Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ministerstvo financí navrhne odpočet DPH pro podnikatele u všech nových aut

Podnikatelé a firmy by si mohli pořídit jakýkoli nový osobní vůz s odpočtem DPH již během příštího roku.
Zpět na článek
8. 12. 2008 18:55
neregistrovaný "babo"
8. 12. 2008 19:50
neregistrovaný "babo"
8. 12. 2008 20:44
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2008 20:15
neregistrovaný "yaroukh"
8. 12. 2008 20:41
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2008 20:57
neregistrovaný "RayBan"
10. 12. 2008 02:27
26. 12. 2008 14:48
neregistrovaný "enjednicka"
8. 12. 2008 18:40
KALOUSKOVA AMNESTIE
No, nastal snad definitvní čas, čas, kdy je přímo osudově nezbytné provést zde na diskuzi závěrečnou, rozlůčkovou historicko-sociologickou studii na téma KOVBOJ N1 napříč dějinnými zvratky.

Tak především zrod fenoménu kovboje N1 spadá hluboko do poloviny devadesátých let minulého století. Tehdy prozřetelností vládnoucí garnitury došlo v Česku k prvnímu praktickému naplnění pojmu hybrid (nezaměňuj s Lexusem) v auto-světě. Došlo totiž legislativně ke spojení výhod poskytujících osobní vozidla, totiž možnost užití čtyř až pěti sedadel, s výhodou dodávek, tedy jejich nákladovým prostorem... Geniální myšlénkou dnes již neznámého úředníka byl tak vytvořen nejen novotvar "kovboj N1", lidově "Přepážkovej kovboj" ale byla rozšířena dosud ustálená kategorizace silničních vozidel do tříd - došlo tak k rozšíření kategorizace o podskupiny... tak například segment prémiových vozů (A6, BMW 5, MB E-klasse) byl rozšířen o podskupinu PP rozuměj - prémiová přepážka.

Fenomén přepážky nalezl též odraz v proudech společenských věd, a zde zejména akcentuji dnes již legendární definici četnosti výskytu N1 mezi populací, známou definici profesora Karlíka, poprvé přednesenou na sympoziu v Karlovci v červnu 1999, totiž že míra zbídačení společnosti je přímo úměrná počtu kovbojů N1. Jde o tzv. Karlíkův axiom, citovaný dnes již takřka v každém významnějším sociologickém sborníku.

Za zmínku snad ještě stojí, že universita v Haagu provedla v roce 2005 rozsáhlou plošnou studii na území všech států Evropské unie s neočekávaným závěrem (studie zahrnula totiž i území Turecka)., největší výskyt vozidel N1 na počet obyvatel nebyl totiž zjištěn na parkovištích u Istanbulských tržišť, nýbrž ve středních Čechách. Naopak překvapivým zjištěním nebylo, že nejmenší výskyt kovbojů N1 byl diagnostikován v okolí Francouzské riviery.

Historicky prošel přepážkový kovboj poměrně stresujícími podmínkami. Vozidlo původně nebylo vybaveno jen zatmavenými bočními skly a přepážkou s mříží o velikosti ok 3x3 cm, ale především žlutou registrační (původně státní poznávací) značkou. Ta vymezila kovbojům jejich místo ve společnosti dokonale, zejména na hraničních přechodech, kde byli odsouzeni poskakovat k hraniční závoře ve skupině nákladních vozidel, což, uznejme byla snad nejhorší pomsta státních úředníků spáchaná na motoristické veřejnosti za posledních 200 let. Takřka před celonárodním povstáním... takřka na budovaných barikádách došlo k uklidnění veřejnosti tím, že žlutá čísla byla nahrazena čísly běžnými pro osobní vozidla a tak kovbojové N1 již nemuseli na zahraniční dovolené počítat se zdržením na hranicích v rozmezí tří až čtyř dnů.

Nyní tedy, ve světle nasvícených historicko sociologických souvislostí, je nutno pohled zaměřit do jádra pudla. A tím je přepážka nikoli v dějinách lidské společnosti, ale přepážka v konkrétních autech. Laik sice žasne, že je možné obhájit vozidla o rozměrech Smart jako vozidla optimální pro přestavbu na přepážkový dostavník, leč tohle není kacířstvím. Kacířstvím ovšem je obtežkat přepážkou ikony světového automobilového nebe a pod praporem chudoby hledat těmto vozům jiný obsah. Jiný obsah v našich duších, jiný obsah v našich srdcích. Rozhodným se v těchto souvislostech jeví ikona ikon... Jaguar. Vybavit jaguara přepážkou N1... a odsoudit tak tento klenot, tohoto plnokrevníka silnic, mezi mezky převážející sbíječky, fanky a sádru na stavební zakázku... samozřejmě získanou ve výběrovém řízení průhledném, jako voda ze studánky... Já volám, já křičím - dosť bolo tmářství, dosť bolo rouhání.

