bezpečnosti, o tej sa môžeme baviť, keď urobia niečo, za čo nebudú vyberať pokuty, po slovensky ďalšie dane a že by sa za tú sumičku dalo niečo poriešiť. Koľko je v čechách križovatiek, ktoré by mali okamžite prerobiť, inak je iba otázkou času, kedy to dopadne zle, ale vraj nie sú peniaze a 18 miliard sa dá na výber pokút.
tak to mi teda vůbec nevadí, ono už pár letí platí, že pokud se chete dobře projet, tak na okresce lokálního charakteru, kde to člověk zná. A tam tyhle vymoženosti nikdy nebudou, protože na to nejsou peníze.
Takže jestli tam jedete 90 nebo 140 je putna . Základ je vidět kam jedu a znát to.
Pak se člověk krásně projede a nemusí hlídat kamery a radary.
Má to jeden háček - s Fabií HTP a podobnými stroji to nejde no.
souhlasím , na dálnici se ale člověk asi nejde projet většinou , ale jde mu o to být někde rychle , pohodlně a bezpečně . Pojedeš v sobotu v noci po D1 , nikde nikdo trochu přišlápneš 150km\h , blik , pokuta , pirát , nova , krimi zprávy , ohrožoval nebezpečnou jízdou po dálnici atd .mají tě natočenýho skoro ve 3D .
Věta "Stát chce zatočit se silničními piráty" je naprosto nepravdivá. Stát chce vybrat hlavně víc peněz. Takzvané silniční piráty nebo nezodpovědné řidiče to nevymýtí. V sítu zůstanou jen řidiči, kteří nejezdí s očima nalepenýma na tachometr to je celé.
No a až budou všude ty kamery tak nebude problém poslat každý měsíc účet za ujeté km :-! S tím taky budete souhlasit? Jezdíte přeci podle předpisů! >:D
Jo prestava to byt sranda. Za kazdou cenu donutit lidi dodrzovat pravidla ktera urci nekdo kdo ma tu moc . jako zastupy robotu , leva,prava a kdo o kousek vyboci je potrestanej a to tim snad nejhorsim trestem , bez penez ze zit neda . Je jina doba , za lidi rozhoduji jini lide nebo kouknete jak to chodi na uradech , postach vzdyt bez tech vyvolavajicich systemu by se tam lidi pozabijeli , bez akcnich letaku supernarketu by lidi nevedeli co nakupovat. Bez radaru a policie nevi jak maji jezdit.
je jen velmi malo silnic v cr, ktere jsou bezpecnejsi nez d1. d1 patri k nejbezpecnejsim komunikacim v cr. nejnebezpecnejsi jsou obecne silnice tretich trid. pokud nezacnou s osazovani. radaru mezi zapadlymi viskami, bude to jen a pouze dokladem, ze nejde o bezpecnost, ale o prachy.
i kdyby byly vsechny ostatni dalnice v cr bezpecnejsi nez d1, tak se ti vejdou na prsty jedne ruky. schvalne kolik rukou potrebujes na spocitani vsech nebezpecnejsich silnic prvni, druhe a treti tridy?
edit: vsimni si, ze jsem nepsal, ze je nejbezpecnejsi, ale jedna z nejbezpecnejsich. urcite bude figurovat v top10 ;-)... a oni tam chtej dat radary...
Jen sem konstatoval že D1 podle mě neni žádnej zázrak a až na výjímky ani po tý předražený rekonstrukci. Po jedničkách jezdim tam mě zrovna v tuhle chvíli žádnej převratnej úsek nenapadá a dvojky trojky bych do bezpečnosti snad ani netahal. Vobčas potkáš někde kousek kterej je překvapivě fajn slušnej povrch a i se tam dobře jede ale to je něco jinýho
ja jen rikam, ze statistiky jasne hovori, ze dalnice v cr jsou obecne nejbezpecnejsi komunikace. nejnebezpecnejsi pak silnice tretich trid. tedy jestli nekdo chce zvysovat bezpecnost, musi zacit u silnic tretich trid. d1 je jistym symbolem - synonymem vseho spatneho, proto jsem ji pouzil. urcite bude bezpecnejsi nez r46, urcite bude horsi nez d5, presna cisla nevim, vubec o tomto nemluvim.
Teorie dobrá a souhlasim. Má to ale problém. Roční rozpočet státu je asi bilion a čtvrt navíc s asi 100 miliardovym schodkem. Na to dát do pucu všechny dlouhodobě zanedbaný silnice by byly potřeba asi dva roční rozpočty. A podobná suma na opravdu mostů který sou snad v eště horšim stavu
ale o tom ja preci nemluvim, ja jen rikam, ze instalce spiclovaci infrastruktury na dalnicich proste neni primarne o bezpecnosti, ale o dojeni motoristu. nic vic, nic min. dale kdyby se do silnic vracely penize, ktere se na nich vyberou, tak v dvacetiletem horizontu bude silnicni sit naprosto perfektni.
To je jasný to bezpečnosti nijak nepomůže. Dokonce vůbec nijak. Celkovou sumu která má bejt ve dvou vlnách po ca 20 miliardách radši nekomentovat
Už si to nepamatuju ale z daní co se vyberou z benzínu a známek se zpátky do resortu vrátí ani ne 10% prostě výsměch
přesně tak , jde jen o to vybrat co nejvíc a sledovat lidi . Vykácet stromy podél silnic , upravit krajnice , nepřehledný zatáčky , opravit díry , na to peníze nejsou ale na stovky super kamer na to se miliardy najdou a pak nám tu budou říkat něco o bezpečnosti .
A potom nam naco tolko dopravakov nech ich prepustia kto to bude zivit...ved kazdy zeleny co poznam si robi vysoku skolu lebo si mysli ze z neho bude kancelarsky kapt. ;-\
tak on není problém někoho autem zabít i při jízdě podle rychlostního limitu třeba vlítnutím do pravoúhlé zadáčky 90. Podle mě je lepší když se vyblbne při 200 na dálnici, kde jedou všichni jedním směrem a jsou tam 2 pruhy než aby šel zkoušet jestli se ty zatáčky dají projet dovolenou rychlostí...
Myslíš? Mě by docela zajímala statistika, kolika procenty na nehodovosti nebo přestupcích se podílejí recidivisté, či lidé bez ŘP --> tedy takové skupiny, na které žádná represe neplatí.
Už nyní vyžadujeme, aby za nás auta parkovala, brzdila, sledovala chodce, automaticky si řídila otáčky motoru, trakci, zanedlouho budou auta sama řídit, osobní doprava splyne v jediný celek, soukromé řízení bude možné jen pod přísným dohledem Velkého Bratra, o nějaké zábavě za volantem ani nemluvě. Místo občanky budeme mít podkožní čipy a povinný Facebook... a to vše proto, protože to tak bohužel/bohudík* chceme.
(*nehodící si škrtněte jak je libo)
Zdaleka nejde jen o rychlost a pokuty. Jde o totální kontrolu. Když je systém schopen rozeznat SPZ, je schopen rozeznávat i lidské tváře. Je to jen otázka počítačové sítě a dostatečně výkonného počítačového systému.
A nezapomeňte na nové televize, vybavené kamerou a mikrofonem, které se připojují k internetu! Totální kontrolu občanů vyžaduje totalitní, nikoli demokratický režim... :no:
Pozor, pro kamery a jiné systémy nakoupené z peněz EU platí dotační pravidla. A podle nich se mohou využívat pouze k získávání dat o dopravě, nikoliv udělování pokut.
nejlepší by bylo nacpat do aut GPS , každej měsíc odesílat data na ministerstvo tam si to proberou a následně pošlou fakturu na zaplacení pokut .. to by bylo super co? a úplně nejlepší by bylo mít policajta v autě jako spolujezdce popřípadě v kufru ale aby viděl na tachometr , to by kasíroval rovnou a večer by si ho hodil domů a neboo by stebou ten policajt bydlel doma rozumíš aby tě nevykradli a chodil by stebou na záchod aby si nespadl do mísy a kontroloval by ti zavázaný tkaničky aby sis na ně někde nešlapl a neudělal sis bebí ... :-! a život by byl hnedka veselejší a bezpečnější protože co se tam venku dneska děje ...