A nyní má nastat… ráj. Auto-ráj. Krysí klece skončí navždy v automobilových muzeích, podobně jako gilotina či Mydlářův popravčí meč.

Delvita od zítřka údajně prodává elektronické kalkulačky s přepočítacím koeficientem. Konečně bude jasno. Tak jen zkusmo… třesou se mi prsty. Antracitová Q5ka, jasně, na třílitrové fan-tas-tic-ké naftě, quattru, s dokonalou muzikou a koženou židlí, bratru za těžkých… jednadva. Jak jednadva, ty nemáš kalkulačku? Jen si to vymačkej - odečti dvě stě třicet litrů. Jo, jo, Kalouskova amnestie v praxi – takže ten antracitovej fešák s erbem Q5 na řadičce tě vyjde na milión, když ti ten přesahující kousíček prodejce (a rád) pardonuje. Božské, ne?.

P.S. Netlačte se na živnostenských úřadech, auta budou i za tejden :yes:
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "babo"
8. 12. 2008 18:55
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
neviem ako u vas, ale stejne si nikto neuvedomuje, ze odpocet DPH je sice fajn, ale ono ho to postihne zas pri predaji vozidla. Vtedy je predaj zisk vo firme a ten treba zdanit... Takze ak si N1 kovboy kupil Caynne S a za rok ho omrzi, tak si tu dan az tak vyrazne neznizi.

Konecne sa CR priblizi civlizovanemu svetu (vid nemecko), kde je Tvoja vec, ake auto na podnikanie mas. To som zvedavi, co sudruhovia u nas
8. 12. 2008 19:20
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
to už umíme = koupíš u pumpy "umělou rez" a "syntetický bláto", přihodíš na tacho 80-120tkm, namontuješ o 2 palce menší ráfky a auto prodáš za účetní hodnotu +- autobus.

...ale neboj, stále máme vychytávky jako odpis z nákladů 5 let, což jaksi třeba o 2 roky převyšuje životnost "bílé dodávky"
neregistrovaný "babo"
8. 12. 2008 19:50
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
aha, tak tych 5 rokov my asi nemame :-)
Avatar - Dinar
9. 12. 2008 08:00
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
:-) :yes:
9. 12. 2008 07:40
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
Aj v Nemecku sa naklady na auto odpocitavaju z dani? De facto ti to auto potom zaplati stat a mozes si kupit trebars Ferrari... :yes:
9. 12. 2008 13:07
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
Odečíst z daní se nerovná nic neplatit >:D

Zaplatit to auto musíš přece vždycky ...
8. 12. 2008 19:16
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
:yes: super!
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2008 20:44
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
"byli odsouzeni poskakovat k hraniční závoře ve skupině nákladních vozidel" ... jo jo, pamatuji: "odečetl sis DPH, tak mazej na konec fronty" ...

Tohle byl skutečně společenský masakr srovnatelný s popravou Horákové.
Avatar - Dinar
9. 12. 2008 08:00
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
Dokonalé! :-) ;-) :yes: :yes:
9. 12. 2008 16:25
Re: KALOUSKOVA AMNESTIE
omyl brouku.

nejdříve bylo M1 - nebo-li montážní vozidlo, a až v říjnu 2003 přišel N1 nákladní - protože se socanům a dalšim nelibilo, že většina aut jako M-B ML, G, Porsche cayenne a spol, jezdí jako montážní a nikoliv osobní. rozhodli se zrušit kategorii montážní vůz a vznikla "nová" kategorie N1 do 3,5t.

Takže všichni dovozci začali horečně přemejšle a vypočítávat které vozy projdou akteré ne. a od té doby je tu fenomén N1.
neregistrovaný "yaroukh"
8. 12. 2008 20:15
Aby nám to nezhořklo
Nebyl bych překvapenej, kdyby to Puchejř vytáhl před příštíma volbama. Na příslib znovuzavedení toho zhovadilýho omezení by v tomhle státě nejspíš utáhl nemálo voličů.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2008 20:41
Re: Aby nám to nezhořklo
Puchejř ? Myslíš tím Bradavici ?
Avatar - T613
8. 12. 2008 20:45
Re: Aby nám to nezhořklo
Ne myslí sexy mozka >:-[]
neregistrovaný "RayBan"
8. 12. 2008 20:57
Re: Aby nám to nezhořklo
Jasně, už mi ten výraz Puchejř docvaknul >:-[]
9. 12. 2008 13:09
Re: Aby nám to nezhořklo
Slyším Puchejře: No... já si nemyslím, že je to až tak špatné rozhodnutí, kolega Sobotka ho ale vylepšil a upravil pro všechny občany, možnost odpočtu DPH se bude týkat jen pro auta s cenou nepřevyšující 200 000Kč.
10. 12. 2008 02:27
Přepážka N1
"Enjednička" byla docela slušnej šolich pro několik ministerských úředníků, kteří mají za ta léta hodně nadité kapsy! Je třeba vědět, že vývoj a montáž klecí povoluje pouze ministerstvo dopravy. Toto povolení měly pouze dvě firmy na českém trhu. Jedna se jmenuje Tom-Car a druhá, ...teď si nevybavuji. Prodejce aut si za přepážku účtuje v průměru dvaadvacet tisíc korun, ale výrobní náklady toho paskvilu činí zhruba dva tisíce. Nutno podotknout, že pokud si zákazník objedná vůz do výroby, ten přijde za nějaký čas již přestavěný na N1. O to se postará obchodník společně s dovozcem. V tom případě jde převážná část marže (zisku) za dovozcem. V případě, že přijde zákazník do showroomu a vybere si tzv.skladové auto, které je třeba dodatečně přestavět, jde marže za obchodníkem. Ta činí plus minus čtyři tisíce. Mluvíme o cenách s daní.
Považte, není to super "samokšeft"? Stát nařídí klec, vy máte firmu a chcete auto na odpočet, takže přepážku koupit musíte. A pak tady máme pouze dvě firmy pro celý českých autotrh, které dodávají kus drátu a trubek za pár desítek tisíc korun. Chtěl bych být jednatelem jedné z těch firem...