perfektni napad, k dokonalosti tomu chybi uz jen urednik-kontrolor, ktereho prideli k tomu policajtovi, aby kontroloval policajta. pochopitelne bude vsude s vami.
to vubec nevadi... velky bratr cenzor muj puvodni prispevek lehounce poupravil na dve hvezdicky (asi aby se nekomu neudelalo spatne), tak je vlastne jedno, jestli to nekdo pochopi nebo ne...
Já opravdu nechápu tuhle šikanu řidičů, pořád se vymýšlejí represivní nástroje, ale aby raději vložili tolik úsilí do oprav silnic a budování nových jako do vymýšlení hovadin, byli by tu dálnice normované na 300 Km/h. A né ty pseudo dálnice viz. cca prvních 25 Km dálnice z Liberce do Prahy.
Co mi ale vadí nejvíce jsou komunistické rychlostní limity, parametry dnešních aut jsou na úplně jiné úrovni než-li před 20 lety. S moderním autem dám 0-100-0 za třetinový čas , než-li ty muzejní kousky co tu jezdí po silnicích až je kolikrát s podivem jak to mohlo projít stk. Když už je maximální rychlost usmolených 130 Km/h tak ať tak lidi aspoň jezdí, abych nemusel předjíždět každých 100 metrů, pak se lidi diví proč někteří jezdí zásadně vlevo! No proč asi? Protože předjíždět každou chvíli nějakého * co se plahočí 100 Km/h je o nervy! Rychlostní limit bych stanovil na 250 Km/h, minimální rychlost 150 Km/h. Kamiony strčit na železnici a hotovo.
A kecy o bezpečnosti, nehodovosti a další * si nechte od cesty. Je to nesmysl, když člověk umí řídit a má dobré auto i při rychlosti 250 Km/h je pro ostatní menší hrozbou než blbec v 15 let starém krámu při 130 Km/h.
no, sice jsi na muj vkus az moc kategoricky ;-), ale v zasade mas pravdu. problem je, ze i blbec v polorozpadlem krapu jedouci 130 ma volebni hlas a jim volene strany dobre vi, jak si ho zavazat na dalsi volebni obdobi...
Bezpecnost bude nejvyssi, kdyz vsichni budeme jezdit po poli. Nejsou tam mytne brany a Pomahat a chranit muze hrat dalsi partii sluzebniho ping-pongu. Jen at to vsude smirujou...Pri rizeni se bude moci i kojit a vyplnovat environmentalni dotazniky. Neni nad to byt svobodny!
Re: Česko se mění... pomalu a jistě stát může vše.
Jo taky mám pocit že teď to v Česku stojí docela hodně za prd. Doufám že ta debilní ostalgie skončí a z čela státu zmizej figurky jako Zeman Babiš nebo Sobotka. Jo a Marksovou Tominovou na tu nesmim zapomenout ta se hodně povedla :yes: >:-[]
Zijeme v praveku, dinosauri nas ovladaji a civilizaci pohrbivame zaziva. Pred 40 lety se na D1 jezdillo rychleji, svobodneji a mozna i bezpecneji. Dnes jsou aktivni systemy, ze clovek uz ani nemusi ridit. Na vodni plose se budete moci plavit rychleji nez na silnicich! 40 let stary krap muze jet stejnych 130km/h jako neco, co zastavi ze 100km/h na 33m. Nechci byt konkretni, ale je opravdu nutne letet ve stihacce stejne jako v praskovacim prdochovi?
Kdy si konečně lidi uvědomí, že dopravní policie tady není od toho aby pomáhala a chránila????
V případě dopravní policie je důležité přerozdělit (utratit) hodně peněz a ještě více vybrat na "rychlostních daních" na přehledných úsecích dálnic v létě v neděli dopoledne.
Ve všední den odpoledne si sednout s radarem ke škole nepůjdou. Tam by nic nevybrali, protože tam 99,99% aut jezdí pomalu.
Taktéž nepostihují brzdiče dálnice jedoucí v prostředním pruhu.
Taky nepostihují nebezpečné předjíždění.
Taky nepostihují nesprávně upevněný náklad.
Protože vše výše uvedené je moc pracné.
Zabukařit s radarem je jednoduché.
Sice to zatím zní jako sci-fi, ale nezbývá, než doufat, že se uvedená opatření podaří uvést v život, a že budou dobře fungovat. Držím palce.
Pubertální výkřiky redakce o děsu z radarových mýtných bran jsou tak mimo, že se je ani nedá nekomentovat. Slušní lidé proti takovémuto "sledování" a "omezování" nemohou nic namítat. Pokud je někde omezení, tak prostě platí bez ohledu na okolnosti. Nebo si redakce myslí, že je rozdíl mezi krádeží flašky rumu, když je v regálu poslední a krádeží stejné flašky, když je jich regál plný?
Jsi vporadku? Nevidíš širší souvislosti? Já zákon dodržuji, ale projet dálnici ve 21 st.rychlostí 160 km/h mě přijde naprosto normální a bezpečné. Dnes jsem ujel cca 350 km právě touto rychlosti a víš co se mě stalo? Začalo jemně pršet a pak to přišlo... Nestalo se nic ani jsem nikoho nezabil. Prostě ta cesta za nic nestála.
Ano zapnuly. Sice nechápu tvůj dotaz.Jestli jsi chtěl zjistit jestli mám stmivaci čidlo tak ano mám. Tuším že moje téměř 5let staré auto bude pořád líp vybavené než ta tvoje dodávka.
To jsi opravdu takový idiot, že neumíš akceptovat překlep mělo tam být potkavacky.. Bohužel to tel.opravil. Takže ještě jednou. Tvůj dotaz zněl :Zapnuly se ti pro déšť potkavacky, nebo jsi jel na Ds? Já ti odpověděl že Ano zapnuly.
no tady jde spíš o to, že ta data (o výskytech RZ) se budou někde shromažďovat, a to v mnohem větší míře než je tomu tak dosud. A to se dá zneužít. To je problém. Co má kdo sledovat, kdy a kam jezdím? Co je komu po tom? Jde o to, že systém zaznamená "každý" průjezd a jen ty které překročí nějaké parametry tak vypíchne, ale ta data už někde jsou. Že ne? To určitě....
docela by mě zajímalo, co máte na mysli petrurmre, mrzí mě že se tady takhle napadáme. Já jsem chtěl jen poukázat na bezpečnostní riziko, které plyne z neustálého monitorování všeho a všech a tohle už začíná podle mě smrdět ažaž. Mohu se mýlit a můžete mít jiný názor, ale nevím z čeho mě tady obviňujete.
Protože jsi slušný člověk tak Ti určitě ani nevadí, že budeš muset hlásit, kde zrovna spíš. Nebo schvaluješ jenom ta omezené, která se tě netýkají, ale pak se nediv, že budeš sám až bude nějaké omezení proti tobě :-!
ok, kluci tak ještě jednou, jak vidím, tak si nerozumíme. Velký bratr je podle mě společenské bezpečnostní riziko, jestli to vidíte jinak, ok. Ať jezdím do práce, na nákup, za rodinou, s rodinou, za přáteli, za sportem, za zájmy, není na tom nic špatného ani tajného, ale není jediný důvod, aby měl někdo možnost tato data shromažďovat. To je podle mě svoboda. Svoboda neznamená neomezenou rychlost, svoboda znamená neomezený pohyb. Mohu se mýlit.
Keby si spadal na SK do skupiny "osoba v zaujimovej skupine", tak v pripade potreby je mozne ta NON-STOP monitorovat na zaklade polohy tvojho mob.tel., o odpocuvani, archivacii sms, mailov, navstivenych strankach a vsetkeho s tym spojeneho nehovoriac. Plus, mobil v stave nabitej baterky moze non-stop sluzit ako diktafon... :-!