Nyní proč ten "dobrý skutek" ze strany státu? Je po krajských volbách a není přece třeba takových gest. Opět se dělají lepší a nepřiznají skutečnost. Jak známo, jsme členy EU. Jak známo, v Německu stejně jako u nás máme DPH 19% - což ale není úplně důležité. Jak také známo, jsou některé značky a modely aut v Německu o dost levnější a díky cenové a prodejní politice je možné si v Německu s prodejcem domluvit skutečně velmi zajímavou slevu z ceny vozu. Mnoho podnikatelů a živnostníků si u sousedů pořídilo svůj firemní vůz. Stačí k tomu předložit pouze ID - tedy náš živnosťák. Nakoupíte bez DPH a okamžitě! Fakturu vám prodejce vystaví na cenu bez DPH a platíte bez DPH! Žádné čekání na složité české procesy. Přivezete do Čech a případně dodaníte. Jak kdo a jak co. Vím ze zkušenosti, že takto to chodí. Na rozdíl od Německa totiž náš stát nevyžaduje zpětnou vazbu z prodejů aut čechům a taktéž odbor dopravy nespolupracuje s finančákem, takže pokud vás kámoš nepráskne, můžete se smát. Stačí už jen vyrobit novou fakturu a legalizovat zde můžete, co chcete. V příhraničí jezdí mraky nedodaněných nových aut, koupených u sousedů. Pokud nemáte hotovost, neva, už i zde existují možnosti. Stačí si v Německu založit účet a nechat přes něj proudit euro. Díky aktivnímu účtu vám zpravidla německá leasingovka leasing schválí. Je saozřejmě třeba se spojit s firmou v Německu, která vám za drobný poplatek zřídí korespondenční adresu, kam vám chodí pošta z leasingovky. Nutno říci, že existují korektní firmy i různí turkové a albánci, co toto zprostředkují... Za léta mé praxe v prodejní autosféře jsem zažil leccos a leccos vím. Za úplatek se dalo domluvit, že si zákazník přivezl auto od sousedů za lepší cenu a já mu domluvil přepážku v Tom-Caru. Oni to udělali rádi. Za dvacet třicet tisíc... A dohoda s dovozci, že přestavovat se budou jen oficiálně dovezená auta? Prachy jsou prachy. Současný stav je již neudržitelný a sám stát se dopočítal, kolik mu odtéká "bočními" kanály. Stejně, devět z deseti majitelů přepážky si ji nechali vyndat okamžitě před předáním vozu a nikdy ji ve voze neměli. Technická bez přepážky se rovná "plus pětikilo" technické stanici. Auto přece jede i bez ní. Ti poctivější si ji tam na ten den holt dali, aby ji pak opět vyndali.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "enjednicka"
26. 12. 2008 14:48
Re: Přepážka N1
Ahoj Makrelo, zdáš se dosti informovanej, tak prosím o radu. Zakoupil jsem nové suv s přepážkou, která zdevastovala variabilitu zadních sedadel/zavazadelníku. Zvažuju jí vyndat, ale prodejce mě děsil, že když mě chytí poldové a auto nebude odpovídat TP, mohou jej označit za nezpůsobilé provozu, a zabránit mi v další jízdě. Mají na to právo?

Ev. mě napadlo, že třeba rok počkám, auto klesne na ceně a pak jej nechám oficiálně přestavět zpět na osobní. Sice zatím nevím jak a kým :-( ale vize je, že budu vracet DPH z aktuální ceny vozu, tj. že něco ušetřím. Alespoň tolik, kolik jsem dal za tu blbou přepážku...

Díky