To len tak, ak si myslis, ze tieto "vase bezpecnostne novinky" maju byt nieco prevratne nove a brutalne obmedzujuce tvoju os. slobodu... :-!
to je jediné, co mne hned napadne, coby reakce, na zento skvělý nápad... A ještě vlastně jedno.... Volby se blíží... A kampaně jsou tuze drahé.... Je treba dobrých výběrů...
Platím 15 stovek ročně, abych mohl jezdit po dálnicích, které mi likvidují auto, místo svodidel je lemují stromy a nově ještě mou RZ a obličej budou sledovat radary, které jsou z hlediska bezpečnosti prakticky úplně k ho*nu. To se tedy ministerstvo vskutku pochlapilo. Ještě bych navrhoval GPS čip do mozku neposlušné občany na místě vyřazovat ze systému.
Když nahlédnete do statistik nehodovosti za rok 2014, tak zjistíte, že vysoká rychlost tam příliš nefiguruje...no vlastně vůbec jen 5. nejčastější příčina nehody je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 5 360 a 6. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 4 415...což tedy víc vypovídá o stavu našich silnic, než o problému s nedodržováním rychlosti
položky 5. a 6. znamenají ve skutečnosti (a to si přiznejme) většinou nepřiměřenou rychlost a z toho vyplývající nezvládnutí řízení vozidla, ať už jde o neodhadnutí dopravní situace, smyky, nedobrzdění z důvodu nepozornosti, nezvládnutí vyhýbacího manévru např. se zvěří a podobné situace. Ne za vším je rychlost, ale většinou v kombinaci s nepozorností nebo blbostí ano. Nehoda zaviněná přímo tech. stavem silnice je vzácnost. Před rokem tu běžely videa o strašně nebezpečné silnici č.9. Kdo tam nejel, aby se začal bát, že tam stromy samy skáčou do silnice. Ten, kdo tady nabourá, prostě jel rychle. To je ta pravda a je jedno, že nejel víc než je dovoleno. Je to proto, že nebrzdil před zatáčkou.
Vážení, Vy jste to nepochopili. My jsme ovečky, co pracujou pro stát. Oni nechcou, aby jsme se zbíjeli na cestách. A vládnoucí garnitura nás potřebuje, protože je živíme. V Čr spáchá sebevraždu cca 1500 lidí ročně. Proč jim taky nepomůžou. No asi proto, že jsou většinou pro stát nepoužitelní.
do 10-20 let bude stejně řízení aut zakázáno a převezme to autonomní systém řízení. Většina bude dál volit mluvící hlavy, co budou za nás myslet, dokud to neskončí Velkým Bratrem nebo Velkým chaosem.
Z důvodu bezpečnosti bude v každém automobilu GPS, ke kterému se každý registrovaný řidič bude muset před jízdou povinně přihlásit. Bez přihlášení se automobil nerozjede. GPS bude potom automaticky hlásit pozici i rychlost vozu centrále. Při porušení předpisů bude z účtu řidiče automaticky odečtena suma rovná pokuty za daný přestupek.
Utopie? Ne. Podobný návrh je už na stolech v Bruselu a piluje se do finální podoby k přijetí parlamentu EU.
A to se tady místní Švejci rozčilují nad takovou maličkostí jakou jsou policejní kamery.
to vis ze jo, ty blbecku. vsechny zlocince, co si dovoli se pohybovat bez dozoru druzice budeme na miste strilet! co na to listina zakladnich prav a svobod?
Poslední dobou přibývá šmírovacích systémů jak hub po dešti. Samozřejmě v zájmu bezpečnosti občana. Ale budou tato zařízení jen na měření rychlosti? To sotva. :-)
"Náklady na zřízení nového systému navíc nepůjdou pouze ze státní kasy, ale pomůže Evropská unie." Pomůže?
Nejdřív nám peníze vezme, pak si z nich zaplatí europoslance, auta, letadla, kanceláře, komisaře... a za zbytek nám zaplatí radar, aby náš stát měl peníze, které musí odvést do EU.